Gjest imli Skrevet 25. juni 2008 #1001 Del Skrevet 25. juni 2008 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. juni 2008 #1002 Del Skrevet 25. juni 2008 Litt forsinkede, men veldig hjertelige gratulasjoner fra meg! Kos deg masse som mamma til 3! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #1003 Del Skrevet 26. juni 2008 Tusen takk for alle koselige hilsener Og Matahari!!! Selvfølgelig husker jeg deg Din historie rørte meg, og jeg har ofte tenkt på deg og lurt på hvordan du og din familie har det Vel da har jeg snart rukket å være trebarnsmamma i en uke Bare en dag unna Tiden har ikke akkurat vært rolig, med amming, pumping, amming, pumping, forsøk på å sove, spising og igjen mer amming og pumping. Har jo også blitt litt ekstra mye løping siden lillebror har ligget på nyfødt intensiv og nyfødt medisin hele tiden, så vi har vært mye der, og når han våkner og er sulten, er det bare å kaste det man holder på med og løpe! I går fikk vi ha han med oss på perm, utrolig koselig!!! Er litt tungt å bare få med seg en av tvillingene. Og utrolig vanskelig å gå fra lillebror på nyfødt. Ellers har vi det litt småtungt for tiden, har fått svar på undersøkelsene av lillebror og det var desverre ikke helt de nyhetene vi ønsket oss. Kunne vært værre, men kunne også vært veldig mye bedre. Nevrologene kan ikke gi oss noe klart svar på hvor mye det vil gi seg utslag, men er ganske så sikre på at det vil gi ganske store utslag både motorisk og mentalt. Men hvor mye vil bare tiden vise. Stakkars lille supergutten vår!!!!! Vi er enda ikke enige om navn, men er vel enige om at vi må finne et navn som er lett å uttale. Vilde er ei bestemt lita frøken som allerede vet hvordan hun skal tvinne sin mor og far rundt lillefingeren Ei lita tulle med masse mørkt hår og store mørke øyne! Lillegutt har lyst hår som storebror og litt lysere øyne enn lillesøster, men det samme store granskende blikket Vi er utrolig heldige uansett, det er to små mirakler som garantert kommer til å lyse opp rundt seg!!! Vi gleder oss veldig til å ta de med hjem.... i MORGEN!!!!!!!!!!!!! Reiser hjem til sørlandet i løpet av helgen, og skal være på matkontroll og infomøte på Arendal sykehus mandag. Grugleder meg! Blir deilig å starte vårt nye liv som storfamilie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 26. juni 2008 #1004 Del Skrevet 26. juni 2008 Så rørende å lese om dere.. og tungt med lillebror. god tur hjem til sørlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #1005 Del Skrevet 26. juni 2008 Fødselen: Møtte for i gangsetting torsdag 19 klokken 20, etter en natt med mye tanker og litt lite søvn. Fikk egentlig beskjed om at det var fullt og ingenting ville bli gjort. Men skulle få en undersøkelse for å sjekke modning. Og alle de små tulleriene hadde i allefall hatt modningseffekt! 2 cm og en liten vannblære. Det ble satt inn ballongkateter og vi ble sendt hjem igjen for å vente, med ny time kl 8 dagen etter. Fikk litt rier av og på (svake rier) som varte utover dagen, men litt ut på dagen ble de regelmessige, og da det var 7 minutter imellom reiste vi inn for ny sjekk. Parkerte bilen og gikk tre skritt, og vips så gikk vannet på gutten! En spesiell opplevelse, plutselig bare randt det jeg stoppet, og sildringen stoppet, jeg gikk et skritt til, og vips mer vann, så på vei fra bilen lagde jeg 4 små vanndammer i garasjen Godt jeg hadde med ekstra sko! Ikke deilig å gå med joggesko fulle av fostervann!! Og veldig glad for at jeg hadde på meg skjørt så det faktisk ikke syntes at jeg var kliss klass våt Da vi kom opp på føden, fjernet de ballongen som hadde sklidd til siden og satt seg fast mellom hodet på gutten og livmormunnen. Og jeg ble lagt inn på tomannsrom og mannen måtte snu og reise hjem. Stakkar, han hadde ikke lyst til å dra, og tilbød seg å overnatte i bilen i parkeringshuset. Men jeg sendte ham hjem med beskjed om å sove godt å samle krefter! Morgenen etter, hadde ingenting skjedd, jeg hadde sovet godt. Mannen kom inn igjen og vi brukte dagen på å gå tur til McDonalds Jeg slappet av endel på rommet, og pratet med min utrolig koselige romkamerat som også ventet på fødsel etter vannavgang. Og mannen satt i kantina og jobbet! Klokken 6 fikk jeg beskjed om at jeg etter middag ville bli flyttet over på fødestue og satt igang med petidindrypp Ringte mannen som da kom