Lausurpadora Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Så vi er på ferie i Syden, og jeg er 16+ uker gravid. I kveld var vi på fiskerestaurant, og jeg bestilte en rett som egentlig skulle inneholde haifisk. Jeg ba servitøren om å få det uten haifisk, men jeg vet ikke 100% om det ble gjort. Nå angrer jeg på at jeg ikke hadde valgt noe helt annet. Og begynner å bli engstelig. Jeg spiste ikke mye etter det, bare saus som inneholdt litt fisk. Men fisk turte jeg ikke å spise. Alt ble så slitsomt. Er det flere som spiste «forbudet» mat i svangerskapet og det gikk greit? Hva slags mat var det?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 Er ikke det pga. miljøgifter? Dvs. mest alvorlig om man spiser mye av det. Anonymkode: 8a4c0...983
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 Var på en messe hvor det var litt div. Blant annet en bod med div oster og spekeskinker (italiensk). Dette var vel i 1. trimester. Jeg hadde ingen symptomer og klarte i et mikrosekund å glemme at jeg var gravid. Så der sto jeg å smakte på både oster og spekeskinke som man bør unngå 🙈 gikk bra da. Men det øyeblikket jeg innså hva jeg gjorde fikk jeg et snev av panikk Anonymkode: 3d4bc...d17
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Ro ned. Det er snakk om miljøgifter haien kanskje kan inneholde. Du skal spise ganske store mengder for at det er farlig. Snakk om tonn i fisk. Er forsket på morsmelk at det imneholder mer miljøgifter og hormonforstyrrende stoffer dom kommer fra mor som er skadelig på lamg sikt, men allikevel bra for babyen. Nyt ferien 😊 Anonymkode: 9e5c0...9da
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 17 hours ago, Lausurpadora said: Så vi er på ferie i Syden, og jeg er 16+ uker gravid. I kveld var vi på fiskerestaurant, og jeg bestilte en rett som egentlig skulle inneholde haifisk. Jeg ba servitøren om å få det uten haifisk, men jeg vet ikke 100% om det ble gjort. Nå angrer jeg på at jeg ikke hadde valgt noe helt annet. Og begynner å bli engstelig. Jeg spiste ikke mye etter det, bare saus som inneholdt litt fisk. Men fisk turte jeg ikke å spise. Alt ble så slitsomt. Er det flere som spiste «forbudet» mat i svangerskapet og det gikk greit? Hva slags mat var det? Jeg har gjort mange bommerter ja. Noen av de kan sammenlignes med din (feil fisk), men det er jo ikke farlig med en bommert mtp Miljøgifter, det et mengdene som er problemet Anonymkode: 18548...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå