Tradegy Skrevet 1. juli 2023 #21 Del Skrevet 1. juli 2023 Her ville jeg definitivt gjort litt research, så du gir kompisen mulighet til å justere utfallet, i tilfelle planen er at du er invitert Det høres jo ulogisk ut at du deltar aktivt i en "bryllupsrelatert" chat, om han ikke anser deg som en naturlig gjest. Men at du kjenner på sårhet, betyr jo bare at han er viktig for deg. Og; Det er forresten lov til å spørre ❤️ Tenker at tiden løser dette. 🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #22 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg hadde ikke gått i utdrikningslaget hvis jeg ble spurt🙈 Anonymkode: 27ec4...a8f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #23 Del Skrevet 1. juli 2023 Skjønner så godt at du føler deg såret og forvirret nå. Er jo veldig spesielt å invitere alle unntatt deg? Det må jo ha vært en misforståelse.. er det lenge siden de andre har mottatt invitasjonen? Er nok helt sikkert fordi du har flyttet og ikke vis hvor han skal sende invitasjonen, men kunne kanskje sendt en mld? Jeg opplevde (ikke helt det samme da) at alle jentene i klassen fra videregående ble invitert til ei av jentene med overnatting, mat og full pakke.. alle fikk invitasjon bortsett fra meg.. til og med jenter fra parallellklassen som ikke var en del av gjengen. Jeg skjekket postkassa hver dag, men alle dro unntatt meg. Jeg skammet meg slik, de andre bare: skal du ikke bli med? Jeg bare.. nei, jeg er ikke invitert. Synes det var så flaut og sårt. Anonymkode: 8a94a...741 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 17. juli 2023 #24 Del Skrevet 17. juli 2023 Tenker det er helt fair å spørre i felleschatten om noe som "Hei, lurer på dato og tid for bryllupet" når det prates om bryllupet i chatten. Hvis ingen svarer deg så vet alle at du ikke er invitert fra før av. Hvis noen svarer så vet de ikke. Hvis den som skal gifte seg svarer så er det sterke indikasjoner på at du er invitert men ikke fått invitasjon (borte i posten etc) Hvis noen andre spør i chatten at det står på invitasjonen du har fått. sier du at du ikke har fått invitasjon og at den sikkert har blitt borte i posten med tanke på bytte av adresser etc. Om den som skal gifte seg reagerer negativt på at du spør så ville jeg bare sagt at det er like usmakelig å poste om ett bryllup i en felles chatt når ikke alle er invitert, altså hvem gjør slikt? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 17. juli 2023 #25 Del Skrevet 17. juli 2023 On 7/1/2023 at 11:30 PM, AnonymBruker said: Skjønner så godt at du føler deg såret og forvirret nå. Er jo veldig spesielt å invitere alle unntatt deg? Det må jo ha vært en misforståelse.. er det lenge siden de andre har mottatt invitasjonen? Er nok helt sikkert fordi du har flyttet og ikke vis hvor han skal sende invitasjonen, men kunne kanskje sendt en mld? Jeg opplevde (ikke helt det samme da) at alle jentene i klassen fra videregående ble invitert til ei av jentene med overnatting, mat og full pakke.. alle fikk invitasjon bortsett fra meg.. til og med jenter fra parallellklassen som ikke var en del av gjengen. Jeg skjekket postkassa hver dag, men alle dro unntatt meg. Jeg skammet meg slik, de andre bare: skal du ikke bli med? Jeg bare.. nei, jeg er ikke invitert. Synes det var så flaut og sårt. Anonymkode: 8a94a...741 Hva ble utfallet i etterkant om jeg får spørre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #26 Del Skrevet 17. juli 2023 Det skal ekstremt mye til for at et brev blir "borte i posten". Det tilhører fortiden. Enten kommer det i retur slik at brudeparet har fått det med seg og prøver å få levert det på en annen måte, eller så blir det omadressert av postens ansatte. Hilsen ansatt i Posten Anonymkode: a8074...06b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 24. juli 2023 #27 Del Skrevet 24. juli 2023 Nå TS, hørt noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #28 Del