monja Skrevet 27. februar 2008 #561 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har og gjort meg tanker om dette med å bli like glad i nestemann. Jeg er jo så ubeskrivelig glad i smurfen, men kan den kjærligheten bli like sterk overfor nestemann? Helt utrolig, men det går nok. Da kommer nok hjertet mitt til å sprenges av lykke Og du som er så heldig å få to til. Så godt at resultatene fra kontrollen er gode. Håper den lille mannen holder seg stabil inne i mammas mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. februar 2008 #562 Del Skrevet 27. februar 2008 Innom og oppdaterer meg. Godt å lese at alt etter forholdene ser bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. februar 2008 #563 Del Skrevet 28. februar 2008 Så godt du har hatt en positiv dag! Ååå, Jørgen er søt da, som vil bli lest for og sitte i fanget men sovner midt i en setning Herlig, herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #564 Del Skrevet 29. februar 2008 Madden: Godt å høre at det ikke bare er jeg som har slitt med slike type tanker!! Har jo ikke lyst til å være smålig og sjalu, men det er ikke alltid like lett å la være Magnhild: Koselig å høre at du har erfart at det så absolutt er like stor plass til alle, selv om det ikke er til å tro på forhånd Syns jeg ser deg på "barneplukking" , får trøste deg med at det tyder på god kroppskontroll og ikke minst sunne gode gutter Selv om den typen gutter alltid har et eller ti skrubbsår og et antall kuler og blåmerker... Det er i allefall det vi erfarer her hjemme Leker litt med tanken om å sykmelde meg fra skolen, skal gi meg selv sjansen til å prøve en liten stund til, men da må det bli bedring i konsentrasjonen.. Hvis ikke vil det absolutt være best å utsette det, selv om det ikke var det som var den oprinnelige planen Monja: Kjenner jo at de to små nurkene allerede har stjelt seg ganske så store plasser i hjertet.. Så når de endelig kommer i armene våre så kommer det nok til å føles som om hjertet sprenger av lykke Er jo den følelsen jeg får når Jørgen bare er helt herlig Imli: Stabilitet er bra, håper det fortsetter slik Knøttet: :stolt: Ja han er nå bare helt skjønn, for det meste av tiden.... Har hatt et par dager hvor han har hatt en time med skikkelig trollungefakter :dåne: I dag har jeg vært på bassentrening, utrolig deilig!!! Nesten så jeg må sjekke at ikke magen plutselig er borte når jeg kommer i vannet Føler meg plutselig lett og spretten, og ikke som en halt flodhest slik som til vanlig! Fikk ikke gjort så mange øvelser, siden magen da satte igang med masse kynnere, men var uansett deilig å bare ligge å flyte i varmt vann! Jørgen har trasset veldig etter barnehagen både i dag og i morgen Helt greit å bli hentet, helt til vi skal inn hjemme.... NEEEEEEEIIIIIII, jeg vil IKKE! Jørgen leke ute!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En liten utegutt, hadde det vært opp til han hadde vi bodd under åpen himmel I dag stod han i gangen og trasseskrek i 15 min før han ble lei å spurte om vi kunne hjelpe til med å ta av klærne... Slik var det i går også. Blir litt lei, men han får bare stå der å trasse, gir vi etter så blir det ikke akkurat noe bedre neste gang, men gurimalla så slitsomt det er Men etter at han har gitt opp er han som regel blid som en sol I allefall helt til vi prøver å servere poteter... Vips så er vi igang igjen. Også han som var så flink til å spise alt for noen uker siden. Spiser godt av kjøtt/fisk og grønnsaker så det er jo ikke krise, men hadde jo ikke gjort noe om han hadde spist poteter også. Jaja, han er jo for det meste blid, selv om det ikke høres slik ut akkurat nå God helg til alle som er innom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. mars 2008 #565 Del Skrevet 1. mars 2008 Alle unger har nok trollungefakter en gang i blant, vil jeg tro Godt han er skjønn mesteparten av tiden iallfall! :-D Høres herlig ut med bassengtrening! Har hørt det er veldig kjekt for gravide God helg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 1. mars 2008 #566 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei Bizzy.... vil bare ønske deg en god helg!! Moro å lese om Jørgen.. har mange av de samme "faktene" som snuppa vår... (o: stor kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidik Skrevet 2. mars 2008 #567 Del Skrevet 2. mars 2008 Snikleser innom for å hilse på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #568 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Knøttet: Det er helt fantastisk med bassengtrening, nå er bekkenet så skranglete at jeg får gjort minimalt med øvelser for bekkenet. Men er veldig deilig å få beveget seg og trent litt overkropp! Kjenner jo at jeg er ganske så stiv for tiden. Får nå bassengtid to ganger i uka, så blir nesten bortskjemt Jørgen er for det meste ganske så herlig, men vi merker at han nermer seg 3 år og har VELDIG bestemte meninger.. Shy: Er nok ganske så vanlige fakter ja, men til tider slitsomt HeidiK: Koselig med et nytt fjes Sliten for tiden... Nesten utrolig at det går an Gjør jo så godt som ingenting. Men tror mye av utslittheten kommer av at jeg har så vondt hele tiden Det er vondt å ligge, vondt å sitte, vondt å gå osv osv... UTrolig irriterende, jeg skulle jo være så flink å lese masse og ta to eksamener rett rundt fødselen. Men klarer ikke å sitte, og blir utrolig lite effektiv når jeg skal ligge å lese. Også er det så masse annet som surrer rundt oppe i hodet som absolutt ikke har noe med skolen å gjøre. Mange tanker om hvordan livet som trebarnsfamilie blir, hvordan det kommer til å gå med lillegutt. Blir det operasjon, blir det varige men??? Hvordan skal vi løse det dersom jeg blir innlagt på riksen i god tid før fødsel?? Og det som opptar meg mest akkurat nå, hvordan kommer ting til å se ut når vi skal på riksen mandag *bite-negler-smiley* Ellers så er redebyggingen i gang... klesskapene våre er ryddet og nå er det 4 bananesker med klær som blir sendt til albania. Masse fine klær som ikke er blitt brukt på et til to år, kroppen har forandret seg siden før jeg ble gravid med jørgen. Selv om størrelsen er den samme, så sitter ikke de gamle klærne på samme måten :klø: Deilig å få litt luft i klesskapet igjen!! Neste prosjekt er gjesterommet og alle finklærne, er helt sikkert en hel masse der også som kan gis bort. Så skal mannen montere de siste skapene vi har kjøpt, kjøpe nye gardiner, sengetøy og litt pynteputer for å fullføre stilen! Og ikke minst kjøpe lysekrone i overkant av 5 meter under taket så da blir det lekkert med en flott lampe! Lampen er plukket ut for et halvt år siden så er bare å bestille den Badet og kjøkkenet får også nye lamper, da begynner det etterhvert å bli bra her! Garasjen får tak denne uka, og det skal bli deilig å få ryddet alt vi nå har lagret under sengen, på kottet og vaskerommet opp på loftet der! Ser veldig frem til å få flyttet sirkelsag, stikksag, drill, slagborr, verktøykasse, skrallesett ++++++ fra hyllene på vaskerommet! Jørgen er i det bestemte hjørnet for tiden. Mye NEI, VIL IKKE og GÅ VEKK for tiden.. Også har har begynnt å våkne helt hysterisk hver natt ved 3 tiden og kommer løpende inn i vår seng Tror han drømmer mye for tiden, så nå blir det madrass ved siden av sengen hans til pappa. Klarer som regel å få han til å sovne igjen i egen seng hvis han får en hånd å holde i, bare det at det kan ta en time eller to. Og da blir man både kald og stiv av å ligge/sitte rett på gulvet. Viser klare tegn på litt utrygghet om natten, sovner når vi holder han i hånden for så å rykke til med et forskremt uttrykk og et ganske desperat rop etter pappa. Han har hatt slike perioder innimellom tidligere også, og det har ofte vært i forbindelse med at han har utviklet seg mye mentalt. Så vi håper det snart roer seg!! I går satt han å lekte med tre badeender på gulvet, stilte de pent opp på rekke, gikk og hentet bussen sin, kjørte mot badeendene og så; Pass dere, bussen kommer, pass dere, bussen kommer! Gå ned i grøfta! BUSSEN KOMMER! For så å kjøre rett på badeendene, plukke de opp en og en, og si, jeg sa'a flytt deg! Fikk du au? Og så blåse litt på de for å trøste Hmmm, kan det ha noe å si at mamman gjentatte ganger har sagt, nå kommer det bil, da må vi passe oss og stå stille i grøfta? Vel da er det bare å prøve å lese litt, før jeg skal finne på noe godt til middag som også Jørgen spiser... Har plutselig blitt litt vanskelig på middagsmaten. Spaghetti med kjøttsaus er bankers da spiser han som en hest, men kan ikke leve på det heller. Hvis noen her inne har forslag til guttevennlig mat som samtidig er sunn så er jeg meget takknemlig! Endret 5. mars 2008 av bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. mars 2008 #569 Del Skrevet 5. mars 2008 Huff, høres plagsomt ut å ha så mye vondt og ubehag... Håper det går over Måtte le når jeg leste om Jørgen og badeendene og bussen Morsom liten gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 5. mars 2008 #570 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei Bizzy! Sniker meg innom dagboken din. Ser at du også skal ha to mirakler! Er ikke mer enn en uke siden vi fant ut at det var to stykker, så jeg har enda ikke kommet meg over sjokket... Det var absolutt ikke forventet, men veldig moro da. Selv om det er mange som kommenterer at de er glad det ikke er dem. Eneste jeg gruer meg til er å bli enorm!! Leser jo at du allerede har det tungt, og det er enda en stund igjen... Håper virkelig at den lille gutten din greier seg fint etter fødsel. Må være vanskelig å gå sånn og ikke vite. Krysser fingrene for han!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 5. mars 2008 #571 Del Skrevet 5. mars 2008 Hei hei Jørgen har kommet i trassalder ja.. Huff, men det går over altså Blir spennende på mandag. Skal tenke masse på deg. Håper du får en flott uke. store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 5. mars 2008 #572 Del Skrevet 5. mars 2008 Her går det fremover! Håper alt ser bra ut på neste kontroll. Jeg tenkte jeg skulle nevne at vi opplever helt det samme med Micro på søvnfronten før tiden. Jeg tror (også) det har sammenheng med at han er inne i en voldsom språkutvikling for tiden og at hjernen hans sannsynligvis jobber på spreng om natten. Når han først våkner (og gråter desperat etter mannen eller meg) så tar det lang tid før han sovner igjen, og aller helst vil han ligge tett inntil enten mannen eller meg, fortrinnsvis midt mellom oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #573 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Knøttet: Har nok ikke noe håp om at bekkenet skal bedre seg før etter fødsel.. Men mannen er utrolig god og tar seg av det meste hjemme, noe som gjør det levelig! Jeg tåler en liten tur ut i løpet av dagen, eller å ta ut og inn av oppvaskemaskinen.. og så er bekkenet helt kaputt Men denne gangen skal jeg gå rett til mirakel naprapauten min etter fødsel, slik at jeg forhåpentligvis blir kvitt plagene tidligere enn forrige gang Og selvfølgelig er Jørgen morsom, vår helt objektive syn er jo at han er verdens fineste Caro: Så morsomt med flere tvillinggravide!!! Får mange kommentarer med undertonen også tvillinger da... stakkars dere.. Vel vi føler oss priviligerte Hadde det ikke vært for store bekkenplager tror jeg at jeg hadde hatt det helt supert akkurat nå, så jeg anbefaler deg å ta det litt med ro og følge anbefalingene for forebygging av bl allerede, siden det er veldig vanlig med bekkenplager mot slutten i tvillingsvangerskap! Krysser fingrene for at du slipper unne Liljen: Så koselig å se deg igjen!!!! Jørgen har sine stunder som trass-troll for tiden, men det har faktisk sin egen lille sjarm deg også.. Slitsomt der og da, men morsomt etterpå når man tenker seg om, og det endelig er stille i huset Vi er veldig spente ang undersøkelsen på mandag, men satser på at alt ser fint ut Moonchild: Ja ukene sniker seg av gårde, ikke så altfor lenge til første milepæl på 28 uker, deretter neste på 32 uker. Bare 12 uker til det er greit at de kommer Godt å høre at det er flere som opplever det samme på søvnfronten som oss, og som har samme teori ang. grunnen. Høres helt likt ut, både måten å våkne på og ønsket om å ligge midt i dobbeltsengen etterpå Da har vi hatt vår første natt på lenge hvor Jørgen har sovet hele natten! Var så søt da han kom inn til oss i dag tidlig kl.7 og fornøyd sa; mamma, papppa, jeg har sovet godt! Krabbet opp i sengen nuppet mamman sin på magen og begge kinnene, og spurte pent om å få en brødskive med prim! Vet hvordan han skal få mor og far fort opp av sengen den karen I dag skal jeg blåse ut noen egg som Jørgen skal ha med seg i barnehagen å dekorere, de ba pent om to stk... Tror jeg lager noen fler, kan ikke se for meg at det ikke blir litt svinn! I magen er det to disko-dansere, nå har jeg på musikk og magen hopper fra side til side. Gutten er helt propell så både ribbein og navel er mer enn såre. Jenten er litt roligere, men så tror jeg også hun ligger med ryggen utover å sparker innover, når jeg først kjenner noe til henne annet enn press så er det kraft over sakene ja Gleder meg helt utrolig til å hilse på de to rakkerene, er så spent på hvordan de ser ut, ultralyd profilene deres er helt like ultralydprofilen til Jørgen. Men det sier jo egentlig ikke så mye. Jeg har to søstre og vi er helt ulike alle tre, ikke mange som ser at vi er søsken. Mannen og broren er litt mer like, men fremdeles ikke slik at det automatisk syns at de er i familie. Også er jeg veldig spent på fargene deres, jørgen har arvet mitt lyse hår og mannens blå øyne. Mannen er mørk og blåøyd, mens jeg er lys og har mørkebrune øyne. Alle var helt sikre på at jørgen ville få brune øyne for de var så mørke da han var liten, men de er blitt knallblå. Kanskje vi får to med brune øyne og mørkt hår denne gangen??? Spennende!!! Vi skulle egentlig til svigers i påsken, men har ombestemt oss, så nå er svigers bedt hit i stedet! Så får jeg ligge i god seng, og slipper å reise opp og ned til oslo-området absolutt hele tiden! Planen er at mannen, jørgen og svigers skal i dyreparken, gå turer til strendene og bare kose seg! Mens jeg blir med på det lille jeg orker! Håper været holder seg, for her er det bare helt fantastisk for tiden!! Skal på riksen mandag, men mulig vi ikke reiser før på søndag! Deilig med litt tid hjemme også! Må huske å spørre svigermor om hun kan ha Jørgen noen timer på dagen mandag. Kan være greit så slipper mamma å ta toget opp og ned fra Gjøvik, kun for noen timer. Greit nok at hun har tilbudt seg, men tror nok ikke det gjør noe om hun slipper heller De driver jo midt oppi flytting og oppussing for tiden, så hun har jo ikke akkurat fritidsproblemer! Snille mamman min Endret 6. mars 2008 av bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. mars 2008 #574 Del Skrevet 6. mars 2008 Så godt at Jørgen har sovet godt! Håper han fortsetter med det fremover Herlig med to små discodansere! Forresten, hvordan vet du hvem som er jenta og hvem som er gutten når de sparker? Nysgjerrig, skjønner du... Veldig bra du har en snill og forståelsesfull mann som tar seg av det meste hjemme når bekkenet er kranglete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #575 Del Skrevet 7. mars 2008 :knøttet: Hadde håpet han ville sove nettene igjennom vi også, men det var tilbake til normalen i natt. Utrolig deilig med masse liv i magen Kjenner forskjell på hvem det er som sparker siden de ligger paralelt på hver sin side av navlen Jenta sparker til venstre og gutten til høyre Når sparkene kommer midt på så kan det være hvem som helst av de. Mannen er god ja! Føler jeg har skutt gullfuglen der Savner orden i huset mitt jeg... Nå har vi gått igjennom alle skap, skuffer og lagringsplasser. Sortert i esker og er klare for å gi vekk masse og begynne å rydde inn i garasjen, når den endelig blir ferdig! Taket er nå tett, og det mangler kun takstein, vinduer, garasjedører, bærende skillevegg inne i garasjen og trapp opp til "loftet". Blir nok ferdig i løpet av neste uke Vi skulle egentlig male garasjen selv, men har sett våre begrensninger til våren og setter bort den jobben også! Deilig...., men dyrt. Jaja, noen timer ekstra fritid er jo verdt litt det også Når vi endelig kommer i orden skal jeg hente inn anbud på husvask. Tenk så deilig å få feridg vasket hus en gang i uken. Høres helt himmelsk ut i mine ører. Men så er jeg ikke ekstremt glad i husarbeid I dag var det en superstolt gutt som gikk ut i bilen med ett blåst egg i hver hånd Han var så forsiktig at han brukte en hel evighet på et par meter Sendte med 4 ferdigblåste egg, så det blir spennende å se resultatet på påskefrokosten neste uke! Gleder meg til å se de ansatte og foreldre igjen! Nå er det jo lenge siden sist, siden det er mannen som kjører og henter. Blir for tungt for bekkenet med påkledningen og løfting opp i bilsetet. Må innrømme at jeg gleder meg litt til å få tilbake kroppen min om en 3måneders tid ++. Nå er det på tide å sette på ny vaskemaskin og tørketrommel, rydde kjøkkenet litt og forhåpentligvis så har jeg ork til å rydde litt i esken med klær etter jørgen å plukke ut det som kan brukes i begynnelsen av lillegutt Koselig "jobb" det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 7. mars 2008 #576 Del Skrevet 7. mars 2008 Innom og oppdater meg i dagboken di, vennen. Er lite på Kg om dagen, men må jo innom og sjekke deg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #577 Del Skrevet 11. mars 2008 Mayamor: I går var vi på ny sjekk på riksen, alt ser etter forholdene bra ut!!!! Avvikene hos gutten holder seg stabile, så nå skal vi ikke på ny sjekk før om 4 uker. Og hvis det fortsetter slik blir det fødsel på sørlandet og utredning på riksen etter fødsel. Men det blir jo ikke bestemt før nærmere termin. Men da ser det ut til at jeg slipper å ligge på pasienthotellet fra uke 34 som var planen! Holder det seg slik det er nå, så har han ikke behov for akutt operasjon etter fødsel, muligheten for at han faktisk ikke trenger operasjon i det hele tatt er også noe vi nå kan forholde oss til! Ellers er begge friske, raske og veldig aktive!!! Alltid utrolig morsomt å få sniktitte på de under ultralyden, ikke ro i et sekund to sett med armer og bein i et herlig sammensurium, til tider vanskelig å se hvilke deler som hørte til hvem Jenta er litt større enn gutten, hun har en estiimert vekt på 664gram og gutten 598gram. Rart å tenke på var jo å så på tvillingene til en venninne her for en liten stund siden, den ene var 1178gram og den andre 1780gram.. Såååå små, men helt perfekte! Ikke mange ukene før våre to er på samme størrelse som den minste Helt fortapt i de to småsøsknene allerede, kan nesten ikke vente på å få se de! Blir laaaange uker fremover! Rart det der, med Jørgen følte jeg liksom at svangerskapet frem til termin var akkurat passe langt. God tid til å kose med magen å forberede seg på det som skulle skje Men nå derimot, så er det ikke så stas med mage og lang ventetid... Har bare lyst til å være ferdig å få treffe de to små Skulle vært slik at svangerskap 40uker første gang, så kunne man kutte ned litt andre gangen slik at man hadde fiks ferdige 3,5kg store barn etter maks 30 uker I dag har jeg bakt kake til snekkerene, skal ha kranselag i ettermiddag for nå er garasjen tett!! Gleder meg til å kunne rydde i boden og ikke minst alle lagringsplasser rundt om i huset, og heller ha en ryddig lagringsplass i loftsrommet på garasjen og tomme hjørner og litt mindre stappa skap i huset!! Ellers har vi også sett på ny bil i helgen, kommer ikke til å kjøpe enda, men lettere å titte nå enn når vi har tre småbarn Har vel egentlig bestemt oss for hvilken bil, motor og utstyrsnivå. Så nå er det bare å finne frem sparekniven, for bilbytte er ikke akkurat billig, selv om vi ikke kommer til å kjøpe helt ny, og har en bil vi får igjen greit med penger på. Jaja, man har vel ikke vondt av å spare litt ekstra heller. Vil allerhelst slippe å ta opp billån. Syns vi har nok lån som det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 12. mars 2008 #578 Del Skrevet 12. mars 2008 Det var gode nyheter Bizzy!! Vi får krysse det som krysses kan for at avvikene fortsatt holder seg på det stabile nivået de er på nå! Spennende med snart fullført garasjeprosjekt! Det er utrolig deilig å få orden i ting og tang..kan tenke meg det er ekstra deilig nå i forkant av den store familieforøkelsen! Det blir endel ekstra utstyr med 2 små tilskudd i heimen! Naboen her har tvillingjenter, født et par mnd før min lille klump..avogtil er jeg skikkelig misunnelig på henne (jeg har alltid ønsket meg tvillinger.. ) mens andre tider er jeg glad for at jeg fikk ett barn..nå har hun flere fra før..og det gjør det nok litt enklere! Håper du får en fin-fin uke bizzy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 12. mars 2008 #579 Del Skrevet 12. mars 2008 jeg derimot ønsker at svangeskap nr 2 blir litt lenger enn nr 1 jeg da men nå fikk jeg jo for tidlig da. Blir jo spennende å se hvor lenge du går denne gangen og hvor store de blir. Ser jo "ofte" at folk får tvillinger som veier omtrent 3,5 kg hver.. det må jo i igrunn være ganske tungt på slutten ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. mars 2008 #580 Del Skrevet 12. mars 2008 Så gode nyheter! Håper lillegutt holder seg stabil fremover Snill du som lager kake til snekkerne! Blir spennende med ny bil, hvilken bil har dere tenkt på? Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå