~Capricorn~ Skrevet 12. november 2006 #201 Del Skrevet 12. november 2006 Så flinke dere er med oppussingen. Høres ut som om dere får det kjempefint når dere blir ferdige da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. november 2006 #202 Del Skrevet 12. november 2006 Misunner engasjementet deres. Vi har falt litt mer "i do" kan du si... Det blir ofte slik at det en ikke bretter opp ermene og gjør med en gang; blir heller ikke gjort med det første eller andre... Kjekt med oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 13. november 2006 Forfatter #203 Del Skrevet 13. november 2006 Gjett hvem som ikke har rukket å hente pergoresepten... Har vært så mye siste uka, skulle jo helst få gjort mest mulig før helgen for da kom mannens foreldre og besteforeldre på besøk... og vips så var helgen her og dag 5. Og resepten lå i skuffen Koste oss med masse god mat og koselig selskap i helgen, og jørgen skrudde på sjarmen Skullle sette opp garderobe på soverommet torsdag, fikk opp innredningen, og pakket blid og fornøyd ut skyvedørene, ikke veldig fornøyd da vi så at den ene døren var knust Har kjøpt dører i hvitt glass med to horisontale aluminiumssprosser. Så nå venter vi på ny dør.. Irriterende, men greit nok. Koser oss selv om det blir mye jobb på kveldene i huset etter at jørgen har lagt seg, men tar oss noen dager fri innimellom. Nå kommer mamma og pappa på besøk i slutten av uka og blir over helgen. Så da får vi prøve å gjøre mest mulig før de kommer, så denne uka blir vel slik som forrige.. jobb..jobb..jobb.. Men det blir jo bedre og bedre å bo her også jo mer vi får gjort! Liljen: Prøver å være flinke, men føler at alt vi gjør tar så mye lenger tid enn det vi først trodde... litt demotiverende til tider He he.. var jo meningen at det skulle være pergosyklus denne måneden, men siden jeg er en kløne av dimensjoner så blir det pergo neste måned i stedet. Men håper jo selvfølgelig på klaff uten, selv om håpet er ganske labert. Helt utrolig hvordan man på en eller annen måte klarer å føre på nye punkter på oppussingslista hver gang man er ferdig med ett av de gamle.. slik er det i allefall hos oss Meta: Capricorn: Vi synes i allefall at det blir veldig bra, og det er jo derfor vi gjør det Men håper jo selvfølgelig at det skal være andre som syns det er fint også så mye penger som vi legger i det Mayamor: Det er mannen som er rivhjernet, jeg skulle gjerne ha hatt litt mer fritid på kvelden når jørgen har lagt seg, men er samtidig veldig glad for at han drar meg med! Har lyst til å bli ferdig og kunne nyte et koselig og ikke minst organisert hjem! Akkurat nå har vi fremdeles endel skapplass som skal bygges og alt som skal i skapene er stuet vekk i hjørner.. Slitsomt! Har litt ekstra motivasjon til å bli ferdig etter leiligheten i Bergen, var utrolig leit å endelig være ferdige, men ikke få nytt det noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 13. november 2006 #204 Del Skrevet 13. november 2006 Hei hei vennen Selvfølgeli må dere håpe på klaff uten og. Må ikke gi opp, vett du Hent ut pergoen din med en gang så er den iallefall klar til neste måned hvis ikke. *krysser fingrer for full klaff* Det er jammen ikke lett å huske på alt når en har så mye å gjøre heller!! Ha en strålende mandag. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 16. november 2006 Forfatter #205 Del Skrevet 16. november 2006 Liljen: Er fremdeles litt oppgitt over at jeg klarte å glemme å hente pergo resepten... Jaja er vel et tegn på at vi klarer å legge prøvingen litt til side og slappe av også Har ikke helt gitt opp håpet på klaff uten pergo, men må innrømme at jeg kjenner ikke etter om det er tegn eller slikt når vi ikke har litt "hjelp" Har litt instillingen - hvorfor i all verden skal det klaffe nå når det ikke har gjort det før Men får prøve å riste av meg den følelsen! Tusen takk for kryssing det hjelper på humøret!!! Huff for et ruskevær... jørgen står på terassen og sover, og det regner og blåser noe helt forferdelig. Men han nekter å sove andre steder enn i vognen på dagtid og han er godt innpakket så det går vel bra Litt bekymret for det ene øye hans, ser ut til at han driver å får betennelse på det.. Har dryppet med saltvann i dag tidlig så får vi se hvordan det utvikler seg i løpet av dagen i dag. Ellers så har vi masse vi skulle ha gjort i huset, og har gjort absolutt ingenting de siste dagene Håpløse er vi, men det er litt deilig å bare kose seg sammen også! Selv om det hadde vært enda koseligere å kose seg sammen når alt er ferdig I helgen kommer mamma og pappa, og modern har støv på hjernen så da bør det shines litt i alle kriker og kroker også. Gjør jo litt hver dag,men det blir liksom mer brannslukking enn skikkelig ordnings... Rydder og vasker benk og komfyr hver dag og støvsuger gulvene og sofaen, men det er helt nødvendig når man har en gutt som lærer å spise selv, og en katt som elsker sandbad med egen kattedør... Utrolig hva han klarer å dra inn av sand, barnåler og annet rask.. Og røyter noe helt for j*vli gjør han også. Men er jo søt også! Og bestisen til jørgen Men nå dagens støvsuger-runde! Greit å ha det gjort før jørgen våkner igjen Skal bare en pitteliten runde kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. november 2006 #206 Del Skrevet 16. november 2006 Det er så kjekt å lese i dagbøker til folk en kjenner. Så koselig å høre om alt og ingenting. Og ikke minst få en alt og ingenting melding i egen dagbok. Ikke så mye som skal til for å glede denne jenten... Burde jeg begyndt å jobbe igjen og kommet meg ut blandt folk...? Jobber jo hjemmenfra med gps utstyret og verktøyet, men på sikt skal jeg ut igjen blsndt folk å jobbe. Nei - koser meg hjemme enn så lenge. Og nå etter laptopen kom på plass er det mye enklere å bare ta en liten titt på nett. Dumt med pilleglemsel. Men det kan jo være godt å ha pergofri fram mot juleforberedelsene. Kos deg hjemme med Jørgen og Emil. Forresten; har dere fått en til katt nå? Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 16. november 2006 Forfatter #207 Del Skrevet 16. november 2006 Mayamor: Koser meg hjemme jeg også og kommer nok til å gjøre det en stund til! Og det er utrolig hvor koselig det er å komme til en liten hilsen i sin egen dagbok!!!! Klarer oss med en katt for tiden, er mye greiere når man skal bort, enklere å få pass til en katt enn to. Har vært inne på tanken, men jørgen er nok litt for braskete for en liten kattunge akkurat nå Er noen ganger redd han skal klare å dele emil i to når han koser Prøver jo bare å være supergod, men så blir det fort litt hardhent.. Men emil koser seg han også så det er nok ikke så altfor ille, er nok bare jeg som er litt hønemor for katten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 17. november 2006 #208 Del Skrevet 17. november 2006 Hei hei Å det er så gøy med katt. Jeg har og en liten, søt, kastrert hannkatt på 6 kg Men det er mye selskap i den, og det settes pris på Hvor langt har du kommet i syklusen din?? Ha en strålende dag stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. november 2006 #209 Del Skrevet 17. november 2006 Uff. Vi har altfor mange katter vi. Men de er ute alle sammen da. Men en sterilisert hunkatt og 3 hankatter er beholdningen vår. Klarer ikke å avlive noen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 17. november 2006 #210 Del Skrevet 17. november 2006 Takk for mange koselige ord og klemmer i dagboka, kjempe koselig at du stikker innom den! Ønsker deg en god helg, og må jo bare si at dere er utrolig flinke med huset!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 30. november 2006 #211 Del Skrevet 30. november 2006 Tenk - nå er det 1 desember i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 30. november 2006 #212 Del Skrevet 30. november 2006 Ville bare innom og gi deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #213 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei. Bare en kjapp tur innom for å gi livstegn og si at det ikke ble klaff denne gang heller.. Får satse på positiv test i januar! Nettet hjemme er på mystisk vis nede, nå er jeg en liten snarvisitt innom svigers før vi kjører videre til Gjøvik. Så kommer nok ikke inn på nett igjen før til neste uke. Ønsker alle en god og forhåpentligvis fruktbar adventstid Må løpe.. ikke akkurat sikkert å la jørgen løpe rundt her når det ikke er ryddet vekk litt nips først *nervøs* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. desember 2006 #214 Del Skrevet 10. desember 2006 Innom og oppdaterer meg litt! Du...nye punkter hele tiden ja...kjenner til det! Jeg er utålmodig selv, og har mest lyst til å begynne på alt på en gang! Vil ha hele huset ferdig!! Men det går selvsagt ikke...så vi får bare være tålmodige!! Spennende prøvetider nå ser jeg...har du opphold mellom kurene nå eller tar du kur hver syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 11. desember 2006 #215 Del Skrevet 11. desember 2006 Takk for sist! Var så kjekt å ha deg på besøk!! Og for koselige mms'er med bilder av Jørgen! Glad i deg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #216 Del Skrevet 13. desember 2006 Så koselig med mange hilsener i boka når man har vært borte en stund!! Liljen: Liten hannkatt på 6 kilo!.. Sikkert nusselig... Min lille kastrerte kattemann er på hele 2,7kg. Ikke akkurat gatas skrekk, men veldig søt og god! Har ikke helt oversikt over syklusen min akkurat denne gangen, må sjekke kalenderen først Mayamor: Ikke manko på katter hos deg nei, men skjønner godt at du ikke klarer å kvitte deg med noen når avlivning er alternativet Det er nå koselig da, og helt sikkert artig for barna! Tiden fram mot jul har forresten gått altfor fort... Hvor ble det egentlig av 1.des??? Kipa: Hmm føler ikke at vi er så utrolig flinke med huset... er jo så masse som står igjen, syns vi gjør noe hele tiden, men så monner det liksom ikke helt Men det går fremover!!!! Akkurat nå er det bare halve huset som er brukbart... litt irriterende... Badet oppe skulle vært ferdig for en måned siden, men der virker det som om arbeiderene har sirup i skoa.... Begynner å bli lei av å ha klosett, vask, dusj og div. rørlegger/murerstasj i hele loftstua mi Men det blir fint da - til slutt. Capri: Madden: Utrolig hvor langdrygt oppussing kan bli! Vi hadde et håp om å være ferdige før innflytting, men så har vi jo gjort 10 gangern det vi i utgangspunktet hadde planlagt Skal bli deilig å endelig bli ferdige en gang forhåpentligvis før sommeren. For da starter de store prosjektene som garasje, terasse og hage... Vanskelig å være tålmodig til tider Skulle egentlig ha en mnd opphold mellom pergokurene denne gangen, men nå har det blitt 3mnd. En måned ekstra fordi jeg glemte å hente resepten og en måned til fordi el ville krasjet med mannens jobbreise. Så da blir det pergospising i starten av januar! Gleder og gruer meg Når jeg er ferdig med den kuren håper jeg å kunne ta doble kurer hver måned slik som sist dersom det ikke klaffer i januar. Epona: Var kjempekoselig å være på besøk! Bussturen var laaaang, men litt deilig også, er ikke så ofte jeg har alenetid lenger Gutten din er bare sååååå utrolig nydelig!!!! Gleder meg til å komme på besøk igjen en annen gang! Og mms bildene av Jørgen er bare koselig å sende, er jo så stolt vet du Glad i deg!!!!!! Da var nettet tilbake igjen og jørgen sover så da benytter jeg sjansen til å pleie litt kg abstinenser Her har det vært fullt kjør i det siste. Jørgen har vært endel dårlig og toppet det hele med Røde hunder når vi var hos mamma forrige uke. Dvs. han har jo røde hunder enda, men er bedre enn da vi var borte! Har blitt lite søvn og mye slit mens det har stått på, men i natt har han heldigvis sovet hele natten igjennom som normalt Det litt dumme er jo at vi var hos mamma samtidig som hun passet kusinen hans, så nå får vel hun røde hunder til jul.. Jaja da har vi tatt igjen for forkjølelse og omgangssyke som hun har delt ut tidligere Var utrolig morsomt å ha de sammen en uke, tok noen dager før de virkelig lærte å samhandle, men de siste dagene var de som erteris! Så utrolig søte! Skulle gjerne hatt de begge jeg Søsteren min og samboeren har gått ifra hverandre og det har nå vært endel bråk og tull rundt samværsavtalen så det er ikke veldig koselig akkurat nå. Håpløst at ting skal bli så vanskelig Men ting er enda veldig ferskt og sårt så forhåpentligvis så kommer de til enighet snart. De har i allefall vært voksne nok til å søke hjelp! Ellers så har jeg glemt litt hvor nærme julen er så her er det ikke en eneste julegave som er klar Hadde jo bestemt meg for å være ferdig med slikt i god tid... Har i allefall fått bakt litt! Så nå er Margposteier, Kokosmakroner, Serinakaker, Strull og Riflekjeks ferdig og da gjenstår bare pepperkaker for min del! (Resten lager mamma) Syklusmessig så tror jeg at jeg er på dag 12 i dag og at ikm er 28.des. men er ikke helt sikker... Hadde visst glemt å notere dag 1 *kløne* Kanskje mannen husker? Har vært litt for mye styr til at jeg har rukket å tenke så mye på det enda, men det kommer sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 13. desember 2006 #217 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei hei Så morsomt å "se" deg igjen Da er det rett rundt EL tider for deg nå Stå på, vennen Ha en strålende kveld stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #218 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei hei .. Da er det rett rundt EL tider for deg nå Stå på, vennen .. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 13. desember 2006 #219 Del Skrevet 13. desember 2006 Lang og koselig oppdatering - jai like! Ikke så mange som får barnasykdommer som røde hunder lenger, men det sies jo at dess yngre barnet er jo lettere blir det angrepet. Får håpe at Jørgen fikk en light versjon da. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 14. desember 2006 #220 Del Skrevet 14. desember 2006 God morgen Jeg lurer også på om du tar kur denne gangen?? Spennende er det uansett, og jeg krysser og krysser for deg. Ha en strålende dag stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå