AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Hei, jeg er en 28 år gammel fyr fra Vestlandet som er den eneste i kompisgjengen min som ikke har blitt invitert til en av gjengens bryllup. En av mine gamle kompiser fra ungdomsskolen skal gifte seg i julen. Vi er en gjeng på 8 stykker som har holdt sammen siden ungdomsskolen. Selv om vi alle har blitt eldre og har flyttet for studier og jobb, har vi alltid sørget for å møtes flere ganger i året, spesielt rundt juletider og ferier når alle er hjemme. Tidligere i år fikk vi vite at kompisen min hadde forlovet seg med kjæresten sin. Vi ble alle glade på hans vegne og gratulerte han i gruppechatten vår. Han svarte på gratulasjonene og svarte med "Stor bryllupsfest i romjulen", siden det var mest sannsynlig at gamle venner og bekjente ville være tilgjengelige på hjemplassen rundt juletider. Jeg har selv deltatt i samtaler i gruppechatten og spurt om bryllupsforberedelsene. Han svarte at alt var under kontroll og at han gledet seg til feiringen. Han har også vært åpen for forslag angående utdrikningslaget og ønsket å inkludere oss i planleggingen. Selv om denne kompisen kanskje ikke er blant mine nærmeste venner, har jeg likevel mer kontakt med ham enn andre venner i gjengen. I mai så jeg at en av kompisene i gjengen hadde mottatt en invitasjon til bryllupet. Han er en av brudgommens beste venner, så jeg skjønte at han ville bli invitert uansett. Senere har jeg funnet ut at alle i gjengen har mottatt invitasjonen, bortsett fra meg. Dette har forvirret meg. De siste årene har jeg jobbet i forsvaret og flyttet en del, så jeg vet at folk rundt meg som ikke kjenner meg godt, kan ha problemer med å holde styr på hvor jeg befinner meg til enhver tid da jeg har flyttet en del fram og tilbake. Så opprinnelig trodde jeg kanskje at de hadde sendt invitasjonen til feil adresse eller at de ikke visste hvor de skulle sende den, men ville det ikke vært normalt å spørre etter adressen min i så fall? (Jeg har aldri vært i et bryllup før, så jeg vet ikke). Først tenkte jeg ikke så mye over at jeg ikke fikk invitasjonen, og jeg var glad på kompisens vegne, jeg skjønner at bryllup kan være dyrt og at det ofte er begrenset plass. Men når jeg innså at alle de andre i vennegjengen min hadde blitt invitert, følte jeg meg litt såret. Kan det være mulig at invitasjonen ble borte i posten Føler dette er ekstremt pinlig å spørre brudeparet om mtp situasjon jeg setter de i om jeg poengterer at jeg ikke fikk min invitasjon selvom han har gitt uttrykk for at "alle" i gjengen er invitert. Er det noe man kan gjøre her, eller skal jeg bare vente å håpe at de tar kontakt om hvorfor jeg ikke har svart innen svarfrist om jeg kommer eller ikke? / Anonymkode: 1a740...3b7 2 33
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Når er bryllupet? Anonymkode: 106a7...e03 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: "Stor bryllupsfest i romjulen" 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når er bryllupet? Anonymkode: 106a7...e03 Anonymkode: 8a4e6...326 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 Vet ikke helt hva du skal gjøre, men jeg skjønner godt at du er såret! Anonymkode: fd71b...6d9 23 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: 8a4e6...326 Ok. Da er det en stund til. Enten spør rett ut i chatten om du er den eneste som ikke er bedt, eller om da de vanlige juletreffene deres utgår, siden du gjerne skulle møtt alle du og...? Anonymkode: 106a7...e03 5 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 1. juli 2023 Jeg ville alliert meg med en i gjengen utenfor selve gruppechatten slik at han kan ta spørsmålet videre fra deg til de andre og slik at det npr brudgommen i dette tilfellet. Kan hende det er en misforståelse! Hvis det ikke er det, så vær forberedt på det - men du har god tid til å undersøke. Anonymkode: 82792...222 46 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 Så kjipt, og hvem vet hva grunnen kan være. Det beste er jo å spørre, for er dere kompiser alle sammen så bør det gå an å forhøre deg. Du skriver jo ganske ydmykt, så du klarer sikkert å spørre på en like ydmyk måte. For det er jo rart om du uteblir hvis gjengen ellers pleier å holde sammen. Noen mulige årsaker jeg kan komme på: 1. Den du selv presenterer, feil adresse. 2. Har du hatt et forhold til den kommende brud? 3. Pleier du å bli for full i sammenkomster? Sånt er gjerne utrolig slitsomt nemlig. 4. Har du vært uheldig å sagt noe sleivete om forholdet til brudeparet / kommentert hvor masete bruden er e.l 5. Kan det hende du feiltolker vennskapet, kanskje du egentlig ikke burde være i gruppa? Mener ikke å være slem altså, bare er kreativ 😬 Mest sannsynlig har det bare skjedd en glipp i listen deres. Siden dere allerede diskuterer bryllupet på gruppechat så kan du bruke den til å spørre. F eks noe som ala "Hei, nå har alle unntatt meg fått invitasjon, er det ikke meningen jeg skal komme?" og så med en litt morsom emoji for å understreke at du ikke er sur, bare undrende. Fortsett gjerne med at du har veldig lyst til å være med på å feire brudeparet. Anonymkode: ddfe2...d13 17
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ok. Da er det en stund til. Enten spør rett ut i chatten om du er den eneste som ikke er bedt, eller om da de vanlige juletreffene deres utgår, siden du gjerne skulle møtt alle du og...? Anonymkode: 106a7...e03 Denne er god. Direkte er ofte det beste. Anonymkode: 00895...6ae 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #9 Skrevet 1. juli 2023 Ville absolutt startet med å spørre en av de andre i gjengen om de har hørt noe om at du ikke skal inviteres, eller om de tror det kan ha skjedd en misforståelse Anonymkode: f1392...868 23 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #10 Skrevet 1. juli 2023 Kjip situasjon, men veldig lang tid å sende ut invitasjoner 6 mnd på forhånd. Jeg tror jeg bare hadde avventet det hele litt, og tatt det opp ved en passende anledning. F.eks hvis de andre begynner å snakke om utdrikningslaget så kan du si at "det er sikkert en god plan, men jeg er ikke invitert i bryllupet og da er det ikke naturlig å bli med i utdrikningslaget heller" og på den måten invitere de andre så de kan ta det videre. Eller neste gang brudgommen snakker om ett eller annet med bryllupet så kan du jo si at "det blir sikkert bra, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar det opp med meg når jeg ikke er invitert?". Noe ala det, da spiller du ballen over til ham og lar han bli svar skyldig. Hvis det nærmer seg jul uten at du har fått en avklaring ville jeg tatt den en over har nevnt, og skrevet i gruppechatten "jeg har veldig lyst å se dere alle når jeg er hjemme på juleferie, skal vi fremdeles ha poker og pizza 3.juledag? (er ikke invitert i bryllupet til Tormod, så der dere ikke der)". Anonymkode: 1ee08...5b9 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Skrevet 1. juli 2023 Jeg hadde spurt direkte på en hyggelig måte. Det kan ha oppstått en misforståelse, invitasjonen er sendt feil eller noe. Anonymkode: 48807...10d 13 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Skrevet 1. juli 2023 Da jeg var brud for mange år siden unngikk vi å invitere en kamerat av mannen min som alltid drakk seg dritings hver gang alkohol ble servert. Han ble vulgær og ufin i fylla så han ble ikke invitert, jeg ville ikke ha en slik gjest i bryllupet og mannen min var enig. Kan dette være en årsak her? Anonymkode: 8d60c...c7d 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #13 Skrevet 1. juli 2023 Kjip situasjon! Jeg ville ikke ha spurt åpent i chatten, men hørt med en av de andre. Kanskje noen vet noe om det, eventuelt kan de forhøre seg. Jeg tipper det er en feil. Når det er sagt, jeg har også opplevd å være den eneste i vennegjengen som ikke ble invitert til et bryllup. Jeg stusset over det, da jeg hadde kjent bruden lenge og følte meg som en del av "den harde kjernen". Vi var i utgangspunktet tre venninner, og så hadde det vokst fram en liten gjeng rundt oss. Forklaringen kom via en av de andre: Brudeparet hadde satt grensen ved 12 venner, og jeg ble valgt bort siden brudgommen ikke kjente den nye kjæresten min så godt. De ville kun invitere par der de kjente begge godt. Det var andre også som ikke ble invitert, men de var mer perifere. Og en barndomsvenninne som var singel. Det er fullt forståelig at man må sette en grense et sted altså, men det er klart man kjenner på det. Anonymkode: 67800...a86 2 3 2
Bombasi Skrevet 1. juli 2023 #14 Skrevet 1. juli 2023 Dette er skikkelig usselt og dårlig gjort, så skjønner godt at du føler deg utstøtt og såret. Det høres ganske sprøtt ut at du ikke ble bedt. Man kan liksom ikke skylde på plassmangel ved å unnlate èn. Det er dog såpass lenge til bryllupet at jeg ville avventet reaksjoner mot dette. Det kan være tilfeldigheter og feil som har skjedd. Jeg ville latt det gå, men svaret at jeg ikke hadde mottatt innbydelse hvis noen spurte om det. Har du ikke hørt noe til utpå høsten, så ville jeg spurt brudgommen direkte om det var slik at du ikke var bedt. Hvis det da stemmer så ønsker jeg å frikjenne deg for alle følelser og reaksjoner du har mot forklaringen på hvorfor du ikke ble bedt. Du har lov å både være trist, men også reagert mot det. For det som skjer er en ganske ufin utstøting. Og hadde jeg ikke kjøpt forklaringen, herav "plassmangel" og "grenser for antall venner", så tror jeg at vennskapet hadde fått seg en alvorlig ripe i lakken. 16 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #15 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg var brud for mange år siden unngikk vi å invitere en kamerat av mannen min som alltid drakk seg dritings hver gang alkohol ble servert. Han ble vulgær og ufin i fylla så han ble ikke invitert, jeg ville ikke ha en slik gjest i bryllupet og mannen min var enig. Kan dette være en årsak her? Anonymkode: 8d60c...c7d Er det virkelig ok, synes du? Jeg synes det er mer fair å være direkte og si at dere selvfølgelig ønsker han skal være en del av dagen deres, men at vedkommende ikke får lov å drikke fordi dere ikke ønsker at han ødelegger. Å bare stenge noen ute uten begrunnelse synes jeg virkelig ikke om. Anonymkode: 8eac5...487 24 1 13
PM75 Skrevet 1. juli 2023 #16 Skrevet 1. juli 2023 Det er mye å huske på når bryllup skal planlegges, så jeg tror det er en misforståelse. Selv klarte jeg å glemme å lage bordkort til en av mine beste venninner i bryllupet. Men hun skjønte at det var en forglemmelse og tok det med godt humør. 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #17 Skrevet 1. juli 2023 Vet akkurat hvordan du har det, ts. Jeg har ofte blitt ekskludert i fra bryllup osv. Har fått kanskje noen vage unnskyldninger i ettertid. I min manns kompisgjengen ble alle invitert uten om oss. Kom frem etterhvert det handlet litt om sjalusi og sånt. Ei klubbvenninne giftet seg og inviterte alle uten meg (hun er skilt nå og vi har fått snakket mye ut senere, så jeg er ikke bitter og lagt dette bak meg for mange år siden). Nå er jeg såpass gammel at hvis jeg ikke blir invitert eller føler meg ekskludert, så har jeg heldigvis min egen familie og venner og klarer å la slike ting passere Men skjønner du syns det er veldig sårt ❤️ og håper det er en invitasjon på vei til deg 😇 Anonymkode: 484e1...d5c 2
Luckiness Skrevet 1. juli 2023 #18 Skrevet 1. juli 2023 Kan du sende kompisen din en mld og spørre når og hvor vielsen finner sted? Og skrive at du gjerne vil holde av datoen så du kan være tilstede under vielsen? «Heisann! Jeg bare lurte på når og hvor vielsen er? Hadde vært kjekt å kunne være tilstede da. Greit å holde av dato siden det skjer litt på den tiden av året». Da må jo kompisen din forstå at du ikke har mottatt invitasjon hvis det har vært hensikten, men den ikke har nådd frem. 10 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #19 Skrevet 1. juli 2023 Luckiness skrev (46 minutter siden): Kan du sende kompisen din en mld og spørre når og hvor vielsen finner sted? Og skrive at du gjerne vil holde av datoen så du kan være tilstede under vielsen? «Heisann! Jeg bare lurte på når og hvor vielsen er? Hadde vært kjekt å kunne være tilstede da. Greit å holde av dato siden det skjer litt på den tiden av året». Da må jo kompisen din forstå at du ikke har mottatt invitasjon hvis det har vært hensikten, men den ikke har nådd frem. Det er kleint om han ikke er invitert. Anonymkode: f3910...81d 16 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #20 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjip situasjon! Jeg ville ikke ha spurt åpent i chatten, men hørt med en av de andre. Kanskje noen vet noe om det, eventuelt kan de forhøre seg. Jeg tipper det er en feil. Når det er sagt, jeg har også opplevd å være den eneste i vennegjengen som ikke ble invitert til et bryllup. Jeg stusset over det, da jeg hadde kjent bruden lenge og følte meg som en del av "den harde kjernen". Vi var i utgangspunktet tre venninner, og så hadde det vokst fram en liten gjeng rundt oss. Forklaringen kom via en av de andre: Brudeparet hadde satt grensen ved 12 venner, og jeg ble valgt bort siden brudgommen ikke kjente den nye kjæresten min så godt. De ville kun invitere par der de kjente begge godt. Det var andre også som ikke ble invitert, men de var mer perifere. Og en barndomsvenninne som var singel. Det er fullt forståelig at man må sette en grense et sted altså, men det er klart man kjenner på det. Anonymkode: 67800...a86 Gurimalla så sært. Skjønner at de ikke vil invitere noen de ikke kjenner så godt, men å utelate noen som er singel er sært. Anonymkode: 8f205...406 8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå