Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

Hei!

Gratulerer med tvillinger! Så morro!

Lurte på om du hadde funnet en god fysioterapeut i Arendal? Jeg trenger nemlig også en.... :sjenert:

God tur til Barcelona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer med tvillinger! Så morro!

Lurte på om du hadde funnet en god fysioterapeut i Arendal? Jeg trenger nemlig også en.... :sjenert:

God tur til Barcelona!

Har fått anbefalt Fevik terapisenter, der skal de visst være veldig flinke med bekkenløsning!! Kanskje ikke så veldig interessant å reise ut til fevik hvis du bor i arendal.. Men det er de jeg fikk anbefalt av fysioterapautene på Berge Gård rehabiliteringssenter hvor jeg går på bassengtrening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayamor: Sjokket har kanskje lagt seg litt, men fremdeles litt vanskelig å forstå at det faktisk er to små mirakler inni magen :hjerter:

Knøttet: Skal tenke meg om å se om det ikke blir et magebilde etterhvert.. Liksom litt beskjeden :ler: Bekymrer meg litt innimellom, men koser meg for det meste med masse små bobler i magen og en god graviditetsfølelse! Men ikke så lenge til jeg skal på ny kontroll hos legen så da får jeg vel litt mer info om tvillinggraviditet og hva jeg kan forvente meg fremover!

Barcelona var deilig!!! Flott hotell, god mat, fantastisk vær og masse fint å se på! Også ikke minst litt shopping, og eksepsjonelt hotell! Le Meridien ;) Kjøpte de to små miraklenes første joggedresser :hjerter_rundt: Grønne joggedresser fra benetton i str 50, så utrolig nusselig og helt sikkert altfor stort den første tiden :ler: Jørgen svømte jo i str. 50 ganske så lenge! Jørgen fikk fotball og et par kule gensre, jeg fikk 3 gensere og mannen to nye shorter og rollerblades, så kofferten var full på vei hjem ja :ler:

Så nå sitter mannen her og venter på finere vær så han får prøvd sine nye treningsform, og jeg planlegger påfyll av medisinskrinet slik at jeg kan behandle sånn ca 2meter skrubbsår :sjenert:

Men nå skal kroppen få litt søvn... igjen ;) Har allerede sovet et par timer på sofaen etter middag, men har litt å ta igjen etter en veldig aktiv helg :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem etter julebordet, hehe ;) Høres ut som en fin tur! :) For et fint hotel da, det var luksus det!

Så gøy med de første små plaggene til miraklene! Er så gøy at du skal ha to syne jeg!! Du som "bekmret" deg sånn for at dere hadde jo alt utrtyr som trengtes etter Jørgen, men nei tenk - dere må ha jo ha dobbelt opp! Så da kan du shope med god samvittighet.

Deilig at du kjenner bobler i magen!! Ååå, jeg misunner deg gravidefølelsen *lengte, lengte* Kos deg, og nyt!!

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Her har det skjedd saker og ting sidan sist eg var innom!

Tvillingar!!!!!!!!!!!!!! :sjokk:

Så spennande! :hoppe:

Deilig med tur til Barcelona. Kunne eg og tenkt meg! Men veit ikkje om eg klarar å vere vekke frå ungane meir enn 1-2 dagar. Skikkelig hønemor. Veit jo at dei har det heilt fint hos Bestemora, men får rett og slett vondt i magen av tanken. Hittil har eg ikkje vore vekke frå Maiken ei einaste natt. Malin har vore på overnatting 5-6 gangar hos Bestemor, men berre ei natt i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epona: he he, ikke noe grunn til å bekymre meg for at vi har alt lenger... Trenger jo dobbelt opp av alt vi har i tillegg til helt ny vogn! Men da kan i allefall mor kose seg med shoppingplaner og vognsurfing uten dårlig samvittighet :ler: Julebordet var helt fantastisk, men har brukt en dag på å komme meg. Ble nok litt for sliten om dagene, men var så vanskelig å legge bånd på meg selv... ville se det og det og det osv, og skulle jo bare titte litt i den og den og den og den butikken++. Er helt fantastisk å kjenne bobler i magen :Nikke: Koser meg masse med det, er vel ikke lenge før bevegelsene blir kraftige og ubehagelige om jeg ikke husker helt feil ;) Selv om de jo er koselige da også!!

Hermione: Kjempespennende!!! Vi gleder oss, og er litt skremt på samme tid!!! Kan absolutt anbefale en kjærestetur til Barcelona, men ville ikke reist om jeg ikke var sikker på at jeg hadde klart å kose meg selv om barna er borte! Vi savner selvfølgelig jørgen masse når vi er på tur, men det er for meg en god følelse det også! Også vet vi jo at han storkoser seg hos besteforeldrene sine, og så må jeg jo innrømme at nå som han er blitt så stor så prater vi litt med han på tlf. hver dag mens vi er borte;) er så koselig, han forteller litt hva han gjør og vips så har han ikke tid til å prate med oss lenger :ler: Vi var borte fra fredag til søndag og jeg syns det er akkurat passe!

Fikk litt av en kommentar på skolen i dag..... Sitat: "Jeg ser du snart skal føde! Når er termin?" :overrasket: Ehh, greit at jeg har fått skikkelig mage, men den er da virkelig ikke sååå stor vel? Fikk liksom bare stotret fram at neida, har ganske lenge igjen jeg. Har termin 1.juli.

I går var jeg på bassengtrening og det var helt fantastisk!!! Varmt og godt vann og følelsen av å være vektløs, plutselig kunne jeg bevege meg uten å føle at bekkenet detter fra hverandre :) Gleder meg allerede til neste mandag!!!

Fikk jo litt synlig bekreftelse på at jeg har diger mage... Var vel omtrent på størrelse med de som hadde 8-10 uker igjen... jeg har jo bare 22 uker igjen :roll: Hvordan i all verden kommer jeg til å se ut til slutt :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beskjeden trenger du ikke være ;) Skjønner at du er det da... Men, det hadde vært veldig artig, altså :)

Så bra du koste deg i Barcelona! Kunne tenkt meg tilbake jeg også, herlig plass *drømme*

Det var da også en ting å si til deg! :sjokkert: Folk burde passe litt på hva de sier, jeg hadde aldri turt å si noe sånt! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet: Får se.. kanskje etterhvert ;) Og ja folk sier de utroligste ting!

Mayamor: :klem1: Prøver å overhøre slike kommentarer... Men de får en til å tenke :roll:

Har liksom ikke helt fått lagt fra meg den kommentaren, så i dag tittet jeg litt på bilder fra da jeg gikk med Jørgen :hjerter: Og fikk meg litt av en overraskelse... Er faktisk større enn det jeg var da jeg var 6mnd på vei sist :overrasket: Føler meg ikke sååå stor... Jaja kommer vel til å se helt alien ut mot slutten med andre ord :ler: Begge to ligger nå på min høyre side så magen er konstant skeiv.. Og hvis jeg legger meg på ryggen ser det nesten ut som jeg har en fotball på magen hvor lufta kun er i den ene halvdelen :ler: Ser unektelig litt komisk ut!

I dag har jeg hatt sofadag.. Var helt ødelagt etter 5 timer på skolebenken i går. Så da var planen å lese hjemme, men må nok innrømme at det ikke ble så mye lesing :sjenert:

Vet det er utrolig tidlig å starte handlingen, og at mye kan skje enda... Men i dag var vi å handlet bilstoler. Halv pris er halv pris! Og når man skal ha dobbelt så monner det faktisk også! Hadde jo et barnesete fra før, men for å slippe å demontere Jørgen sitt Besafe izi sete hver gang vi skulle hatt småsetene inn i bilen kjøpte vi nye med base så slipper vi unna med en montering! Prøvde nemlig å montere uten base, men det ble så trangt at vi kom ikke til med hendene når vi skulle feste setebeltene når jørgens sete satt der fra før av :roll: Og vi har ikke veldig liten bil! Så da ble det mye billigere med to nye seter med base i stedet for ett nytt sete og ny bil ;) Men det plager meg litt at jeg har handlet sånne "main-items" før uke 28 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sove: Er det virkelig mulig å bli så ekstremt sliten??????

Nesten litt bekymra.. Helt skutt i både bekken og kropp generelt etter en dag med forelesninger og hatt endel kynnere i ettermiddag. Noe jeg faktisk ikke hadde noe serlig av før siste måneden med Jørgen :klø: Får spørre når jeg skal til ul på torsdag!

I tillegg til at jeg er helt på felgen for tiden så er Jørgen blitt potte forkjøla i dag, fikk feber i ettermiddag og hoster forferdelig :( Stakkar liten, også så sint da når vi tvinger i han litt nesespray... Gjør litt vondt i mammahjertet! Nå tror jeg både far og sønn sover søtt i sengen vår, har vært mistenkelig stille siden klokken 19 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+0 og "bare" 10 uker til første milepel 28 uker. Og vips så har vi handlet vogn også :klaske: Hadde bestemt oss for å kjøpe tfk twinner twist hos babyjungle.nl, og så leste jeg på nettet at de slutter med tfk etter at tfk importøren i Norge har klaget de inn for produsenten. Så da var det bare å kaste seg rundt å bestille. Værste var at de faktisk var tom for både svart og chaci som vi hadde mest lyst på, så vi skyntet oss å bestille en blå. Det monner med en pris på 4500 i stedet for 7290... Og det er bare sportsvogndelen :overrasket:

Jørgen har vært syk i helgen stakkar, i går hadde han høy feber og var ganske så slapp, men er mye bedre i dag. Men blir nok hjemme fra barnehagen i morgen for sikkerhetsskyld. Bare håper at mannen har mulighet til å ta halv dag på jobben slik at jeg kan komme meg på bassengtrening kl.14. Men det får jeg jo ikke vite før han har sett hvordan dagen er på jobb i morgen.

Ellers er formen grei, fremdeles myyyye trøtt og sliten følelse i kroppen, og bekkenet er jo langt fra bra. Men mannen er en engel og fikser å ordner det meste! :hjerte:

Koser meg masse med bump og dump i magen, og nå kjenner mannen det på utsiden også :hjerter: Er så utrolig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være at magen din vokser masse i starten.. og så stangnerer litt da.. så ikke sikkert du blir så kjempestor likevel.

Kan tenke meg at det ser litt komisk ut med begge to på en side da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke så rart at du er større nå enn da du var 6 uker på vei med Jørgen, det er jo tvillinger. Ikke at jeg har peiling, altså. Men det er jo mulig som andre sier at magen ikke vokser like fort fremover heller, du blir ikke nødvendigvis kjempediger mot slutten ;)

Hihi, synes det er søtt at begge ligger på samme side slik at magen er skeiv :fnise:

Så kjekt at dere har fått kjøpt vogn, og så mye billigere! :-D

Har du bilde eller link?

Blir spennende med ultralyd! Vil dere vite kjønnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha: He he, magen er litt komisk ja.. :ler: Og jeg håper du har rett, og at veksten stagnerer etterhvert!!!

Jinx: Vi nyter ja!!!! :Nikke:

Imli: Skal på ultralyd Torsdag formiddag!

Knøttet: Større enn 6mnd ikke 6 uker altså... ;)

Vi har kjøpt en TFK Twinner Twist, og skal ha hardbager på den i starten. Stod mellom den og OTH, men siden vi bor på toppen av en lang bakke ble det TFK siden den har håndbrems. Vi skal ha mørkeblå, siden de var utsolgt for kaki og sort, som egentlig var førstevalgene. Men mørkeblå er greit det også ;)

Vi vil veldig gjerne vite kjønnene :tommelsmil: Syntes det var så greit med jørgen, også er nok jeg altfor nysgjerrig til å ville vente.

Jørgen har vært hjemme fra barnehagen i dag siden han fremdeles er ganske så tett, har hatt to dager uten feber, men er ikke helt i storslag enda. Men akkurat frisk nok til at han har kjedet seg veldig til tider idag... Og slitt ut bekkenet til mor helt og fullstendig. Så i kveld blir det kun sofasliting og muligens en liten blund på øyet ;)

Mannen kom hjem kl ett slik at jeg fikk reist på bassengtrening, deilig å komme seg litt ut av huset, og ikke minst fantastisk å slippe å føle smerter hele tiden. Alt blir så mye lettere i vannet!!!

Rart å tenke på at vi skal ha tvillinger!! Har jo alltid vært veldig fasinert av tvillinger og lekt med tanken om at det hadde vært gøy med tvillinger :ler: Men aldri forestilt meg at det virkelig skulle skje :overrasket: Men gleder meg masse og har vel alt annet enn et romantisk syn på hvordan det kommer til å bli. Forestiller meg usannsynlig mye jobb og lite avslapping i starten (et par år eller tre...) Men dertil mange flotte opplevelser også :hjerter: Gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med innkjøp av bilseter og vogn!!!

Er så koselig å lese!!! Kommentarer blir nesten overflødige, jeg sitter bare og smiler, men siden du ikke kan se det så må jeg skrive det! :ler:

Kynnere merket jeg fra ca uke 16 faktisk. :) Bare som en stramhet og at livmoren ble hard. Får du mye kynneraktivitet, er det grunn for å ta det mer med ro, men det vet du jo! :klem: Virker som du er flink å ta hensyn til deg selv da, det er jeg fornøyd med å lese! ;)

Nyt bumping og dumping i magen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epona: Takk takk :smilbla: Kjempekoselig med besøk i boken!! Og ja jeg er bevisst på å høre på kroppens signaler. Tar ingen store sjanser med miraklene mine :hjerter:

Jørgen er i barnehagen igjen i dag, blid som ei sol når vi spurte om han ville i barnehagen! JAAAA, leke henrik, emma, maia! Jeg er glad i Unni!! :ler: Ikke tvil om at han syns det var helt greit å skulle i barnehagen igjen! Har plutselig begynt å si glad i deg og at han er glad i den og den *smelt* Ved middagsbordet i går satt han å så på meg en liten stund før han sa; Mamma! Jeg er glad i PAPPA! Men fikk en liten kjærlighetserklæring til kvelden jeg da, da han var på vei opp trappen for å legge seg vinker han og sier; Natta mamma, glad i deg :hjerter_rundt: Lille søte sjarmtrollet mitt!

Han er blitt veldig interessert i magen etter at vi kjøpte boken; "inni magen bor en baby" Så nå forteller han stolt at han er storebror til alle vi møter, kjente og ukjente :) Og da han lekte i går kom han løpende; Se nå mamma! Blåser opp magen til en skikkelig kulemage og sier; BABYMAGE!!!!

Men nå skal jeg på biblioteket å lese førstehjelp og jobbe litt med medikamentregningen. Blir så ineffektiv når jeg skal lese hjemme, og stolene på biblioteket er ganske gode faktisk! Blir ikke så mange timene, må spare bekkenet litt, skal ha obligatorisk undervisning i morgen. Bare 3 uker nå til jeg har "fri" i 8 uker mens de andre har praksis! Den tiden må jeg bruke på å lese. Spørs vel hvor mye jeg får lest mot slutten av svangerskapet... Skal i allefall ikke basere meg på sprenglesing i ukene før eksamen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Ser at jeg ikke har vært inne her på en stund!!! TVILLINGER!!! :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: Så UTROLIG heldig du er!!! :legrine: Nå ble jeg helt satt ut jeg altså! DET var Pergo-effekten sin det! :ler: Nesten så jeg gleder meg til å begynne på Pergo igjen jeg nå! :ler: Når det først klaffet for deg igjen så gjorde det det til gangs!! :ler:

Blir spennende å følge deg utover i svangerskapet bizzy! Gleder meg til det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli: Skal på ultralyd Torsdag formiddag!

Knøttet: Større enn 6mnd ikke 6 uker altså... ;)

Vi har kjøpt en TFK Twinner Twist, og skal ha hardbager på den i starten. Stod mellom den og OTH, men siden vi bor på toppen av en lang bakke ble det TFK siden den har håndbrems. Vi skal ha mørkeblå, siden de var utsolgt for kaki og sort, som egentlig var førstevalgene. Men mørkeblå er greit det også ;)

Vi vil veldig gjerne vite kjønnene :tommelsmil: Syntes det var så greit med jørgen, også er nok jeg altfor nysgjerrig til å ville vente.

Først må jeg si tusen takk for pm, det er veldig greit å lese hvordan andre har gjort det, og fordelene og ulempene med de forskjellige måtene å gjøre det på :)

Blir spennende med ultralyd! Har du noen følelse for hvilke(t) kjønn det er? Tror du begge er samme kjønn?

:klaske: Jeg er så flink på å skrive feil for tiden! Jeg mente helt sikkert 6måneder, altså :sjenert:

Fin vogn! Er det vogn som kan brukes til babyene blir noen år, eller? Siden det så ut som "sittevogn". Jeg har nemlig ikke peiling, og har gått meg bort i vognjungelen for leeeenge siden :sjenert:

Å, så utrolig søt Jørgen er som skal bli stolt storebror! :rødme:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...