bizzy Skrevet 29. november 2007 Forfatter #401 Skrevet 29. november 2007 Halsbrann..... masse masse, hjelper litt med et glass kald melk, men kun for noen få minutter Har hørt at loveharts kan hjelpe så i morgen skal jeg prøve de! Rart, hadde ikke halsbrann i det hele tatt med jørgen! Vet jo at hvert svangerskap er forskjellig, men jeg begynner å få litt følelsen av at det er en liten jente denne gangen. Blir veldig spennende med ul i januar Var helt sikker på at det var gutt sist gang og det var jo rett, så kanskje jeg treffer denne gangen også? Hadde vært morsomt det, en liten tulle å pynte litt, og en stor Jørgen å røffe-tøffe litt :rødme: Har jo allerede bestemt at han skal få ha hanekam på sykehusbildet sammen med den nye når den tid kommer Mangler ikke på fremtidsdrømmer og planlegging her i gården... Tar nok noe tid fra eksamenslesing. I tillegg til at jeg har vansker for å holde ut en hel dag av gangen, bekkenet er nemlig helt oppbrukt etter halv dag Så da bruker jeg noen timer på å bli mennenske igjen.. Da Jørgen kom hjem fra barnehagen i dag hadde taket blitt malt og veggene fått ny farge på gjesterommet, han løper inn, bråstopper og utbryter; PAPPA GJO-ORT?????? Godgutten min Men nå skal jeg snart få nattakos av supersjarmøren min så da er det bare å innfinne seg Vil ikke gå glipp av det nei! Et av dagens små høydepunkt for en fortapt mamma!
shy Skrevet 29. november 2007 #402 Skrevet 29. november 2007 Tusen takk for hyggelig hilsen, og gode tanker... det hjelper virkelig! Skal selvsagt følge med på deg videre, selvom jeg ikke selv er "med" i "klubben" ennå... kos kos... shy
Epona Skrevet 1. desember 2007 #403 Skrevet 1. desember 2007 HAr du praktisk eksamen på tirsdag? Spennende!! Lykke til! Går så bra så! Lovehearts oppfører seg i munnen ganske likt som Gaviscone tyggetabletter - smaker likt også. Gaviscone lager en skumpropp som hindrer halsbrann, og derfor var de bedre enn andre syrenøytraliserende remedier. Jeg brukte Gaviscone mot halsbrann, det funket veldig bra for meg.
bizzy Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #404 Skrevet 3. desember 2007 Epona: Håper du har rett.. Passe nervøs nå!! 10+1 i dag, og bare en uke til jeg er i uke tolv, og bare 2 uker til jeg er ferdig med uke 12!!! Tiden har faktisk gått fort, utrolig nok Det eneste dumme med det er at det da også bare er 2 uker til anatomieksamen. Huff og huff.. må innrømme at graviditeten faktisk har forstyrret litt i eksamenslesingen Har vært litt ukonsentrert kan man si. Jaja, nå er det på tide med nattakos til jørgen, så da ble det ikke lange innlegget denne gangen
bizzy Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #405 Skrevet 4. desember 2007 :klø: :hår: :dåne: Og disse dekker bare litt av følelsene i dag..... Eksamen kl.17... Utrolig teit tid forresten.. Masse tid til å virkelig grue seg, og ikke vet jeg hva mer jeg skal gjøre i forkant, samtidig som jeg føler at jeg ikke husker noen ting! Men mer lesing nå tror jeg bare forvirrer :klø: Jaja, får satse på at det går bra, hvis ikke så har jeg jo en ny sjans i begynnelsen av januar. Men hadde jo tenkt til å lese litt til eksamenen jeg har 14.februar i julen, og ikke en jeg egentlig bør være ferdig med. Huff, eksamensnerver er noe dritt!!! Ellers har jeg det egentlig veldig bra Mannen er på jobbreise i dag, begynte i ny jobb i går, så ikke mye slacking her... Kommer tilbake igjen i morgen ettermiddag. Og jeg håper og ber om at jørgen gjør unna bæsjebleiene i barnehagen i dag... Har ikke store håpet, men siden jeg sliter med å bytte tissebleier så tror jeg bæsjebleier kan bli en megautfordring Passet egentlig utrolig dårlig at mannen er borte i dag, siden eksamen først er fra 17-18.30.. Men Jørgen skal være hos leietakeren og gutten hennes etter barnehagen og til jeg kommer hjem igjen. Kjekt med greie leietakere Nå har vi jo skaffet oss den perfekte leieboer, en barndomsvenninne av meg som er alenemor. Så vi har en liten avtale om bytte av barnevakttjenester!! Veldig greit når man bor 3 timer unna nermeste familiemedlem. Og 6,5 timer unna mamma som er hjemme og kunne hjulpet nesten alltid... Ikke det at hun ikke setter seg i bilen og kommer om vi trenger barnevakt, men terskelen for å spørre er ganske så stor Har verdens beste mamma som stiller opp når og hvor som helst! Da vi bodde i Bergen kom hun ens ærend med fly for å passe Jørgen slik at jeg og mannen fikk vært med på julebord på jobben! Snille snille mamman min!!!! Pappa er jo forresten akkuart lik da Så i år har de utsatt ferien sin til slutten av august slik at mamma skal kunne komme å hjelpe til når lille mirakel er nyfødt og barnehagen har 3 uker fri Gleder meg til sommeren altså!!! Ellers er Jørgen i full gang med språkutviklingen, og har satt inn turbogiret, utrolig morsomt. Kommer lange perfekte setninger med nye ord hver dag, og mamman og pappan er helt sprekkeferdige av stolthet :love: Litt morsomt for tiden, jeg har nok skjemt bort mannen litt i det siste, og det synes nå som jeg ikke lenger klarer å gjøre alt husarbeidet slik som før pga bekkenet... Så hver gang Jørgen ser litt rot så utbryter han; "Oj, pappa gjort???" Han har skjønt hvem det er som rydder i allefall Selvom det ikke alltid er pappa som har gjort.. ganske mange ganger er det vel egentlig Jørgen som har gjort Slik som alle de 100+ legoklossene som nå er spredt godt i hele stua, inkl. under sofaen. Men jeg orker ikke å bøye meg så mye så de får bare ligge så lenge... 10+2 og bare 12 dager til 12 uker! Og i overkant av to uker til jeg skal hjem til mamma og pappa og feire jul med hele familien!!!
Moonchild Skrevet 4. desember 2007 #406 Skrevet 4. desember 2007 Får håpe Jørgen utkviterer bleien i barnehagen, ja. Jeg kjenner godt igjen problemstillingen. Jeg tror faktisk ikke jeg har byttet bæsjebleie på Micro de siste to månedene - det har rett og slett ikke vært mulig uten å samtidig har ligget over doskålen... Jeg brekker meg bare jeg lukter at han har bleie. Lykke til på eksamen!
Knøttet Skrevet 4. desember 2007 #407 Skrevet 4. desember 2007 Så skjønn Jørgen høres ut,og bra han har funnet ut hvem som rydder Hvor gammel er han? Dere er veldig heldige som har såpass mange dere kan bruke som barnevakt Slik sett var det veldig dumt å flytte så langt unna familien som vi gjorde... Håper du slipper bleieskift i dag da, kjedelig å bli dårlig av det
Epona Skrevet 4. desember 2007 #408 Skrevet 4. desember 2007 Er så koselig å lese her!! Og så er jeg spent på hvordan det gikk idag! Gikk nok veldig bra
April Skrevet 4. desember 2007 #409 Skrevet 4. desember 2007 Gratulerer så mye med en liten en i magen Det var koselig å høre! Håper du får et fint svangerskap uten altfor mye plager. Håper eksamen gikk bra i dag!
bizzy Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #410 Skrevet 4. desember 2007 Moonchild: Slapp unna bleie i dag, og er sjeleglad for det!!! Gleder meg til mannen er hjemme igjen i morgen ettermiddag, er ganske tungt å være alene for tiden. Vi er nå litt heldige da som har mannfolk som hjelper til, og tar seg av det vi for tiden ikke helt makter! Knøttet: Gode venner og naboer er kjekt å ha når man har flyttet en dagsreise fra familien Jørgen er 2 år og straks 2mnd. Og selvfølgelig verdens skjønneste om du spør meg eller mannen Epona: Eksamen gikk BRA!!! Så da er det bare en igjen før det endelig blir juleferie 18.des kl.15 Er forresten veldig koselig å være meg for tiden April: Håper plagene skal holde seg til moderat i allefall Tusen takk for koselig hilsen! Utrolig morro å være gravid igjen!!! Eksamen gikk BRA! Så da er jeg ferdig med 4 av 5. Deilig det! Må ta meg skikkelig i nakken fremover slik at jeg får pugget litt anatomi, har hatt litt vanskelig for å sette meg ned i det siste. Og når jeg først har satt meg ned har det vært så som så med konsentrasjonen... Masse tanker som svirrer og opptar puggeplass Men nå skal jeg sove noen timer før Jørgen skal opp å vaskes, kles, mates og koses litt før barnehagen i morgen tidlig. Må innrømme at jeg ikke holder han hjemme litt ekstra lenge i morgen i håp om å slippe unna bæsjebleie.... Litt dårlig samvittighet! Men han storkoser seg i barnehagen og spiser godt til frokost der, i tillegg til litt frokost hjemme Må liksom ha hatt i ham litt mat før jeg slipper han om morgenen, selv om jeg vet at han får mat nesten med en gang etter levering i bhg. Men nå; NATTA!
Knøttet Skrevet 5. desember 2007 #411 Skrevet 5. desember 2007 Knøttet: Gode venner og naboer er kjekt å ha når man har flyttet en dagsreise fra familien Jørgen er 2 år og straks 2mnd. Og selvfølgelig verdens skjønneste om du spør meg eller mannen Eksamen gikk BRA! Så da er jeg ferdig med 4 av 5. Deilig det! Må ta meg skikkelig i nakken fremover slik at jeg får pugget litt anatomi, har hatt litt vanskelig for å sette meg ned i det siste. Og når jeg først har satt meg ned har det vært så som så med konsentrasjonen... Masse tanker som svirrer og opptar puggeplass Men nå skal jeg sove noen timer før Jørgen skal opp å vaskes, kles, mates og koses litt før barnehagen i morgen tidlig. Må innrømme at jeg ikke holder han hjemme litt ekstra lenge i morgen i håp om å slippe unna bæsjebleie.... Litt dårlig samvittighet! Men han storkoser seg i barnehagen og spiser godt til frokost der, i tillegg til litt frokost hjemme Må liksom ha hatt i ham litt mat før jeg slipper han om morgenen, selv om jeg vet at han får mat nesten med en gang etter levering i bhg. Men nå; NATTA! Må være kjekt å ha så mange muligheter til barnevakt. Men, det ordner seg vel her også Klart han er verdens skjønneste! Er det han på avatarbildet ditt? for at eksamen gikk bra! :-D Du må ikke ha dårlig samvittighet for å unngå bæsjebleier... ting som gjør deg kvalm nå er jo bare helt grusomt Bedre for både deg og han at du ikke blir dårlig.
bizzy Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #412 Skrevet 6. desember 2007 Grrr... langt innlegg som ble borte... Knøttet: Jepp, det er jørgen på bildet, nesten 1år gammen
bizzy Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #414 Skrevet 11. desember 2007 Epona: Gleder meg veldig til å se deg!!!! Vært hos legen i dag og fått legeerklæringer ang tilretteleggelse ved eksamen og utsettelse av praksisperiode. Samt henvisning til fysioterapaut og rekvisisjon på krykker. Rekvisisjonen fikk jeg uten å ha sagt noe selv.. Var visst ikke helt overbevisende måten jeg kom vaggende innpå Var nemlig på 30 års lag i går og da ble det mye sitting på ikke helt ideelle stoler, noe jeg slet med i natt og betaler for i dag også Hadde egentlig planlagt å dra på bibilioteket og lese etter forelesning i dag, men jeg klarer ikke å sitte mer Så nå ligger jeg i sofaen med puter både her og der i et forsøk på å finne en stilling hvor det ikke føles som om jeg detter fra hverandre. Ja ja hva er man vel ikke villig til å leve med i håpet om en perfekt liten baby!!!!!!! :rødme: Har fått låne bekkenbelte av naboen og det er godt å bruke når jeg går! Men må nok ut å kjøpe meg noen lange gensere/tunikaer slik at det skjules, er jo ikke verdens peneste ting Jørgen er i barnehagen og har det som vanlig supert! Har begynnt å fortelle litt om hva de gjør når vi kommer hjem nå og det er såååååååååå koselig!!!! Mamma, jørgen bakt pepperkakebil barnehagen!!!!! Gjett hvem som var stolt da, jo da både gutten, mamma og pappa Forteller hvem han har lekt med, hvem som har slått seg og at det gikk bra, og hva han har spist Koselig å høre om dagen fra han og ikke bare barnehagepersonalet når vi henter, ikke noe vondt om de altså! Vi har en super barnehage med utrolige ressurssterke ansatte som er veldig flinke til å la oss få ta del i det som har skjedd i løpet av en dag. Men det er jo noe helt spesielt nå som han har begynt å fortelle selv Er forresten utrolig usikker på hva jeg skal gjøre for de ansatte på Jørgens avdeling til jul.. De fortjener absolutt en liten oppmerksomhet, men hva??? Vurderte evnt å kjøpe en liten pose med sjokolade fra Arendals sjokoladefabrikk (ubeskrivelig god sjokolade!!! ) til hver og kanskje en blomst i tillegg til vår kontaktperson. Tar med glede imot innspill hvis noen har forslag!!! Snart 12 uker og nå er det offisielt. Ikke så lett å skjule lenger alle jeg kjenner og har møtt i det siste har sett på magen og spurt Forhåpentligvis så ser det derfor ikke ut som om jeg bare har lagt på meg lenger! Og å komme med løgner og bortforklaringer er ikke noe jeg orker. Så vips så er det ganske så mange som vet! Koselig det :D Og bare noen få dager igjen så skal jeg forflytte meg over på gravidsidene, men for å være helt sikker så venter jeg til tickeren viser 12+0 11+2 er dagens tall.
Knøttet Skrevet 11. desember 2007 #415 Skrevet 11. desember 2007 Ikke lenge til 12 uker nå, og at det er offisielt! :-D Har du fått så mye mage at folk ser det på deg, altså? Misunnelig Det blir vel her også
Lilletrollet Skrevet 11. desember 2007 #416 Skrevet 11. desember 2007 Det er tydelig at jeg er her alt for sjeldent,for dette hadde ikke jeg fått med meg! Gratulerer så mye! Klem Lilletrollet
Gjest Mayamor Skrevet 11. desember 2007 #417 Skrevet 11. desember 2007 :love: Koselig å lese hos deg. Kom hjem fra Praha på lørdag. Vi hadde det helt topp. Fikk leilighet da de ikke hadde flere tre-sengs rom. Helt ok for oss... Så mye å se; var på båttur på Vlatava, på voksmuseet, konsert, folklorekveld, museum, på slottet, i katedraler +++. Skal definitivt tilbake med samboer ja.
Epona Skrevet 12. desember 2007 #418 Skrevet 12. desember 2007 Så herlig å lese om Jørgen som forteller selv Hva ønsker han seg til jul? Og du..? Blir nok nyttårsgaver når vi sees, for jeg tror ikke jeg rekker å få sendt dem... Kjipt med bekkenløsningen da!!! Og så så ille, så tidlig!! Men flott med alt det praktiske som ordner seg!!
bizzy Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #419 Skrevet 12. desember 2007 Knøttet: Magen er synlig nå ja Litt morsomt og litt flaut egentlig. Er jo endel ekstra padding da.. Men mageformen begynner å bli søt! Lilletrollet: Mayamor: Koselig å høre at dere har hatt det fint!!! Praha er absolutt en fin kjæreste destinasjon Epona: Julegave ønsker... Nei, vi har vel egentlig alt vi Jørgen er helt bilgal! Rekker ikke å sende jeg heller Begynner å haste med julekortene også... Huff, jula kommer altfor fort hvert eneste år Bekkenet er helt forferdelig.. Har ikke fått lest noe i dag heller Har vært helt umulig å sitte, eneste som har gått har vært å ligge eller gå sakte med små skritt. Dette kan bli gøy... Kjenner at jeg hadde hatt god nytte av krykker i dag, men herregud så tidlig da Får vel ta nederlaget å skaffe meg de først som sist. Gleder meg ikke til i morgen! Da er det forelesning fra 9-16. Kan bli en stor utfordring, og kommer til å få store problemer med å gå etterhvert. Jaja får se hvor lenge det går.
Knøttet Skrevet 12. desember 2007 #420 Skrevet 12. desember 2007 Så gøy at magen synes! Bilde? Kjedelig med bekkenet ditt... litt på slemt bekken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå