Gå til innhold

Rugeboken

Anbefalte innlegg

Gjest Madden
Skrevet

Blir nesten litt småmisunnelig på at dere er prøvere igjen jeg altså! :ler: Er bittelitt glad for å ikke stresse slik..men samtidig ikke ukjent for tanken om å starte opp igjen... ;)

Uansett....blir spennende å følge deg denne gangen også! Jeg følger med selv om jeg ikke legger igjen så mange spor etter meg! :klem:

Skrevet

Skjønner veldig godt hvordan det er å planlegge å kontakte lege, men så utsette det... :sjenert: Håper jo så veldig at det ikke skal være nødvendig. Så jeg er egentlig veldig stolt av meg selv som har fått oss igang med utredningen. For det er jo selvfølgelig jeg som må ringe både her og der.. ;)

Men jeg krysser fingrene for at dere har klart det helt selv nå, uten å trenge hjelp.

Og et nettverk vil nok komme etterhvert. Men kjenner meg igjen i det å være sjenert ja.. Litt skummelt å ta kontakt med nye mennesker.. Men det ordner seg nok :klem:

Håper du får en kjempefin helg :smilbla:

Skrevet

Innom med en stor :klem: og ønske om en fantastisk sofyllt og varm helg.

Håper det ordner sei for deg, og at det blir en fruktbar måned for deg og. Når er IKM?

Jeg krysser iallefall fingrer og tær for deg.

:klem:

Skrevet

Ahh, for en deilig dag :kul:

Madden: :vinke: Så koselig å se deg her!!!!!!! Prøving er ganske så forvirrende ja.. glad, spent og ganske ofte litt frustrert :ler:

Capricorn: :kyss: "Dørstokkmila" kan være ganske så lang når jeg må ta litt kjipe telefoner ja :sjenert: Like lang kan den være når jeg må ta kontakt med nye mennesker, trenger nok et lite spark bak til tider :ler:

Liljen: Ønsker meg veldig at dette skal ha vært måneden med stor M jeg også :tommelsmil: Har ikm 18. juni, men testet litt sent positivt ang. el så blir ikke overrasket om den er 3-4 dager "forsinket" :roll: Ikke helt regelmessig.. Alt fra 26 til 34 dager er vanlig for tiden, kan fort bli litt forvirret av slikt :forvirret:

Helgen har vært helt fantastisk!!! Er så deilig å ha mannen hjemme hele dagen :hjerte: Og ikke tvil om at Jørgen er glad i pappan sin! Supergutta mine :hjerter: Lørdag var vi en tur i byen og spiste lunsj ute og bare tuslet rundt og så på livet, deilig! I dag har vi gått 3 timers tur og tittet på en tomt vi vurderer å kjøpe :overrasket: Også vi som var så sikre på at bygge, nei det skal vi ikke :ler: Men tomten ligger flott til, masse sol og fantastisk utsikt.. så da ser det ut til av noen av formeningene våre går fyken :ler: Helt nytt boligfelt er det også så da blir det letter å bli kjent med nye mennesker, og for beskjedne mennesker som meg så er jo det en stooor fordel :-D

Jørgen har som ganske vanlig vært blid som en sol i dag og storkoser seg i vognen når han kan sitte og se seg rundt og prate litt (masse egentlig) er visst en skikkelig skravlekopp... kan ikke skjønne hvor han har det fra :plystre:

Vi koser oss og jørgen sovnet som en stein klokken halv syv i dag, ganske så sliten etter masse frisk luft og mange nye inntrykk :hjerte: Litt nervøs for når det blir morgen i morgentidlig, men det får vi ta som det kommer ;)

Skrevet

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i mye av det du skriver. Både når det gjelder lyder og travelhet. :ler: Nydelig liten pjokk du har! Er det ikke herlig å være guttemamma, så vet ikke jeg. :hjerter:

Og så må jeg si at jeg er imponert over at du faktisk er på prøver'n allerede. Det frister meg foreløpig ikke en halv cm å skulle gå gravid før Micro er i nærheten av å gå eller kle på seg i alle fall litt selv. Men så har jeg heller ikke fått tilbake mensen, så det er jo ganske greit at jeg ikke er babysyk ennå. :ler: Håper dere får klaff snart, da.

