Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

hei - lenge siden sist!

ville bare takke for alle oppmuntrende meldinger i graviditetsdagboka mi - godt med litt støtte!

koselig å lese her inne. og nå er du allerede over 30 uker. kommer du til å gå tida ut da. eller blir det keisersnitt.

beklager skrifta, har baby på den ene armen her, og spørsmålstegnet er for langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Høres så herlig ut med vaskedame! *drømme* Veldig kjekt at det er så billig, og at dere er så fornøyde. Det er ikke alle som er det har jeg hørt...

Utrolig at de greide å gjøre en så stor tabbe på badet deres! Godt han fikk sparken, han hadde jo tydeligvis ikke noe innen bransjen å gjøre :roll:

Middagen hørtes herlig ut, kos dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Ah...fikk helt vann i munnen av den middagsbeskrivelsen jeg altså!! :ler:

Jeg har nystekt sjokoladekake her hvis det kan friste deg!!!! :fnise: (måtte bare ta igjen siden du ga meg TOTALT vann i munnen...jeg har IKKE spist middag i dag nemlig!! :ler: )

Ha en flott torsdagskveld med magen og gutta dine! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: GRRRRRR Smileys begrensning...

Har du lyst til å dele på oppskriften? Jeg bruker bare å smøre hjemmelaget hvitløksmør på hjemmelaget brød eller loff, alt etter som...

Høres ut som om du har det helt ypperlig! Selv med grisemøkk og alt mulig.. Bor landlig til jeg og, og kjenner ofte den eimen av møkk som fyker forbi, iblandet litt lukt fra en sånn fiskeoljefabrikkgreier borti her.... :roll:

Moro, men slitsomt, med oppussing av bad og ellers av hus. Vi skal pusse opp badet nå i løpet av sommeren, men vi har heldigvis to bad, så det blir ikke like slitsomt som for de som bare har ett. Så er jeg bare spent på hvor mange ganger vi kommer til å endre det på papiret før vi begynner jobben.... Kjøkkenet endret vi vel 10-12 ganger... :plystre: "Skaden" min er at jeg er utdannet innenfor interiør, og ser alt for mange løsninger, men mangler besluttsomheten når det gjelder mitt eget. Jeg skal jo LEVE i det selv, kan jo ikke ha hva som helst da..... :fnise:

Når har du termin forresten? Tror kanskje ikke jeg vet det... :sjenert: <--- stryk dette, det står jo nederst under navnet ditt jo!!! :dåne: Hadde jeg bare lest FØR jeg begynte å skrive, så hadde jeg jo sett det! (Men til min "gode" unnskyldning så ser jeg det ikke under navnet ditt når jeg svarer deg...)

Kos dere masse med middagen!

:goodbye:

Oppskrift kan deles, men den er vel forskjellig fra gang til gang... Noen ganger hjemmelagede rundstykker, andre ganger frossenbaguett/rundstykker.. Lager smøret med det jeg måtte ha for hånden, veldig ofte litt grønt krydder, salt og hvitløk, noen ganger bruker jeg paprikakrydder også. Bruker jeg ferdig baguett pensler jeg den med vann og strør på maldonsalt og dill (tørket), steker den og når den er nestenferdig snitter jeg den nesten igjennom og putter smøret nedi og lar den brunes ferdig i ovnen. Deilig! Når jeg gjør dette begrenser jeg saltet i smørblandingen. Bruker jeg hjemmelaget "brød" bruker jeg bare smørblandingen. Og "rister" brødene i ovnen så de blir sprø utenpå og varme inni.

Har det veldig bra ja!!! Utrolig glad i familien min, og trives veldig godt her hvor vi bor! Det eneste jeg savner er skolen, kroppen og formen som jeg pleier å ha. Men den kommer jo snart tilbake håper jeg!....

Hmm, skulle nesten hatt deg her en tur da, skulle hatt litt hjelp med stua og det andre soverommet. Vi bruker lang tid på å bestemme oss, tror vi trålet flise-forhandlere et halvt år før vi fant det perfekte! MEn så ble vi jo fornøyd til slutt også da. I allefall med utseende :roll: Veldig kjipt å være så detaljorientert og kresen når noe skal gjøres, for ting tar tid, men når det først er ferdig så blir det som regel akkurat slik vi innerst inne ønsket!

He he, termin er 1.juli, så vet du det garantert :fnise: Godt det ikke bare er jeg som skriver/prater uten at hele hjernen er med hele tiden...

hei - lenge siden sist!

ville bare takke for alle oppmuntrende meldinger i graviditetsdagboka mi - godt med litt støtte!

koselig å lese her inne. og nå er du allerede over 30 uker. kommer du til å gå tida ut da. eller blir det keisersnitt.

beklager skrifta, har baby på den ene armen her, og spørsmålstegnet er for langt unna!

Så koselig med besøk igjen Imli-mamman!!! Bare koselig at inleggene mine har virket positivt!! :klemmer:

Høres så herlig ut med vaskedame! *drømme* Veldig kjekt at det er så billig, og at dere er så fornøyde. Det er ikke alle som er det har jeg hørt...

Utrolig at de greide å gjøre en så stor tabbe på badet deres! Godt han fikk sparken, han hadde jo tydeligvis ikke noe innen bransjen å gjøre :roll:

Middagen hørtes herlig ut, kos dere! :klem:

Det er utrolig deilig med hjelp til husvasken! Skjønner ikke hvorfor vi ikke har fjort det før! Kjenner flere som har andre og ikke er veldig fornøyde! Vi fikk anbefalt av venner, men var uansett veldig spent på forhånd! Prisen er jo nesten helt horribel.. Tenk å jobbe så hardt for så lite :overrasket:

Hadde vel egentlig litt dårlig samvittighet i forhold til første murer, men det har gått over nå.

Og middagen var deilig, selv om det ble inne og ikke ute middag.. var litt i kaldeste laget ute alikevel.

Ah...fikk helt vann i munnen av den middagsbeskrivelsen jeg altså!! :ler:

Jeg har nystekt sjokoladekake her hvis det kan friste deg!!!! :fnise: (måtte bare ta igjen siden du ga meg TOTALT vann i munnen...jeg har IKKE spist middag i dag nemlig!! :ler: )

Ha en flott torsdagskveld med magen og gutta dine! :klem:

Hmm, kan jeg komme med en gang :ler: Tror nok jeg må snoke litt i skuffen i kveld, var nemlig en gutt fra skolen her i dag og solgte bestemors sjokoladeflarn, til inntekt for skoletur. Nesten dårlig gjort å selge slikt til gravide damer.. Har vel egentlig spist min andel i dag, men én til kan vel ikke skade :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har sagt det, men du har altså en aldeles nydelig gravidmage :hjerte:

Så heldig du er som har vaskehjelp! Håper vi også kan få oss det etterhvert, men problemet er å finne noen som er bra. Og jeg driter i om andre mener jeg burde kunne ta meg av sånt selv, men det er jo litt snakk om prioriteringer. Har man mulighet til å ha vaskehjelp, så syns jeg det er kjempe flott.

Kos deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73
Oppskrift kan deles, men den er vel forskjellig fra gang til gang... Noen ganger hjemmelagede rundstykker, andre ganger frossenbaguett/rundstykker.. Lager smøret med det jeg måtte ha for hånden, veldig ofte litt grønt krydder, salt og hvitløk, noen ganger bruker jeg paprikakrydder også. Bruker jeg ferdig baguett pensler jeg den med vann og strør på maldonsalt og dill (tørket), steker den og når den er nestenferdig snitter jeg den nesten igjennom og putter smøret nedi og lar den brunes ferdig i ovnen. Deilig! Når jeg gjør dette begrenser jeg saltet i smørblandingen. Bruker jeg hjemmelaget "brød" bruker jeg bare smørblandingen. Og "rister" brødene i ovnen så de blir sprø utenpå og varme inni.

Har det veldig bra ja!!! Utrolig glad i familien min, og trives veldig godt her hvor vi bor! Det eneste jeg savner er skolen, kroppen og formen som jeg pleier å ha. Men den kommer jo snart tilbake håper jeg!....

Hmm, skulle nesten hatt deg her en tur da, skulle hatt litt hjelp med stua og det andre soverommet. Vi bruker lang tid på å bestemme oss, tror vi trålet flise-forhandlere et halvt år før vi fant det perfekte! MEn så ble vi jo fornøyd til slutt også da. I allefall med utseende :roll: Veldig kjipt å være så detaljorientert og kresen når noe skal gjøres, for ting tar tid, men når det først er ferdig så blir det som regel akkurat slik vi innerst inne ønsket!

He he, termin er 1.juli, så vet du det garantert :fnise: Godt det ikke bare er jeg som skriver/prater uten at hele hjernen er med hele tiden...

1.juli??? :dåne: Det jo RETT rundt hjørnet!!! :duskedame: TJOHO!

Tror jammen jeg må prøve å lage annet hvitløksmør ja! Kjekt med litt forandringer. Jeg bruker bare å lage smør (hakker hvitløk og persille, har det i meierismør, og litt sitron og fersk pepper, blandes) som jeg har på brødet jeg har skjært i skiver. Har det i ovnen, evt med litt reven ost på. Mmmmm.

Jeg prøver å lage all maten fra bunnen av, noe som går veldig greit nå når jeg studerer og kan legge opp dagene mye selv :)

Pfffff! Kroppen er i en evig forandring... Greit å ta vare på den, men jeg orker ikke å kaste meg inn i "kaloribølgen"... Enkelte teller kalorier på alt, men jeg synes nå det er bedre å heller bevege litt på seg, og dermed spise sjokoladekaken med GOD samvittighet! :jepp:

Studerer du?

Greit å ta seg litt tid til å finne det som er perfekt for en. Problemet mitt er at jeg ser så veldig mye fint, og liker så utrolig mye forskjellig... Nå får jeg heldigvis utløp for mye av det jeg liker på jobben, så jeg trenger ikke å ha alt hjemme.. :fnise: Men jeg kan holde på med slikt i timesvis, og drømmen er vel å starte opp selv, men det får bli på sikt. Har pusset opp flere hus, og bygd ett fra "bunnen av", og har hjulpet de fleste som jeg har rundt meg. Synes det er skikkelig moro!!

Men nå har jeg en "liten" sort en som VIL gå i marka her... Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å den grillmaten dere hadde her forleden dag hørtes jo bare helt fantastisk ut.. grillmat er jo noe av det beste som finnes!! :spise:

må jo være helt herlig med vaskedame.. vi kvalifiseres nok ikke til å ha det siden leiligheten vår blir 52m2 :fnise:

var så herlig å lese om sønnen din som koser med de nye søsknene sine, når jeg leser sånne ting, så gleder jeg meg bare så utrolig til å bli mamma:)

håper formen din er bra og at du får en kjempefin dag!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har sagt det, men du har altså en aldeles nydelig gravidmage :hjerte:

Så heldig du er som har vaskehjelp! Håper vi også kan få oss det etterhvert, men problemet er å finne noen som er bra. Og jeg driter i om andre mener jeg burde kunne ta meg av sånt selv, men det er jo litt snakk om prioriteringer. Har man mulighet til å ha vaskehjelp, så syns jeg det er kjempe flott.

Kos deg :kose:

:rodme: Tusen takk! Magen er enda hel, men ser for meg at strekkmerkene snart kommer snikende...

Det er utrolig deilig med vaskehjelp, og kommer nok ikke til å slutte med det, skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke har skaffet oss det tidligere :klø: Nå får vi mer tid til familiekos! Og det er verdt mye mer enn et par tusenlapper i måneden!

:klem:

1.juli??? :dåne: Det jo RETT rundt hjørnet!!! :duskedame: TJOHO!

Tror jammen jeg må prøve å lage annet hvitløksmør ja! Kjekt med litt forandringer. Jeg bruker bare å lage smør (hakker hvitløk og persille, har det i meierismør, og litt sitron og fersk pepper, blandes) som jeg har på brødet jeg har skjært i skiver. Har det i ovnen, evt med litt reven ost på. Mmmmm.

Jeg prøver å lage all maten fra bunnen av, noe som går veldig greit nå når jeg studerer og kan legge opp dagene mye selv :)

Pfffff! Kroppen er i en evig forandring... Greit å ta vare på den, men jeg orker ikke å kaste meg inn i "kaloribølgen"... Enkelte teller kalorier på alt, men jeg synes nå det er bedre å heller bevege litt på seg, og dermed spise sjokoladekaken med GOD samvittighet! :jepp:

Studerer du?

Greit å ta seg litt tid til å finne det som er perfekt for en. Problemet mitt er at jeg ser så veldig mye fint, og liker så utrolig mye forskjellig... Nå får jeg heldigvis utløp for mye av det jeg liker på jobben, så jeg trenger ikke å ha alt hjemme.. :fnise: Men jeg kan holde på med slikt i timesvis, og drømmen er vel å starte opp selv, men det får bli på sikt. Har pusset opp flere hus, og bygd ett fra "bunnen av", og har hjulpet de fleste som jeg har rundt meg. Synes det er skikkelig moro!!

Men nå har jeg en "liten" sort en som VIL gå i marka her... Ha en super dag!

Er ikke lenge til 1.juli nei! Utrolig spent!!!

Alltid ok med litt annen inspirasjon, har lett for å bli det samme man lager hver gang. I allefall for min del ;)

Har aldri kastet meg inn i kaloritelling og spiser det jeg har lyst på, for det meste med god samvittighet, det jeg savner nå er den mer fysiske formen, det å kunne gå laaaange turer og være i aktivitet, i motsetning til hvordan hverdagen fortoner seg nå for tiden, men sofa og sengeligging. Slanking har jeg aldri prøvd, men har også en høy forbrenning, om enn ikke like effektiv som for 10 år siden så holder den kroppen på et akseptabelt sted, selv om jeg ikke er så flink til å legge alt til rette for det.

Jeg studerer sykepleie, eller dvs. studerte, har nå sykmelding og blir halvannet år forsinket, men gleder meg til å ta fatt igjen når jeg føler tvillingene er store nok til å gå i barnehage ;) Jørgen begynte rett før han var to år, så da var jeg et år ekstra hjemme. Har ikke lagt noen fast plan for hvordan det blir denne gangen, tar det litt som det kommer! Men tror nok ikke at det blir barnehage før de tidligst nermer seg halvannet. Før det skal jeg nyyyyte dagene hjemme med småbarn!

Nå har vi snart endret alt i huset her, og jeg har startet litt planlegging og småtegning av kommende utvidelse. Har separat utleiedel i kjelleren, som skal gjøres om slik at det blir 4 soverom, bad, bod og vaskerom der om et år halvannets tid! Gleder meg, selv om kontoen kanskje ikke syns det er like forlokkende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å den grillmaten dere hadde her forleden dag hørtes jo bare helt fantastisk ut.. grillmat er jo noe av det beste som finnes!! :spise:

må jo være helt herlig med vaskedame.. vi kvalifiseres nok ikke til å ha det siden leiligheten vår blir 52m2 :fnise:

var så herlig å lese om sønnen din som koser med de nye søsknene sine, når jeg leser sånne ting, så gleder jeg meg bare så utrolig til å bli mamma:)

håper formen din er bra og at du får en kjempefin dag!!

Middagen var god ja :Nikke: Selv om det ble spising inne i stedet for ute!

Det er helt fantastisk å få hjelp til vasken :Nikke: Har ikke ekstremt stort hus, men blir mer enn nok å vaske på! Tror nok vaskehjelp er deilig uansett størrelse på krypinn jeg ;) Nå når vi ikke disponerer kjelleren har vi rundt 140kvm, men når vi bygger om og bruker kjelleren også kommer vi opp i 225kvm så da tror jeg vaskehjelpen må få komme to dager i uka for å nå over ;)

God Helg!!! :klem:

Takk takk, helgen var kos :klemmer:

Innom med en KJEMPE- :klem: til deg bizzy! Håper alt står bra til! :)

:klemmer: Her står det bra til! Blir ikke så mye nett-tid på helg, da koooooser jeg meg med mann og supergutt :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege

Herrelig, har aldri lest en dagbok slik som jeg har lest denne nå altså :hallo:

Begynte på siste side der du var 34 og tenkte jeg måtte se hvordan det har gått seg til, så begynte på siden 1, så side 7, fant jo der ut at jeg måtte tilbake 3 sider for å skjønne hva de snakket om på side 7.. Osv..osv.. Hehehe.. :klø:

Vel, må innrømme at jeg måtte bøye meg et par ganger tilbake for å holde tårene i øynene og ikke nedover hele meg.. For lar jeg en tåre trille kommer det mange :dåne:

Men jeg må jo bare få gratulere så masse med graviditet og tvillinger! Håper alt vil gå greit med dere alle, og Jørgen høres jo helt fantastisk ut..

Duhar vært igjennom mye, det skal sies, og du fortjener å få to velskapte unger til.. Og tenk, en jebte OG en gutt :babyjente::babygutt:

Sender over en klem og gleder meg til å følge med denne boken videre.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var enda en helg over, og ny uke startet!!!

Uke 30+1 i følge sykehuset :tunge1: og Uke 31+3 i følge meg selv, og eggløsningstidspunkt (var jo på ultralyd for å se om og hvordan det gikk med el også ;) ) Men min uketelling er det jo bare jeg som ser på... Men jeg nekter plent å gi slipp på den :ler:

Var på kontroll i dag! Koselig prat med Jordmor, begynner jo å bli kjent med de fleste, og får som regel samme damen! Hun er jo spesielt interessert i mitt tilfelle pga gutten så hun ber om å få meg når de fordeler pasienter! Koselig det! Så slipper jeg å gå igjennom de samme tingene hver gang, i tillegg til at vi har en flott tone oss imellom!! Med andre ord, jeg er superfornøyd med en jordmor som jeg har hørt mange andre ikke er veldig glade i :klø:

Dagens vinnerrekke:

Vekt: 66,3 :sjokkert: +1,3 kg på to uker, + 13,3kg totalt

BT: 100/70

Urin: Glukose 3+, proteiner +1, Leukozytter +2

Ødem: 0

Leie: Tvilling1: sete, Tvilling2: hode

Fl/min: Tvilling1:132, Tvilling2: 146

SF: 35cm (+5cm på to uker)

Størrelse tvillingene: Tvilling1: ca 1500gram, Tvilling2: ca 1700gram :hjerter:

Vekstavvik: Tvilling1: -16,7%, Tvilling2: -7,3% men følger sine egne kurver fint!

I morgen skal jeg inn på ny glukosebelastning, og på fredag er det jo kontroll på riksen igjen! Tenk jeg har to små nurk i magen som er blitt store jo! Ikke mange ukene før den ene er 2000gram og den andre nærmer seg :hjerter: Begynner å gå opp for meg at om 4 uker vil de ikke gjøre noe for å stoppe en evnt fødsel!!! Jeg er snart trebarnsmamma!!!

Fikk Selexid i dag pga urinprøven, ser ut som jeg har en uvi, og siden jeg plages med masse kynnere ville ikke legen vente på dyrkningen. Men heller starte behandling med en gang!

Jordmor lo da hun målte magen i dag :fnise: Den dunker oppi brystbenet så nå er det ingen andre veier å vokse enn utover og sideveis! Blir nok lekker etterhvert... Ikke lenge før jeg må slutte å bruke lilledoen, kommer ikke til å få plass der etterhvert :hoho:

Syndet litt etter kontrollen i dag... Kjøpte meg faktisk en pastasalat til lunsj, som jo egentlig er veldig fyfy med tanke på svangerskapsdiabetesen :sjenert: Jaja får være flink resten av dagen!!!

Nå er mannen på vei til barnehagen for å hente Jørgen, han er blitt syk stakkar :( Vi hadde jo litt mistanker i dag tidlig i og med at han ikke har sovet særlig godt i natt.. Voknet flere ganger og sovet veldig urolig. Hadde vel egentlig holdt han hjemme for sikkerhetsskyld dersom jeg hadde vært i form. Men han hadde ikke feber, spiste godt til frokost og gledet seg til barnehagen så da prøvde vi. Vel, magefølelsen til mor den viste seg å stemme så nå kommer han snart hjem, så får vi sette på lynet McQueen og finne frem litt frukt og god drikke og bare kose litt i sofakroken. Gjør litt vondt i mammahjertet når lille-store gullklumpen min er syk!!! Ekstra vondt i samvittigheten for at jeg sendte han i barnehagen til tross for at jeg var litt usikker i dag tidlig :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrelig, har aldri lest en dagbok slik som jeg har lest denne nå altså :hallo:

Begynte på siste side der du var 34 og tenkte jeg måtte se hvordan det har gått seg til, så begynte på siden 1, så side 7, fant jo der ut at jeg måtte tilbake 3 sider for å skjønne hva de snakket om på side 7.. Osv..osv.. Hehehe.. :klø:

Vel, må innrømme at jeg måtte bøye meg et par ganger tilbake for å holde tårene i øynene og ikke nedover hele meg.. For lar jeg en tåre trille kommer det mange :dåne:

Men jeg må jo bare få gratulere så masse med graviditet og tvillinger! Håper alt vil gå greit med dere alle, og Jørgen høres jo helt fantastisk ut..

Duhar vært igjennom mye, det skal sies, og du fortjener å få to velskapte unger til.. Og tenk, en jebte OG en gutt :babyjente::babygutt:

Sender over en klem og gleder meg til å følge med denne boken videre.. :klemmer:

Vips der hadde det sneket seg inn et innlegg fra et nytt nick ;)

Hehe, har lest endel du da ja :Nikke: Blitt endel hendelser og mange innlegg i boken, utrolig deilig å ha et sted å skrive av seg litt følelser og få litt oppmuntringer!!

Tusen takk for gratulasjoner, og jeg må jo si meg helt enig og dermed bekrefte at Jørgen er helt fantastisk ;)

Rart å tenke på at det er en jente og en gutt inne i magen, tror ikke jeg kommer til å fatte det helt før de er ute, selvom jeg har sett de på ultralyd utallige ganger :fnise:

Tusen takk for koselig besøk i dagboken min! Håper å se deg her igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som fine tall hos legen da, selv om jeg forstår lite av de urinprøvegreiene :sjenert: Hva er forkortelsene for de tingene, og hva har det å si? Jeg har prøvd å tyde mitt eget helsekort, men skjønte ikke stort. Antar det er greit siden jeg ikke har fått beskjed om noe annet, men nysgjerrig som jeg er vil jeg jo gjerne vite hva det betyr også :sjenert:

Synes absolut ikke du har gått opp mye i vekt i svangerskapet! Ikke at jeg har peiling altså, men jeg synes ikke det og dessuten går du med tvillinger og da legger man kanskje på seg mer? Selv om du har lagt på deg fint hittil såvidt jeg har forstått det :)

Veldig kjekt at du er fornøyd med jordmoren din, det er veldig viktig :Nikke: Dessuten er det jo kjempekjekt at du har samme jordmoren hver gang, mye styr å forholde seg til så mange forskjelllige!

Ha en fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så gøy å lese hos deg for tiden! Tenk at du snart er trebarnsmamma! :hoppe:

Tenker MASSE på deg for tiden, savner deg..

Veldig kort hilsen, men jeg er så sliten og surrete i hodet og ville egentlig bare lese her, men måtte legge igjen noen ord..

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73
Er ikke lenge til 1.juli nei! Utrolig spent!!!

Alltid ok med litt annen inspirasjon, har lett for å bli det samme man lager hver gang. I allefall for min del ;)

Har aldri kastet meg inn i kaloritelling og spiser det jeg har lyst på, for det meste med god samvittighet, det jeg savner nå er den mer fysiske formen, det å kunne gå laaaange turer og være i aktivitet, i motsetning til hvordan hverdagen fortoner seg nå for tiden, men sofa og sengeligging. Slanking har jeg aldri prøvd, men har også en høy forbrenning, om enn ikke like effektiv som for 10 år siden så holder den kroppen på et akseptabelt sted, selv om jeg ikke er så flink til å legge alt til rette for det.

Jeg studerer sykepleie, eller dvs. studerte, har nå sykmelding og blir halvannet år forsinket, men gleder meg til å ta fatt igjen når jeg føler tvillingene er store nok til å gå i barnehage ;) Jørgen begynte rett før han var to år, så da var jeg et år ekstra hjemme. Har ikke lagt noen fast plan for hvordan det blir denne gangen, tar det litt som det kommer! Men tror nok ikke at det blir barnehage før de tidligst nermer seg halvannet. Før det skal jeg nyyyyte dagene hjemme med småbarn!

Nå har vi snart endret alt i huset her, og jeg har startet litt planlegging og småtegning av kommende utvidelse. Har separat utleiedel i kjelleren, som skal gjøres om slik at det blir 4 soverom, bad, bod og vaskerom der om et år halvannets tid! Gleder meg, selv om kontoen kanskje ikke syns det er like forlokkende :fnise:

Jeg liker å lage mat, har alltid gjort det, og setter pris på nye impulser. Mitt eneste problem er at jeg er så HIMMLA finspist... :sjenert:

Jeg var sikkert 30 før jeg spiste tomat og paprika... Tenk på alt det gode jeg har gått glipp av!!! Oliven spiser jeg ennå ikke... Kanskje når jeg er 50??

Jeg er heldigvis utstyrt med gode gener, og legger ikke noe særlig på meg, var alltid tynn uten å gjøre noe for det. Men så ble jeg sykemeldt over lang tid og fikk beskjed om å holde sofaen når jeg hadde vondt... Siden jeg hadde konstante smerter, vel... Kiloene kom de ;) Men jeg er relativt slank ennå, var TYNN før, bare rett over 50 kg, så jeg trives egentlig bedre med litt former ;)

Tidligere jobbet jeg som pleieassistent på sykehjem, og har også jobbet med psykisk utviklingshemmede og senile. Selv trives jeg dårlig på vanlige sykehjem, og beundrer de som greier å jobbe der! Sykepleier kan jo jobbe overalt, hvilken retning er det du tenker på?

Holder med deg forresten med å nyte dagene hjemme med små barn, selv om jeg tror det kan bli litt leven også ;)

Tror vi har litt av det samme huset... Vi har også leilighet i kjelleren, men vi kommer til å beholde det slik frem til vi eventuelt ser at vi har behov for mange soverom. Min familie bor langt borte, og vi har mange venner i andre land, så vi synes det er greit å ha en "egen" plass til de når de kommer på besøk. På den måten så kan man om man vil, være litt alene også :)

Men ja, å pusse opp KOSTER... Vi har brukt flere hundre tusen her, og vi er ikke begynt på badene ennå.......

Ser ut som om de små har det bra, og du også, bortsett fra UVI. Godt å høre!

Håper du har en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som fine tall hos legen da, selv om jeg forstår lite av de urinprøvegreiene :sjenert: Hva er forkortelsene for de tingene, og hva har det å si? Jeg har prøvd å tyde mitt eget helsekort, men skjønte ikke stort. Antar det er greit siden jeg ikke har fått beskjed om noe annet, men nysgjerrig som jeg er vil jeg jo gjerne vite hva det betyr også :sjenert:

Synes absolut ikke du har gått opp mye i vekt i svangerskapet! Ikke at jeg har peiling altså, men jeg synes ikke det og dessuten går du med tvillinger og da legger man kanskje på seg mer? Selv om du har lagt på deg fint hittil såvidt jeg har forstått det :)

Veldig kjekt at du er fornøyd med jordmoren din, det er veldig viktig :Nikke: Dessuten er det jo kjempekjekt at du har samme jordmoren hver gang, mye styr å forholde seg til så mange forskjelllige!

Ha en fin mandag! :klem:

Forsåvidt fine tall hos legen, bortsett fra på urinprøven, den burde jo vært fri for det meste ;) På helsekortet står L for leukozytter/hvite blodlegemer, G står for Glukose (sukker) og P står for proteiner, K står for ketoner (tegn på at du forbrenner kroppsfett)

Normal vektoppgang ved tvillinger er visstnok mellom 16-22kg, så jeg ender vel opp i nedre sjiktet der tenker jeg. Men uvant har aldri hatt vekt så langt opp på 60 tallet før! Sist stoppet jeg på 8kg +.

Deilig med samme jordmor hver gang ja!! Ekstra ok når jeg føler kjemien oss imellom er så bra :)

Er så gøy å lese hos deg for tiden! Tenk at du snart er trebarnsmamma! :hoppe:

Tenker MASSE på deg for tiden, savner deg..

Veldig kort hilsen, men jeg er så sliten og surrete i hodet og ville egentlig bare lese her, men måtte legge igjen noen ord..

God klem!

Nesten litt skremt over hvor fort tiden faktisk går til tross for at dagene blir lange :overrasket:

Savner deg også!!!!!!!!!!! Tenk om vi bare hadde kunnet svippe nedom Egon og sittet noen timer med god burger og stoooor brus :kul: Savner veldig de turene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage mat, har alltid gjort det, og setter pris på nye impulser. Mitt eneste problem er at jeg er så HIMMLA finspist... :sjenert:

Jeg var sikkert 30 før jeg spiste tomat og paprika... Tenk på alt det gode jeg har gått glipp av!!! Oliven spiser jeg ennå ikke... Kanskje når jeg er 50??

Jeg er heldigvis utstyrt med gode gener, og legger ikke noe særlig på meg, var alltid tynn uten å gjøre noe for det. Men så ble jeg sykemeldt over lang tid og fikk beskjed om å holde sofaen når jeg hadde vondt... Siden jeg hadde konstante smerter, vel... Kiloene kom de ;) Men jeg er relativt slank ennå, var TYNN før, bare rett over 50 kg, så jeg trives egentlig bedre med litt former ;)

Tidligere jobbet jeg som pleieassistent på sykehjem, og har også jobbet med psykisk utviklingshemmede og senile. Selv trives jeg dårlig på vanlige sykehjem, og beundrer de som greier å jobbe der! Sykepleier kan jo jobbe overalt, hvilken retning er det du tenker på?

Holder med deg forresten med å nyte dagene hjemme med små barn, selv om jeg tror det kan bli litt leven også ;)

Tror vi har litt av det samme huset... Vi har også leilighet i kjelleren, men vi kommer til å beholde det slik frem til vi eventuelt ser at vi har behov for mange soverom. Min familie bor langt borte, og vi har mange venner i andre land, så vi synes det er greit å ha en "egen" plass til de når de kommer på besøk. På den måten så kan man om man vil, være litt alene også :)

Men ja, å pusse opp KOSTER... Vi har brukt flere hundre tusen her, og vi er ikke begynt på badene ennå.......

Ser ut som om de små har det bra, og du også, bortsett fra UVI. Godt å høre!

Håper du har en strålende dag!

Både jeg og mannen liker å lage mat, men han er nok hakket flinkere til å eksperimentere enn meg! Som regel veldig vellykket, men har jo hatt noen skikkelige bommerter også :ler:

Finspist er jeg nok ikke! Liker det meste og har alltid syns det har vært gøy å prøve noe nytt :sikle: Nå gleder jeg meg som en liten unge til å kunne spise alt mulig rart igjen! Da skal jeg skynte meg å få spist carpaccio, masse gode oster, sushi, osv osv! Så fort vi har barnevakt skal vi på luksusrestaurant og spise 7 retters med masse rare greier :juhu: Livets mange små gleder :fnise: Litt mer enn middels opptatt av mat begge to, flaks at vi begge har høy forbrenning ;)

Sikter meg inn mot jobb på sykehus, har ikke store planer om å jobbe på sykehjem.. Men skal jo aldri si aldri ;) Kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe med barn og unge, men det er det jo ikke bare jeg som ønsker :sjenert: Kunne tenkt meg barsel, nyfødt intensiv eller barneavdeling. Føler at det er meg. Vet det kan være hardt, men har jobbet med barn tidligere, både litt i barnehage og med downs- og autist-barn og barn gir så mye tilbake. Men lenge til jeg blir ferdig så har god tid enda!

Det er utrolig koselig å nyte dagene hjemme med barn, men det er absolutt ikke noe ferie! Men ville ikke vært foruten den ekstra tiden jeg var hjemme med Jørgen! Vi hadde det så fint! Opp kl 06 hver dag... ikke alltid like morro. Spise frokost, leke litt inne i allefall til kl 9, måtte jo ta litt hensyn til naboene :ler: Leke ute, spise, trilletur, når han sov vasket jeg gjerne huset, spiste igjen når han stod opp, lekte masse ute uansett vær, søvnperiode to i løpet av dagen var min kosetid. Leste avisen, og nøt en stooor kopp god kaffe. Når han våknet var det igjen mer mating, så lekte vi og lagde mat til mannen kom hjem. Vips så var dagen over! Mannen tok over lek og kos med Jørgen, og når de var på badet for kveldsstell ryddet jeg kjøkken og stue etter dagens strabaser. Og når jørgen sov var huset strøkent og vi hadde masse god alenetid som kjærester :hjerte:

Vi trodde vi hadde stort nok hus til å beholde leiligheten separat en stund til, men siden jeg nekter å ha tre små barn sovende på loftet alene, mens vi sover i første etasje, så blir det ganske raskt omgjøring... Men dersom vi hadde måttet hatt leieinntekten så kunne vi fint klart oss uten å gjøre det. Men så bygger vi stooor garasje med soverom på loftet så da kan vi innlosjere litt gjester der ;) Greit å ikke alltid måtte gå å tråkke oppi hverandre når familien bor langt unna! Er jo aldri noen som kommer på besøk uten å skulle sove over. Heldigvis ferdige med badene her! Eller dvs var ferdige helt til mureren måtte komme tilbake å rette opp igjen loftsbadet, men det er jo ikke noen veldig stor heft siden vi har stort bad/toalett og et ekstra toalett i første etasje. Når vi åpner og bruker hele huset har vi jo plutselig tre fulle bad med toalett og ett ekstratoalett! Da kan vi jo ha magesjau samtidig nesten hele bunten uten å gå tom for toaletter :ler:

Formen er etter forholdene fin den, og tvillingene vokser seg store og sterke! UVI'en har jeg jo ikke merket noe til, men greit å få behandlet siden det jo kan sette igang ting før tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...