Gå til innhold

Hvorfor tar Fiken betalt for å sende inn skattemelding via dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et automatisk system hvor jeg klikker meg til en ferdig selvangivelse. 

Jeg betaler 1300 for dette. Er det den tekniske løsningen  jeg betaler for? 

Hvor mye arbeid blir det om jeg dropper den modulen og kostnaden?

Anonymkode: 62983...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du dette til bedriften din eller din private skattemelding?

Anonymkode: 9f4c4...3ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruker du dette til bedriften din eller din private skattemelding?

Privat. Jeg har enkeltpersonsforetak 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Privat. Jeg har enkeltpersonsforetak 

Hvis du har litt peiling kan du fint fikse dette selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De leverer deg en tjeneste, selvsagt tar de betalt for den hvis du velger å kjøpe.

Anonymkode: d6357...4bc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du har litt peiling kan du fint fikse dette selv. 

Hvis man lurer på hvorfor Fiken tar betalt for en tjeneste, så tror jeg det er en god idé å bruke Fiken ;)

Anonymkode: 2a07e...3d5

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man lurer på hvorfor Fiken tar betalt for en tjeneste, så tror jeg det er en god idé å bruke Fiken ;)

Anonymkode: 2a07e...3d5

Amen 🤣

Anonymkode: 18b0d...b89

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fylte ut en manuell selvangivelse i går. Jeg er dreven på dette, og det var ikke veldig mange poster som skulle inn, men angret dypt og inderlig på at jeg ikke kjøpte en slik tjeneste. Neste år må jeg da, pga endring i skattemeldingen

Anonymkode: 59ea5...ceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg fylte ut en manuell selvangivelse i går. Jeg er dreven på dette, og det var ikke veldig mange poster som skulle inn, men angret dypt og inderlig på at jeg ikke kjøpte en slik tjeneste. Neste år må jeg da, pga endring i skattemeldingen

Hvorfor angret du dypt?

Anonymkode: 85658...0e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor angret du dypt?

Fordi det er tuklete og bortkastet bruk av tid som jeg kunne brukt på noe mer givende i stedet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi det er tuklete og bortkastet bruk av tid som jeg kunne brukt på noe mer givende i stedet

Du er dreven og fylte ikke inn mange postene...hva slags tidsbruk snakker vi im her?

Du må jo uansett fylle inn postene i Fiken også...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er dreven og fylte ikke inn mange postene...hva slags tidsbruk snakker vi im her?

Nei, fiken fyller det jo ut automatisk basert på regnskapet som allerede ligger der. Det er jo det som er innsalget her. 

Anonymkode: 31bd9...68d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fiken tar utrolig lite betalt for basis-løsningen sin. Vi bruker det til regnskapsføring av en frivillig organisasjon og betaler 179 kr måneden. Det er veldig bra at de heller tar ekstra betalt for sånne tjenester, for da kan sånne som oss velge dem bort, mens de som faktisk bruker den betaler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan si hva du vil. Jeg betaler uansett for den tjenesten til neste år. Og manuelll utfylling er ikke smidig selv om det er få poster. Man må trykke seg gjennom skjemaene uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De leverer deg en tjeneste, selvsagt tar de betalt for den hvis du velger å kjøpe.

Anonymkode: d6357...4bc

Men hvorfor 1300 og ikke 700?

Ligger de andre regnskapssystemene på samme pris?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye tid brukte du på det?

AnonymBruker
Skrevet

Conta fikk muligheten til å levere årsoppgjør via dem i år, og det har vært en lifesaver. Brukte 1 uke på å levere for et enkelt AS ifjor. Jeg hadde ikke peiling, og måtte drive å lese meg opp. Det var grusomt i sommerukene. 

Mener Conta er dyrere enn Fiken. Hadde ikke Conta fått denne løsninga opp å kjøre Hadde jeg byttet til Fiken.

Anonymkode: 7cd22...a73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei, fiken fyller det jo ut automatisk basert på regnskapet som allerede ligger der. Det er jo det som er innsalget her. 

Og regnskapet må fylles ut av driveren

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler gladelig de kronene der for å få tallene fra regnskapet over i skattemeldingen. 

Jeg gjorde dette manuelt for en del år tilbake. Før jeg fikk Fiken og den gang det het næringsoppgave, som var et vedlegg til selvangivelse. Det var ganske tidkrevende og mildt sagt litt pes å få de tallene på riktig post når man ikke har dette som fagfelt. Veldig glad for å kunne trykke på en knapp og så går alt automatisk.

Mulig at det er lettere å gjøre det selv med den nye skattemeldingen, men det har jeg ikke tenkt å finne ut av 😅🙈

Fiken ❤️

Anonymkode: 0a740...473

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fylte ut selv et par år, men det er utrolig mye lettere og tidsbesparende å bruke funksjonen til Fiken. Betaler gladelig de pengene, så er jeg sikrere på at det blir riktig også. De har jo helt sikkert brukt veldig mye tid og ressurser på utviklingen av tjenesten, så er jo helt naturlig å ta betalt for det. Det er jo sånn man driver et firma. :P

Anonymkode: 2a413...02a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...