Knøttet Skrevet 30. mai 2008 #801 Del Skrevet 30. mai 2008 Høres ut som du hadde guttemage med Jørgen, selv om jeg ikke har helt troen på de greiene der... Hva får man da når man venter både en gutt og en jente? Du har ikke fått strekkmerker enda, altså? Heldig! Det har nemlig jeg Liker det overhodet ikke... Trøster meg med at mannen synes jeg er like pen uansett, og at de blir blekere med tida. Så utrolig spennende at det ser ut til å nærme seg! Tenk, det er ikke lenge igjen nå! :juhu: God natt, og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #802 Del Skrevet 31. mai 2008 :juhu: En dag nærmere!! Jeg gleder meg sammen med deg jeg! Så godt at dere kan være i Arendal og slippe å dra inn til Oslo Det er jo lettere for dere som familie, vil jeg tro. Blir moro å bli kjent med de to små! Godt å høre at Jørgen er blitt frisk også. Ble kort dette, sitter på skolen med siste innspurt... Ha en supert dag! Så koselig melding! Men vi vil helst til Riksen vi... Føles egentlig tryggest i og med at det er ting med lillebror som de ikke vet hva er Også er det nesten enklest siden det er der vi har all vår familie i nærheten Her måtte vi jo ha levert Jørgen til en nabo, eller håpe at mamma var her når det starter.. Så vi reiser inn til kontrollen torsdag kveld (kontroll fredag) og bor hos svigers frem til fødsel etter det! Blir jo uansett max to uker! 1 dag nærmere og det høres jo ut som om det nærmer seg med stormskritt her! Må bli herlig og snart endelig få hilse på de to mageboerne og så morro for Jørgen og både få en lillebror og en lillesøster Håper magehuden blir litt mindre vond, skjønner godt du er sliten med 2 i magen og 1 på utsiden jeg, det er lov Sov godt bizzy Hver dag som går er en liten fest Glad for hver dag frem mot uke 38, men gleder meg samtidig utrolig til å bli ferdig, og få hilse på de to nye familiemedlemmene Magehuden er ikke noe bedre, men nå sprekker den snart tenker jeg! Tenk nesten et helt tvillingsvangerskap uten strekkmerker... også må de jo komme de siste 2-3 ukene Høres ut som du hadde guttemage med Jørgen, selv om jeg ikke har helt troen på de greiene der... Hva får man da når man venter både en gutt og en jente? Du har ikke fått strekkmerker enda, altså? Heldig! Det har nemlig jeg Liker det overhodet ikke... Trøster meg med at mannen synes jeg er like pen uansett, og at de blir blekere med tida. Så utrolig spennende at det ser ut til å nærme seg! Tenk, det er ikke lenge igjen nå! God natt, og god helg! Hadde guttemage med Jørgen ja! Har vel forsåvidt det nå også, i allefall det andre sier! Får ofte høre at det ser ut som om jeg har spist en badeball... Og hvis man ser bort fra den fantastiske vaggende gangen, så syns det enda ikke at jeg er gravid bakfra! Er noen som har måpt når jeg snur meg Strekkmerkene er nok på gang... kjipt, men trøster meg med at de blekes etterhvert og jeg kommer jo til å ha tre nydelige barn å vise til Og mannen har gitt ettertrykkelig beskjed om at han syns jeg er helt nydelig uansett :juhu: Ikke lenge igjne nei!!! Gleder meg sååååååå mye!!!!! edit: Fjernet litt smileys... igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 1. juni 2008 #803 Del Skrevet 1. juni 2008 Det er jo helt fantastisk at du har klart å få den magen uten strekkmerker til nå Og som du sier, de går bort og de kom fordi dere venter på noe veldig fint Vet jo ikke jeg hva jeg kommer til å tenke om det, men det er jo barna dine som ligger der, og gjør man ikke utrolig mye for barna sine? Er det nå på torsdag dere skal på Riksen eller neste? Har ikke helt skjønt dette jeg Vil tro det er tryggere å være nær der enn hjemme ja, når det er noe med lillebror. De har jo litt mer kunnskap samlet der enn på et lokalsykehus! Men det er jo bra at de ser på det slik at det går helt fint å føde i Arendal :-D Ha en kjempefin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #804 Del Skrevet 1. juni 2008 Det er jo helt fantastisk at du har klart å få den magen uten strekkmerker til nå Og som du sier, de går bort og de kom fordi dere venter på noe veldig fint Vet jo ikke jeg hva jeg kommer til å tenke om det, men det er jo barna dine som ligger der, og gjør man ikke utrolig mye for barna sine? Er det nå på torsdag dere skal på Riksen eller neste? Har ikke helt skjønt dette jeg Vil tro det er tryggere å være nær der enn hjemme ja, når det er noe med lillebror. De har jo litt mer kunnskap samlet der enn på et lokalsykehus! Men det er jo bra at de ser på det slik at det går helt fint å føde i Arendal Ha en kjempefin søndag! Strekkmerkene har holdt seg borte til nå, men i dag syns jeg at jeg kan se litt antydninger... Ikke veldig happy for det, men hadde ikke store troen på å slippe unna heller, så tar det ikke så tungt! Kommer ikke til å aldri ikle meg bikini av den grunn! Men skal vel være forsiktig med å sole de første året innbiller jeg meg å ha hørt :klø: Det er førstkommende Fredag vi har time, den 6.juli, men reiser hjemme fra på torsdag. Føler meg mye tryggere med tanke på lillebror der ja! De er sikker veldig flinke i forhold til fødsel og slikt her også, men dersom det skulle skje noe uforutsett tror jeg nok at jeg foretrekker Riksen, i og med at jeg kan velge. Det at de mener det ikke er noe problem å føde i Arendal er jo veldig positivt med tanke på lillebrors tilstand! I begynnelsen var det jo snakk om at de kanskje måtte hente ut tvillingene tidligere pga hodet hans, og at han ville trenge operasjon med en gang! Mens nå er de ikke sikre på at han kommer til å trenge operasjon i det hele tatt! Ingenting som er bedre enn mer og mer positiv tilbakemelding Noe er det jo, og han har det de mener en en mild form for Dandy Walker Syndrom, men det er ikke noe som skal kunne hindre ham i å ha et fullverdig og godt liv I beste fall trenger vi egentlig ikke å merke så mye til det, annet enn regelmessige kontroller hos nevrologer for å følge væsken i hodet! Så vi krysser fingrene for minst mulig symptomer!!! Rart å tenke på at fra å bli satt ovenfor valget om å avslutte svangerskapet, endten hele eller bare lillebror, til de tilbakemelingene vi får nå.. Det er en laaaaang berg og dalbane, og vi er så utrolig glade for at vi valgte som vi gjorde. Selv om det egentlig aldri var noe reelt alternativ å avslutte.. Er så glad i mannen og familien som stilte opp og hjalp oss, ikke minst med å se muligheter også i tilfelle værste fall scenarioet Tror dette hadde blitt en vond prosess uten så mye støtte og gode samtaler!! Ble litt følelsesladet det her gitt Tror det har litt med at jeg nå har vasket klær, tepper og sengetøy til de to små. Og stått og strøket litt av vasken, går ikke utrolig fort akkurat siden jeg tydeligvis ikke klarer å stå lenger av gangen enn at jeg får strøket 4 bodyer, 6 bukser og et par nattdresser Men koselig er det! Helt utrolig at det jeg nå står og pusler med som er så knøtt lite, ganske sikkert er for stort når de kommer, i allefall til gutten I går var vi på Renes og handlet. Leietakeren var syk så vi var nede og hentet sønnen hennes klokken 9 så hun skulle få sovet og hentet seg inn igjen! Så da spiste han frokost/lunsj (frokost for meg og mannen, lunsj for barna) og ble med på handletur! Gutta ble lovet is om de oppførte seg i butikken, og lekte pent i lekekroken! Genialt med leker i butikk altså!!!! De oppførte seg som engler (har vel kanksje opplevd at de ikke har fått is tidligere, når de har droppet å høre ) Mens jeg og mannen plukket og samlet.. Fangsten ble; *Stellebordskommode, med plass til to barn på stelledelen! *To sprinkelbeskyttere (jørgen demonterte den vi hadde til han.. ) *4 sengesett til vogndyner *2 laken til sprinkelsengene *2 Turiform vogndyner (de virket utrolig gode... lyst på slik selv, bare i en litt større str..) *Himmel til sprinkelsengen de skal dele i starten *Festedings til himmelen *Helseteppe Ble ikke veldig billig, men nå er mor fornøyd!! Er det noe vi mangler nå så er det garantert kun kjekt å ha ting Tror vi har veldig mye kjekt å ha ting allerede egentlig. Mens mannen lastet bilen, tok jeg og de to småstore gutta turen til bakeren for is! Gutta fikk velge selv, og Jørgen valgte, absolutt til ingen overraskelse, Kaptein Sabeltann is. Ble så gira når han så den at han bare stod rett opp og ned å hoppet og "brølte" (med innestemme!) Mamma SEEEEE Kaptsabetann is!!!!!!!!!!! Kompisen ville ha softshake med jordbærsmak! Han er snart 3 og et halvt og valgte den som så størst ut Mens jeg spiste softis med lakrisstrø Mannen fikk selvfølgelig også softis da han var ferdig med å stable bilen full! Tror nok til og med han kunne tenkt seg kassebil en gang i blandt! Men nå er det på tide med lunsj Også kanskje en tur ned til sentrum for en softis og titt på folkelivet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. juni 2008 #805 Del Skrevet 1. juni 2008 Mange tanker en kan gjøre seg om de valg en tar; og i etterpåklokskapens tegn kan en gjøre sine betraktininger. Det er et umenneskelig valg det dere har måttet forholde dere til, og ikke minst en påminner om hvor skjørt livet er. Dere er ressursterke mennesker og jeg tror at dere ville fikset hva det enn skulle være. Er veldig glad på deres vegner om gode prognoser. Må sladre litt: Jinx fikk en liten gutt i natt kl 05.13. Han er 3600 gram og 51 cm. Alt står bra til med dem alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 1. juni 2008 #806 Del Skrevet 1. juni 2008 Hyggelig å lese om dere i dag! En flott pause fra oppgaveskriving Da håper jeg at dere får føde på Riksen da... Misforstod litt tidligere jeg... Trodde dere hadde en del slekt der hvor dere bor jeg... Jaja, god jeg ikke er feilfri! Høres ut som om dere har hatt en flott dag. Håper søndagen bringer med seg mange gode stunder! Nå MÅ jeg tilbake til oppgaven her... Den skal leveres i MORGEN... Før 12... :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #807 Del Skrevet 1. juni 2008 Tusen takk for kjempekoselig og reflektert melding Mayamor Glad i deg!! Også så morsomt at Jinx har fått den lille gutten sin Takker for sladring!!!!! Det er rart å tenke på valgene vi ble satt ovenfor, og hvor vi er i dag, bare noen uker unna termin og to små nydelige vesener på vei :hjerte: Veldig rart å tenke på at om vi hadde valgt det legene i begynnelsen mente kanskje ville være det beste så hadde jeg ikke ligget i sofaen og sett på en kaotisk stue full av babyutstyr! Vi vet jo ikke helt hva det er vi går til, men er mentalt forberedt på at det kan bli tyngre enn det vi håper på. Men er helt sikre på at vi kan tilby lillebror, lillesøster og Jørgen en god oppvekst uansett hva som måtte komme! Vi skal i allefall gjøre vårt beste!!!! Og der er vi igjen utrolig heldige siden jeg har muligheten til å være hjemmeværende dersom lillebror skulle trenge ekstra oppfølgning! Rart å tenke på, om noen uker vet vi litt mer om hvordan han kommer til å få det!! Han skal jo utredes og følges i allefall langt opp i skolealder/tenårene for å følge med på utviklingen, så klart svar kommer vi vel ikke til å få uansett, i allefall ikke før han er ferdig med ungdomsårene... Gleder meg veldig til å ta fatt på utfordringene som kommer, og å få nyte små spebarn igjen Må passe på å nyte i fulle drag nå, og har ikke planlagt en ting praktisk for det kommende året Får jeg gjort noe ekstra hjemme er det å betrakte som bonus! Husker hvor mye vi gjorde da Jørgen var liten, og hvor mye mer vi kunne bare nytt tiden med liten baby! Det skal vi rette på denne gangen!!! Tiden går jo så altfor fort, og siden det er siste runde får vi nyte den som best mulig! Huff rotete innlegg, men er litt rotete i hodet i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #808 Del Skrevet 1. juni 2008 Hyggelig å lese om dere i dag! En flott pause fra oppgaveskriving Da håper jeg at dere får føde på Riksen da... Misforstod litt tidligere jeg... Trodde dere hadde en del slekt der hvor dere bor jeg... Jaja, god jeg ikke er feilfri! Høres ut som om dere har hatt en flott dag. Håper søndagen bringer med seg mange gode stunder! Nå MÅ jeg tilbake til oppgaven her... Den skal leveres i MORGEN... Før 12... :dåne: Skrev visst samtidig vi Ikke rart du trodde Arendal ville vært mest praktisk! Er jo ganske normalt å bo i nærheten av litt slektninger, men vi er litt upraktisk anlagt slik vi Og feilfri er vel ikke noe å hige etter! Jeg er langt fra feilfri, noe som gjør at jeg stadig vekk kan le av meg selv sammen med venner, og det er i allefall i min bok en god egenskap! (Spesielt siden jeg innehar den selv ) Lykke til med oppgaven!!!! Tenk så deilig det blir i morgen når den er levert! Da syns jeg du skal feire med litt softis og lakrisstrø jeg Lykke lykke til med siste innspurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. juni 2008 #809 Del Skrevet 1. juni 2008 Min søster fikk jo et fødselsskadet barn, men fikk da omsorgslønn og kunne bruke tiden i hjemmet. Tungt mange ganger, men hjelpe meg så mye den skjønne jenten hennes lærte både foreldre, søsken og øvrig familie. Ikke minst så mennesker de ble kjent med. Det blir spennende å se hvordan det går med dere, vennen. Glad i deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 2. juni 2008 #810 Del Skrevet 2. juni 2008 Hadde guttemage med Jørgen ja! Har vel forsåvidt det nå også, i allefall det andre sier! Får ofte høre at det ser ut som om jeg har spist en badeball... Og hvis man ser bort fra den fantastiske vaggende gangen, så syns det enda ikke at jeg er gravid bakfra! Er noen som har måpt når jeg snur meg Strekkmerkene er nok på gang... kjipt, men trøster meg med at de blekes etterhvert og jeg kommer jo til å ha tre nydelige barn å vise til Og mannen har gitt ettertrykkelig beskjed om at han syns jeg er helt nydelig uansett :juhu: Ikke lenge igjne nei!!! Gleder meg sååååååå mye!!!!! edit: Fjernet litt smileys... igjen.. høres ut som guttemage, ja. Kjekt at det ikke vises andre steder enn på magen, og at du ikke ser gravid ut bakfra Det jeg også tenker angående strekkmerker, de blir jo borte- og mannen min sier også at jeg er nydelig uansett Hva går det ut på det syndromet til lillegutten? Det er utrolig bra at det har gått så bra som det har gjort, og at dere valgte som dere gjorde Jeg tror dette kommer til å gå kjempebra, og dere virker som resurssterke og gode foreldre, så dette går bra uansett! Ha en fortsatt fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #811 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg er blitt sjuk... Ubeskrivelig dårlig timing med omgangssyke og diare akkurat nå! Håper bare ikke det starter noe!! Har lyst til å holde ut i allefall til over helgen! Da er jeg i starten på min uke 38 og i starten på sykehusets uke 37. Fått i meg et knekkebrød og litt cola.. så får vi se hvor lenge det holder.. Mye kynnere og ganske så dårlig form. Jaja, håper natten blir ok, og at alt er som blåst vekk i morgen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 2. juni 2008 #812 Del Skrevet 2. juni 2008 Uff, så kjedelig å bli syk nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 3. juni 2008 #813 Del Skrevet 3. juni 2008 God bedring!! Jeg krysser fingrene for at du er blitt bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. juni 2008 #814 Del Skrevet 3. juni 2008 Huff, så kjedelig med omgangssyke. Den burde vært utrydda spør du meg (Hvis det hadde vært mulig da..) Håper virkelig du er bedre i dag! Det er jammen meg spennende uker du har foran deg! Så utrolig godt at ting ser bra ut for lillebror. Tenkt de valgene dere ble stilt ovenfor og så går ting så bra. Uff, skulle ikke vært lov sånt! Jeg følger med, selvom jeg ikke er flink til å legge igjen hilsen. Den magen din er jo bare nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 3. juni 2008 #815 Del Skrevet 3. juni 2008 Huff Håper den gikk over i løpet av natten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 3. juni 2008 #816 Del Skrevet 3. juni 2008 Uff det hørtes ikke moro ut i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 3. juni 2008 #817 Del Skrevet 3. juni 2008 Åh, så kjedelig! Håper det var kortvarig, og at du er bedre nå! God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 3. juni 2008 #818 Del Skrevet 3. juni 2008 Oi uffameg ! Hvordan går det med deg? kjedelig at du skulle bli syk nå !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 4. juni 2008 #819 Del Skrevet 4. juni 2008 God bedring vennen... Bare det ikke setter i gang fødselen da Ellers vil jeg sende en goood klem til deg. Er nettløs for tiden, og får bare kikket innom i stjålne øyeblikk på jobb, sånn som nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 4. juni 2008 #820 Del Skrevet 4. juni 2008 Uff, jeg håper ikke dette har satt igang fødselen?? Er litt bekymret nå siden du ikke har vært her på noen dager. Noen som sladrer for Bizzy? Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå