Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

Hei bizzy

nå er det ikke lenge igjen for deg.. blir utrolig spennende!!

godt å lese at det går bra med tvillingene!

Men får inderlig håpe at du kan få litt fred for kynnerne slik at du får sove litt!!

en god :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå holder jeg øynene mine oppe med fyrstikker her, men jeg bare MÅTTE lese alt... Har lest fra side 1, og jeg må bare si... WOW! Du har vært gjennom mye! Jeg er nesten helt målløs jeg... du skriver så flott, klarer ikke rive meg løs ;) Huff, blir en tung vakt på jobb på meg i morra, søvnrytmen blir helt rar... :P

Så før jeg stuper til sengs nå

GRATULERER så mye med tvillinger!! Jeg skal følge med her inne og se når de ser dagens lys :) Ønsker deg alt godt.

Klem fra TuttaV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, du er nok sliten

Det er bare sååååå spennende å lese her inne hos deg!!

Er ganske så sliten jamt over, men glimter til med litt energi innimellom.

Koser meg, men må være flink til å ta det med ro, for jo mer utslitt jeg er jo dårligere blir nattesøvnen.. :roll:

Spennende her hos deg ja!!

Så flott å høre de har det bra der inne begge to, selv om det blir litt diskodans innimellom....

Måtte bare legge igjen noen ord, men jeg MÅÅÅ tilbake til bøkene mine nå!

Ha en super dag, og håper du får litt søvn

Har vært litt flinkere til å ta det enda mer med ro, og det har hjulpet på både form og nattesøvn. Så da er det bare å basere seg på et meget rolig liv, før alt plutselig blir snudd på hodet, og garantert alt annet enn rolig når tvillingene melder sin ankomst :hoppe:

Nå er det jo ikke lenge før du får møte tvillingene dine! Utrolig spennende

Veldig spennende!!! Gleder meg så innmari til å se de, ta på de og bli kjent med de :hjerter:

Hei hei

Ja, her flyr tiden avgårde altså

Tenk snart er du 3 barns mamma Har dere bestemt navn også?

Håper du får en flott dag. Pass godt på deg selv nå.

Tiden går helt utrolig fort for tiden :overrasket:

Vi har nesten bestemt navn tror jeg... Vel vi er enige om jentenavnet, det blir nok ganske sikkert Vilde, mens guttenavnet er litt mer usikker, men jeg holder en knapp på Henrik så får vi se om jeg ikke får overbevist mannen i løpet av de siste ukene :plystre: Rart å tenke på at jeg snart har liten flokk med 3 mirakler! Nesten ufattelig hvor heldige vi er!!

:vinke:

Bare en rask tur innom for å oppdatere meg, og ønske deg en fortsatt fin torsdag!

:klem:

Tar gjerne et sladreoppdrag jeg

Da er den saken klar! Epona utnevnes herved til sladris ;) Tenk nå er det så nerme at sladris-oppgaven er delegert! Ufattelig!!!

Hei bizzy

nå er det ikke lenge igjen for deg.. blir utrolig spennende!!

godt å lese at det går bra med tvillingene!

Men får inderlig håpe at du kan få litt fred for kynnerne slik at du får sove litt!!

en god :klem: fra meg

Kynnerene er ganske så hyppige, men har roet seg litt om natten, våkner jo av de flere ganger for natten nå også, men de gir seg som regel når jeg bytte liggestilling! Kommer til å ha en ganske så veltrent livmormuskel under fødsel slik som den trener i allefall!! Aldri så ille at det ikke er godt for noe :ler:

Nå holder jeg øynene mine oppe med fyrstikker her, men jeg bare MÅTTE lese alt... Har lest fra side 1, og jeg må bare si... WOW! Du har vært gjennom mye! Jeg er nesten helt målløs jeg... du skriver så flott, klarer ikke rive meg løs Huff, blir en tung vakt på jobb på meg i morra, søvnrytmen blir helt rar...

Så før jeg stuper til sengs nå

GRATULERER så mye med tvillinger!! Jeg skal følge med her inne og se når de ser dagens lys Ønsker deg alt godt.

Klem fra TuttaV

:fnise: har lest en stund du da!! Det har blitt et begivenhetsrikt år ja! Men så får vi jo også en flott premie til slutt. Har på en måte skøvet all prøvingen, spontanaborten og problemener under teppet nå som magen vokser og livet smiler til oss :)

Kjempekoselig med nye "fjes" i dagboken! Og flere som følger med på vår utrolige reise!

:klem1:

Håper du og familien hadde en flott 17.mai Bizzy!

:klem1:

Hadde en våt og kald 17.mai hos svigers i Drammen, men koselig var det nå uansett! Men litt surt at det var så flott vær hjemme...

grrr.. da har jeg rensket sitatene for litt smil... irriterende smiley begrensning altså :sur:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på to kontroller siden sist rapport ;)

Var på Riksen på Fredag og fikk sett de to små, som ikke lenger er så små, eller dvs gutten er liten, nede på 5 percentilen, mens jenta er stor og ligger på 75percentilen (dvs. 25% over normalen for enlinger :fnise: ) Gutten er estimert til 1800gram og vil dermed i følge legen ha en forventet fødselsvekt ved uke 38-39 på 2500-3000gram, mens jenta er forventet å ligge nermere 3500-4000gram! Det er stort det! Ellers er tilstanden til gutten uforandret, som jo tolkes som positivt, gutten ligger godt nede i bekkenet med hodet mot utgangen, mens jenta ligger med rumpa ned og litt høyere. Så på det ene ul bildet rumpe mot hake :ler: Livmorhalsen ble også målt, og den er alt annet enn avkortet.. Har visst veldig sterk og holdbar livmorhals. Tok 4 målinger og alle lå fra 3,7cm til 4,1cm. Så det er ingen tegn på nært forestående fødsel her i gården! Så nå har jeg fått ny time neste mandag for ny sjekk på Riksen. Blir ekstremt mye kjøring gitt :roll: Gleder meg til tvillingene er ute og vi kan kose oss hjemme uten så mye farting! Er så ubeskrivelig lei å måtte ut å reise så ofte. Kunne gjerne tenkt meg noen helger for oss selv jeg.. Ikke måtte kræsje hos svigers støtt og stadig.

I dag var jeg hos jordmor på sykehuset og da ble dette vinnerrekka:

Uke: 33+2 (etter min beregning uke 34+1, nekter å gi helt slipp på den!)

Vekt: +2kg (totalt +16 :overrasket: )

BT: 102/78 (høyeste undertrykk hittil)

HB: 11,4

Urin: Glukose +2, leukozytter +2

Ødemer: 0

FL: :babygutt: 128, :babyjente: 132

SF-mål: 38cm (2cm til nå så er jeg utenfor skjemaet :ler: )

Ellers så er humøret på topp igjen, jeg har endelig fått handlet litt ;) Var en tur på Ikea etter kontrollen fredag og fikk kjøpt følgende;

¤Sprinkelseng

¤2 fjærmadrasser til sprinkelsengene

¤2 overmadrasser til sengene

¤2 stelleunderlag

¤10 små myke håndkler

¤4 soveposer (2 blå og 2 rosa) siden de skal dele seng så dropper vi dyne.

¤Også litt av vært nips til mamman, som sikkert var veldig nødvendig :fnise:

Også var vi hos mannens bror å hentet det utstyret de hadde lånt da de fikk gutten sin, så da ble det faktisk fullt i bilen etter at vi stappet inni følgende:

¤lekegrind

¤vippestol

¤babygym

¤reiseseng

¤MaxiCosi Cabrio bilsete

¤babybjørn bæresele

Og om ikke dette var nok å få stablet i bilen skulle vi jo også ha med oss mannens bagage for helgen, Jørgens bagage samt reisetrille, min bag som var pakket i tilfelle innleggelse.., mannens bunad, to stk bærbare pc, et par krykker og en rullestol :dåne: Men utrolig nok så ble det plass til absolutt alt sammen i vår passat stasjonsvogn :overrasket: Men så var det vel ikke plass til en liten handlepose til uansett hvor mye vi hadde villet :ler: Må berømme mannen for en utrolig evne til å stable bagage slik at enhver centimeter av lagringsplass utnyttes :pls:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Supert med rapport fra Rugeboken!! Flott å høre at alt står bra til med diskokongen og -dronningen.

Alt som er kjøpt på Ikea er strengt tatt svært, svært nødvendig! :fnise:

Nå må du bare huske på å ta det litt med ro fremover :jepp: Vilde er forresten et meget pent jentenavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som er kjøpt på Ikea er strengt tatt svært, svært nødvendig! :fnise:

:ler: Akkurat det jeg syns også, mannen derimot.... :ler:

Vilde har vel egentlig vært klart siden før ordinær ul med Jørgen ;) Veldig glad i det navnet, men når det kommer til guttenavn har vi det litt vanskelig.. Har liksom bare lyst på Jørgen jeg, men det har vi jo allerede brukt :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Måtte bare sperre opp øynene her når jeg så alt som ble presset inn i stasjonsvognen :fnise: Mannen din er veldig flink ja :Nikke:

Godt å høre at alt ser bra ut med tvillingene :-D Og navnene er kjempefine! Håper mannen går med på Henrik da, det liker iallfall jeg veldig godt! Og Vilde er så søtt! Hun ser jo ut til å bli en stor baby ja... trodde ikke det var sånn jeg med tvillinger at den ene er såpass mye større enn den andre, rart! Når jeg tenker meg om så fikk jo ei jeg gikk i klasse med tvillinge rett før jul hvor den ene var 2500 g. og den andre over 3000!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Fikk dere alt det der inn i bilen?! :hakeslepp: Må si mannen din er flink til å stable da ja ;)

Vilde er kjempefint navn! Synes Vilde og Henrik var kjempefint, og så står de to navnene godt til hverandre :jepp:

Er det ikke vanlig med 16kg opp da? Dessuten går du jo med tvillinger, så da er det nok iallfall ikke mye! :riste: Og det samme gjelder vel sf-målet, man får jo større mage når man går med tvillinger da så det blir ikke det samme som vi som går med bare en baby :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
Også må jeg jo bare fortelle en liten morsom historie fra i går :fnise: Jørgen kom bort til meg og kommanderte meg til å løfte på genseren for han skulle nuppe (susse) babyene! Ja det skulle jo ikke være noe problem, jeg løftet genseren han nuppet en gang på hver side av magen :hjerter: Så lurt på meg og sa; Også puppen!! Bøyde seg frem og nuppet meg på navlen :legrine: Har visst litt utstående navle :ler:

Så søtt :rødme:

Ikke så lenge igjen nå. Er du klar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig å lese hos deg vennen! :klem:

Bra med fin kontroll på alle måter, det liker vi!

Holder på å legge Gullet (har lagt, men han er våken) - han roper... Ble kort dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73
:ler: Akkurat det jeg syns også, mannen derimot.... :ler:

Vilde har vel egentlig vært klart siden før ordinær ul med Jørgen ;) Veldig glad i det navnet, men når det kommer til guttenavn har vi det litt vanskelig.. Har liksom bare lyst på Jørgen jeg, men det har vi jo allerede brukt :erter:

Jammen, hva mannen sier betyr vel ingenting? Han er jo superflink til å stable INN i bilen, så da får han jo virkelig vist sine fantastiske egenskaper til å få mest mulig på minst mulig plass! :fnise:

Dere MÅ jo ikke bestemme guttenavnet FØR han kommer da... Vent til han kommer og bli litt kjent med han før han får navn...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare sperre opp øynene her når jeg så alt som ble presset inn i stasjonsvognen :fnise: Mannen din er veldig flink ja

Godt å høre at alt ser bra ut med tvillingene :-D Og navnene er kjempefine! Håper mannen går med på Henrik da, det liker iallfall jeg veldig godt! Og Vilde er så søtt! Hun ser jo ut til å bli en stor baby ja... trodde ikke det var sånn jeg med tvillinger at den ene er såpass mye større enn den andre, rart! Når jeg tenker meg om så fikk jo ei jeg gikk i klasse med tvillinge rett før jul hvor den ene var 2500 g. og den andre over 3000!

Var mektig imponert jeg også, trodde at vi måtte sette igjen litt hos svigers når jeg så mengdene jeg hadde klart å samle sammen! Nå gjenstår det bare å få presset alt inn i et hus som egentlig er fullt møblert fra før :klø:

Jeg er veldig fornøyd med navnene, og føler at mannen er litt på glid! Siden det er toeggede tvillinger og dermed har hvert sitt matfat er det visst ikke noe grunn til bekymring over størrelsesforskjellen. Men de følger med på gutten litt ekstra for å se at han følger sin egen kurve, og ikke slutter å legge på seg!

Fikk dere alt det der inn i bilen?! Må si mannen din er flink til å stable da ja

Vilde er kjempefint navn! Synes Vilde og Henrik var kjempefint, og så står de to navnene godt til hverandre

Er det ikke vanlig med 16kg opp da? Dessuten går du jo med tvillinger, så da er det nok iallfall ikke mye! Og det samme gjelder vel sf-målet, man får jo større mage når man går med tvillinger da så det blir ikke det samme som vi som går med bare en baby

Mannen er tålmodig og systematisk ja, jeg derimot... Har ikke tålmodighet til å pakke så nøye ;)

Helt enig i at navnene passer sammen!!! Så skal jobbe litt for Henrik! Vilde er vi veldig enige om!

Er ikke unormalt med 16kg opp, bare så uvant å snart nærme meg 70kg... Har jo aldri veid over 65 før, stoppet jo rett i underkant av med med Jørgen. Men da var jeg jo tilbake i normale bukser i løpet av første uka så da satser jeg på at kiloene renner av denne gangen også. Magemålet er nok også helt normalt ja! Litt morsomt, snart må de sette kryssene ovenfor rutenettet :ler:

Så søtt

Ikke så lenge igjen nå. Er du klar?

Helt objektivt sett så anser jeg han som verdens nydeligste!

Gikk plutselig opp for meg at det ikke ville være unormalt om de kommer om 2-3 uker :sjokk: Men begynner å bli klar nå!

Er så koselig å lese hos deg vennen!

Bra med fin kontroll på alle måter, det liker vi!

Holder på å legge Gullet (har lagt, men han er våken) - han roper... Ble kort dette..

:klem1: Så koselig at du titter innom, også midt i leggetiden også!

Jeg synes også Vilde og Henrik er kjempe fine navn!!

Koselig!

Jammen, hva mannen sier betyr vel ingenting? Han er jo superflink til å stable INN i bilen, så da får han jo virkelig vist sine fantastiske egenskaper til å få mest mulig på minst mulig plass!

Dere MÅ jo ikke bestemme guttenavnet FØR han kommer da... Vent til han kommer og bli litt kjent med han før han får navn...??

Nei, mannen har ikke noe særlig han skulle ha sagt når mor er på Ikea nei :fnise: Men han er ofte litt oppgitt over alt vi bare MÅ ha! Godt han er god til å stable, for siden vi bor 3,5 timer unna Ikea blir det jo ikke småshopping når jeg først er der!!!

Må som du sier ikke bestemme guttenavnet før han blir født, men er nå morsomt å prøve da.. Vet jo aldri om det blir endret når man først ser gutten. Vi hadde bestemt oss for navn til Jørgen, men det passet ikke, så han fikk navn da han var tre dager. Jeg som nektet det vi egentlig hadde bestemt oss for, og hadde et helt nytt forslag som vi begge faktisk likte! Så helt låst er det jo ikke selv om vi skulle bestemme oss.

Måtte fjerne smileys fra sitatene, teite smiley regel!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Syns jeg må slette masse hver gang jeg prøver å sitere og svare jeg... Må jo være lov å ta litt av med alle de søte smileyene :sjenert: Var ikke sånn før, i gamledager...

Hjelp, når jeg tenker etter har jeg jo hengt rundt på forumet siden 2001 da jeg planla bryllup :overrasket: Nesten flaut jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pysepus
:fnise: Syns jeg må slette masse hver gang jeg prøver å sitere og svare jeg... Må jo være lov å ta litt av med alle de søte smileyene :sjenert: Var ikke sånn før, i gamledager...

Hjelp, når jeg tenker etter har jeg jo hengt rundt på forumet siden 2001 da jeg planla bryllup :overrasket: Nesten flaut jo..

Så de har gjort det på den måten ja... jeg har vært her på forumet siden... 2005? :klø: Har alltid vært sånn for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du la igjen en liten hilsen inne hos meg :klem: Det er alltid like spennende å lese her inne hos deg !!!! Fine navner dere har funnet (hittil ;) ) det første jeg tenkte når jeg leste Vilde var "Vetle & Vilde" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73
Nei, mannen har ikke noe særlig han skulle ha sagt når mor er på Ikea nei :fnise: Men han er ofte litt oppgitt over alt vi bare MÅ ha! Godt han er god til å stable, for siden vi bor 3,5 timer unna Ikea blir det jo ikke småshopping når jeg først er der!!!

...vi måtte dra kortet to ganger vi... Ikea har visstnok en begrensning på 99 varer pr innslag.... :sjenert:

Blir spennende å høre hva dere blir enige om med guttenavn :jepp:

Håper du har en flott kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
...vi måtte dra kortet to ganger vi... Ikea har visstnok en begrensning på 99 varer pr innslag.... :sjenert:

99 varer? :sjokkert: Hva handler man når man handler mer enn det? (meeen, jeg bor jo ti min. borte fra IKEA da så jeg kjører ut for en pakke telys...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...