monja Skrevet 14. november 2007 #381 Del Skrevet 14. november 2007 Høres ut som en herlig venninnetur. Praha er et sted jeg kunne tenkt meg å se også, men det får evt bli mot jul neste år. De siste 5 ukene før nyheten kommer ut går sikkert kjempefort. Det blir jo en skikkelig juleoverraskelse det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 15. november 2007 #382 Del Skrevet 15. november 2007 Så morsomt; vi skal bo på samme hotell i Praha! Gleder meg SÅ veldig... Har kjøpt meg en guidebok, har søkt en del etter info og min mor har vært i Praha 3 ganger før - så jeg gleder meg veldig til turen. Kanskje det er jenten som kommer denne gangen? For jeg var nemlig kjempekvalm med begge mine gutter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. november 2007 Forfatter #383 Del Skrevet 15. november 2007 Knøttet: Har fortalt mine foreldre.. Prater med mamma omtrent hver eneste dag og klarte vel å holde det hemlig i sånn ca 3minutter Og søstrene min har jo også fått vite. Men mannens foreldre og bror og resten av familiene våre vet ikke enda. Så skal jo slippe nyheten for noen i allefall Monja: Er litt morsomt at det kommer så nerme jul ja Egentlig litt ekstra artig siden vi har foreløpig termin akkurat på samme tid som mannens bror og konen hadde i fjor! Så da blir det to "juler" med supre nyheter for svigers! Praha kan anbefales! Mayamor: Så utrolig morsomt!!!! Hotellet var flott, men jeg anbefaler virkelig å ta frokosten et annet sted. Den var rett og slett dårlig Har masse å glede deg til, nesten litt misunnelig, også jeg som nettopp har vært der... Er nok lagd for koselige langhelgturer! Kanskje jeg må bearbeide mannen litt så vi kan ta oss en tur på nyåret Er litt spent på om det er jente denne gangen jeg også! siden jeg har hatt flere venner som har vært mindre dårlige når de ventet jenter, enn når de skulle ha gutter! Hadde jo vært morro med en av hver til å begynne med! Trøtt og sliten, har vært lang dag på skolen i dag med 4 timer anatomi og jobbing med gruppeeksamen. Hjemme kl. 17 og det er jo da jeg pleier å sove litt! Så blir nok en tidlig kveld i dag!!! Begynner å få litt problemer med å skjule hva som skjer nå.. Magen har faktisk begynnt å komme (dvs inkl. masse luft...) Men en liten bulk nederst som gjør at jeg ikke lenger får igjen en eneste en av mine normale bukser.. Kan da virkelig ikke skulle komme mage så tidlig? Nå kan jeg jo ikke skryte av at jeg har ekstremt stramme magemuskler... også er det jo faktisk ikke lenger enn 6mnd siden jeg sist var gravid hvis det kan ha noe å si? Men masse er luft og fett, men det frister ikke å kjøpe nye vanlige bukser i en str. større akkurat nå.. Det føles litt som bortkasta penger! Jaja de fleste ser vel at jeg har lagt på meg litt i de siste, i allefall ingen som har turt å spørre La jo på meg 4 kg før uke 10 sist, og det ser ikke ut som om det har endret seg. Og sist spøy jeg jo flere ganger for dagen, og det har jeg jo ikke gjort enda. Men jeg spiser jo hele tiden - akkurat som sist for å stogge kvalmen. Jaja 20kg+ her kommer jeg Var kvalm og sliten på skolen i dag mens vi jobbet med eksamensoppgaven, og de andre mente jeg nok brygget på noe.. Huff, håper bare du ikke får feber... Ehh, neida det går nok bra. Spørs hvor lenge de kommer til å tro at jeg bare har lagt på meg litt ekstra rundt livet og brygger på noe Er litt bekymret for bekkenet Det plager meg skikkelig allerede, problemer med å komme meg opp etter sittende stilling, klarer ikke å bære Jørgen og vagger... Dette kan bli gøy, og det ser veldig skummelt ut med tanke på at jeg egentlig skal ut i 8 uker praksis rundt påske Spørs vel om jeg ikke må ta en prat med studieveileder og høre om mulighet for å utsette praksis til neste år Endte jo opp delvis med krykker etter halvgått sist, og da var jeg mye bedre enn det jeg er nå. Jaja så lenge belønningen kommer til slutt så skal jeg bite det i meg!!! Men over til noe litt mer lystig! I dag er jeg 7+3 og tiden har i allefall ikke stoppet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 16. november 2007 #384 Del Skrevet 16. november 2007 Og i dag er du 7+4 og en dag nærmere å få ditt lille knøtt! Koselig å lese her hos deg, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. november 2007 #385 Del Skrevet 16. november 2007 Hehe... greide ikke å holde det skjult for familien så lenge vi heller... Det var koselig å ha hemmeligheten for oss selv noen få dager, men så greide vi ikke mer Jeg vet ikke om det er mulig å få mage så tidlig jeg... men jeg også sliter med knappene i buksa. Helst lar jeg begge knappene være åpne, men det er enklest og ser best ut å bare la den ene være åpen. Kan jo ha noe med at du "nylig" var gravid også, ikke vet jeg Bra de på skolen ikke skjønner hva som "feiler" deg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2007 #386 Del Skrevet 16. november 2007 7 uker, nærmer seg da Hva studerer du forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 17. november 2007 #387 Del Skrevet 17. november 2007 Innom med en kjempestor godhelg- Så morro med nyheter på julaften og 2 juler på rad da Håper bekkenet ditt ikke slår seg aldeles vrang her.. Pass godt på deg selv nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 18. november 2007 #388 Del Skrevet 18. november 2007 Er det ikke sånn at magen kommer fortere med nr to enn nr en? Fordi livmoren på en måte blir fortere større frodi den har vært stor før? Er noe sånnt.. Så ikke så rart at det vokser og gror! Ikke så lenge til du kan slippe ut magen heller! Er så herlig at du er gravid igjen!!! Og jeg blir så verpesyk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. november 2007 #389 Del Skrevet 18. november 2007 Åhhh har ikke fått med meg at dere skal ha baby igjen!! Gratulerer så masse, blir en skikkelig julegave for de som ikke vet det enda. Og ja, magen kommer raskere med nr 2 og enda raskere med nr 3... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 20. november 2007 #390 Del Skrevet 20. november 2007 Heisann.. så koselige nyheter at dere venter en liten en igjen! Jeg har også termin i juli... blir moro å følge dere! Ha en fin uke! Og lykke til med formen.. håper den holder seg. kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 22. november 2007 Forfatter #391 Del Skrevet 22. november 2007 Epona: Nyter hver dag og er litt lettet hver gang jeg kan plusse på en dag eller helst plusse på uketallet Det er koselig å være gravid og jeg gleder meg veldig til det blir offentlig og magen blir skikkelig gravidmage og ikke bilring slik som nå Skader ikke å være verpesyk vet du, kan få veldig koselige følger Imli: Tiden går fort om dagen med eksamenslesing og kos med den store lille perfekte gutten vi allerede har Studerer sykepleie. Liljen: Gleder meg til å fortelle!!! Er redd bekkenet ikke kommer til å holde så lenge, begynner allerede nå å få litt problemer med å gå... Men, så lenge prikken holder deg der han/hun skal så skal jeg ta det som kommer! Pondusa: Tusen takk! Koselig å se deg her inne!!! Er ikke så veldig flink til å ta dagbokrunder... Prioriterer nok litt anderledes de få timene jeg har hjemme om dagen... Og magen kommer fort ja! Har en liten begynnende kul som ikke flater ut når jeg ligger på ryggen nå, men mesteparten er nok en helt ny bilring. Shy: Tusen takk og gratulerer til dere også!!! Blir morro å følge med! Formen er ganske bra den! I allefall mye bedre enn den var med Jørgen i begynnelsen! Vips så