Moonchild Skrevet 15. februar 2008 #541 Del Skrevet 15. februar 2008 For en flott mage du har! Og veldig fint å lese at det sannsynligvis går veldig bra med den lille gutten i magen. Jeg skjønner godt at det var en tøff beskjed å få, men samtidig så regner jeg med at dere er glade for å kunne forberede dere på eventuelle utfordringer knyttet til syndromet hans. Jeg har lest litt om det og skjønner at siden det ikke er knyttet opp mot en trisomi, så vil utfordingene hans hovedsaklig være knyttet opp mot noe senere motorikk og muligens dysleksi. Og det kan man jo alltids takle fint når man er klar over hva det er og ikke minst hva som er årsaken. Håper du klarer å nyte resten av svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. februar 2008 #542 Del Skrevet 15. februar 2008 For en fin tvillingmage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 15. februar 2008 #543 Del Skrevet 15. februar 2008 Oj, her var det lenge siden jeg hadde vært inne. Først gratulerer med tvillinger i magen Godt at det ser bedre ut for lillebror enn først antatt. Lykke til med eksamen og redebygging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #544 Del Skrevet 15. februar 2008 Sandra, monja, capricorn, Revenka, Madden, Imli : Moonchild: Det var en tøff beskjed å få, men er veldig glade for at vi har muligheten for å forberede oss og ikke minst legge til rette for de utfordringer som kommer! Ikke minst oppfølgningen vi får på riksen, og det at vi kommer inn i behandlingsgrupper/opptreningsgrupper allerede fra begynnelsen av! Nå nyter vi svangerskapet og gleder oss til livet som trebarns foreldre Zianta: Tusen takk, masse som har skjedd de siste ukene ja!!! Redebygging er i full gang, mannen får oppgaver i fleng Vi er utrolig fornøyd med utviklingen i prognosene til lillebror!!! Ahhh, da var jeg ferdig med medikament eksamen, og etter sammenligning med andre så har jeg allt riktig Var egentlig ganske så sikker da jeg leverte, men er jo alltid litt spennende. Nå er Jørgen hentet i barnehagen, fikk besøk i sted å glemte at jeg egentlig satt å skrev innlegg Jaja, preammetåke eller noe i den duren Vi er halvveis ferdig pakket for en ukes vinterferie på fjellet! skal bli deilig!!! Jørgen og mannen skal gå på ski, ake akebrett og base i snøen, mens jeg skal ta det helt med ro, i solveggen (forhåpentligvis) og på sofaen med litt skolearbeid. Mandag 25 skal vi en tur på riksen for ny sjekk før vi forhåpentligvis reiser hjem til sørlandet på kvelden! Men nå må jeg pakke litt til Ha en fortreffelig vinterferieuke alle som titter innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. februar 2008 #545 Del Skrevet 15. februar 2008 Gratulerer med bestått eksamen! :-D Preammtåke ja... Jeg var slik selv en dag. Skulle gjøre noe på jobben, gikk opp og kom på at jeg hadde glemt nøkkelen til safen. Gikk ned igjen og opp, og ned, og glemte brevet jeg skulle poste. Gikk inn igjen og på postkontoret. Glemte nøkkelen til postboksen... Følte meg rimelig teit da, ja Lurer på hvor ille jeg blir når ammetåka kommer! Det hørtes ut som en kjempekoselig vinterferie! Kos deg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 17. februar 2008 #546 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Her var det koselig Hyggelig å lese at tvillingbroren har det bedre, fikk litt klump i magen når jeg bladde gjennom de 28 sidene så da var det så fint å se at alt mest sannsynlig går bra! Endret 17. februar 2008 av Reka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #547 Del Skrevet 20. februar 2008 Knøttet: Takk takk! Deilig med alt som er overstått av eksamener Og preammetåka har virkelig slått til, ok så er jeg litt distre til vanlig også, men nå er det ganske ekstremt Men det ordner seg som regel.. Dro på vinterferie uten lommebok, passe kjipt å ha handlet mat for 2500 og ikke ha noe å betale med Heldigvis ligger alltid bensinkortet i bilen så mannen reiste til nermeste minibank og tok ut penger. Hadde lagt igjen mannens lommebok med vilje... skulle jo ikke bruke penger fra den kontoen. Vi storkoser oss på fjellet, litt kjip start for Jørgen sin del med masse feber første dagen. Han er sørpe forkjøla, men helt i normal form ellers Så her er det skigåing og aking til den store gullmedaljen! En liten gutt med stjerner i øya og ski på bena Men nå lunstid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #548 Del Skrevet 21. februar 2008 Reka: Så koselig med melding fra et nytt nick her inne! Vi er optimistiske på lillebrors vegne Nå har vi kost oss på fjellet i flott vær noen dager, men i morgen kommer stormen så da drar vi ned til mamma og pappa i helgen! Så blir det aking og skigåing i innlandet i stedet for på fjellet Nå har jeg shinet litt i hytta, gutta er ute å koser seg med ski og akebrett Mandag er det ny sjekk på riksen, ganske spent, men klarer å unngå å tenke så mye på det! Godt å ha en liten rakker å bruke tid og oppmerksomhet på I magen er det full baluba ganske så konstant Innmari koselig!!! Gutten ligger og sparker meg i siden og stanger i blæra, mens jenta ligger med ryggen mot min side og sparker nok ganske masse på broren sin kjenner i allefall at hun presser kroppen mot siden min Men nå pakke litt! God helg!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 21. februar 2008 #549 Del Skrevet 21. februar 2008 Heisann, bare en liten hilsen herfra.Godt å lese at ting ser bedre ut. Og tusen takk for koselig sms. Veldig kjekt. Lykke til på mandag. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 24. februar 2008 #550 Del Skrevet 24. februar 2008 Kjenner til den pre-ammetåka ja!! Jeg gjorde fryktelig mye rart på slutten av graviditeten.. Vi fant forresten et annet navn på det også..fostervanns-dis! Hørtes ut som en kjempekoselig ferie til tross for en humpete start! Tenker masse på dere og ønsker lykke til på riksen i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. februar 2008 #551 Del Skrevet 24. februar 2008 Så herlig å høre at tvillingene er livlige og sparker og herjer Blir spennende i morgen, skal krysse fingre og tær for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #552 Del Skrevet 24. februar 2008 Ny dag: Takk! Vi er veldig spente.. Madden: Er ganske så surrete for tiden ja... Da vi dro fra fjellet presterte jeg å legge igjen skoleranselen, med alle notater og pensumlitteratur Heldigvis ligger det nøkler ute og de i nabohytta var ikke reist hjem enda, så de tar med seg ranselen min til oslo i morgen! Flaks!!! Vi er spente på morgendagen! Knøttet: Takk!! Veldig spent på morgendagen, både på undersøkelsen og hvordan det skal gå å ha med oss Jørgen... Nå er vi jo forberedt på hva som skal skje så den delen er ok, men en utolmodig to åring er ikke til å spøke med. Evnt. så får heller mannen gå ut med han, selv om jeg ønsker å ha han med! Sånn er det bare når man ikke har barnevakt Puhh, varm og sliten for tiden! Jeg som pleier å lilke en temperatur på 24 grader, vil nå helst ha mellom 18-20 i stedet. Blir spennende å se hvordan det blir nermere sommeren... Tvillingene sparker og ordner masse, som jo er veldig kos, men ikke akkurat deilig for ribbeina mine. Tror lillegutt gjør så godt han kan med å telle de. Så nå er de ubeskrivelig såre Jaja, og det er jo bare 3,5 måneder igjen - forhåpentligvis Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. februar 2008 #553 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvordan gikk det i dag? Spent nå, ja Hehe, jeg har også blitt mye varmere i det siste! I går var jeg alt for varm gjennom hele dagen, satte opp takvinduet her og jeg var for varm og mannen frøs Håper det gir seg til sommeren, hjelpes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #554 Del Skrevet 26. februar 2008 Knøttet: Puh, varm for tiden ja!! Lufter og lufter Har også vært å kjøpt meg et lite lager med t-shorter for gravide, en capribukse og en kjole Så nå har jeg tatt sommeren på forskudd! Men er kanskje ikke så rart med to små varmeovner på magen I går var vi på riksen igjen, og det gikk etter forholdene bra!!! Væskerommene i hjernen ligger på samme nivå, og så lenge de ikke øker så er vi fornøyde!!! Ellers så blir det mye gjettning fra leger og proffesorer De vet jo ikke helt hva det er de ser. Så vi håper på det beste, vi blir i allefall godt tatt vare på! Gutten har nå stagnert litt i størrelse i forhold til jenten, men ikke så mye at det vektla det noe, men det blir jo også fulgt opp. Det er nå klart at det blir fødsel på riksen. Og fremover skal jeg inn hver annen uke for ny sjekk. Så bilen får kjørt seg. Kanskje ringe forsikringen å øke kilometergrensa... Ellers er jeg litt spent på hvordan vi løser det mot slutten, er vel ikke akkurat fordelaktig å befinne seg på sørlandet dersom riene plutselig skulle starte :klø: Jaja, får spørre litt mer om to uker. Kjenner jeg har store problemer med å konsentrere meg om skolen for tiden. Vanskelig å sette meg ned for å lese, og når jeg først har satt meg ned sliter jeg med å holde konsentrasjonen Også er jeg litt deppa og sur i dag... Helt irrasjonelt jeg vet det, men klarte bare ikke å la være. Møtte naboens leietaker da jeg var ute å hentet avisen. Der tasser hun rundt med stor mage og røyken i kjeften. (må legge til at jeg aldri ser henne uten røyken.. Så det er normalen ikke unntaket) Hvorfor i alle dager får hun friske og sunne barn gang etter gang (dette er nr.3), og ikke jeg????? Og igjen, jeg er flau og irritert på meg selv over disse tankene, men klarer bare ikke å legge de helt vekk Og jeg ville ikke byttet bort tvillingene våre, gleder meg til å møte de!! Kommer til å være verdens beste og nydeligste uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. februar 2008 #555 Del Skrevet 26. februar 2008 Så godt det gikk bra hos legen i går! Betryggende at dere skal på sjekk så ofte, høres ut som dere blir godt tatt vare på Herlig med sommer på forskudd! Trenger jo det her til lands! Rart at hun som røyker får friske barn... Verden er ikke rettferdig, og jeg skjønner godt at du tenker slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 26. februar 2008 #556 Del Skrevet 26. februar 2008 helt greit å tenke sånne tanker Det kan vel være at riksen kan ordne med en hybel e.l til deg når det nærmer seg. Skummelt å befinne seg på sørlandet hvis det plutslig starter.. og det kan det vel kanskje gjerne gjøre med tvillinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. februar 2008 #557 Del Skrevet 26. februar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #558 Del Skrevet 27. februar 2008 Knøttet: Vi har absolutt ingenting å utsette på oppfølgningen fra riksen, føler egentlig at de bøyer seg baklengs for oss Veldig betryggende! Takk for forståelse for mine litt "slemme" tanker!!! Pasha: Tusen takk for støtten, det gjør godt når tankene og samvittigheten ikke snakker helt samme språk! Er ikke uvanlig at fødselen plutselig starter før tiden med tvillinger, og er jo også en av grunnene til at jeg skal inn hver annen uke. De skal i tillegg til sjekk av lillebror og lillesøster holde øye med livmortappen, og så fort den minker regner jeg egentlig med at det blir innleggelse. Men skulle jeg føle at det blir litt for skummelt å oppholde seg på sørlandet, så har jeg tilbud om kost og losji hos svigers. Så det ordner seg på et vis, selv om lange stunder hos svigers ikke akkurat er drømmen Monja: Mye bedre dag i dag I dag har jeg igjen en positiv dag Har sovet godt i natt, kun våknet 4 ganger Gått en liten tur rundt feltet sammen med naboen og fått lest effektivt i noen timer! Skulle egentlig reist å handle bursdagsgave til leietakerens lille gutt, men bekkenet er nå helt oppbrukt så jeg vaker på sofaen og kommer til å fortsette med det til mannen og Jørgen kommer hjem fra barnehagen. Dårlig samvittighet ovenfor Jørgen at jeg ikke henter han tidlig i barnehagen slik jeg pleide før, men kroppen klarer bare ikke for tiden Heldigvis så koser han seg storveis i barnehagen og det er alltid mange barn der når vi henter uansett. Men savner han om dagen, er jo blitt litt godt vant nå som vi har hatt han sammen med oss hele tiden i over en uke I går hadde han ikke lyst til å legge seg... Ble lagt i sengen, lå helt rolig og ropte; Pappa, jeg er ferdig å sove, papppppaaaaaa jeg vil ikke sover, pappa jørgen ferdig å sove, papppaaaaaa jeg vil stå opp! Alt uten å lette hodet fra puten og midt inne i en setning ZZZzzzzzzzz Han hadde bare lyst til å sitte på fanget å kose litt, å lese mer eventyr Tenk at det skal være mulig å være så utrolig glad i et lite menneske, og alikevel kunne være like glad i to til!!! Nesten ikke til å tro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. februar 2008 #559 Del Skrevet 27. februar 2008 :rødme: Det ER utrolig at man kan bli så vannvittig glad i et annet menneske..det jeg føler for den lille skatten vår overgår jo alt jeg noensinne har følt for noen andre, inkludert min mann!! Og tanken på at man har plass til flere i hjertet er liksom helt utrolig..men sånn må det jo være! Så godt å høre at du har det bra og at kontrollen gikk fint!! De tankene du hadde om nabo'n tror jeg neppe du er alene om å tenke...sånn tenkte jeg ofte de årene vi prøvde..."alle andr"e ble gravide og fikk velskapte barn til tross for både det ene og det andre... Tror det er helt naturlig å tenke slik jeg altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 27. februar 2008 #560 Del Skrevet 27. februar 2008 bizzy skrev: Tenk at det skal være mulig å være så utrolig glad i et lite menneske, og alikevel kunne være like glad i to til!!! Nesten ikke til å tro! Dette er tanker jeg gjorde meg da jeg gikk gravid med Oscar og Fredrik. Kunne ikke helt skjønne at det var mulig å bli like glad i alle tre. Erik hadde jo en så stor plass allerede, kunne det være plass til to til? Det tok ikke lang tid før jeg skjønte at det var like stor plass til alle. Og det er helt utrolig at det er mulig. Jeg følger med her inne, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen spor etter meg. Tiden løper fra meg. Det er jammen travelt med to små som er over alt hele tiden. I dag plukket jeg ned Oscar fra vinduskarmen... og Fredrik fra kjøkkenbenken... jaja, det går vel over denne klatringen. Jeg ser at det er ved det samme fra undersøkelsene, og så lenge de sier det er bra, så må man glede seg over det. Stå på, Bizzy! Og om studiene blir vanskelig, så er det lov å sykemelde seg. Hadde du vært i jobb nå, så hadde du vært sykemeldt også. Det er noe å ha i bakhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå