Gå til innhold

Hvorfor har sex så stor plass i livet til folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg har hatt et forhold der vi overhodet ikke passet sammen seksuelt, og hvor den seksuelle delen av forholdet ble destruktivt for flere ting i vårt forhold (tillit, trygghet,følelser,nærhet generelt og kommunikasjon), så var det absolutt viktig for meg å passe seksuelt sammen med ny partner. Jeg ble bevisst på hvor galt det kan gå om man ikke passer sammen på den måten, og jeg vil tro det er ganske menneskelig å prøve å unngå noe man tidligere har erfart som destruktivt og vondt. At det er naturlig læring. 

Har man ikke opplevd at den seksuelle biter i et forhold kan ødelegge hele forholdet er det kanskje enklere å si at det ikke er viktig, men med den erfaringen kan jeg ikke si at det ikke er viktig. 

Skrevet (endret)

Sex er det mesr intime og antall potensielle partnere viser egentlig hvor bra person andre mener man er. Det gjelder i hvertfall for menn. Det sier altså alt om dem som person. Det er styrende for selvet.

Endret av Majer
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

Sex er det mesr intime og antall potensielle partnere viser egentlig hvor bra person andre mener man er. Det gjelder i hvertfall for menn. Det sier altså alt om dem som person. Det er styrende for selvet.

Syns mange er kjempe fine personer fysisk og viktigst personlighetsmessig, selv om jeg ikke tenner på dem. Men er enig i at det er viktig for selvet å føle seg attraktiv. 

Anonymkode: eb308...8e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi de som har opplevd fantastisk sex, skjønner det er viktig. Da har ikke du det.

Anonymkode: 58c0a...bd2

Stiller meg helt bak dette.

Anonymkode: 21c20...0e1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig her jeg har vært et seksuelt vesen hele livet fra jeg var et barn og fant ut det var deilig å gni seg mot senga, etterhvert gni seg mot nesen til bamser 😇🤭var vell sånn mellom 5-10 når jeg fant ut det. 

Etterhvert fant jeg ut at noen menn i familien hadde morsomme blader på do, vi menn osv gjemt i blad haugen. Så uansett hvor jeg var leita jeg i blad haugen på do etter gull🤭

Så ble jeg tenåring og sammen med en mann i 6 år. Han var 6 år eldre og kunne "alt" trodde jeg her var det rett på anal, leketøy, utkledning osv bratt lærings kurve fra jomfru 😳hadde enda ikke lært hvordan gi meg selv orgasme lærte heller ikke det disse 6 åra men fikk prøvd veldig mye annet var en del dom/sub greier også. I dette forholdet var det også graviditet og fødsel. 

Så kom en ny epoke jeg var i 20 åra og nå ville jeg forsyne meg av verden, med dette i ryggsekken gikk jeg ut og tok det jeg ville ha. Jeg ble selv den aggressive part og forsynte meg grådig av alt som dukket opp. Fortsatt viste jeg lite om egen orgasme og var mest opptatt av knulling på en aggressiv måte. Så møtte jeg en mann som var roen sjøl men han ville bare sove sammen, være nær og prate. Det var en brå overgang og noe jeg trengte han kom kjørende til meg når jeg ikke fikk sove. Dette forholdet inneholdt absolutt null sex og han er en venn enda i dag. Forstått i ettertid at han er aseksuell. 

Så var det litt mye fart igjen med mange forskjellig men gradvis mer interesse for også egen nytelse i meg selv og jeg begynte onanere. Hadde jo brukt mye leketøy og utstyr i mitt første forhold men aldri hva jeg ville eller for min nytelse. Nå begynte jeg eksperimentere selv. 

Så dukket en fantastisk mann opp som elsket å se meg nyte, han gjorde meg så trygg og hoved fokus var min nytelse. Han var en bestevenn jeg også hadde sex med. Han ga gjerne meg orgasme uten å skulle ha noe tilbake og elsket å se meg nyte og få orgasme. Dette gjorde jo selvsagt at min interesse for sex økte igjen. Vi hadde mye bra sex og han er virkelig en mann som jeg ser tilbake på som unik. 

Nå er jeg halveis i 30 åra fortsatt veldig seksuell men roligere, mer bestemt vet hva jeg vil ha og ikke. Tar kontroll. Gir meg selv orgasmer i perioder mange ganger om dagen 🤗

Jeg føler sexlivet mitt er som livsnerven i livet som en rød tråd gjennom relasjoner, egenutvikling og hvem jeg er. 

Det svinger naturlig gjennom livet og jeg føler er igjen nå i en svært aktiv fase. Men nå er jeg mer dominant har sex med mest yngre menn for det er tydeligvis slik det er nå🤭akkurat nå er det en som er 6 år yngre menn selv virker å ha mye erfaring og referanser likt som mine det er veldig gøy minner litt om mitt første forhold bare at nå er jeg også med å styrer roret minst like mye. Vet hva jeg liker og ikke liker og er tydelig på det. Han er like rampete, leken og utforskende som meg så gleder meg til å se hvordan denne relasjonen utvikler seg. 

Anonymkode: 1a854...b1d

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

God sex kan være amazing! 
Det betyr allikevel ikke at det trenger å ta mye plass i livet.

Vi har sjeldent sex, men sexen vi har er helt fantastisk. Det er ikke sånn for alle, at god sex avler mer sex. Behovet er som det er. Uavhengig av hvor bra eller dårlig sexen er. Selvom sexen vi har er fantastisk, så er ikke sex viktig for oss.

Anonymkode: 31f22...928

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 0.59):

Det er som om det er enda et område man skal realisere seg selv på, hvor man må utnytte sitt potensiale. Oppleve og utforske alt, ha så mye sex som mulig, mestre, bli "flink". Utforske fetisjer og fantasier. Ellers lever man liksom ikke.

Og et sexliv man ikke er 100% fornøyd med rettferdiggjør visst for mange å være utro eller å bryte opp hjem og familie for. Man kan klaffe med en partner på alle mulige måter, men er sexen bare ok så takker man for seg og leter videre. Hvorfor leve resten av livet med sex som ikke er den aller beste du har hatt noensinne. 

Neida, mener ikke at sex kun skal være for reproduksjon. Det er jo ofte en trivelig aktivitet som kan frigjøre gode stoffer i kroppen og knytte bånd. Men at det skal legges så stor vekt på, være som en hobby man dyrker og viktigere enn det meste annet, det er litt rart. 

Hvorfor er det sånn? Er det bare jeg som ikke har hatt fantastisk nok sex til å forstå det?

Anonymkode: b940f...6c4

Fordi ett forhold uten sex er ikke ett forhold, da er det i beste fall ett vennskap. Når sex uteblir så er der derfor bare å gå videre.

Anonymkode: 95157...ae0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bildet av at folk flest er så manisk opptatt av sex, stammer i stor grad fra sexindustrien selv, og fra sensasjonsmediene som er sexindustriens trofaste forretningspartner. For voksne mennesker med jobb, familie og kanskje barn spiller sex normalt en nokså perifer rolle i tilværelsen. Og generelt er det nok slik at jo eldre man blir, jo mindre betyr det.

Anonymkode: ca65f...39a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enig her jeg har vært et seksuelt vesen hele livet fra jeg var et barn og fant ut det var deilig å gni seg mot senga, etterhvert gni seg mot nesen til bamser 😇🤭var vell sånn mellom 5-10 når jeg fant ut det. 

Etterhvert fant jeg ut at noen menn i familien hadde morsomme blader på do, vi menn osv gjemt i blad haugen. Så uansett hvor jeg var leita jeg i blad haugen på do etter gull🤭

Så ble jeg tenåring og sammen med en mann i 6 år. Han var 6 år eldre og kunne "alt" trodde jeg her var det rett på anal, leketøy, utkledning osv bratt lærings kurve fra jomfru 😳hadde enda ikke lært hvordan gi meg selv orgasme lærte heller ikke det disse 6 åra men fikk prøvd veldig mye annet var en del dom/sub greier også. I dette forholdet var det også graviditet og fødsel. 

Så kom en ny epoke jeg var i 20 åra og nå ville jeg forsyne meg av verden, med dette i ryggsekken gikk jeg ut og tok det jeg ville ha. Jeg ble selv den aggressive part og forsynte meg grådig av alt som dukket opp. Fortsatt viste jeg lite om egen orgasme og var mest opptatt av knulling på en aggressiv måte. Så møtte jeg en mann som var roen sjøl men han ville bare sove sammen, være nær og prate. Det var en brå overgang og noe jeg trengte han kom kjørende til meg når jeg ikke fikk sove. Dette forholdet inneholdt absolutt null sex og han er en venn enda i dag. Forstått i ettertid at han er aseksuell. 

Så var det litt mye fart igjen med mange forskjellig men gradvis mer interesse for også egen nytelse i meg selv og jeg begynte onanere. Hadde jo brukt mye leketøy og utstyr i mitt første forhold men aldri hva jeg ville eller for min nytelse. Nå begynte jeg eksperimentere selv. 

Så dukket en fantastisk mann opp som elsket å se meg nyte, han gjorde meg så trygg og hoved fokus var min nytelse. Han var en bestevenn jeg også hadde sex med. Han ga gjerne meg orgasme uten å skulle ha noe tilbake og elsket å se meg nyte og få orgasme. Dette gjorde jo selvsagt at min interesse for sex økte igjen. Vi hadde mye bra sex og han er virkelig en mann som jeg ser tilbake på som unik. 