Og byggeprosjekt høres jo kjempespennende ut!

Kos deg i solen!

:klem:

:briller2:

Skrevet

Byggeprosjekt høres spennende ut da. Og det er nok mye lettere å bli kjent med naboene når alle er nye rundt der. Da vil jo alle de andre være i akkurat samme situasjon ;)

Ja, det er nok litt annerledes å møte nye mennesker nå, enn da vi var små.. ;) Da var man jo på lekeplassen, og alle kranglet om samme leke.. :ler: Eller ringte på døren for spørre om Per og Kari kom ut for å leke..

Uansett hvordan man snur og vender på det, blir det ikke det samme nå.. :sjenert:

Stooor :klem:

Skrevet

Ååå så kjekt med tomt da :) slikt liker vi her i huset iallefall. Se muligheter, hvordan en kan få det. Og en kjempefordel at det er i nytt byggefelt. :) Da er det iallefall så godt som garantert at det kommer noen der på ens egen alder og som til og med har barn lille Jørgen kan leke med. :hoppe:

Men nå skal ikke jeg ta helt av her. :ler:

Hvordan har det gått i dag forresten.

Stor :klem:

Skrevet

Hei Bizzy! Bare innom KG igjen etter lenge borte. Så gøy at dere er prøvere igjen. Håper det klaffer snart.

Klem fra hanni

Skrevet

Spännande med husletning och ny stad. Mannen min vill flytta från storstaden till en mindre stad, men jag tvekar. Fast det öppnar ju en massa möjligheter på nytt...

Lycka till med prövningen och se till att få tag i doktorn snart för lite pergo!

Gjest Epona
Skrevet

Så spennnede med kanskje-bygging-på-gang!! :hoppe:

Og så snakkes vi kanskje kanskje i morgen da!!! Skal gi en lyd når vi nærmer oss arendal! :)

Good klem!

Skrevet

Blir nok ikke byggeprosjekt på oss for;

:hoppe: vi har sett på hus i dag og jeg er helt forelsket!! Der VIL jeg bo!!!!!! Ikke på nybyggefeltet, men på et ganske nytt og flott annet byggefelt fra 1999. Veldig barnevennlig og ikke minst solrikt :briller: Skal starte budrunden i morgen kl 8 så dette blir spennende!!!!! Kanskje vi kan flytte inn i fiks ferdig og ganske perfekt hus :hoppe: Er selvfølgelig endel vi kan tenke oss å endre på men det kan man jo ta etterhvert.. Kjøkken og peis var liksom ikke helt i vår stil :sjenert: Også var det endel maling også. Jeg vil ha lyst lyst og atter lyst ;)

Puhh, er så spent og gira at jeg har helt sommerfugler, skulle gjerne ha kjøpt og signert kontrakten før vi forlot visningen jeg :ler: Så dette ble sikkert passe rotete og hektisk knatret ned men det får så være!

Moonchild: Så koselig å se deg her inne, og ja det er helt fantastisk å være guttemamma!!!! Og skryt av prinsen min det setter jeg jo selvfølgelig veldig stor pris på :ler:

Capricorn: Ikke like lett å møte nye mennesker nei.. Var litt lettere når man var liten ja! Så barn i samme alder som jørgen da vi var på visning så da får jeg bare legge meg i bli kjent selen så går det nok bra ;)

Liljen: Hatt det litt hektisk de siste dagene, men har hatt det fint! Masse fint vær og masse tid ute, ergo ingen datatid.. Egentlig veldig deilig!

Hanni: Lenge siden!!! Veldig koselig å se deg her!!!! Håper det skal bli klaff snart ja! I allefall fortere enn sist ;)

Furstina: Spesielt å flytte fra et sted man trives, for oss var det jo egentlig ikke noe valg siden mannen fikk jobb på andre siden av landet, men nå er det greit siden vi ikke har slått rot på det stedet vi bor nå, så nå er det mer ønsket om å kunne flytte fortest mulig å virkelig slå oss ned her!

Magnhild: Koselig å se deg her :klem:

Epona: :hoppe: Håper dere rekker innom en tur altså!!!!!! Baker nok ikke kake, men skal nå ha noe å bite i om dere rekker innom!!!!! :kyss:

Og nå skal mannen ha nettmøte... så jeg må nok rømme pc'n. Håper passordene kommer fort i posten fra Tele2 så jeg kan logge meg opp med den andre pc'n! Så kan vi sitte her sammen og knaste på hver vår ;) Ekteskapets små gleder :ler:

Skal holde oppdatert om evnt. huskjøp i morgen jeg *bite-negler-smiley*

Skrevet

Ååå, så spennende med huskjøp da :hoppe:

Skal krysse fingrene for at dere vinner budrunden :klem:

Skrevet

:hoppe: Vi har startet budrunden.. :redd: Spent nå ja :Nikke:

Capricorn: Takk takk!!! masse sommerfugler i magen akkurat nå... sitter å venter på telefon og skulle ønske tiden kunne gått litt fortere :sjenert:

Rart å tenke på at i løpet av dagen så har vi muligens brukt et lite antall millioner :overrasket: "Lite antall" går vel nesten ikke ann å si det slik.. Masse masse penger jo :tunge1: Ganske så skummelt! Har aldri brukt så mye penger før jeg! Og er god på å bruke penger altså :ler:

Vel pengene får vel bein å gå på om vi får det også.. Er endel vi kan tenke oss å gjøre og litt flere rom å møblere :hoppe: IKEA here I come :sjarmor:

Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg kunne vært flue på veggen på kontoret til megleren slik at jeg hadde litt mer oversikt over hva som skjer... hater å sitte sånn og vente :roll: Jaja tar i allefall tankene vekk fra at det bare er et par dager igjen til ikm!

Jørgen har en våkendag i dag... Våknet litt før fem, og var helt i hundre frem til klokken 8. ble lagt og jeg gledet meg til en liten lur på sofaen! Men nei da... de tyve minuttene jeg brukte på å fikse litt her hjemme var da mer enn nok søvn for jørgenmann ja! Så nå leker han som bare det i lekegrinda :hjerte: Ikke så veldig vanskelig å ha med å gjøre akkurat da :smilbla:

Nervøs og gomler sjokolade i dag... sunt liksom :tunge1:

Skrevet (endret)

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe::legrine:

JEG HAR KJØPT MEG HUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Åhh så deilig!!!! Måtte ta en liten gledesdans for meg selv her :ler:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Endret av bizzy
Skrevet

Gratulerer såååå mye med et kjempeflott hus!!! :hoppe:

Syns det huset var kjempefint! Og jeg likte både kjøkken og peis jeg da.. :sjenert:

Og syns badet var kjempefint og.

Sånt hus vil jeg og ha...men det er nok en mill eller to over det vi vil ha råd til.. ;)

Stooor-gratulerer-med-nytt-hus-klem :klem:

Skrevet

Gratulerer supermye med ett vanvittig flott hus :hoppe::hoppe::hoppe:

Gjett om jeg er missunnelig nå... :)

Der kommer dere nok til å trives.

Ha en strålende helg og kveld.

stor :klem:

Skrevet

Gratulerer!!!! :hoppe:

Kjempeflott hus! Måtte dåkke langt over prisantydninga?

Kjøkkenet er ikkje min stil, men ellers var det ikkje mykje eg ville hatt annerledes.

Eg og vil ha hus!!!!!!!!!!!

Her i Bergen er jo prisane heilt vanvittige for tida, så det blir nok ei stund til vi kjøper noko.

Skrevet

Capricorn: Tusen takk!!! Vi er kjempefornøyde, og gleder oss veldig til å kunne ta over!! Kjøkkenet er jo egentlig et veldig fint og flott et, men absolutt ikke i min stil.. Vi vil ha hvitt og enkelt, med en god tykk heltre benkeplate.. Peisen er nok også litt for mørk og dominerende etter vår smak, så den skal også byttes ut! Men første pri er kjøkken og bygging av garasje. Men smak er jo veldig individuelt ;)

Men med noen få grep og endel lys maling kommer huset til å bli helt perfekt!

Liljen: Tusen takk!!! Har veldig tro på at vi kommer til å trives ja!!!! gleder meg veldig til å kunne flytte inn!!!!

Hermione: Fikk det til prisantydning ;) Ganske fornøyd med det, var vel ganske jævlige i budrunden.. Tror ikke de er vant til oslo-taktikk her på sørlandet :sjenert: Ikke uvanlig med en ukes frist på bud her, så megler fikk litt bakoversveis da vi kun ga 4 timer. Jammen, da kom jo ikke de andre til å rekke skaffe finansiering! Vel ikke vårt problem :plystre: Så han ble litt irritert, men vi fikk nå i allefall huset :sjarmor: Kjøkkenet er absolutt ikke vår stil heller

så det skal byttes ut! Det samme skal vi gjøre med peisen, litt for mørk og hyttete etter vår smak. Boligmarkedet i bergen har jo tatt helt av... Vi hadde jo litt flaks der og gjorde bra med penger på leiligheten, ganske greit å ikke skulle kjøpe der også, da hadde vi måttet ut med mer for det vi ønsket oss. Kan anbefale sørlandet sånn sett!!!

Har hatt en fantastisk helg på hytta på Jeløy, men nå er jørgen sulten, og han er sulten NÅ ;) Plutselig tilbake!

Skrevet

Da er jørgen, mett, ferdiglekt og sover søtt ute i vognen sin! Jeg har nettopp støvsuget etter å ha knust et glass :roll: Kløne!!

Har storkost oss i helgen på Jeløy, flott vær og masse godt selskap! Var på søskenbarnfest på lørdag og storkoste oss! Jørgen var litt beskjeden en 20minutters tid før han bare smilte og lo frem til klokken 22 :overrasket: Hele tre timer etter leggetid... Sovnet som en stein med en gang han ble lagt og sov helt til 09.30 søndag! Deilig både for ham og foreldrene :ler: Søndag koste vi oss med Jørgens besteforeldre og oldeforeldre, før vi tok en tur til Rød Gård og tittet litt sammen med en venninne. Koselig! Fant jo selvfølgelig litt brukskunst som så absolutt kunne passet fint i huset på galleri Kvinnelist, men klarte å begrense oss! Ikke dårlig!!! Bør nesten det siden det var seriøst lite plass på veggene til kunst, så vi får vel et lite problem med å plassere det vi allerede har.... Blir jo fancy med masse litografier og et par oljemalerier på soverommene da :ler: Så får vi heller rullere litt på hvilke som får henge i stua :klø: Jaja skal ikke klage når man ikke har større problemer!

Skikkelig nedtur i dag da mannen dro på jobb... vi ha mer helg jeg!!!! Er så koselig å kose oss sammen alle tre!!! Håper snart mannen får avklart årets ferie slik at jeg kan planlegge to ukers tur til syden :kul:

Burde legge sammen litt klær og vaske kjapt over gulvene, for vi får besøk fra Bergen i dag... Men nå har jeg jo støvsuget siden jeg knuste glass.. og så har jeg lagt sammen halvparten av klærne.. og vips så har jeg ikke lyst til mer :tunge1: Husarbeid frister ikke akkurat masse... Også har jeg jo frem til klokken 18 på meg, veldig flink til å utsette ja :plystre: Vel gjør vel ingenting om det ser litt bebodd ut her, er jo bare kjentfolk :ler:

IKM var i går og her har ingenting skjedd, men så hadde jeg jo litt sen el denne gangen så det kommer nok til slutten av uka tenker jeg, ingen håp om annet i allefall :tristbla: Har vel egentlig gitt opp litt, og ja jeg skal ringe legen... snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...