opp igjen Klokken 7 satte de dryppet og riene kom med moderat styrke til å begynne med, men etter en time var de så kraftige og kom uten mellomrom (stormrier i følge jordmor) så jeg fikk riehemmende sprøyte for å roe de litt, noe som gav meg hele 15-30 sekunders pause. Ikke mye pusterom å få gitt! Klokken halv ni hadde jeg 5 cm åpning og klokken 21.15 hadde jeg 10 cm åpning Kom litt fort både på meg og jordmor så da ble det litt hektisk calling på leger og barnepleier De kom inn døren akkurat i det hodet til lillebror var på vei ut! Epidural ble satt ved 5 cm, men den virket ikke i det hele tatt, eller jo jeg hadde ikke følelse i puppene Ikke akkurat stedet jeg hadde behov for litt smertelindring... Så da prøvde jeg lystgass, aner ikke om det egentlig hjalp, men var veldig deilig å ha noe å konsentrere seg om! Jordmor tilkaldte anestesi på nytt, men de var opptatt i operasjon (hele 2 anestesileger på hele riksen ) Så da de kom var gutten halvveis ute!! Han kom på tre pressrier, vi fikk ett raskt blikk på han før de løp ut til ventende barnelege. Jeg sente mannen etter med fotoaparatet, så jeg fikk i allefall sett et bilde etterpå!! Mannen kom tilbake og de satte igang igjen petidindryppet for å få igang riene og lurt ut Vilde, som syns det var blitt ganske så flott med stor plass i livmoren og lurte seg langt oppunder ribbeina! Og ville ikke flytte seg nedover, så da ble det litt hektisk et lite øyeblikk. Tre stykker som kastet seg over magen for å dytte henne nedover, to stykker i hodeenden som diskuterte litt, hvorpå de bestemte seg for å ta vannet. Ikke deilig å bli røsket og revet i etter å ha presset ut en for 10 minutter siden. Au der var det ømt ja!!!! De tøyde litt til på mormunnen siden lillesøster har større hode enn lillebror og tok vannet. Og der var det mye vann ja.. Ble våt helt oppunder nakken der jeg lå. Men Vilde ville ikke nedover så da ble hun dyttet med makt, og plutselig på neste ri smalt det! Kjentes ut som hun knakk halebeinet mitt, og trykketrangen ble bare helt ekstrem. Mener å huske at jeg sa; Oj, nå kommer hun, og vips et press og svusj der var hun Fikk henne rett opp på brystet og fikk endelig kost litt, før de begynnte å trykke å herje på magen for å få ut morkaken. De satte også opp petidindryppet litt ekstra for at livmoren skulle trekke seg sammen litt raskere, pga den store sårflaten etter 2 morkaker. Må innrømme at jeg var ikke veldig motivert for mer smerter akkurat da. Men hadde jo ikke akkurat noe valg Morkakene kom ut og vi fikk se på de og navlesnorene, utrolige saker! Grotesk men samtidig egentlig vakkert! Da det var gjort var det på tide med sying, hele to små pyntesting Nesten unødvendig, men greit for sikkerhetsskyld i følge jordmor! Så da fikk jeg velge om jeg bare ville sette igang og få det gjort eller ha bedøvelse. Vel upraktisk å få to stikk med bedøvelse for å unngå å kjenne to stikk med tråd,så valgte uten og da var det over på et pittelite øyeblikk! Hadde en flott fødsel, smertefull og rask, men utrolig fin! Har jo alltid ønsket meg en naturlig fødsel (jaja, jukset litt med lystgassen da...) og var litt skuffet over at jeg ikke ville få det grunnet tvillingfødsel, men jammen fikk jeg ikke opplevd det alikevel!!! Hadde selvfølgelig jordmor inne hos oss hele forløpet og hun var helt fantastisk!! Merket at kjemien var riktig helt fra første møtet og jeg kan ikke få rost henne nok! Etter fødsel var det ikke lenge vi fikk være på fødestuen for her var det fødseler i alle kriker og kroker Passe hektisk!! Var en fødsel inne på mottaksrommet, og folk lå på tomannsrom langt ut i åpningstiden i påvente av fødestuer! Noen ble også videresendt til andre sykehus! Det komplette kaos, men det merket egentlig ikke vi noe til siden vi hadde egen jordmor som kun hadde ansvar for oss! Vi ble raskt trillet ut og plassert bak forheng i gangen, for på barsel var det også fullt. Etter noen timer ble vi lagt inn på et undersøkelsesrom, som etter vår ankomst ble stappfullt.. Min seng intil veggen, mannens klappseng nesten under min, og babykrybben ved mannens hodeende, og helt intil mannens seng en gynekologstol! Det var det, var så vidt plass til å åpne døren etterpå Men vi fikk være sammen vi tre (lillebror var på nyfødtintensiven) Jeg var ute av sengen og gikk opp for å hilse på han en time etter fødselen Følte meg overraskende sprek og har fortsatt med det! Må være noe av fordelen ved et tungt svangerskap med store smerter, alt blir så lett etterpå Skal ikke si at jeg gikk veldig fort bortover gangen, men jeg kom meg bortover og opp i 4 etasje hvor jeg endelig fikk holde gutten vår Men nå er det noen som er sulten her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 26. juni 2008 #1006 Del Skrevet 26. juni 2008 Så koselig å lese om fødselen og den første tiden som trebarnsmor. Høres ut som du hadde en fin fødsel ihvertfall. Og ja, det er mye 'tull' etter fødselen Sying, klemming på magen osv Leit med lillebror da Kos deg med de tre miraklene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 26. juni 2008 #1007 Del Skrevet 26. juni 2008 Åå :rødme: Så herlig å høre fra deg igjen Bizzy! Leit å høre om lillebror, men du har likefullt 3 små vidundere! :rødme. Hvordan synes storebror det er med de 2 små da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovinda82 Skrevet 26. juni 2008 #1008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Her ble det noen tårer av fødselshistorien... :gråte: Håper alt ordner seg for lillebror Endret 26. juni 2008 av Lovinda82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. juni 2008 #1009 Del Skrevet 26. juni 2008 Her var det skjedd ting mens vi var på ferie. Gratulerer med tvillingne. Flott fødselsrapport også. Håper vi får se bilder av gullungene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 26. juni 2008 #1010 Del Skrevet 26. juni 2008 Gratulerer så masse som trebarnsmamma. Kom hjem fra ferie i dag, og måtte inn her og sjekke ståa. Godt at det etter forholdene står bra til med dere. Vilde er et nydelig navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 26. juni 2008 #1011 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) For en rørende og flott fødselshistorie! Mange varme klemmer til dere, det må være godt å få dra hjem med begge de to små og starte det nye livet sammen! Håper lillebror gjør legenes ord til skamme. Tenker på dere! Endret 26. juni 2008 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 26. juni 2008 #1012 Del Skrevet 26. juni 2008 hei Bizzy! utrolig rørende fødselshistorie.. du har en så utrolig fin og rolig måte å fortelle på.. veldig trist å høre at det ikke var de beste nyhetene i forhold til lillebror.. tenker på deg/dere, og det blir sikkert kjempe deilig å få alle barna i hus! goood klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 27. juni 2008 #1013 Del Skrevet 27. juni 2008 Så hyggelig å lese om fødselen! Regner med det blir hyggelig å komme hjem med alle sammen. Ha en flott dag bizzy, igjen, koselig å lese historien din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 27. juni 2008 #1014 Del Skrevet 27. juni 2008 Så kjekt å høre fra deg igjen Bizzy! Ble helt rørt da jeg leste om fødselen din. Tenk at du fikk føde begge to Trist å høre om lillebror da! Men han kommer uansett til å få det fint Han har to gooode foreldre og to søsken som kommer til å elske ham mer enn alt annet på denne jorden :-D Stooooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 28. juni 2008 #1015 Del Skrevet 28. juni 2008 Gratulerer så masse Bizzy,og for en rørende historie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 28. juni 2008 #1016 Del Skrevet 28. juni 2008 Så flott å høre fra deg, Bizzy! Helt fantastisk at du fødte tvillinger naturlig og så og si uten smertestillende!! Trist at nyheten om lillebror ikke ble helt som dere håpet. Vilde er et nydelig navn, blir spennende å se hva lillebror skal hete. Kos deg så masse og nyt tiden selvom den er travel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 28. juni 2008 #1017 Del Skrevet 28. juni 2008 Gratulerer så masse med de to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sønnavind Skrevet 30. juni 2008 #1018 Del Skrevet 30. juni 2008 Gratulerer masse med tvillingene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 30. juni 2008 #1019 Del Skrevet 30. juni 2008 GRATULERER så mye med de to små nurkene! Håper hjemreisen gikk fint, og at dere får det fint i barseltiden!! Stor kos fra shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. juni 2008 #1020 Del Skrevet 30. juni 2008 Igjen: gratulerer så mye med de to små! :rødme: Herlig å lese fødselsrapporten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå