Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

Så kjekt at du la igjen en liten hilsen inne hos meg :klem: Det er alltid like spennende å lese her inne hos deg !!!! Fine navner dere har funnet (hittil ;) ) det første jeg tenkte når jeg leste Vilde var "Vetle & Vilde" :ler:

:ler: Lo rett ut da jeg leste dette :ler: Mannens favorittforslag er nemlig Vilde & Vetle ;) Mens jeg syns det blir litt for likt.. Jaja, vi blir vel enige om noe etterhvert!!

...vi måtte dra kortet to ganger vi... Ikea har visstnok en begrensning på 99 varer pr innslag.... :sjenert:

Blir spennende å høre hva dere blir enige om med guttenavn :jepp:

Håper du har en flott kveld :)

:overrasket: Det var faktisk en begrensning jeg ikke visste om! Har nok truffet min Ikea-overkvinne!!! Også jeg som trodde jeg hadde sort belte i shopping :fnise:

Litt spent på hva vi ender opp med jeg også, men blir nok bra og helt riktig til slutt ;)

99 varer? :sjokkert: Hva handler man når man handler mer enn det? (meeen, jeg bor jo ti min. borte fra IKEA da så jeg kjører ut for en pakke telys...)

:ler: Ca halve butikken? :ler:

Var bortskjemte en gang vi også, og dro på i Ikea støtt og stadig for en pakke servietter, telys og kjøttboller. Tror ikke det falt oss inn at det ble så langt å reise da vi flyttet, hadde jo nesten vært et argument for å revurdere bosted :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mmmmmm, ligger i sengen på gjesterommet, surfer internett og lukter på grønnsåpelukt! Kan jo nesten ikke bli bedre ;) Vaskedamen er på plass og det er jammen godt, for nå var det ikke helt pent her :sjenert: Hun har jo hatt litt ferie, og mannen er visst ikke helt den optimale erstatteren.

Når vaskingen er gjort skal jeg en tur ned til mannens jobb for signering av litt papirer, vi har nemlig fått båtplass :danse: Enda en stor utgift, men så deilig det skal bli med vår helt egen båtplass, og etterhvert også båt! Veldig rift om plassene her nede så vi har hatt utrolig flaks :Nikke:

Skal samtidig hente liberopakken og kjøpe meg en stoooor softis med lakris-stø :sikle:

Ellers så har det ikke skjedd så mye de siste dagene. Sløvet på sofaen og kost meg med Jørgen på ettermiddagene :hjerte: I dag tidlig dusjet jeg mens mannen tok morgenstellet på Jørgen. Da jeg kom ut av dusjen og hadde tørket meg og fått hjelp til å få på trusa... (Må ha hjelp med alt som skal tres over tærne for tiden, eller klarer jo, men det er så smertefullt at hjelp er godt å ha ;) ) fant jeg frem kremen og startet morgenens innsmøring. Hvorpå Jørgen ser på meg og sier; "Mamma, må ta på seg klær, må ikke bli kald vettu!! Jørgen passer på mamma, jeg er flink storebror :Nikke: " *smelt*

Lille store supergutten min :hjerter:

Og i dag har jeg fått endelig bekreftelse på at jeg er tildelt fødeplass på Riksen :hoppe: Deilig, har vært mye frem og tilbake, men må si at det føles godt å få føde der ekspertisen er!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så nå kan jeg slappe av å bare glede meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn Jørgen er!! Snill han, som passer på mammaen sin! :legrine:

Bra du har fått fødeplass på riksen, skulle vel bare mangle at de fikk skvist deg inn der. Helt uholdbart å skulle føde en annen plass og så kanskje måtte sende småttisene avgårde til riksen, mens du måtte blitt igjen for du hadde jo vært innlagt barselkvinne, må vite - sånn er systemet.. Men det slipper du - det er bra! :)

Og softis med lakrisstrø - det er glimrende valg! :sikle: Min ultimate favoritt også. Skal treffe en venninne på kafe idag, da tror jeg jeg skal ha meg en sånn en jeg og! ;)

Ha en fin dag!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn Jørgen er!! Snill han, som passer på mammaen sin! :legrine:

:Nikke: Verdens beste uten tvil ;) Passer godt på mamma og babyene i magen, han er jo storebror må vite :rødme:

Bra du har fått fødeplass på riksen, skulle vel bare mangle at de fikk skvist deg inn der. Helt uholdbart å skulle føde en annen plass og så kanskje måtte sende småttisene avgårde til riksen, mens du måtte blitt igjen for du hadde jo vært innlagt barselkvinne, må vite - sånn er systemet.. Men det slipper du - det er bra! :)

Utrolig lettet for det ja!!! Nå har jeg en stor bekymring mindre, og det er deilig!! Gleder meg til å feire med softis :sikle:

Og softis med lakrisstrø - det er glimrende valg! :sikle: Min ultimate favoritt også. Skal treffe en venninne på kafe idag, da tror jeg jeg skal ha meg en sånn en jeg og! ;)

:Nikke: Det syns jeg høres ut som en god ide!!!

Ha en fin dag!! :vinke:

:klem1:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

:sjenert:

Vi bor laaaaaaaangt unna Ikea, og er akkurat ferdige med oppussing så det var en del som ble handlet ja. Men vi kjøpte servise, 12 her og 12 der blir fort mange deler, garderobeskap består av flere deler, glass, seng....

Husker jammen meg ikke alt vi handlet, men mye var det ja!

For en skjønn liten gutt du har! Små unger kan smelte en så lett som bare det!!! :jepp:

Båtplass må man ha!! Her har vi ikke problemer med det, vi bor rett ved havet og har egen vi :) Kjekt med muligheten til å dra på havet, selv om vi ikke gjør det..... Men MULIGHETEN er der.... :fnise:

Deilig med vaskedame, skulle gjerne hatt en selv!

Kos deg med softisen, og gratulerer med valg av sykehus :) Hvilken fødselslege har du om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

For en herlig sønn dere har! Ja, tenk han skal snart bli storebror! :-D Hvis mamma fryser så kan det jo være at babyene fryser også vet du ;) Liker disse små sine tanker altså :)

Kose deg med softis! Det hadde jeg i går og det var sååååååå godt! :sikle: Men jeg må ha sjokoladestrø da! (lurte lenge på om jeg skulle ha lakris, men best med det "gode gamle" :fnise: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert:

Vi bor laaaaaaaangt unna Ikea, og er akkurat ferdige med oppussing så det var en del som ble handlet ja. Men vi kjøpte servise, 12 her og 12 der blir fort mange deler, garderobeskap består av flere deler, glass, seng....

Husker jammen meg ikke alt vi handlet, men mye var det ja!

Unnskyldninger, unnskyldninger ;)

For en skjønn liten gutt du har! Små unger kan smelte en så lett som bare det!!! :jepp:

:Nikke: Smelter meg flere ganger om dagen :hjerte:

Båtplass må man ha!! Her har vi ikke problemer med det, vi bor rett ved havet og har egen vi :) Kjekt med muligheten til å dra på havet, selv om vi ikke gjør det..... Men MULIGHETEN er der.... :fnise:

Her er det ventelister lange som år for å få båtplass, men nå bygges det en ny brygge "rett" nedenfor oss hvor det er reguleringsbestemmelser for hvor langt unna eiere får lov til å bo! Flaks for oss som bor nærme ;)

Deilig med vaskedame, skulle gjerne hatt en selv!

Kos deg med softisen, og gratulerer med valg av sykehus :) Hvilken fødselslege har du om jeg tør spørre?

Vaskedame er helt fantastisk!!! Anbefales sterkt!

Aner ikke hvem som blir fødselslege jeg... fikk papirene i dag. Husker ikke navnet på han vi er hos på sjekkene heller.. Husker bare at det er overlegen på kvinneklinikken :sjenert: Tror egentlig aldri jeg har klart å feste meg ved navnet hans :klø: Jaja flink virker han i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Vi kjenner nemlig en som jobber som barnelege på Riksen skjønner du, han tok i mot Mette-Marit barn.. Veldig trivelig og flink lege!! :jepp:

Jeg bor jo "i gokk", så her er et ingen ventelister :fnise: Men godt for dere at dere fikk plass nå da! Motorbåt eller seilbåt?

Nå er jeg så mye hjemme selv, og vi har ingen tepper og bare en etasje, to innimellom, å vaske, så jeg greier ikke å forsvare prisen jeg må betale for å få noen til å vaske... :sukk: Men når jeg havner i en hektisk jobb...

:juhu: VASKEDAME!!!!

Jeg elsker barn jeg, de kan smelte en totalt, flere ganger om dagen ja! Husker når søskene mine var små, alt det de kunne finne på å si... Her er noe av hva den ene kunne ytre når han var svært reflektert til tross for en alder på 7...

Min bror: "Når jeg blir voksen så skal jeg ikke få meg noen kjæreste!!"

Jeg: "Åh, hvorfor ikke?"

Min bror: "Vel, du skjønner det at om jeg møter en jente jeg blir veldig glad i og liker godt, så blir vi kjærester, og så gifter vi oss og da kan det jo hende vi får unger. Og unger, vet du, DE koster penger!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig sønn dere har! Ja, tenk han skal snart bli storebror! :-D Hvis mamma fryser så kan det jo være at babyene fryser også vet du ;) Liker disse små sine tanker altså :)

Kose deg med softis! Det hadde jeg i går og det var sååååååå godt! :sikle: Men jeg må ha sjokoladestrø da! (lurte lenge på om jeg skulle ha lakris, men best med det "gode gamle" :fnise: )

Vips der hadde du sneket deg innimellom et par innlegg ;)

Syns selvfølgelig at Jørgen er verdens beste! Tror det er obligatoriske følelser :hjerter: Og småbarnslogikken er bare helt utrolig sjarmerende!!!

Skal kose meg ja! Softis i solen på brygga, ikke mye som er bedre enn det :is::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner nemlig en som jobber som barnelege på Riksen skjønner du, han tok i mot Mette-Marit barn.. Veldig trivelig og flink lege!! :jepp:

Da skal jeg se om jeg ikke klarer å få vite og ikke minst huske navnet når vi er der på mandag ;)

Jeg bor jo "i gokk", så her er et ingen ventelister :fnise: Men godt for dere at dere fikk plass nå da! Motorbåt eller seilbåt?

Veldig fornøyd ja!!! Blir jo en dyr engangskostnad, men det får vi heller tåle!!

Drømmen er en stor seilbåt, har nemlig vokst opp med seilbåt, men har vel innsett at skal vi få brukt det så er en middels motorbåt mye mer praktisk! så er det lettere å ta den ut for små ettermiddagsturer med fisking og kos :kul:

Nå er jeg så mye hjemme selv, og vi har ingen tepper og bare en etasje, to innimellom, å vaske, så jeg greier ikke å forsvare prisen jeg må betale for å få noen til å vaske... :sukk: Men når jeg havner i en hektisk jobb...

:juhu: VASKEDAME!!!!

Når man har jobb og barn, er vaskehjelp helt uvurderlig! En grei måte å kjøpe seg mer kvalitetstid ;)

Jeg elsker barn jeg, de kan smelte en totalt, flere ganger om dagen ja! Husker når søskene mine var små, alt det de kunne finne på å si... Her er noe av hva den ene kunne ytre når han var svært reflektert til tross for en alder på 7...

Min bror: "Når jeg blir voksen så skal jeg ikke få meg noen kjæreste!!"

Jeg: "Åh, hvorfor ikke?"

Min bror: "Vel, du skjønner det at om jeg møter en jente jeg blir veldig glad i og liker godt, så blir vi kjærester, og så gifter vi oss og da kan det jo hende vi får unger. Og unger, vet du, DE koster penger!!!!"

:hoho: Herlig! Og han har så rett så rett :ler: Eller det er jo litt hva man gjør det til, men her i huset går det mye penger til barna.. Men så liker vi å handle til de også da.. Jørgen har i allefall ikke mangel på ting :fnise: Både jeg og mannen har vanskelig for å gå forbi kule klær for eksempel :shoppe: Har jo allerede shoppet masse til tvillingene, helt unødvendige ting, selvfølgelig endel nødvendig også.. Men masse kult tøy, som egentlig er bortkastede penger om man skal være veldig streng på det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

OJ!!

Klokka er snart halv 3....

Jeg må lese, lese, lese, lese, lese!!!!!!

Ha en superduper dag, og uten alt for mye shopping... :fnise:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Åh, nå fikk jeg jo ikke lyst på softis med lakrisstrø da... :ironi:

Herlig med båtplass og etterhvert båt! :hoppe: Det er mannens store drøm, det og en eller annen rå bil så klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen høres virkelig skjønn ut ja. :rødme: Deilig med båtplass og båt. Ikke noe som er bedre enn late dager i båt på sjøen om sommeren. :)

Ps.Bor der dere har hytte jeg.Veldig fint sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OJ!!

Klokka er snart halv 3....

Jeg må lese, lese, lese, lese, lese!!!!!!

Ha en superduper dag, og uten alt for mye shopping... :fnise:

:goodbye:

:fnise: Tiden har en tendens til å fly fort når man surrer på kg! Ble ikke så mye shopping i dag altså, bare litt sjokolade :sikle:

:vinke:

Åh, nå fikk jeg jo ikke lyst på softis med lakrisstrø da... :ironi:

Herlig med båtplass og etterhvert båt! :hoppe: Det er mannens store drøm, det og en eller annen rå bil så klart ;)

Softis med lakrisstrø er min sommerfavoritt :sikle: Tror nesten jeg kunne spist ubegrensede mengder nå for tiden, godt jeg må ut i bilen for å få tak i hvis ikke hadde det blitt litt for mye av det gode tenker jeg.. Har ikke verdens beste selvkontroll når det gjelder slikt for tiden :sjenert:

Blir deilig med båtplass og ikke minst båt, men blir jo ikke stor og fin båt med det første.. Mannen må hanke inn litt bonus før det blir aktuelt med drømmebåt, men en liten sak med påhengsmotor skal vi nok klare å skaffe oss så fort plassen er ferdig ;)

Jørgen høres virkelig skjønn ut ja. :rødme: Deilig med båtplass og båt. Ikke noe som er bedre enn late dager i båt på sjøen om sommeren. :)

Ps.Bor der dere har hytte jeg.Veldig fint sted.

:rødme: Takk takk, er jo sprekkeferdig av stolthet over den lille-store skjønningen min :hjerte:

Koser oss på hytta om sommeren ja! Men blir vel litt mindre brukt i år enn vanlig tenker jeg. Blir nok litt lettere med late dager hjemme når tvillingene er små. Har jo bare litt lenger vei til stranden her så vi får jo nesten hyttefølelse uansett, sånn bortsett fra at standarden i huset er "litt" bedre ;) Gleder meg til å trille ned på stranden og bare sløve litt i skyggen til mannen kommer med bærbar grill og middagsmat etter jobb. For så å kose oss til det nermer seg sengetid for Jørgen! Kjøre hjem og nyte resten av kvelden på terassen med telys og god drikke :hjerte: Nå begynte jeg virkelig å glede meg til sommeren gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Sånn sommerfølelse jeg fikk av å lese her i dag da!! :ler: Her var det softis, båter, sommer og sol hele veien! :):klem:

Så godt å høre at alt nå er iorden til tvillingene melder sin ankomst! :hjerte: Ikke lenge igjen nå!

Ikeashopping ja...jeg trodde jeg også hadde svart belte i ikeashopping, men har aldri møtt på den der 99 sakersgrensen! :ler: Da vi handlet til bryllupet vårt i 2003 var kvitteringen nesten 2 meter lang :dåne: :ler: Vi bor drøye 6 timer unna, så når vi først er der så blir det HANDLET ja! :ler:

Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld bizzy! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det som regel i softis med jordbær- og lakrisstrø :sjenert: Og viljestyrke, hva er det?! :klø: :vetikke::fnise: Veldig synd at det er to kiosker rett ved siden av her som selger softis... :sjenert:

Man kan vel ikke få drømmebåten med engang, men kjempeartig med båt uansett! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fisk73

Softis med lakrsistrø eller sånn gammeldags krokan... MMmmmmmmm!!!!

Vi har ikke det her i området, tror jeg... :gråte:

Viljestyrke er forresten oppskrytt! Man må da nyte livet???? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sommerfølelse jeg fikk av å lese her i dag da!! :ler: Her var det softis, båter, sommer og sol hele veien! :):klem:

Så godt å høre at alt nå er iorden til tvillingene melder sin ankomst! :hjerte: Ikke lenge igjen nå!

Ikeashopping ja...jeg trodde jeg også hadde svart belte i ikeashopping, men har aldri møtt på den der 99 sakersgrensen! :ler: Da vi handlet til bryllupet vårt i 2003 var kvitteringen nesten 2 meter lang :dåne: :ler: Vi bor drøye 6 timer unna, så når vi først er der så blir det HANDLET ja! :ler:

Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld bizzy! :klem:

:ler: Er jo nesten sommer her! Eller det har vært litt sommer, mens nå er det litt kjølig, men fantastisk vårvær :sol: Så hvis man finner en lun krok i solen så er det skikkelig sommerfølelse :kul: Gleder meg til sommeren, håper bare jeg rekker å nyte den litt :fnise:

Deilig å endelig få litt orden på ting til tvillingene kommer, har liksom ligget som en vekt på skuldrene samtidig som jeg har hatt store problemer med å komme igang med forberedelsene :roll:

:ler: Fisk73 slår oss nok alle sammen når det kommer til Ikeashopping! Selv om jeg trodde vi var blandt de værste da vi leide skaphenger ens ærend for å dra på ikea i fjor sommer!

Hatt en litt slitsom kveld.. Jørgen er blitt syk stakkar, så nå har han vært våken et utall ganger, og gråter såååå sårt :trist: Blir nok ikke mye sammenhengende søvn i natt på den lille kroppen, hoster så det rasper. Høres utrolig vondt ut! Feberen har kommet, så i morgen blir det en liten tur til legen tenker jeg.. Han har jo hatt halsbetennelse de to siste gangene han har hostet og fått feber. Er det det denne gangen også blir det utredning og mest sannsynlig fjerning av polypper og falske mandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det som regel i softis med jordbær- og lakrisstrø :sjenert: Og viljestyrke, hva er det?! :klø: :vetikke::fnise: Veldig synd at det er to kiosker rett ved siden av her som selger softis... :sjenert:

Man kan vel ikke få drømmebåten med engang, men kjempeartig med båt uansett! :tommelsmil:

Misunnelig på deg som har softis innen rekkevidde :ler: Men med min mangel på viljestyrke for tiden og litt svangerskapsdiabetes, så er det nok greit at det er langt å reise ;)

Blir nok gøy med båt uansett, men blir jo ekstra deilig når man har mulighet til å overnatte i båten og ikke må slå opp telt på land... Men blir koselig å kunne ta en liten tur ut for å fiske litt, eller komme seg ut til en holme eller tre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...