Skrevet 24. juli 2023 On 7/17/2023 at 1:59 PM, AnonymBruker said: Det skal ekstremt mye til for at et brev blir "borte i posten". Det tilhører fortiden. Enten kommer det i retur slik at brudeparet har fått det med seg og prøver å få levert det på en annen måte, eller så blir det omadressert av postens ansatte. Hilsen ansatt i Posten Anonymkode: a8074...06b Da er jeg veldig uheldig, for jeg har opplevd både at ting blir borte til meg og fra meg Anonymkode: 5fc6e...28a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #29 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 13.59): Det skal ekstremt mye til for at et brev blir "borte i posten". Det tilhører fortiden. Enten kommer det i retur slik at brudeparet har fått det med seg og prøver å få levert det på en annen måte, eller så blir det omadressert av postens ansatte. Hilsen ansatt i Posten Anonymkode: a8074...06b Da tror jeg du må snakke med dine kollegaer for det skjer stadig. Anonymkode: f3910...81d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #30 Del Skrevet 24. juli 2023 Håper ts svarer.. jeg er nyfiken! Anonymkode: 69407...867 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #31 Del Skrevet 25. juli 2023 Liker at alle i tråden går ut fra at TS bevisst ikke er invitert. 😅 Jeg synes i hvert fall det høres rart ut at du er med i gruppechatten der de diskuterer bryllupet, dersom du bevisst er ekskludert. Kan jo hende det har skjedd en glipp. Jeg ville iallefall sjekket det før jeg antok at jeg faktisk ikke var invitert. Om du vet hvem som er forlover kan du jo spørre ham, eventuelt få en annen i gjengen som er nær brudgommen til å spørre. Eller spørre rett ut selv om du tør. Anonymkode: 4831a...895 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 25. juli 2023 #32 Del Skrevet 25. juli 2023 Hadde hørt med en av de andre kompisene. Sagt det som det var, at du har skjønt det slik at alle har fått invitasjon til bryllupet men at du ikke har fått noen. Og at du synes det er litt rart. Tror jeg ville ha gått den veien først. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #33 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 5.50): Hei, jeg er en 28 år gammel fyr fra Vestlandet som er den eneste i kompisgjengen min som ikke har blitt invitert til en av gjengens bryllup. En av mine gamle kompiser fra ungdomsskolen skal gifte seg i julen. Vi er en gjeng på 8 stykker som har holdt sammen siden ungdomsskolen. Selv om vi alle har blitt eldre og har flyttet for studier og jobb, har vi alltid sørget for å møtes flere ganger i året, spesielt rundt juletider og ferier når alle er hjemme. Tidligere i år fikk vi vite at kompisen min hadde forlovet seg med kjæresten sin. Vi ble alle glade på hans vegne og gratulerte han i gruppechatten vår. Han svarte på gratulasjonene og svarte med "Stor bryllupsfest i romjulen", siden det var mest sannsynlig at gamle venner og bekjente ville være tilgjengelige på hjemplassen rundt juletider. Jeg har selv deltatt i samtaler i gruppechatten og spurt om bryllupsforberedelsene. Han svarte at alt var under kontroll og at han gledet seg til feiringen. Han har også vært åpen for forslag angående utdrikningslaget og ønsket å inkludere oss i planleggingen. Selv om denne kompisen kanskje ikke er blant mine nærmeste venner, har jeg likevel mer kontakt med ham enn andre venner i gjengen. I mai så jeg at en av kompisene i gjengen hadde mottatt en invitasjon til bryllupet. Han er en av brudgommens beste venner, så jeg skjønte at han ville bli invitert uansett. Senere har jeg funnet ut at alle i gjengen har mottatt invitasjonen, bortsett fra meg. Dette har forvirret meg. De siste årene har jeg jobbet i forsvaret og flyttet en del, så jeg vet at folk rundt meg som ikke kjenner meg godt, kan ha problemer med å holde styr på hvor jeg befinner meg til enhver tid da jeg har flyttet en del fram og tilbake. Så opprinnelig trodde jeg kanskje at de hadde sendt invitasjonen til feil adresse eller at de ikke visste hvor de skulle sende den, men ville det ikke vært normalt å spørre etter adressen min i så fall? (Jeg har aldri vært i et bryllup før, så jeg vet ikke). Først tenkte jeg ikke så mye over at jeg ikke fikk invitasjonen, og jeg var glad på kompisens vegne, jeg skjønner at bryllup kan være dyrt og at det ofte er begrenset plass. Men når jeg innså at alle de andre i vennegjengen min hadde blitt invitert, følte jeg meg litt såret. Kan det være mulig at invitasjonen ble borte i posten Føler dette er ekstremt pinlig å spørre brudeparet om mtp situasjon jeg setter de i om jeg poengterer at jeg ikke fikk min invitasjon selvom han har gitt uttrykk for at "alle" i gjengen er invitert. Er det noe man kan gjøre her, eller skal jeg bare vente å håpe at de tar kontakt om hvorfor jeg ikke har svart innen svarfrist om jeg kommer eller ikke? / Anonymkode: 1a740...3b7 Du er ikke ønsket. Hardt, men bare hev deg over det med en gang istedenfor å være den som etterspør og får type sympati "ahh, ja det skal vi ordne, innbydelsen har sikkert forsvunnet" greie. Du vet sikkert selv at du har vært dårlig til å holde nær kontakt. At du har mer kontakt med han enn med andre i gjengen betyr ikke at kontakten din egentlig regnes som tilstrekkelig. Anonymkode: be47c...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #34 Del Skrevet 25. juli 2023 Ja ja du får bare si i gruppechatten: " kos dere i bryllupet da, hils brudeparet! ". Da vil noen reagere: "kan du ikke komme i bryllupet?" Da svarer du så alle hører det: nei jeg er ikke invitert!. Anonymkode: 29e53...cfb 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moff Skrevet 25. juli 2023 #35 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja ja du får bare si i gruppechatten: " kos dere i bryllupet da, hils brudeparet! ". Da vil noen reagere: "kan du ikke komme i bryllupet?" Da svarer du så alle hører det: nei jeg er ikke invitert!. Anonymkode: 29e53...cfb Det ville være sosial manipulering. Kompisen har rett til å invitere de han ønsker, uten dårlig samvittighet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #36 Del Skrevet 25. juli 2023 Dette er enkelt. Ts tar kontakt med en av de andre som er invitert og spør Om det virkelig er sånn at alle de andre er invitert fordi han har ikke motatt en invitasjon. Og om kompisen kan forstå grunnen. Så går kompisen til brudgommen og spør om det virkelig stemmer. Anonymkode: 2465c...5b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moff Skrevet 25. juli 2023 #37 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er enkelt. Ts tar kontakt med en av de andre som er invitert og spør Om det virkelig er sånn at alle de andre er invitert fordi han har ikke motatt en invitasjon. Og om kompisen kan forstå grunnen. Så går kompisen til brudgommen og spør om det virkelig stemmer. Anonymkode: 2465c...5b3 Seriøst? Er det sånn voksne folk håndterer å ikke bli invitert? Er denne tankegangen normal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #38 Del Skrevet 25. juli 2023 Hvis det er så at du ikke er invitert, er det jo ganske uhøflig av brudgommen og snakke masse om bryllupet i chatten du er med i. Syns som flere her at du skal snakke med en av de andre gutta. Jeg opplevde noe av det samme ang et 30-årslag. Jeg hadde vært kollega med jubilanten i mange år,og vi møttes også litt privat. Hun byttet jobb,og vi så hverandre naturlig nok litt mindre en periode. Da hun og samboeren skulle feire bursdagene sine med stor fest,var jeg faktisk helt sikker på å bli invitert, noe jeg ikke ble. Hun snappet om forberedelser til fest,og da dagen kom,fikk jeg flere snapper av festdeltagere,flere av dem kolleger på det samme stedet jeg jobbet sammen med henne. De leide et stort lokale,så det var ikke problemer med plass....Jeg ble skikkelig lei meg,og det stikker litt enda når jeg tenker på det..... Anonymkode: 76ed3...400 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #39 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 13.59): Det skal ekstremt mye til for at et brev blir "borte i posten". Det tilhører fortiden. Enten kommer det i retur slik at brudeparet har fått det med seg og prøver å få levert det på en annen måte, eller så blir det omadressert av postens ansatte. Hilsen ansatt i Posten Anonymkode: a8074...06b Dette stemmer ikke. Men posten er kreativ, det skal de ha, når korrekt adressert pakke, får ny adresselapp av posten, med nytt navn (riktignok et som lignet på det korrekte), ny adresse i stikk motsatt ende av landet. Og ja, pakken var tydelig merket med avsender også, så det hadde kanskje vært enklere å sende pakken tilbake til avsender. Seks uker tok det å sende en brevpakke som skulle komme frem etter 1-3 dager, iflg. posten selv. Og eneste grunnen til at den til slutt kom frem var fordi mottaker posten mente heller skulle få pakken var ærlig nok til å kontakte avsender. De fleste har vel også hørt hvor ekstremt mye av posten som skal scannes til Nav som forsvinner. Post som ofte inneholder sensitive opplysninger... Til Ts - jeg ville spurt en av de andre i gjengen, eller brudgommen direkte. Dere er en vennegjeng på 8, og om brudgom velger å be 6 av de 7 andre, så er det virkelig dårlig gjort å "be" alle sammen på felleschatten dere har! I så fall er brudgommen en dårlig venn generelt, med lite forsåelse for andre menneskers følelser. Forhåpentligvis er dette bare en hendig glipp. Så kontakt en av de andre eller brudgommen selv og få det avklart. Oppdater gjerne Men det gjøres mye merkelig av enkelte. Jeg er, eller trodde jeg var, i en venninnegjeng. På et av våre treff foreslo en av de andre at vi måtte ta en hyttetur, alle var enige, vi diskuterte hva vi skulle gjøre, når det skulle være osv. Og så kom plutselig den som foreslo turen med ny informasjon, at det selvfølgelig bare var for de med partner. Jeg er singel, så jeg ble dermed brått av-invitert, uten at hun sa det direkte til meg. Ingen av de andre sa noe heller. Helt greit at de reiser på partur, men måten det blir gjort på, å avtale det og tilsynelatende inkludere alle, for så å si at neida, bare de med partner er bedt, det synes jeg er dårlig av dem. En ting var den som inviterte, men det er også dårlig gjort at ingen av de andre sier noe som helst i situasjonen, for det var tydelig at flere av dem ble flaue, og likevel fortsatte de bare å avtale videre hva de skulle gjøre. Lite forundrer meg lenger når det gjelder hvor tanketomme og smålige enkelte kan være. Anonymkode: cc692...eba 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #40 Del Skrevet 25. juli 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Men det gjøres mye merkelig av enkelte. Jeg er, eller trodde jeg var, i en venninnegjeng. På et av våre treff foreslo en av de andre at vi måtte ta en hyttetur, alle var enige, vi diskuterte hva vi skulle gjøre, når det skulle være osv. Og så kom plutselig den som foreslo turen med ny informasjon, at det selvfølgelig bare var for de med partner. Jeg er singel, så jeg ble dermed brått av-invitert, uten at hun sa det direkte til meg. Ingen av de andre sa noe heller. Helt greit at de reiser på partur, men måten det blir gjort på, å avtale det og tilsynelatende inkludere alle, for så å si at neida, bare de med partner er bedt, det synes jeg er dårlig av dem. En ting var den som inviterte, men det er også dårlig gjort at ingen av de andre sier noe som helst i situasjonen, for det var tydelig at flere av dem ble flaue, og likevel fortsatte de bare å avtale videre hva de skulle gjøre. Lite forundrer meg lenger når det gjelder hvor tanketomme og smålige enkelte kan være. Anonymkode: cc692...eba Folk er så utrolig ufine "selvfølgelig" bare for de med partner, liksom? Sa du noe selv? Anonymkode: b74da...f47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå