Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

missbumblebee: Så koselig med hilsen fra et nytt fjes ;) Vi har leid oss leilighet i Arendal, så har vi god tid til å vente på et evnt. drømmehus! Kan også være greit å bo oss litt til å være sikre på at vi blir en stund før vi kjøper et nytt sted. Regner med at det skal gå greit å flytte, og storgleder meg til vår og sommer på sørlandet :smilbla:

Hermione: Så koselig å se deg her!! Må innrømme at jeg skjelden er innom de "normale" dagboksidene så det er meget mulig at jeg har oversett dagboken din om du har :rodme: Håper på å få over prisantydning ja... Men akkurat der har vi ikke mye vi skulle ha sagt :roll: Kommer to potensielle kjøpere på forhåndsvisning Onsdag kveld, og jeg blir helt kvalm av tanken. Så utrolig spent og smånærvøs :forvirret: Angående prøvingen så kan det at jeg er klar så tidlig kanskje ha noe med at det har vært planlagt slik siden før i fikk klaff med Jørgen! Håper vi er blandt de som får kjapp klaff på nummer to :tommelsmil:

Ny dag: Håper Ingvild blir bra slik at vi kan treffes søndag på dagtid!! Ser ikke ut som om det kan bli treff her hjemme før etter leiligheten er solgt.. Er to som kommer på forhåndsvisning til onsdag, så da planlegger jeg ingenting slik at vi har mulighet til å ta imot de som ønsker visning i forkant dersom det plutselig skulle bli flere ;) Litt skummelt å si nei, tenk om de da ombestemmer seg :sjenert:

Har sendt deg en liten PM ang. falsk krupp. Fornøyd med leiligheten ja, skulle gjerne ha tatt den med meg til arendal..

Jørgen har som vanlig vært en liten engel, kan ikke skjønne at vi har vært så utrolig heldige :hjerter_rundt: Ikke bare det at han selvfølgelig er verdens nydeligste gutt!! Men han er jo snill som et lam også!!! Han pludrer, leker med babygymmen og smiler til alt som rører seg, inkludert alle lamper og katten :ler: Sier klart i fra når han er sulten, hver fjerde time gjennom dagen, og når han har bæsj i bleien. Når han blir trøtt sutrer han litt og gnir seg i øyene og da er det som regel bare å legge han i sengen med smokk og koseklut så sovner han fint av seg selv :hjerte: I dag sovnet han halv åtte, "våknet" klokken halv ti for å få påfyll av mat, ble lagt i sengen sin og har sovet siden lille supern min :hjerte:

Har merket et enormt skille nå som han har bikket tre måneder, plutselig ser vi en ganske fast rytme, han gråter kun når det tid for mat, ny bleie eller tydelig maveknip (som også kommer sjeldnere *bank i bordet*)

Det er en fryd å kose seg med ham om dagen, at det er mulig å bli så glad i noen hadde jeg nesten ikke trodd!!! :hjerte: Kan man virkelig bli så glad i flere?

Siden han i dag har tatt kvelden halvannen time tidligere enn vanlig så er det vel meget mulig at det blir morgen tilsvarende tidligere i morgen, uten at det er noe strev.. Skal nok klare å stå opp mellom 7 og 8 ;) Hadde jo vært koselig å lage frokost og spise sammen med mannen før han går på jobb.. Har liksom vært planen det en stund, er bare det at sengen har vært litt mer fristende enn å stå opp de fleste morningene :sjenert: Men i morgen da skal jeg få revet meg løs fra tempurputen min :Nikke:

I morgen har vi ingen planer... skal bare kose oss, trille tur og nyte et forhåpentligvis ok vær siden jeg har mistet regntrekket til vognen på flyturen fra oslo til bergen etter jul :klaske:

Men nå, litt mer surfing før puten kaller :sove:

Mannen stakkar har jobbet sent hver kveld siden jeg kom hjem etter juleferien så han er halvveis i koma på sofaen.. skikkelig spennende å få han hjem ja :roll: Men han er nå søt der han sover så søtt :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann! Der var det kommet et innlegg fra Cymbidium samtidig som jeg skrev gitt ;)

Kjempekoselig med nye "ansikter" i boken min :smilbla:

Hadde ikke vært dumt å kunne dele en gravid sommer nei!

Lykke til til oss begge og alle andre prøvere her inne :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jørgen sov fra 18.30 til 08.45 i dag :hoppe: Bare avbrutt av mating klokken 21.30 og ny mating 05.30!!!! Håper det fortsetter slik!!!

Er helt utrolig, sovemessig har han blitt en helt annen den siste uka!!! Sover to litt lange dupper i løpet av dagen i tillegg til en eller to dupper i mellom 15 og 30 minutter :)

Har sin første lange dupp nå, og jeg burde;

- vaske badet

- legge vekk klesvasken

- sortere og rydde tørrvareskapet og krydderskapet

- tørke støv

- tørrmoppe gulvene

- støvsuge sofaen

Men så har jeg jo nettopp laget meg en stoooor kopp te :sjenert: Skal bare kose meg med den først, så skal jeg bli supereffektiv... håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy, og gratulerer med ny dagbok! Fulgte jo litt med deg når du skrev dagbok sist. Synes dere er ganske tøffe som starter prøvingen så kjapt etter nr. 1, men siden det tok sin tid før Lillegutt ble unnfanget så kan det jo være like greit.

Jeg syntes også at det skjedde masse når Lillejenta rundet ca. 3 mnd. Plutselig sov hun lenger om natta, og anfallene med mageknip om kvelden gav seg. Samtidig begynte hun å gripe etter ting, pludret og smilte masse. Og fra 6 mnd. alder var det jo bare fryd og gammen! Stabil soverytme og begynnende krabbing. Gled dere!

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine::grine::grine:

Har nettopp fått vite at tantebarnet mitt som er kun 3 dager eldre enn Jørgen er lagt inn på rikshospitalet med svulst på hjernen :( Hun opereres i morgen tidlig.

Har så vondt inni meg.. helt forferdelig, og klarer ikke å forestille meg hvordan det er for søsteren og mannen. De ble sendt direkte fra 3måneders kontrollen til sykehuset. Vi fikk ikke vite noe før nå slik at vi ikke skulle bli helt satt ut til visningene i dag. Mamma og pappa er sammen med søsteren på sykehuset så hun får i allefall så god støtte som går ann. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette det gjør så vondt, og jeg kjenner også at jeg hele tiden tenker tenk om det hadde vært Jørgen, og er også veldig redd for at det skal være noe galt med ham.. Litt smålig i en slik situasjon å tenke på oss, men når det kan skje søsterens baby, da kan det jo skje oss også... Har bare lyst til å gå og hente jørgen fra sengen og bare holde han hardt og aldri slippe!

Vel dette ble rotete for her sitter jeg og griner og er så redd... Skulle bodd nermere så jeg kunne vært der litt bedre for søsteren. Er så altfor langt unna :grine:

kvalm, vondt i brystet, kjennes som om det er vanskelig å puste, og utrolig mange mørke tanker i hodet akkurat nå.

Krysser alt for lille niesen min og håper at operasjonen i morgen går over all forventning bra slik at dette bare blir et vondt minne og ikke noe mer!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! No fekk eg litt vondt i magen her :tristbla:

Forhåpentligvis er det ein godarta svulst som det er lett å fjerne.

Dette viser iallefall kor viktig det er å gå på kontrollar på Helsestasjonen!

Var det hodeomktretsen som gjorde at helsesøstra slo alarm, eller var det andre ting?

Kryssar fingrane for at alt går bra med operasjonen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for SMS og takk for praten! :klem: Veldig kos å prate med deg, vennen! :klem: Og herlig å høre Jørgen prate i bakgrunnen! *smelte* Gleder meg til februar! :)

Så vondt å høre om niesen din.. Håper inderlig at de kan hjelpe henne så hun blir helt pigg igjen :klem: Det fines egentlig ikke ord som er dekkende når det skjer sånne ting med så små.. Det var bare virkelig vondt å høre..

:klem:

Lykke til på tremånederskontroll i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Så trist å lese om niesen din! :klem:

Så bitteliten, og så syk. Huff! :grine: Skjønner veldig godt at du er redd. Jeg ønsker alt det beste for søsteren din, den lille jenta, og resten av familien! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Har fått oppdateringer om tantebarnet mitt og det er ikke bra :grine:

Svulsten sitter inne i mellom de to hjernehalvdelene, ganske dypt inne.. Over noen blodårer.. Legene kunne ikke si noe om prognosene, annet enn om blodårene er skadet så er det ikke håp, og er de friske så kan det gå bra. Operasjonen startet kl. 11 i dag og de regnet med å være ferdige ved 18 tiden.

Har så vondt så vondt i hjertet.. Klarer ikke å se for meg hva jeg hadde gjort om det var jørgen, og tenker så på søsteren min som ikke har noe valg :(

Fikk litt panikk og tok kontakt med legen i dag så jeg fikk en liten sjekk av jørgen, trengte bekreftelse på at det ikke er noe galt med han, og hadde behov for å snakke med en lege, trengte svar på endel spørsmål.

Utrolig hvordan slikt setter ting i perspektiv.. Solgte leiligheten i dag for langt over takst, men det betyr liksom ingenting i en sånn stund.

Herregud så utrolig lang tid tiden tar i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om niesen din :grine: Sånt setter virkelig ting i perspektiv, selv for en som står på utsiden og ikke er direkte berørt. Krysser fingrene for at operasjonen i dag gikk superbra og at ingen blodårer har kommet til skade. Det er helt aldeles forferdelig at noe sånt skal skje med en liten baby!

:klem: til deg og lille Jørgen. Skjønner godt at du bekymrer deg, hvem gjør ikke det i en slik situasjon, men jeg er sikker på at han er frisk som en liten fisk!

Og gratulerer med innbringende salg, selv om det selvfølgelig ikke betyr så mye akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... her inne var det ikke koselig lesing.... :(

Kan ikke annet enn å si at jeg skjønner det er kjempetøft for dere... og krysse fingrene for at ting skal gå bra med niesen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsener superjenter!!!

Det ser ut til at det går bra med min lille niese!!!!! Legene fikk operert vekk hele svulsten, og den hadde ikke ødelagt blodårene slik de fryktet (i såfall hadde det ikke vært håp..), blodårene hadde fått skikkelig juling, men de regner med at det skal gå greit! Så nå ligger hun i medisinert koma og kommer til å ligge sånn en dag eller to, og legene håper og tror at blodårene skal holde! Vi krysser fingrene for at de ikke sprekker!!!!!! Svulsten er sendt til dyrking så nå venter vi på beskjed om det er kreft eller ikke.. så slapper ikke så veldig av enda. Håper alt går bra og hun ikke får noen mén, håper arret fra øre til øre bare blir et kult merke hun kan skryte av i barnehagen!

Gleder meg til vi kan se tilbake på dette kun som et dårlig minne, med best mulig resultat!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig gode nyheter! Håper nyhetene blir like gode som dette i dagene framover - det krysses fingre her og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for meldingen i går kveld, ble skikkelig lettet. :klem: Fantastisk gode nyheter!! Da er det bare å be om at de mørbankete årene blir sterke igjen!

God klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Herregud Bizzy! Her kommer jeg innom fordi jeg så at du var blitt prøver igjen, så jeg skulle gratulere med beslutningen. Og så ser jeg hva dere har hatt å stri med de siste dagene. Det er jo helt forferdelig. Jeg er uendelig glad for at det ser ut til å gå bra, og jeg krysser fingrene for at svulsten ikke var ondartet.

Å få friske barn er visst ingen selvfølge. Det er utrolig hvor fort verden kan snu fra fullkommen lykke til bunnløs sorg. Jeg håper som du sier at dette bare blir et skummelt minne, og at livet normaliserer seg igjen fort for dere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Jolie, Mrs. Potter, Epona, Matahari og alle som har vært innom tidligere :klem: Setter stor pris på alle hilsnene!!!!

Det går etter forholdene helt fantastisk bra med min lille niese!!! Hun er nå ute av koma, og koblet fra alle maskiner foruten morfintilførselen og den maskinen som måler oksigenmetningen i blodet!! De får kontakt med henne og hun har også fått prøve å amme litt!!! Ikke veldig effektiv amming, men hun hadde klart å få i seg litt, og det er bra!!!! Så da ser det ut til at dette kan bli kun en skremmende opplevelse å tenke tilbake til så lenge svulsten viser seg å være godartet.. Som vi alle krysser fingre og tær for at den skal være!!! Vil få svar på det i løpet av neste uke :tommelsmil:

Fikk pratet litt med søstern på telefon i går og hun tar det veldig fint, og er selvfølgelig veldig lettet over at de første store stegene har gått så bra!!!

Ang. prøvingen vår så har jeg ikm i dag, men har ikke sett noe til mens, men kommer ikke til å teste på noen dager enda.. har ikke store håpet om at vi har klart å få klaff denne måneden samtidig som jeg ikke helt husker når jeg fikk mens før jul :klaske: Og det har vært så mye stress i det siste, så jeg skal ikke se bort i fra at det har noe med saken å gjøre.

Katten har også vært ganske så syk et par dager nå, men det har liksom kommet litt i bakgrunnen.. Han får medisiner og er på bedringens vei! Men han er jo "mann" så han syns utrolig synd på seg selv....

God helg til alle!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom mensen gitt! Jaja, da er jeg i allefall i gang med ganske så normale sykluser tror jeg ;)

PP2 - dag1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...