Nå er jeg halveis i 30 åra fortsatt veldig seksuell men roligere, mer bestemt vet hva jeg vil ha og ikke. Tar kontroll. Gir meg selv orgasmer i perioder mange ganger om dagen 🤗

Jeg føler sexlivet mitt er som livsnerven i livet som en rød tråd gjennom relasjoner, egenutvikling og hvem jeg er. 

Det svinger naturlig gjennom livet og jeg føler er igjen nå i en svært aktiv fase. Men nå er jeg mer dominant har sex med mest yngre menn for det er tydeligvis slik det er nå🤭akkurat nå er det en som er 6 år yngre menn selv virker å ha mye erfaring og referanser likt som mine det er veldig gøy minner litt om mitt første forhold bare at nå er jeg også med å styrer roret minst like mye. Vet hva jeg liker og ikke liker og er tydelig på det. Han er like rampete, leken og utforskende som meg så gleder meg til å se hvordan denne relasjonen utvikler seg. 

Anonymkode: 1a854...b1d

Du burde sende dette til Dagbladet.

Anonymkode: ca65f...39a

• Hjerte 1
Skrevet

Fordi det er så vanvittig deilig. Ikke så mye mer komplisert enn det. 

• Hjerte 1
Skrevet

Er det bare jeg som ikke har hatt fantastisk nok sex til å forstå det?

For noen år tilbake ville jeg sagt det.

Nå er det mer: «Noen opplever sex mer sjelsettende enn andre, det overgår alle de verdifulle opplevelsene DU har,  som gir ditt liv mening og innhold.»

Jeg har oppdaget at det jeg opplever når jeg har sex er noe helt annet enn andre, og at andre kan oppleve hedonistisk nytelse av opplevelser jeg ikke har noe følelser i.

Vi er rett og slett veldig ulike, på tross av at vi er samme art.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at disse motpartene ikke møter hverandre. Kunne aldri levd i ett forhold med en som er aseksuell. Gjort det noen år og aldri, aldri mer!

Det aseksuelle kanskje ikke forstår, er hvor vondt og sårt det er å avstå kos og sex med noen en er veldig glad i. Da er det fint hvis disse aseksuelle treffer hverandre.

Anonymkode: 2ace7...f3d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er som om det er enda et område man skal realisere seg selv på, hvor man må utnytte sitt potensiale. Oppleve og utforske alt, ha så mye sex som mulig, mestre, bli "flink". Utforske fetisjer og fantasier. Ellers lever man liksom ikke.

Og et sexliv man ikke er 100% fornøyd med rettferdiggjør visst for mange å være utro eller å bryte opp hjem og familie for. Man kan klaffe med en partner på alle mulige måter, men er sexen bare ok så takker man for seg og leter videre. Hvorfor leve resten av livet med sex som ikke er den aller beste du har hatt noensinne. 

Neida, mener ikke at sex kun skal være for reproduksjon. Det er jo ofte en trivelig aktivitet som kan frigjøre gode stoffer i kroppen og knytte bånd. Men at det skal legges så stor vekt på, være som en hobby man dyrker og viktigere enn det meste annet, det er litt rart. 

Hvorfor er det sånn? Er det bare jeg som ikke har hatt fantastisk nok sex til å forstå det?

Det å frigjøre gode stoffer i kroppen er nettopp viktig for ens egen fysiske og mentale helse.

Noen klarer seg uten god sex, men mange vil ta skade av det.

Anonymkode: 9fff1...105

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det viktigste er at disse motpartene ikke møter hverandre. Kunne aldri levd i ett forhold med en som er aseksuell. Gjort det noen år og aldri, aldri mer!

Det aseksuelle kanskje ikke forstår, er hvor vondt og sårt det er å avstå kos og sex med noen en er veldig glad i. Da er det fint hvis disse aseksuelle treffer hverandre.

Vi snakker ikke aseksualitet og et ikke-eksisterende sexliv her. Er det slik dere leser HI?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Vi snakker ikke aseksualitet og et ikke-eksisterende sexliv her. Er det slik dere leser HI?

Ingen lyst, og pliktsex? Par ganger året er som ingenting. 

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Jeg legger inn 1 "hviledag" i uka foruten de tre første dagene av mensen til dama. Har heller ikke sex på Nymåne, men sex ved fullmåne er himmelsk. 

Kunne neppe klart meg uten sex. Er heeeelt avhengig her og vet egentlig ikke hvordan livet hadde vært, bortsett fra at tanken er skremmende.

Skrevet

Sex handler i stor grad om å akseptere seg selv, være glad i seg selv.

I likhet med god søvn, god og sunn mat og trening, er det en form for egenomsorg.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...