hadde det gått noen dager igjen og nå er jeg 8+3 og har hatt første svangerskapskontroll i dag. Og den foreløp jo omtrent likt som den første med jørgen... Grue seg til å entre vekten i visshet om at den kom til å sprette langt og lengre enn langt i forhold til min ikke-gravide normalvekt! Og det gjorde den også. Akkurat som sist, opp 4,5 kg Jaja, sist la jeg på meg i underkant av 10kg totalt til tross for at jeg gikk opp over 4 kilo innen uke 9, så jeg har ikke helt panikk....enda. Ingen sukker i urinen som er bra, siden jeg fikk diabetes sist!! Derfor skal jeg også inn til sjekk hver 4 uke i stedet for normal mengde for å ikke overse evnt. ny svangerskapsdiabetes. Litt bekymret for hvordan det kommer til å gå med de 8 ukene jeg egentlig skal ha praksis over jul. Har mine tvil om at bekkenet holder seg godt nok til det. Må snakke med studieveileder når jeg tipper 12 uker for å høre hvilke alternativer jeg har. Ellers så har jeg shoppet litt julegaver i dag :D Både til mamma og mannen, to av de vanskeligste faktisk!! Deilig!!!! Kan jo ikke skrive hva jeg har kjøpt til mannen i tilfelle han er innom å titter. Men mammma får et anheng i gull med kulturperle og diamanter!Skikkelig flott altså! Har nesten lyst på det selv Åpningstilbud er en fin ting rett før jul!!!! Men nå skal jeg nyte en liten familiemiddag før det blir litt horisontal avslappning på sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 22. november 2007 #392 Del Skrevet 22. november 2007 Så gøy med første svangerskapskontroll! Det er bra at du har gått litt opp, og bra du ikke har sukker i urinen! Er litt redd for svangerskapsdiabetes selv, har blitt litt mye sukkerholdig "mat" i det siste Det er nesten på tide å begynne med julegavene nå, ja! Det kjedet hørtes kjempefint ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 24. november 2007 #393 Del Skrevet 24. november 2007 Innom og klemmer litt på den Bizzy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. november 2007 Forfatter #394 Del Skrevet 26. november 2007 Knøttet: Har spist veldig fornuftig faktisk, men vekten bare raser opp.. Men det er vel slik at lille mirakel trenger litt ekstra padding på magehuset sitt Er ikke veldig normalt med svangerskapsdiabetes. Så syns ikke du skal bekymre deg for det! Hos meg er det mye diabetes i familien så jeg er nok ekstra utsatt, i tillegg til at jeg normalt har litt sukker i urinen også til vanlig. Så det er vel bare et spørsmål om tid før jeg etterhvert utvikler diabetes 2 slik som de fleste andre i familien Madden: :Klem2: Tusen takk! Kjempekoselig med klemmer!! 9+0 og i dag har vi vært og tatt en liten kikk på prikken som ikke lenger er noen liten prikk, men et lite mirakel på 24mm :rødme: Mannen var med og det var like fantastisk å se det lille bankende hjertet denne gangen som med Jørgen :love: Og vips her sitter jeg med rørte tårer i øyekroken igjen Ny termin 1.juli, på mannens bursdag Jaja sjansen for at han/hun kommer akkurat på termin er vel ganske så små... Ellers er formen uforskammet bra!!!! Litt småkvalm, men som regel uten oppkast, og ubeskrivelig trøtt. Men mannen er en superduper kjempestøtte som står opp med Jørgen om morgenen, så jeg får sove litt lenger, han tar alle bæsjebleier og alle tunge løft!!! Kunne ikke hatt en bedre kjæreste :love: Bekkenet derimot krangler storveis, ikke langt unna der jeg var da jeg ble sykmeldt med jørgen, og tror det kan bli tunge dager frem til eksamen. Men det skal gå bra! Har væft på skolen og pratet med de slik at jeg får tilpasset kontorstol og tilrettelegging under eksamen. Og praksisen får jeg utsatt ett år. Men skal få tatt praktiske øvelser og fagene frem til sommeren håper jeg. Greit med alt som er gjort! Også er det jo gøy da, mye morsommere enn å gå hjemme å kjede seg Men nå skal jeg pugge prosedyrer, ikke lenge til eksamen 4.desember *bite-negler-smiley* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. november 2007 #395 Del Skrevet 26. november 2007 Lille prikken trenger nok litt padding til magehuset sitt, ja;) Helt naturlig:) Hm... bra det ikke er vanlig med svangerskapsdiabetes! Likevel bekymrer jeg meg litt, for når jeg får "matanfall" og bare må ha noe å spise så frister ikke sunne, salte ting, men søte, usunne ting i stedet... blir litt for mye usunt for tiden... Men det er pga det hjelper best når jeg føler meg uggen Bra du har en så snill mann! Kjedelig med bekkenet ditt, men det er jo supert at skolen hjelper deg såpass mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 27. november 2007 #396 Del Skrevet 27. november 2007 Herlig å lese her hos deg, Bizzy!!! Men nå må jeg tilbake til boken min - skal ha muntlig eksamen idag... Hjeeeelp... Lykke til med lesningen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 28. november 2007 Forfatter #397 Del Skrevet 28. november 2007 Knøttet: Takk for støtte til unskyldningen min Jaja, forhåpentligvis så funker ammingen denne gangen slik at jeg får litt "gratis" forbrenning etter fødselen! Tror nok at om du ikke har mye diabetes i familen og har et normalt kosthold til vanlig, at du ikke er i stor fare for å utvikle sv.diabetes Jeg er arvelig belastet... Epona: Håper eksamen gikk bra og at du er enda et skritt nermere drømmen din Jeg har det helt fantastisk for tiden, men er inne i en litt dum sirkel med vanskelighet for å sette meg ned å lese.. Litt sløv for tiden. Må ta meg selv i nakken, for eksamen nermer seg med stormskritt I dag har jeg vært og øvd til praktisk eksamen, og jeg skal garantert ikke være på samme gruppe til neste år... Skal gjøre alt jeg kan for å få sneket meg over på en annen gruppe! Maken til surrete og useriøse personer skal man lete lenge etter. Ikke ofte jeg blir sint og setter ned foten, men i dag rant det visst over Men da fikk i allefall jeg gått igjennom det jeg følte at er viktig så får de heller tjatre og dasse og øve litt innimellom når de føler for det. Bare jeg får gjort det jeg føler jeg har behov for. Grrrr. Sånn godt å få skrevet det ut!! Mannen er hjemme å maler på det kommende soverommet vårt, og det blir så fint så fint!! Deilig å bli kvitt den originale brunorange fargen og ikke minst det knirkete gulvet! Nå blir det lys lys brun ( hvit med litt brunt pigment i ) Hvite skap rundt sengen, brun tapet med mørkere brunt velourmønster, fra Designers guild på sengeveggen. og litt brune og turkise detaljer. Ahhh, gleder meg til vi skal flytte inn der. Men det blir ikke før lille mirakel skal ha eget rom Bor oppe på loftet sammen med jørgen enn så lenge. Og når det blir tid for å flytte ned skal han få velge rom på loftet. Gleder meg faktisk til det. Ta ham med på møbelvalg og litt shoppingkos, i allefall hvis han er interesseert da.. Må innrømme at jeg ikke er veldig velbevandret i hva 3,5-4åringer liker. 9+2 i dag og fikk brev med innkalling til ordinær ul på mandag. Fått time 31.januar. Føles utrolig lenge til, men kommer helt sikkert fort nok på Håper vi får en koselig jormor/lege som er villig til å se etter kjønnet... Hvis ikke blir det nok en tur til privat ul, for jeg VIL vite!! Kanskje er det en liten Vilde, eller en liten navnløs gutt Kommer til å ha vanskeligheter med å bli enige om et nytt guttenavn.. Kanskje det i såfall må bli jørgen2 Men nå burde jeg lese anatomi.... Skal bare først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2007 #398 Del Skrevet 28. november 2007 Innom og oppdaterer meg litt. Er ikke så ofte på dagbokraid jeg heller. Men du er ikke glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. november 2007 #399 Del Skrevet 28. november 2007 I dag har jeg vært og øvd til praktisk eksamen, og jeg skal garantert ikke være på samme gruppe til neste år... Skal gjøre alt jeg kan for å få sneket meg over på en annen gruppe! Maken til surrete og useriøse personer skal man lete lenge etter. Ikke ofte jeg blir sint og setter ned foten, men i dag rant det visst over Men da fikk i allefall jeg gått igjennom det jeg følte at er viktig så får de heller tjatre og dasse og øve litt innimellom når de føler for det. Bare jeg får gjort det jeg føler jeg har behov for. Grrrr. Sånn godt å få skrevet det ut!! Mannen er hjemme å maler på det kommende soverommet vårt, og det blir så fint så fint!! Deilig å bli kvitt den originale brunorange fargen og ikke minst det knirkete gulvet! Nå blir det lys lys brun ( hvit med litt brunt pigment i ) Hvite skap rundt sengen, brun tapet med mørkere brunt velourmønster, fra Designers guild på sengeveggen. og litt brune og turkise detaljer. Ahhh, gleder meg til vi skal flytte inn der. Men det blir ikke før lille mirakel skal ha eget rom Bor oppe på loftet sammen med jørgen enn så lenge. Og når det blir tid for å flytte ned skal han få velge rom på loftet. Gleder meg faktisk til det. Ta ham med på møbelvalg og litt shoppingkos, i allefall hvis han er interesseert da.. Må innrømme at jeg ikke er veldig velbevandret i hva 3,5-4åringer liker. 9+2 i dag og fikk brev med innkalling til ordinær ul på mandag. Fått time 31.januar. Føles utrolig lenge til, men kommer helt sikkert fort nok på Håper vi får en koselig jormor/lege som er villig til å se etter kjønnet... Hvis ikke blir det nok en tur til privat ul, for jeg VIL vite!! Kanskje er det en liten Vilde, eller en liten navnløs gutt Kommer til å ha vanskeligheter med å bli enige om et nytt guttenavn.. Kanskje det i såfall må bli jørgen2 Men nå burde jeg lese anatomi.... Skal bare først.. Det er så kjedelig når studiegrupper ikke fungerer! Både kjemi og selvsagt seriøsitet har mye å si, og gruppesammensetningen. Utrolig kjedelig å havne på en så useriøs gruppe... Bra du sørger for bra resultat for deg selv, så får de bare surre rundt der. Det høres ut som rommet blir kjempefint! Jeg har også lyst til å pusse opp, men det får bli når vi en gang får egen leilighet:) Er det jordmor eller legen som har sendt deg på ul? Jeg vil også ha ul-inkallelse snart! Er alt for utålmodig til å vente... Guttenavn er vanskelig! Synes det er mange ganger så vanskelig som jentenavn, faktisk. Kos deg med anatomien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 29. november 2007 Forfatter #400 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Knøttet: Det er legen som har sendt bestilling på ordinær ultralyd, så det gikk kjapt! Fikk brevet 4 virkedager etter første svangerskapskontroll! Tok mye lenger tid før jeg fikk inkallelse da jeg gikk med Jørgen, men da bodde vi i Bergen og det er vel stor mulighet for at det er litt mer å gjøre i nærheten av storbyene enn her på landet Rommet ser ut til å bli akkurat slik jeg hadde tenkt så blir nok fornøyd Er morsomt å pusse opp, men nå har vi snart vært igjennom hele huset, og jeg ser frem til å bli ferdig!!!!!! Litt lei etter å ha levd i oppussing i over et år. Men resultatene blir bra, og kontoen ser ut til å ha fått et hull i bunnen..... :klø: Ny øvelsestid i dag og da gikk det mye bedre, så da føler jeg meg i allefall litt øvet i forhold til eksamen på tirsdag! Bare to oppgaver jeg gjerne ønsker å unngå. Så krysser fingrene for at jeg trekker en av de greie Mayamor: Koselig å se deg her Endret 29. november 2007 av bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå