Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

:vinke: Innom og oppdaterer meg!

Jeg slet med urinprøver på slutten, så jeg kan bare tenke meg hvordan du har det :ler: Og vil ikke mannen hjelpe til? Hva er det for noe tull da? ;) Tror ikke min ville likt det heller gitt..

Håpløse mannfolk :ler:

og verre blir det vel :ler:

Er det forresten bestemt om du skal ha ks, eller vanlig fødsel? med tanke på lillegutten?

Bllir nok ikke bedre med tiden nei :fnise:

Det er ikke bestemt om det blir ks eller vanlig fødsel, slik det ser ut nå er det leiet til tvillingene det kommer an på. Men de følger nøye med på tilstanden til lillegutt så ingenting vil bli bestemt før rett i forkant av fødsel. Jeg håper at det skal bli vanlig fødsel, greit nok slitsomt og vondt der og da, men etterpå så er man ferdig! Veldig skeptisk til keisersnitt og såret etterpå, selv om jeg vet at det som regel går veldig fint! Aller helst hadde jeg ønsket meg en helt naturlig fødsel, dvs dersom det hadde vært et barn i stedet for to! Men med tvillinger er det uaktuelt, obligatorisk epidural slik at alt er klart dersom det skulle skje noe underveis som uansett er en stor fordel ;) Håper jeg får normal fødsel, og i såfall så er det noe jeg virkelig gleder meg til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Kjedelig at formen er litt dårlig, det hjelper vel ikke at du bærer på tvillinger da. Jeg kjenner det at formen min er dårligere jeg også, men blir vel litt annerledes for deg uansett.

Kjekt å få fler graviditetsklær! Trenger flere jeg også tror jeg, ellers blir det mye av det samme jeg må gå i etterhvert... Lurer på hvordan det skal gå om det blir fint og varmt i juni, jeg har ikke så mange topper jeg kan bruke som gravid tror jeg :sjenert:

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen spor :)

Leser her jevnlig, men finner ikke alltid på noe å skrive... :sjenert:

Men det er utrolig spennende dette her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet: Er begynnt å bli tungt å bære på to ja.. Men ikke så altfor lenge igjen! Ukene går jo faktisk ganske fort på et vis, og "bare" 10 uker til de får lov av mamman sin å komme ;)

Har noen topper og slikt fra sist svangerskap, men aner egentlig ikke om jeg får brukt de.. Hadde jo en liten og søt mage den gang :tunge1:

Reka: :vinke:

Imli: Koselig med spor! Syns det er veldig spennende vi også!!

Deilig dag i dag, var i ganske så god form faktisk :hoppe: (Ikke slik at jeg faktisk kan hoppe, men i allefall gå litt!!!) Så ble med en venninne på babykino og kafe! Kjempekoselig og deilig å komme seg ut litt, er faktisk første gang jeg har vært på kino siden Jørgen ble født :overrasket: Kanskje det blir babykino på oss når tvillingene er kommet! Fungerte jo veldig greit, ikke så høy lyd og dempet belysning! Morsomt!!!

Ble litt inspirert av imlis magebilde i dag, så da har jeg tatt bilder og legger nå ut to stk av magen i uke 27+2 etter menstermin og 26+4 etter ultralydtermin ;)

:fnise: På bildet forfra så ser man en bulk ut på magens venstre side! Det er hodet til lillegutt :hjerter:

Gleder meg til de kommer og jeg kan se tærne mine igjen, få på sokker selv og trives i annet enn treningsbukse! Kler meg i andre bukser når jeg skal ut av døren, men treningsbuksen kommer på hjemme! Er den eneste som ikke strammer og er vond å bruke for tiden. Ikke gidder jeg å kjøpe bukser som er flere nummer for store heller, selv om de da kanskje hadde passet over magen :tunge1: Jaja, får gjenta for meg selv - BARE 10 uker igjen nå :Nikke:

post-3326-1207061322_thumb.jpg

post-3326-1207061332_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du har jo kjempefin mage jo! Tenk at det er TO små babyer der inne :hjerte: Jeg synes det er vondt å ha en der... Sånn med trykking oppi ribbeina og den slags. Må være ganske tungt og slitsomt med to da ja... Hva ligger SF-måla dine på nå sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke deilig med to akkurat... Masse liv og magen kjennes egentlig ut som et eneste stort blåmerke! Og ribbeina er veldig ømme, skulle tro de var forstuet alle sammen :roll: Men det er jo uansett kos med masse liv, men noen ganger kjenner det ut som om de har tenkt å bryte seg ut alle veier!

Denne gangen er jo også magen rund langt ut på siden, syns ganske godt at jeg er gravid bakfra også :dåne: Sist var det helt usynlig bakfra, men nå er den nesten like bred som den er "lang" :ler:

SF målet var 31cm for en uke siden, men den har vokst siden den gang også.. Forskjell fra dag til dag for tiden, noe som merkes godt i mageskinnet. Det strekkes godt *au* Klør og svir ganske konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage vennen!!!!! Den har jammen vokst siden sist vi møttes! Ikke så rart kanskje! Er jo like stor nå som jeg var helt på slutten :ler:

Lenge siden jeg har skrevet til deg her, men jeg har lest jevnlig. Er KGlei for tiden, og henger i et par andre forum istedet. Men jeg har mine faste som jeg leser hos, deriblant deg :klem: Tenker mye på deg :klem:

Å, den magen din fikk det til å krible i eggstokkene - akkurat nå skulle jeg ønske det var jeg som var gravid ;)

Ha en kjempefin kveld, pass på deg selv og magen og gutta boys'ene dine!

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Hadde ikke trodd jeg skulle si dette så kjapt...men som hos Epona så klør det rimelig bra i mine eggstokker også når jeg ser sånne fine magebilder!! :dåne: :sjenert::ler: Jeg tror vi venter en stund til altså.. ;)NYDELIGE babymagen da!!! :hjerte: :hjerte:

Følger spent med hvordan det går med dere!! Tenk det da! 10 uker igjen!?! Hvor blir dagene av!!!?

God :klem: oversendes på en fin tirsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fin mage! :rødme: Herlig at man ser hodet til lillegutt! :-D

Begynner å føle meg tung nå jeg også, ja, selv om jeg sikkert ikke skal klage siden jeg har bare én inni der ;)

Har du ikke vært på kino siden Jørgen ble født?! :overrasket: Åj, det blir så travelt når man får barn altså? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Som Epona er jeg også Kg lei, men jeg følger med på deg og synes du skriver så hverdagslig og koselig om alt som skjer. :hjerte:

Tenker masse på deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zianta: Takk :rødme: Begynner å bli tungt ja, men får prøve å nyte! Er nok min siste graviditet, og er jo ikke så mange som får oppleve å ha to sprelske små i magen :hjerte: :hjerte: Koselig å se deg her igjen!!!

Epona: Så koselig å se deg her igjen!! Har hatt mine perioder hvor jeg har vært kg-lei jeg også! Magen er stor ja... ikke unormalt med kommentarer som; wow, du har ikke lenge igjen! Jøss blir mamma snart du! Oj, ser jo forskjell på magen dag for da jo... du kommer til å sprekke! ... osv osv, det rare er jo at de fleste som kommenterer er jo folk jeg absolutt ikke kjenner :klø: Spesielt damer i "ønsker-meg-barnebarn-alder" :fnise: Men så ser den sikkert ekstra stor ut siden jeg ikke har så mye høyde og bredde å fordele den på :sjenert: Tenker mye på deg og dine også!!! Må nok satse på en tur til vest etterhvert nå som dere snart flytter! Og å skape kribling i eggstokkene blir jeg ofte beskylt for! Koselig det!

Madden: Skjønner godt at dere vil vente litt tid, greit å få noen netter med sammenhengende søvn før man begynner helt forfra igjen! Er litt stolt av magen :flau: Flaut å si, men det er jo siste gangen, og syns gravid mage på andre er flott, så da syns jeg det er litt morsomt å ha selv også. Selv om jeg kunne tenke meg å låne den bort noen timer innimellom :fnise:

Knøttet: Litt flau nå... er hodet til lillesøster som lager bulken... surra visst litt da jeg skrev det :rødme: Blir jo tungt med bare en også! Har faktisk ikke vært på kino siden jørgen ble født før i går, men det er ikke fordi vi absolutt ikke har hatt muligheten altså! Har hatt masse tid for oss selv, men har prioritert andre ting ;) Har vært på flere fester og sammenkomster med venner, ute å spist alene på restaurant 3 ganger, har vært en langweekend i Barcelona, jeg har vært på jentetur til London og Praha. Så det er ikke helt umulig å kose seg, men man må ofte velge litt hva man vil gjøre ;) Vi hadde barnevakt hos mine foreldre da jørgen var 4 mnd, skulle på restaurant og så på kino. Dro på restaurant og koooooste oss, delte en flaske god vin og reiste oss for å gå på kino. Men ehhh, noen hadde jo ikke drukket alkohol på i overkant av ett år :sjenert: Så det ble til at mannen støttet meg hjem igjen... Jeg var visst blitt litt brisen :fnise:

Mayamor: Så koselig å se deg her :klemmer1: Koser meg masse med magen og de to små, men syter og klager litt også... Men jeg har det i bunn og grunn ganske så fantastisk! Skulle bare ønske formen var fantastisk også :Nikke:

Imli: :ler: Faktisk... utrolig, men mulig!

Nå skal jeg en tur på skolen, undervisningsdag i dag, men jeg er ikke i bekkenform til å sitte. Men drar en tur for å prate med alle de andre! Blir gøy å vise frem magen og ikke minst høre om praksisen deres!!! Savner studiedager med koselige pauser og interessant stoff. Jaja, hva gjør man vel ikke for å holde de to små i magen så lenge som mulig!!! Uansett skolen er der når jeg er klar for å sende de to små i barnehagen også! Sikkert like mange koselige mennesker på det kullet jeg havner da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hehe, ikke bli flau da, det er lett å ta feil ;) Tidlig ammetåke/gravidtåke vet du :tunge1:

Ah, jammen da går det jo an å kose seg selv om man har barn ja :Nikke: Vi fikk tips fra noen som har barn at vi burde gjøre ting sammen nå, som å gå på restaurant og ha alenetid generelt før vi får babyen, for det blir ikke så mye tid til det etterpå...

:fnise: Har man ikke drukket alkhol på et år så er det ikke rart du ble fort brisen ;) Billig i drift da iallfall, det er jo litt greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :goodbye: Innom og leser litt hvordan det går med deg.To barn da gitt.Trodde det var en jeg.Så utrolig spennende.Kan tenke meg det er tungt å bære på. Lykke til videre i svangerskapet da.Må nesten følge med på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knøttet: Hardt angrepet av pre-ammetåke, eller fostervannsdis som madden så treffende kaldte det :fnise: Så lenge man har familie/venner i nærheten som man føler seg komfortabel med å låne bort gullet til så er det ikke så innmari vanskelig å skaffe seg litt alenetid! Er litt hva man gjør det til også ;) Jeg har vært på to weekendturer til storbyer med venninner, mens mannen har vært alene med Jørgen og det kan jeg anbefale til alle :Nikke: Viktig å komme seg vekk litt bare for seg selv også, mannen har jo selvfølgelig også hatt sine turer med venner! Fremdeles veldig billig i drift, så når jeg er ferdig med dette svangerskapet og den første tiden med hyppig amming så blir det vel nok å sitte ved siden av et glass med vin....

Skogmusa: Så koselig med et nytt fjes i boka! Veldig spennende og litt skummelt med to! Men gleder meg helt utrolig til å oppleve de to små som nå sloss om plassen i magen :hjerter: Blir helt sikkert hektisk, men gleder meg veldig til å ta fatt på oppgaven som trebarnsmor :babygutt::babyjente::babygutt:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Faktisk sovet både godt og lenge i natt!!! Deilig! I motsetning til å ikke få sove før ved 1 tiden pga to små magetroll som har fest på ribbeina mine, sovnet jeg før tolv og sov hele natten igjennom! Var oppe å kledde Jørgen for barnehagen og fikk hadekos :hjerte: Stupte i seng igjen og sov videre til kl 10 :) Kommer godt med for i dag skal mannen ut med jobben, så jeg skal hente i barnehagen og ha Jørgen alene... Ikke helt alene da, for jeg har aliert meg med leietakeren så hun og guttungen kommer hit og er sammen med oss ;) Med løfteforbud og mye harde kynnere så er ikke en ettermiddag alene med en aktiv, men sliten 2åring å anbefale :( Har så dårlig samvittighet, skulle så gjerne ha vært ut å lekt med ham, sittet på gulvet å kjørt bil, bygget lego og bare kost oss slik vi pleier ellers! Men setter jeg meg ned på gulvet, må mannen løfte meg opp igjen.. Og kynnerene tar seg skikkelig opp bare jeg tar inn og ut av oppvaskemaskinen :sur: Føler meg ikke akkurat huslig, effektiv og supermamma for tiden! Men prøver så godt jeg kan å gjøre det beste utav det! Vi leser masse bøker og koser oss sammen, selv om jeg så gjerne skulle gjort så mye mer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: fostervannsdis var et veldig bra og beskrivende ord! ;)

Vel, vi har ikke noe slekt i nærheten... Nærmeste slektning er en 5 timers biltur eller en 50 minutters kjøretur unna :( Vi har jo så klart venner som kan passe, men det er jo gjerne de vennene vi vil være ute med når vi har fri en gang i blant... Mannen og jeg er enige om at vi kan gå ut hver for oss, og at den andre passer babyen da. Trenger jo ikke gå ut sammen alltid :)

Godt du endelig fikk sovet lenge, det var jo skikkelig vel unt også da! ;)

Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er så aktiv som du skulle ønske med Jørgen, det er jo ikke din skyld! :troest:

Nå slo det meg nettopp at selv om du har termin etter meg (bare noen dager da) så får du ganske sikkert babyene før meg, siden du har tvillinger! :overrasket:

Håper du får en fin kveld sammen med Jørgen, leietakeren og sønnen hennes! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet: Men husk å gå ut sammen en gang i blandt også!! Det er viktig med litt tid alene med hverandre, hvor man kan finne og kjenne på forelskelsesfølelsen :love: Får litt skrekken innimellom når jeg tenker på at det er 12 uker til termin, men at jeg fort kan trekke fra 3-4 uker :overrasket: Da føler jeg at tiden plutselig går utrolig fort!!! Men gleder meg samtidig, er bare så masse som ikke er i orden enda, har jo liksom så god tid :klaske: Kanskje slutte å utsette ting snart...

Hadde en koselig, men slitsom dag i går! M (leietaker) og O (barnet) var med og hentet Jørgen i barnehagen kl.16. Dro en tur ned på stranden og fant noen fine skjell for og spiste matpakke for å få tiden til å gå før barneturn kl.17. M tok alle løft, så jeg var vel egentlig bare vedheng og matpakkefordeler ;) Ble litt mer "jobb" på turningen, for med to gutter som løper i hver sin retning på masse apparater og er høyt og laft må de jo ha tilsyn begge to. Men det gikk greit, selv om jeg var veldig glad for at timen var over da kl var 18. Dro på McDonalds hvor gutta og mammane spiste en veldig enkel med god middag :ler: Noen ganger er junkfood helt himmelsk!! De spiste godt og eksemplarisk, før de fikk lov til å leke litt i puterommet. To søte gutter som leker kjempefint sammen.

Dro hjem rett før leggetid, slik at jeg skulle få ham i seng til normal tid! Men Jørgen hadde andre planer :roll: Var så flink så, klatret opp på krakken sin så vi fikk skiftet bleie og vasket ham. Pusset tennene og gikk opp for å lese litt bok sammen! Koste oss og ble enige om at det var på tide å gå i sengen. Han klatret fint opp i sengen selv og la seg pent i ca 3 minutter, før han satte seg opp og sa; Mamma, jeg vill ikke sove, jeg vil se barnetv! Forklarte at barnetv var slutt og at det var sovetid. La seg ned igjen et halvt minutt før han visstnok hadde lyst til å kjøre racerbil. En passe sliten mor, med masse vondt i magen (sliten mage) og litt lite tolmodighet gav beskjed om at han måtte legge seg ned og sove, ikke noe mer tull! Han la seg ned igjen, ba pent om en kos og at jeg skulle sitte på rommet, og ble liggende å se seg rundt, smile litt til meg, lukke øynene, åpne de igjen, osv. Slik holdt han på i over en time før han endelig sovnet! Søtt, men slitsomt!!!! Der har jeg for å si ja, mamma kan sitte her til du sovner :klaske: Kjenner det i dag at det ikke er dagen for store utskeielser. Det er det som er så kjipt, når jeg først har gjort noe litt mer enn det jeg bør en dag, så betaler jeg for det et par dager etterpå. Er så lei sofaen at jeg snart spyr.. I morgen skal jeg på biblioteket å låne meg noe lett lesestoff og kanskje kjøpe meg et strikketøy eller noe slikt. Må ha noe mer å gjøre enn tv-titting og internett. Har liksom gått litt tom for ting å søke på.

Dette ble et rotete innlegg, men er ganske rotete i hodet for tiden så det gjenspeiler bare meg slik jeg faktisk er :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott mage!!! Har jeg foresten gratulert deg med tvillinger i magen?? Jeg er som de andre "gamle" her inne litt kg lei og til tider lite her, men leser gjør jeg alltid når jeg er her. Dette er spennende!

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...