Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

Hihi, så morro med en hoppende mage :fnise: Kos deg masse i sola, med magen og alt!

Og så hyggelig med besøk, det er alltid ekstra hyggelig å se igjen gode venner man ikke har sett på en stund!

:klem:

:klemmer:

Både morro og betryggende med hoppende mage :Nikke:

Gleder meg veldig til besøk, og da går visst dagen ekstra sakte :roll:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Dagen i dag har gått sakte gitt, selv om jeg har sovet et par timer etter lunsj :sove: Sovet litt på dagen de siste dagene, begynner å bli dårligere med søvn igjen om natten, pga bekkenet og stadige doturer! Tror jeg har fått blære på størrelse med en fingerbøl :fnise: Også er det to små som ligger å slår og headbanger på den :hjerter: Var så søtt på sist ultralyd, de ligger nese mot nese :hjerter_rundt: Kjennes til tider ut som om en eller begge av de har tenkt å gi meg et skikkelig truserøsk :overrasket:

Skulle egentlig vært på butikken å handlet inn masse godt pålegg, gode brød og god mat til i kveld, men orker ikke... Orker ikke tanken på å trille på en handlevogn og løfte bæreposer over i bilen. Helt ødelagt i bekkenet, og har vært det nå et par dager, uten å helt vite hvorfor :klø: Orker ikke tanken på at det skal være slik resten av tiden :kjefte:

Jaja, har sagt ifra til besøket så hun blir med meg på butikken som vogntriller og poseløfter! Godt med gode venner som ikke kommer for å bli vartet opp i det vide og brede :Nikke: Blir en flott helg, med helt fantastisk vær så vi skal nok få kost oss!!

Neste uke er det foreldresamtale i barnehagen, gleder meg! Er selvfølgelig litt spent også på hva de kommer til å si om vår lille håpefulle. Og gleder meg veldig til å høre litt mer om hva de gjør, føler jeg går glipp av så mye når jeg ikke får hentet selv! Pleide jo å prate litt med de ansatte hver dag, tror ikke mannen prater så mye, men så kan vel kanskje jeg være litt masete også :sjenert: Vil jo vite hva de har gjort om dagen og om dagen til jørgen har vært fin! Har jo egentlig aldri vært i tvil om at han har kost seg om dagen, er som regel blid og i aktiv lek når han blir hentet og forteller jo litt om hva han har gjort om dagen, selv om mor tror det er noen små skrøner innimellom ;) Og om morgenen er han blid som en sol og hoppedanser ut til bilen :hjerter_rundt:

Rart egentlig, vet jeg ikke makter å ha han hjemme om dagen, men savner han så sårt når jeg er hjemme... Vil leke og kose med supergutten min!!

Jaja, vi har i allefall en liten kosestund hver morgen og når han kommer hjem fra barnehagen!! Han våkner ca 7 og kommer tassende, vi vasker oss og skifter og spiser frokost sammen. Utrolig deilig måte å starte dagen på! Nesten så b-mennesket meg kan vurdere å bli morgenfugl! Han får hade-kos før han og mannen reiser om morgenen, men må alltid ha en liten nupp også, for det får pappan! Og da kommer han med nesen mot taket og skikkelig trutmunn :hjerte: Må ikke gjøres forskjell må vite :Nikke:

Men nå, en kopp te og et kapittel eller to i Stieg Larssons "Menn som hater kvinner"

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes ikke det var en ille pris for vaskehjelp altså!

:fnise: Du skulle hatt mannen min, han kan å vaske, og så er han veldig nøye! Nesten mer nøye enn meg... :sjenert:

Av og til er det litt irriterende, for han rydder bort ting som er mine og så vet jeg ikke hvor der er :frustrert:

:fnise:

Så koselig med besøk! Kos deg, og ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at bekkenet krangler sånn. Jeg føler virkelig med deg på den altså.

Håper du koser deg masse i helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet: :fnise: Mannen beskylder meg stadig vekk for å rote bort ting.. Spesielt papirer som har en tendens til å havne på spisebordet :roll: Tror ikke det har skjedd mange gangene at han har sjekket der de skal være før han spør hvor i alle dager de har tatt veien :dåne:

Monja: Bekkenet er gratis for tiden... Har jo blitt endel ekstra utover vanlig sofasliting i går.. Så her ligger jeg da, midt på natten å surfer internett :Gjesp:

Uansett umulig å sove akkurat nå.

Reka: :klem: Takk! Har et lite håp om at det mirakuløst skal bli litt bedre, men ikke store troa :sjenert: Bare jeg blir kvitt det litt kjappere etter fødsel denne gangen så skal jeg være fornøyd!

--------------------------------------------------------------------------------------------

:sur: Klokken er 05.02 og jeg har vært våken siden kl 04 :sur: Jørgen hadde visst våknet og kom inn til oss litt før 4, og måtte selvfølgelig kose håret mitt. Litt koselig og litt irriterende siden jeg når jeg først våknet ordentlig både var sulten og hadde et irriterende vondt bekken. Så etter å ha ligget å prøvd å tvinge meg selv tilbake i søvn, var det bare å finne morgenkåpen og ta seg en tur ned i stua. Så her sitter jeg da med to mageboere som tydeligvis har full morgengymnastikk :hjerte: :hjerte: Mens hele kroppen egentlig skriker etter mer søvn :roll: Jaja, har i allefall fått spist litt nattmat ;)

Når Jørgen og mannen våkner om en to timers tid så skal jeg ha soverommet og sengen helt for meg selv en stund, og om jeg ikke klarer å sove da heller så skal jeg jaggu ligge der noen timer bare på trass :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får sove noen timer! ikke noe særlig å våkne så tidlig da... :klemmer:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipa: :klemmer: Ble heldigvis et par timer til med søvn! Men kjenner at nattens "utskeielser" sitter i kroppen.

Gikk og la meg igjen og fikk heldigvis sovne ganske greit ved syvtiden og sov til halv ti, så jeg er ikke helt zombie i allefall ;) Besøket er kjørt til bussen, Mannen er ute og leker med Jørgen og nabojenta, som kom på døren ved 9 tiden i dag tidlig :fnise: Jaja, var nok ganske så kjedelig å leke ute helt alene, så da fikk hun komme inn å leke med Jørgen. Ble tilbudt frokost sammen med oss, men når vi ikke hadde nugatti var det visst ikke så interessant.. Men satt nå fint ved bordet og ventet mens vi spiste! Syns litt synd på jenta, vet at barnevernet har vært inne i bildet, og forholdene har bedret seg veldig etter en bekymringsmelding. Men ting kunne så absolutt vært mye bedre :( Vanskelig å holde avstand, har vondt av henne.

Ellers skal denne dagen brukes til å hente meg inn igjen etter en litt for aktiv helg, og håper jeg er i form til bassengtrening i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy, takk for koselig melding i boken min. UL vår er forresten den 29 april, så det er litt over en uke til...

Så trist at bekkenet ditt er så vondt... jeg kan vel ikke si at jeg vet hvordan du har det, men jeg har vel "luktet" litt på hvordan det kan være... jeg kan for eksempel ikke ha håndveske lenger... den lille vekten i èn hånd, gjør at det gjør altfor vondt... så nå må jeg ha sekk... Huff.. kiipt, håper du får det litt bedre etterhvert.

Så spennende med tvillingene dine... det blir jo dobbel lykke om ikke så altfor lenge... du får bare holde ut...

Ønsker deg og dine en fin uke.

Kos shy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk sove litt etter en natt med "utskeielser" :)

Håper du får en god natts søvn i natt da, og er klar for bassengtrening i morgen!

Natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy, takk for koselig melding i boken min. UL vår er forresten den 29 april, så det er litt over en uke til...

Så trist at bekkenet ditt er så vondt... jeg kan vel ikke si at jeg vet hvordan du har det, men jeg har vel "luktet" litt på hvordan det kan være... jeg kan for eksempel ikke ha håndveske lenger... den lille vekten i èn hånd, gjør at det gjør altfor vondt... så nå må jeg ha sekk... Huff.. kiipt, håper du får det litt bedre etterhvert.

Så spennende med tvillingene dine... det blir jo dobbel lykke om ikke så altfor lenge... du får bare holde ut...

Ønsker deg og dine en fin uke.

Kos shy.

Ikke lenge igjen nå! HELDIGVIS!!!! I dag er formen skikkelig laber og humøret godt nede på minussiden :( Da gjør det godt med litt hilsener i boken min :Nikke: TAKK!!!

Godt du fikk sove litt etter en natt med "utskeielser" :)

Håper du får en god natts søvn i natt da, og er klar for bassengtrening i morgen!

Natta! :klem:

Ble ikke noe bassengtrening i dag gitt, formen er laber, masse harde og ubehagelige kynnere så fort jeg beveger meg opp fra liggende stilling :sur: Veldig nedtelling, og skal være mer enn fornøyd om jeg holder de på plass i 6 uker til!

Men jeg fikk i allefall etter forholdene en god natts søvn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert::Gjesp::sinnatagg: Blææææ, føler meg tygd, spytta ut og tråkka på... Har vurdert å ringe jordmor bare for litt forsikring om at dette er helt normalt, men ikke gjort noe med det enda. Kanskje snart!

Utslitt, vondt i toppen av magen og ribbeina, kvalm og uggen i hodet. Dvs ikke riktig hodepine men ikke helt god heller :roll:

Jaja, får ringe mannen på jobb å få blåst ut litt, kanskje det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Blir helt rørt av å lese inne hos deg. Du har jammen gått gjennom litt.. Nå har jeg ikke lest gjennom alt heller, men skal nok få gått gjennom sidene dine :) Godt at det går bra med de lille der inne!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uuh, høres ikke ut som noe bra å føle seg sånn!! håper du fikk ringt mannen og er litt bedre nå :):klem:

:klemmer: Nei dagen i går var ikke god... Men det hjalp å få blåst ut litt til mannen :hjerte: Var sofa og sengeliggende i hele går, men bedre i dag! Har til og med fått gått med plastsøppel og hentet posten! Kvalifiserer jo nesten til en aktiv dag det :dåne:

:vinke: Blir helt rørt av å lese inne hos deg. Du har jammen gått gjennom litt.. Nå har jeg ikke lest gjennom alt heller, men skal nok få gått gjennom sidene dine :) Godt at det går bra med de lille der inne!!

:klemmer: Tusen takk for koselig hilsen!! Alltid gøy med nye nick i boken :Nikke: Det har blitt en lang vei frem mot drømmefamilien vår, men nå er målet endelig ikke så langt unna!!! Vi gleder oss stort over at det ikke har blitt noen forverring av tilstanden til lillebror, og håper på det beste fremover! Uansett hvordan det blir så er han vår lille mirakelgutt!! Og får to søsken og en familie som kommer til å elske han for akkurat den han er :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Sovet ganske godt i natt, utrolig faktisk, sovnet ved 23 tiden i går etter å ha ligget vekselvis på sofaen og sengen hele dagen og tatt mange små høneblunder, i tillegg til et par timer fra kl16 til 18 :sove: Men det må ha gjort godt for formen i dag er veldig mye bedre enn i går!!! Og det er jeg virkelig glad for, skal nemlig på graviditetstreff i kveld om formen holder seg, og det har jeg absolutt ikke lyst til å gå glipp av!!!!

I dag er det fortsatt fantastisk vær, så vurderer å finne meg et lunt hjørne i solen med en god bok! Bare å krysse fingrene for at jeg finner et sted det ikke trekker... Det er ulempen med havutsikt, ikke ofte det er vindstille her :roll: Deilig med havbris når det er 25 grader, men kan fort bli litt kaldt når det er 12grader og litt sur vårluft!

Tror magen har tatt et byks vekstmessig igjen, klarer ikke lenger å bruke MAMMA-buksene mine :overrasket: Så nå er det skjørt og kjoler det går i, tar sommeren litt på forskudd ;) Mammabuksene har lenge vært ubehagelig og kun til bruk utenfor hjemmets fire vegger, men fra og med i går har jeg ikke klart å ha de på. Passer alle andre steder enn over magen gitt, og magen er så lav at jeg får ikke brettet de langt nok ned. Godt jeg var litt skeptisk til hvor lenge buksene ville passe slik at jeg har kjøpt noen fullstendig elastiske kjoler også!

Også må jeg jo bare fortelle en liten morsom historie fra i går :fnise: Jørgen kom bort til meg og kommanderte meg til å løfte på genseren for han skulle nuppe (susse) babyene! Ja det skulle jo ikke være noe problem, jeg løftet genseren han nuppet en gang på hver side av magen :hjerter: Så lurt på meg og sa; Også puppen!! Bøyde seg frem og nuppet meg på navlen :legrine: Har visst litt utstående navle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Hei!

Så moro da!! TO stykker på EN gang!! :danser:

Må nok innrømme at jeg ikke har lest i dagboken din, du har jo MAAANGE sider å bla gjennom... :sjenert: Uansett, så bra å høre at det går med pergo! Kanskje jeg må mase litt på legen min for å få meg en runde til?

Håper alt står bra til med deg og dine, og at du får nytt finværet i ikke altfor mye vind :)

Ha en strålende dag!!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Også må jeg jo bare fortelle en liten morsom historie fra i går :fnise: Jørgen kom bort til meg og kommanderte meg til å løfte på genseren for han skulle nuppe (susse) babyene! Ja det skulle jo ikke være noe problem, jeg løftet genseren han nuppet en gang på hver side av magen :hjerter: Så lurt på meg og sa; Også puppen!! Bøyde seg frem og nuppet meg på navlen :legrine: Har visst litt utstående navle :ler:

Så utrolig søtt. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så moro da!! TO stykker på EN gang!! :danser:

Må nok innrømme at jeg ikke har lest i dagboken din, du har jo MAAANGE sider å bla gjennom... :sjenert: Uansett, så bra å høre at det går med pergo! Kanskje jeg må mase litt på legen min for å få meg en runde til?

Håper alt står bra til med deg og dine, og at du får nytt finværet i ikke altfor mye vind :)

Ha en strålende dag!!

Veldig morro med to stykker på en gang, blir jo plutselig både full bil og fullt hus her :ler:

Ta en prat med legen din du, hvis du får pergo kan de jo se på deg med ul før eggløsning for å se hvordan du responderer på behandlingen. Det de er redd for er jo flerling-graviditeter. To om gangen er jo forsåvidt greit, selv om det da blir et risikosvangerskap, tre eller fler om gangen derimot er ikke bra, selv om trillinger kan gå veldig bra er jo risikoene mange.

Nyter finværet ja! Klarer som regel å finne et lite hjørne med sol og ikke så mye trekk ! Problemet er bare at jeg ikke orker å sitte.. og å legge seg ned på hardt underlag er heller ikke noe lurt. Da er jeg nødt til å vite at mannen snart kommer hjem å plukker meg opp igjen :sjenert: Ønsker meg sofa ute i solen :Nikke:

Så utrolig søtt. :hjerter:

:klemmer: Ja han finner på det utrolige til tider! Det meste søtt og sjarmerende, men noe ikke fullt så bedårende også ;) Er veldig stolt av magen min, og at det faktisk er to babyer der inne, i tillegg til en racerbil tydeligvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg vaskehjelp her igjen!! Ubeskrivelig deilig!! Og jeg som trodde det var 150kr eks moms.., men neida 100kr hvis man ønsket svart arbeid og 150kr, det er hvitt! Så da betaler vi hvitt så får hun litt rettigheter, også har vi vårt på det rene ( i dobbelt forstand :) ) Skal ikke se bort ifra at det blir en litt større julebonus enn først planlagt på fruen! Er så fornøyd med jobben hun gjør at jeg har nesten ikke ord for det!

Så da lå jeg her i går da, først på sengen mens hun vasket resten av huset og på sofaen når soverommet ble tatt, og nøt lukten av husvask og frisk vårluft! Fortsatte med de en stund etter at hun hadde dratt, før jeg syns det begynte å lukte vel snodig.. Eller for å si det på en annen måte.. DRITT :forvirra: Tok vel et lite øyeblikk før jeg kobla og fikk løftet liket ut av sofaen og lukket alle vinduer. Den *#¤"¤ bonden hadde møkket jordene med grisemøkk :dåne: Lukter desidert værre enn kumøkk :roll: Jaja, er vel prisen vi betaler for å bo landlig til ;) Hadde heldigvis ikke klær ute til tørk, det har nemlig skjedd x-antall ganger tidligere, og da er det jo bare å kaste de tilbake inn i vaskemaskina!

Vi hadde også takstmann her i går, blir spennende det! Har jo pusset opp for i overkant av en halv mill nå, så hadde jo vært greit om hustaksten har steget litt også... Veldig spent! Han hadde visst vært her før, med eieren før forrige eier, og var imponert over forandringen! Håper bare det syns på taksten :sjenert:

Ellers så skulle mureren komme å starte opp-piggingen av gulvet på det helt nye badet vårt.. Noen har nemlig klart å dumme seg ut da de lagde fall i dusjen... 75% av dusjen har rett fall, de resterende 25% har fall feil vei :klaske: Trodde de skulle komme fra morgenen av, dvs det var i allefall avtalen! Men ingen murer kom, ingen murer svarte telefonen :frustrert: Dvs han kom jo til slutt da... kl kvart over syv på kvelden! Et kvarter før Jørgen legger seg. Og ingen kan klare å sovne/sove i rommet rett ved siden av et slagbor eller noe i den duren som slår opp glassfliser og murgulv. Så mannen kledde Jørgen og gikk lang tur sammen med nabodama. Jørgen sovnet før de nådde postkassa, men det ble jo en flott anledning for mannen til å gå en lang og god kveldstur! Skulle så gjerne hatt form til å være med jeg også!!! Savner de lange gåturene våre :hjerte: Mens de var ute å gikk satt jeg med hørselvern i stua og surfet nettet, sikkert et passe snodig syn :ler: Men det bråkte noe helt infernalskt så det var enten å rømme huset eller bruke "sikkerhetsutstyr". Jaja, håper de klarer å gjøre det riktig denne gangen da! Mureren som la gulvet originalt, fikk faktisk sparken mens han jobbet på vårt bad, etter at vi hadde klaget et utall ganger, og sjefen hans var her og ryddet opp i det som var synlig feil. Blir dyrt for dem dette... Men det er nå i hvertfall ikke vårt problem ;) Også får jeg be nabodamen på te en dag når han er her, for hun er helt tussete over at noen kan være så kjekk :skratte: Skal nå være enig i at når man først skal ha håndtverkere tassende rundt hjemme så gjør det absolutt ingenting at de ser slik ut :kul:

I dag er planen å ta det helt med ro, og grille når mannen og Jørgen kommer hjem fra barnehagen! Blir veldig enkel mat, men blir samtidig veeeeldig godt! mmm, får jo vann i munnen bare av å tenke på det :sikle: Skal lage god salat med rosso, rukkola, rødløk, tomater, oliven og chevre ost (ost bare til mann og barn desverre..) Ferske hjemmelagde hvitløksbrød, hjemmelaget dressing, potetbåter i folie, og koteletter med marinade. Gleder gleder gleder meg!!!! Jørgen skal i tillegg få grønnsakspakke, veldig stas! Var i allefall det i fjor sommer.. Tar broccoli, blomkål, tomater og litt mais, + evnt. andre litt faste grønnsaker vi måtte ha og pakker inn i folie sammen med litt smør og legger på grillen! Vips superspennende pakke med grønnsaker som i allefall tidligere går ned på høykant :)

Må nesten gå å snoke litt i skapet nå, selv om jeg nettopp har spist :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Ferske hjemmelagde hvitløksbrød

Har du lyst til å dele på oppskriften? Jeg bruker bare å smøre hjemmelaget hvitløksmør på hjemmelaget brød eller loff, alt etter som...

Høres ut som om du har det helt ypperlig! Selv med grisemøkk og alt mulig.. Bor landlig til jeg og, og kjenner ofte den eimen av møkk som fyker forbi, iblandet litt lukt fra en sånn fiskeoljefabrikkgreier borti her.... :roll:

Moro, men slitsomt, med oppussing av bad og ellers av hus. Vi skal pusse opp badet nå i løpet av sommeren, men vi har heldigvis to bad, så det blir ikke like slitsomt som for de som bare har ett. Så er jeg bare spent på hvor mange ganger vi kommer til å endre det på papiret før vi begynner jobben.... Kjøkkenet endret vi vel 10-12 ganger... :plystre: "Skaden" min er at jeg er utdannet innenfor interiør, og ser alt for mange løsninger, men mangler besluttsomheten når det gjelder mitt eget. Jeg skal jo LEVE i det selv, kan jo ikke ha hva som helst da..... :fnise:

Når har du termin forresten? Tror kanskje ikke jeg vet det... :sjenert: <--- stryk dette, det står jo nederst under navnet ditt jo!!! :dåne: Hadde jeg bare lest FØR jeg begynte å skrive, så hadde jeg jo sett det! (Men til min "gode" unnskyldning så ser jeg det ikke under navnet ditt når jeg svarer deg...)

Kos dere masse med middagen!

Endret av Fisk73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...