Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

En god klem sendes din veg! Håper du og tvillingene i magen og Jørgen og Mannen har det helt topp!! Og så håper jeg du får slappet av og bare være rugestasjon så småttisene får vokse seg store og fine inni magen. Snart er de her, det er virkelig ikke lenge igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for alle koselige hilsener som har kommet mens jeg har vært fraværende!!!! Er så koselig å se at dere holder liv i dagboken min!!!

:sjenert: Nå er det lenge siden sist jeg skrev!! Har vært helt pumpa og passe lei alle plager denne graviditeten har ført med seg, og skrivelysten har også vært helt på bånn.. Litt bedre humør nå, i allefall foreløpig ;)

Har vært på kontroll i dag igjen, denne gangen både hos lege og jordmor. Alt ser som normalt fint ut (disse kontrollene er på SSA, så de tar jo ikke for seg guttens problem). Jeg har det jo forsåvidt bra, magen vokser, plagene er slitsomme, men alle vitale tegn er supre ;) Her kommer en liten liste over dagens tall;

Uke 32+2 (sykehusets termin...)

Vekt: +14,5kg totalt, (+0,5kg siste uken)

BT: 106/68

Hb:11,4

Urin: Glukose +2, ellers negativ.

Ødem: 0

Leie: Tvilling1 :babygutt: Hode, Tvilling2 :babyjente: Sete

Fosterlyd: :babygutt: 146, :babyjente: 132

SF: 37cm

Gjennomstrømning i navlesnor: :babygutt: 0.9, :babyjente: 1,0 Veldig fine verdier

MAD: :babygutt: 82mm, :babyjente: 85mm (litt under gjennomsnittet, men innenfor normalen)

Ellers så har jeg masse harde kynnere som i tillegg til å være ubehagelige gjør meg veldig tungpustet. Må sette meg ned når de kommer, for da blir det vanskelig å puste.. Blir skikkelig svimmel hvis jeg blir stående :roll: Nevnte det for jormor, men var visst ikke helt uvanlig når det ble så stor livmor.. Hun mente også at det nok kom av at jeg er såpass liten i utgangspunktet, så da har ikke lungene store plassen tilbake. Vel det kom ikke som noen overraskelse.. Magen går jo nedover igjen mot puppene! Eneste fordelen med slik mage er at det er et perfekt ekstrabord å sette tallerkenen på når jeg sitter :tunge:

I dag skal jeg på treff med de andre gravide damene i området! Det skal bli koselig!!! En av de kommer å henter meg, og kjører meg helt til døren på restauranten! Skikkelig luksus, veldig takknemlig for det :pls: Onsdag skal jeg pakke sykehusbagen.. dvs i dag må jeg få tatt et raid på vaskerommet.. Bør jo kanskje ha et par plagg til de søte små i den bagen også ;) I tillegg til rene klær til meg selv :ler: Jaja, utsetter som vanlig ting til siste liten, har ikke tenkt å få bruk for bagen på noen uker enda, men skal jo til vurdering for når jeg blir innlagt på riksen. Så kan være greit å ha med for sikkerhets skyld! Er jo forespeilet maks 3 uker til hjemme. Rart, tiden har gått så fort i det siste... Føler meg langt forbi høygravid, samtidig som jeg har følelsen av at jeg skal gå en hel evighet til :ler: Tror nok 19 dager på overtid med Jørgen, og selv da var det ingen modning da jeg ble satt igang, har satt sine spor i underbevisstheten. Tror ikke jeg klarer å omstille meg til å få barn før langt over termindato. Men denne gangen er jeg jo garantert å bli mamma minst en uke før termin! Må bare få banket det inn i den tykke skallen :klaske:

Men nå, smøre et par brødskiver og ta med koseboken ut i sola :sol: Endelig ikke sår og rød på leggene mer etter fredag, men bør nok være litt mer forsiktig i dag!!! Kanskje ta litt solkrem før jeg setter meg ut ;)

Aller først skal jeg gå igjennom innleggene å svare på litt spørsmål :)

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nærmer det seg, ja. Er det sikkert at du skal føde eller vurderes det KS?

Nærmer seg raskere enn jeg egentlig klarer å ta inn over meg..

Så lenge ikke guttens situasjon forværres, noe de absolutt ikke tror i og med at det har vært stabilt hele veien, og leie tilsier at normal fødsel er greit blir det ikke satt igang noe keisersnitt! Men det er som de sier på riksen under løpende vurdering, så har vel egentlig ikke noe klart svar på det før tiden kommer ;) Håper på å få en normal fødsel!! Men er åpen for det de anbefaler, alt ettersom hva de anser best for tvillingene :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tilbakemeldinger fra kontrollen da! (Men hva er nå MAD igjen..? :klø: )

Høres ut som du har det veldig bra, tross alle vondter! Nyt (i den grad du kan...) siste tiden som gravid, for nå er det ikke lenge igjen til du ikke er det lenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig begynt å nyte litt ekstra nå, som jeg har innsett at enden nærmer seg og at dette jo er mine siste uker som gravid! Nesten litt trist å tenke på selv om jeg gleder meg veldig til å bli ferdig! Ikke lett å bestemme seg ;)

Har ikke noen sladris nei ;) Kan jeg ta sjansen på at du ønsker deg oppdraget :sjenert: Eller har jeg tolket innlegget ditt helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur::sinna::frustrert::sinna::sur: JEG VIL SOVE :sur::sinna::frustrert::sinna::sur:

Men så fort jeg legger meg ned så kommer kynnerene for fult :sinna: Men de gir seg når jeg "sitteligger" i sofaen :roll: Blir en hard dag i morgen.. Hadde det ikke vært for at vaskedamen kommer, så kunne jeg jo bare ha sovet utover dagen. Men det går jo ikke da. Mildt sagt frustrert akkurat nå! Mens de to små i magen har skikkelig fest. Har jo tidligere skrevet at lillesøster er sååå rolig, men neida ikke i natt! I natt danser de disko begge to!

Tror ikke dagen i morgen/i dag kommer til å bli morsom, blir jo ikke mer enn i underkant av tre timer søvn på meg, ikke akkurat nok... Vel får vel se på det som trening mot det som kommer :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Monja: :klemmer:

Pysepus: :klemmer:

Jaja, da ble det ikke så mye søvn på meg akkurat... Sovnet igjen klokken 06.30, dvs siste gang jeg så på klokken var den kvart over :Gjesp: Og klokken 07.50 var det slutt.. Lå og slappet av til klokken halv ni, men ikke noe mer soving.

Nå bare venter jeg på at vaskedamen skal komme kl.10, så drar jeg til en barselvenninne noen timer. Etter de tenker jeg at det blir soving igjen! Håper i allefall det! Følelsen i hode minner meg litt om russetiden :tunge1: Var flere tunge dager etter våkenetter, men slapp unna så mange gangene med bakrus siden jeg fikk strupebetennelse etter første turen til Tryvann, og det holdt seg ganske lenge! Russetiden blir ikke helt den samme med 40 i feber ;) Jaja hadde det gøy uansett etter å ha mistet flere dager, men ble jo sjåfør resten av tiden pga masse medisiner. Syns litt synd på de som i tillegg til å denne følelsen var skikkelig fyllesjuke i tillegg :fnise:

Mannen dro på butikken for å handle litt såper til vaskedamen, men kom tilbake tomhendt.. Lønner seg som regel å ta med lommeboken på butikken. Tror det er noen som roter i huset vårt når vi sover jeg :Nikke: Jeg har mistet nøkkelknippet med to sett bilnøkler og husnøkkel... Og nå finner ikke han igjen lommeboka :klø: Tror skybert har vært på ferde! Jaja, ikke aner jeg hvor de er blitt av, ikke husker jeg når jeg brukte de sist, og hvor jeg la de da jeg var ferdig med de, tydeligvis ikke på plasse sin i allefall! Sist jeg mistet nøklene mine fant jeg de igjen i bunn av legokassen.. Kanskje det kan være en ide å titte igjennom jørgens leker! Vel ikke nå! Har fått mannens nøkkel til bilen min så da kommer jeg meg rundt uansett. :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Spennende her hos deg ja!!

Så flott å høre de har det bra der inne begge to, selv om det blir litt diskodans innimellom....

Måtte bare legge igjen noen ord, men jeg MÅÅÅ tilbake til bøkene mine nå!

:lese:

Ha en super dag, og håper du får litt søvn :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Ja, her flyr tiden avgårde altså :overrasket:

Tenk snart er du 3 barns mamma :rødme: Har dere bestemt navn også? :)

Håper du får en flott dag. Pass godt på deg selv nå.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bare en rask tur innom for å oppdatere meg, og ønske deg en fortsatt fin torsdag! :-D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...