Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

Epona: :klem1: Jeg er ikke bare litt stolt av supergutten min :hjerter: Og ja han er straks et helt år :sjokkert: Hvor ble tiden av???

:Gjesp: Fikk gjort litt i huset i går!! Var innom Obs og handlet maling, heftgrunn og kvistlakk for 3500... og vi trenger masse mer maling og kvistlakk... Fikk faktisk brukt opp en flaske i går.. Er visst ikke panel vi har, men sammenlimt kvist :roll: Men har i allefall fått tatt tak, dør og lister på Jørgens rom og nesten alle veggene på loftstua. Og tak og taklister på rommet til jørgen fikk første strøk med heftgrunn i går. Bare litt stiv i nakke og skuldre i dag :tunge1: I dag skal soverommet vårt og resten av tak og vegger i loftstua kvistlakkes, og jørgens soverom skal få første strøk med oljemaling i taket og på taklistene og heftgrunn på dør, vinduer og de resterende listene. Kjøkken og gjesterom er gjort klart for maling, så vi kan vel egentlig bli der så lenge vi vil i kveld :ler: Ingen fare for å slippe opp for jobb i allefall.

I dag må jeg komme litt i orden i leiligheten og få fikset feriebaggasjen og shinet litt, for i morgen kommer mamma og er barnevakt mens jeg og mannen pusser opp! Skal bli deilig så får vi brukt hele dager uten å behøve å ha dårlig samvittighet for jørgen!

Men nå skal je skifte drittbleie på ett stykk sprellemann :roll: ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at han går allerede. Så flink han er! Og tidlig ute. Snittet for gutter er 14,5 måneder. Ikke verst. :) Jeg merker stor forskjell på Micro fra han krabbet til han virkelig begynte å gå. Nå er han ikke noen baby lenger, men en liten gutt.

Jeg følger spent med her inne for å se hvordan det går med oppussing når man har en baby man skal ta seg av samtidig. Vi overtar nytt hus i november og har en måned på oss til å gjøre alt. Og jeg er usikker på om vi rekker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger spent med her inne for å se hvordan det går med oppussing når man har en baby man skal ta seg av samtidig. Vi overtar nytt hus i november og har en måned på oss til å gjøre alt. Og jeg er usikker på om vi rekker det...

:ler: Akkurat slik vi har det nå.. Må være ferdig flyttet inn og utvasket av leiligheten til 1.okt. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få gjort alt, men tar det viktige nå først så får vi se hvor langt vi kommer. Heldigvis kommer mamma og passer jørgen, slik at jeg kan ta hele dager på huset. Utrolig hva man får gjort bare man har noen timer alene. Kommer til å bli veldig slitne mot slutten, men det er jo stas også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ihvertfall ut som om dere har nok å gjøre ang oppussingen da.

Og det blir spennende å se om pergo-kuren har slått til på første forsøk denne gangen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Utrolig sliten!!!!!!! Hele loftsetasjen har fått malt alle flater og der var det ikke bare litt panel :roll: Tak i alle rom og hele loftstua samt vinduer var furu, og er nå hvitt! Deilig, men det har vært slitsom og tatt utrolig med tid! Føler at jeg har skuldrene oppunder øra etter ¨å ha malt alle takene... Men det er utrolig hva det gjør for rommene! Teppet i loftstua er kastet ut og byttet med parkett (Eik Classic Line) Ble innmari lekkert :)

Imorgen skal vi legge parkett på begge soverommene og vips så er vi ferdige med alt unntatt badet, men det skal vi betale andre for å gjøre! Heldigvis!!!!

Så gjenstår bare maling av kjøkkenvegger og gjesterom for denne gang.. Til sommeren blir det bygging av ekstra terasse og garasje. Samt forhåpentligvis bytte av kjøkken, men må vente til garasjen og terassen er på plass og se om det er noe penger igjen på bunn av kontoen :ler:

Har ikm i dag faktiskt!!!! men har glemt å kjøpe test så det må jeg gjøre i morgen.. har et lite håp, men det går veldig opp og ned.. Ett øyeblikk tror jeg at vi har klart det - og i neste øyeblikk er jeg sikker på at mensen er rett rundt hjørnet. Blir spennende å se om det skjer noe i morgen, eller om jeg får brukt en test på tirsdag!!!

tusen takk for koslige meldinger! Har pusset opp og sovet den siste uka så har ikke vært innom her.. nå venter jeg bare på at mamma skal komme med jørgen, han har nemlig vært hos besteforeldrene sine siden Tirsdag.. Utrolig lenge, og jeg har savna meg helt grønn etter ham, men han har storkost seg og øvd seg på å gå! Blitt så flink så!! UTrolig sårt å ha vært borte fra ham, men har også vært helt nødvendig for at vi skal bli i nærheten av ferdig og klare til å flytte om en uke!

Kommer sterkere tilbake når vi endelig får litt roligere dager en gang ut i oktober :tunge1:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært da!!

Det er skikkelig tungt å male tak da. Har vært med når venner har pusset opp.

Skal du ikke teste før tirsdag.. :sjenert:

Blir spennende da. Håper dere har klart det denne gang da :kose:

Skjønner at du savner gullgutten når han har vært borte så lenge ja. Blir nok moro å se han igjen. Og så flink han er som går :hjerter:

Lykke til med å bli ferdige med huset, og innflyttingen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri: :klem1:

Dag 1 - pp11 :frustrert: Også jeg som var så håpefull... Litt trist, men det går vel over etterhvert!

Jørgen kom hjem i går, og fikk omgangssyken i dag.. Stakkar liten, men tapper og blid uansett :hjerter: Utrolig godt å ha han hjemme igjen!!! Har savnet masse! I dag har vi tatt fri fra huset og bare kost med supergutten vår! Deilig!!!

Men nå sove! I morgen skal vi ut å kjøpe sko til spasermesteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Må gratulere Jørgen her inne også!!! ;)

:bursdag: :bursdag:

Grattis med 1-årsdagen Jørgen, og grattis med ett helt år som mamma, Bizzy! Glad i deg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann!!!!

Da er jeg tilbake, bedre sent enn aldri ;)

Skrev en laaaang avhandling for noen dager siden om oppussingen og hva vi har gjort siden sist, og var så fornøyd... Helt til jeg skulle inn å se om det hadde skjedd noe her siden sist, og der var det ikke noe innlegg :frustrert:

Men får ta kortversjonen denne gangen..

Huset begynner å komme seg, men mangler ganske mye alikevel. Er snart ferdige med loftsetasjen hvor alle flater er malt, og gulvene skiftet! Ble veldig fint!! Gjenstår bare gardiner til vårt og jørgens rom, samt badet, men der er mureren og legger fliser nå!!! :hoppe: Blir lekkert! Hadde jo egentlig tenkt å vente med badet oppe til sommeren.. men vips så ble det gjort nå alikevel. Hvorfor spare penger når man likegodt kan bruke de :tunge1:

Nede i 1.etg har vi malt kjøkkenvegger og innredning (frontene er lakkert hos lakkerer) og malt gangen og montert skyvedørsgarderobe! HAr kjøpt skyvedørsgarderobe til soverommet vårt også og det skal vi montere i dag! Skal bli så deilig å endelig få skap! Det var nemlig ikke skap her da vi flyttet inn.. utrolig upraktisk å ikke ha andre skap enn kjøkkenskap og badeinnredningsskap.

Ting som gjenstår er;

- montere ny baderomsinnredning på badet nede

- montere overskap fra ikea på badet nede

- heftgrunne og male gjesterom

- ta opp parketten på gjesterommet, fjerne teppet som ligger under og legge parketten ned igjen

- sette opp garderobeløsning på gjesterommet (flatpakket fra ikea :klø: )

- få ferdig badet oppe

- male og legge parkett i trappen til loftet

- bygge garasje

- bygge terasse på fremsiden av huset.

Tror det var alt...? Kan nok muligens holde på et år eller to :ler:

Når det gjelder prøving har det jo ikke skjedd nevneverdig mye positivt.. Men denne syklusen skal vi prøve pergo igjen så da stiger jo håpet noe!! Har så innmari lyst på et lite mirakel til!!!!

Jørgen storkoser seg i nytt hus, eget rom med masse fine leker og bamser, og masse plass å løpe på! og et par stygge kanter å slå seg på :( Akkurat nå løper han rundt med en diger grønn kul i panna etter et litt hardt møte med stuebordet! Men det er vel et sunnhetstegn :sjenert: Han babler og prater og leker fint med lekene sine! Veldig topp å putte ting inn og ut av esker og andre hulrom. F.eks en kjeks passer veldig godt ned i mammas tekopp :roll: Tror han har en gryende kariere som basketspiller slik som han kastet kjeksen over bordet og splasj ned i teen :ler: Vi storkoser oss om dagen og har fått nye kamerater i gata! Bor på et boligfelt med en hel arme små barn og flere hjemmeværende mammaer! KOSELIG!! Men til sommeren skal jeg søke barnehageplass til han slik at han og jeg får litt variasjon også ;) Blir å søke om halv plass i første omgang! Tror han kommer til å ha veldig godt av å få bryne seg på flere barn og ikke bare et par tre stykker på lekeplassen. Så lærer de jo masse rart i en barnehage også! Men jeg kommer til å være hjemme i allefall til sommeren han blir 2,5år. Og da håper jeg jo egentlig at jeg skal være hjemme med et lite nurk til :tommelsmil:

Men nå se ut som om jeg ikke bare sitter å surfer internet... Har jo arbeidsfolk i huset.. Trenger jo ikke å gi inntrykk av å være helt ubeskrivelig lat :sjenert: Er jo ingen som ser at jeg støvsugde hele huset og redde senger før de kom.. De hadde garantert sett det om jeg ikke hadde gjort det da :ler: Blir utrolig støvete når man sager hylleplater i gangen.. kan ikke skjønne det :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Ser dere er i full gang med oppussing. Dere er flinke :klappe: Vi holder også på og har en aldri så liten smørbrøliste kan en si :ler:

Krysser fingrene for full klaff med pergo denne gangen :)

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...