Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

Kjaere kjaere Epona og capri :kyss: Saa koselig aa se at dere holder litt liv i boka mi!!!

Vi storkoser oss paa ferie til tross for et usannsynlig daarlig hotell midt i palma med hovedveien rundt hotellet :roll: Skikkelig barnevennlig... men i morgen faar vi nytt hotel i Alcudia.. ikke veldig spennende men absolutt barnevennlig! Gleder oss!!!!

Ang provingen er jeg naa paa dag 6 og dag 2 med pergo :hoppe: Haaper paa kjapp klaff naa.. hadde passet helt perfekt med tanke paa planer for neste aar.. Er jo lov aa haape! Men naa er mannen og jorgen passe fornoyd saa faar slutte av!

store solklemmer fra oss alle tre :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende med pergo da :hoppe:

Håpe det blir full klaff nå da.

Ferie + pergo = full klaff  :ler:

:klem:

Ja, jeg bare signerer her jeg.

Dette kan virkelig bli spennende. Må nok følge med her fremover ja. Notere deg ned på lista mi, dette må jeg ikke gå glipp av.. :)

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljen: :Nikke: Vi storkoser oss og håper jo at pergoen skal slå til allerede første kuren :Nikke: Åhhh, drømmer meg veldig bort i tanken på ny graviditet...

Capri: Superspennende faktisk!!!!! Likte regnestykket ditt ;)

Vi nikoser oss på ferie, i går var det marked i gamlebyen, så vi var der og tittet, ikke mye spennende men koselig område og masse små fortausrestauranter. I går var det blå himmel 32 grader og ganske så deilig, og i dag var planen strand og soling.. og vips.. grå himmel og 27 grader :( Skal jo ikke være dårlig vær i syden :sur: Vi drar nå på stranda uansett, jørgen stortrives med bøtte og spade i sanden og da koser jo vi oss også! Har med parasoll og strandtelt og litt frukt og drikke. Så bytter vi på å leke med jørgen og å lese bok :briller: Ferie er deilig! Men tiden går så altfor fort... Ikke det at vi ikke gleder oss veldig til å komme hjem å overta huset! Vi kan jo nesten ikke vente, men så skulle vi så gjerne ha hatt sånn vær og kost oss i hjemme også :ler: Og det er vel ganske så stikk motsatt i allefall for øyeblikket...

Men hjemme står malingen og venter og den skal nok ikke få stå i fred så altfor lenge! Mandag får vi nøkler og starter med å salmiakkvaske vegger, grunne med heftgrunn der det trengs og så er det bare å stå på en uke eller tre så vips har vi flyttet til noe eget igjen! Deilig! Jeg trives nemlig ikke veldig med å leie... føles så bortkastet å betale ned på andres lån :sjenert:

Men nå er jørgen våknet fra luren, mannen ute av dusjen, så da skal vi ut å kooooose oss :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :vinke:

Her har jeg ikke vært før.

Koselig med enda en dagbok å følge med på. Er så mange hyggelige mennesker på KG, med så mange fine dagbøker :)

Håper du får en fin dag bizzy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir spennende tider fremover her :hoppe:

Høres deilig ut med ferie. Vil ha mer ferie jeg... :sjenert:

Blir nok moro å komme hjem og kunne overta huset og da. Få fikset det sånn dere vil ha det og sånn. Blir nok bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæhhh baksiden av pergoen har kommet for fullt.... to dager nå hvor jeg har vært utrolig kvalm og uggen.. Kjipt. Men forhåpentligvis så er det pergo-eggløsning som gjør det :sjarmor: Mannen leker og bader med Jørgen og jeg tar det litt med ro, lest bok og fått slappet godt av! Supermannen min :hjerte:

Ellers er det faktisk deilig at vi skal hjem i morgen.. Blir liksom litt lei av ferie også.. skulle ikke tro det, men gleder meg til å komme tilbake til hverdagen. Spesielt min egen seng og kjøkken. Faktisk litt lei restaurantmat, kan jo selvfølgelig ha noe med at det er seriøst dårlige restauranter midt i turistfella Puerto de Alcudia :roll: Beste maten vi har spist her er KFC :ler: Alt annet har vært rett og slett kjipt. Lager mye bedre mat hjemme selv, og jeg er ikke noe stjernekokk altså! Vel nok klaging.. Vi har hatt det supert i ferien, men neste gang blir det ikke sjarter, da satser vi heller på en liten tur til norditalia. Går jo an å få begge deler, både barnevennlig og voksenvennlig ;) Men til neste år er ferien allrede bestillt! Mamma og pappa sponser to uker i Portugal for hele storfamilien i stor leiet enebolig med privat basseng og 15 min spasertur til stranden! Ikke dumt i det hele tatt! Bare håper vi har to små rakkerunger å ta med oss :Nikke:

Å vips så har jeg glemt litt kvalmen og hodepinen og drømt meg bort i fremtidstanker :D Noen ganger er KG virkelig en livredder!

Mrs N: Koselig med nye "fjes" i boken!!! Er kjempehyggelig her på kg ja! Tusen takk for koselig hilsen! Må se om jeg ikke kan finne deg her inne ;)

Capri: Veldig spennende, får liksom så altfor masse håp og har litt lett for å tenke, at ja nå blir vi gravide.. Litt skummelt, kan bli så langt fall dersom det ikke klaffer :sjenert: Og var jo ikke akkurat slik at vi fikk klaff på første pergokur sist... Måtte jo ha fire stk, men det har jeg liksom glemt :ler: Skal bli deilig å komme hjem og starte med oppussing og innredning slik at huset blir skikkelig vårt! Og nå er jeg også klar for å avslutte ferien, og starte hverdagen igjen... Kommer sikkert til å angre på det så fort hverdagen er der,men akkurat nå virker faktisk hverdagen ganske så fristende :ler: :klø:

Eos: Enda et nytt "fjes" - Koselig!! Håper veldig at det klaffer nå jeg også! Tusen takk for koselig hilsen! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eos: Er litt bivirkninger ja.. Jeg merker de så smått rundt dag 2-3 med tabletter, da som litt kvalmebyger, svettetokter, hodepine og irritabelt humør. Ikke så ille helt i begynnelsen, men det tar seg kraftig opp rundt el, og holder seg noen dager før de gjerne blir litt svakere,men fremdeles til stede frem til ikm. Blir også litt lettrørt så det er tydlelig at hormon kjøret er kraftigere enn mine vanlige sykluser uten pergo. Men det er jo med pergo jeg blir gravid så da er det bare å gjøre det beste ut av det ;)

Har forresten lett litt for å se om du har egen dagbok, men fant ingen.. Anbefaler å åpne dagbok altså ;) Godt å ha et sted å øse ut frustrasjoner og dele gleder i prøvetiden! Og så er det jo alltid koselig å følge med på andre i samme situasjon :sjenert:

Lykke til med pergo, håper det klaffer kjapt for deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbok er i planene.. Men, jeg er jo ikke akkurat overflink til å oppdatere det. Og jeg tenkte jeg skulle vente til jeg startet på kuren.

Teoretisk kunne jeg hatt el rundt 7-8.sep. Men det er jo heller lite sansynlig siden det ikke har skjedd noe som helst de to årene vi ikke har brukt noe form for prevansjon. Men mirakler har jo skjedd.

Etter noen måneders krangling med min forje lege, så byttet jeg fast lege og fikk jeg endelig en som tok meg på alvor, fikk tatt blodprøver av meg og ble henvist til gynokolog etter resultatene av prøvene.

Jeg følte meg lettet da gynokologen bekreftet at jeg hadde pcos, selv om jeg hadde foretrekket å ikke få den beskjeden. Men nå vet jeg iallefall hva som kan være feilen og kan få hjelp utifra det.. :icon_smile:

Endret av Eos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirakler skjer!!! Har jo sett noen av de her inne ;)

Utrolig at man blir nødt til å skifte lege for å få hjelp.. i allefall etter 2 år! Har sluppet det, hadde en veldig forståelsesfull lege første gangen og fikk rekvisisjon videre til spesialist med en gang etter ett års prøving.. Hos meg finner de ikke noe galt, men fikk til slutt pergo og det hjalp gitt! Så da jeg tok kontakt med min nye lege etter et halvt år fikk jeg rekvisisjon med en gang, og gikk glad og fornøyd ut fra gynekologen med to stk. pergoresepter i veska!

Kjipt med pcos, men det er flere her inne med pcos som har blitt gravide ved hjelp av pergo! Så da er det jo i allefall noe de kan gjøre noe med, og sånn sett bedre og vite og få behandling :klem:

Ingen som krever ofte oppdatering i dagbok om du skaffer deg en av de.. jeg er ikke blandt de mest aktive. Går veldig opp og ned, noen ganger har jeg mye å skrive og bruker dagboken, andre ganger flyr dagene uten at jeg føler jeg har noe som helst å skrive om.

Akkurat nå, er kaffen klar og mannen kom tilbake fra butikken med sjokolade croisanter :sikle:

Og i morgen er det tidlig opp og bussing til flyplassen! Gleder meg til å kommer hjem igjen! Blir i oslo traktene lørdag og søndag, så er ikke hjemme igjen før sent søndag. Mandag får vi nøklene til huset og oppussingen starter, så da håper og tror jeg at denne gangen skal tiden mellom el og ikm gå ganske så fort! Mot normalt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrer og tær for deg jeg, og håper pergoen slår til for fullt. Blir ulidelig spennende dette frem mot EL :hoppe:

Så spennende det blir å flytte inn. Det er så utrolig gøy når en er ferdig med all oppussingen. :)

Kos dere masse videre på ferie.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende her inne ja :hoppe:

Er alltid veldig kjekt med ferie, men det er jammen greit å komme tilbake i hverdagen igjen og. Og uansett hvor mye god mat man spiser på ferie, begynner jeg alltid å savne knekkebrød med brunost..og jeg som spiser det veldig sjelden..:klø: :ler:

Blir sikkert veldig greit å ha noe å gjøre i tiden mellom EL og IKM da :Nikke:

God tur hjemover i morgen da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liljen: Kjempespennende!!!Regner med at el har vært nå så da er det bare venting igjen.. Men håper jeg kanskje klarer å legge vekk prøvertankene litt i allefall :roll: Utrolig morsomt og spennende med det nye huset også, men det er litt mer å gjøre enn vi først trodde... typisk!

Capri: Du kan jo gjette hvem som har spist knekkebrød med brunost et par dager nå :ler: Spiser ikke mye brunost til vanlig, men etter ferier er det det jeg savner :klø: Utrolig deilig å være hjemme igjen, selv om hverdagen akkurat nå ikke er helt som vanlig.

Epona: :klem1: Skal nok klare å ta meg tid til å komme innom her, er jo så masse som skjer og da blir det jo automatisk masse å skrive om. Også blir det sikkert litt klaging over hvor kjedelig det faktisk kan være å male...

Magnhild: Takk takk :klem1:

Turen hjem var lang, men koselig! Landet på gardermoen lørdag ettermiddag og reiste en tur innom leiligheten til søstern på Grünerløkka og hilste på mamma og pappa som var på dugnad og la nytt gulv. Søstern var stukket av på båttur, så sånne dugnader kunne jeg likt å hatt også :ler: Deretter dro vi hjem til mannens foreldre og spiste middag og tilbrakte litt tid i sofaen halvveis i koma.. Skikkelig godt selskap i oss... Søndag var besøksmaraton og hjemreisedag. Pakket bilen og dro innom mannens kamerat og tok en kaffekopp, derfra dro vi innom min forlover og spiste pizza og pratet litt, så var vi innom mannens besteforeldre i moss før vi tok ferga over til Horten og kjørte strake veien hjem! Var hjemme ved 24 tiden og måtte fordøye litt reise i sofaen før vi endelig etter tre uker i heller dårlige senger kunne krype opp i den fantastisk gooooooode sengen vår! Ulempen ved å ha kjøpt en god seng er at de fleste senger man låner blir så utrolig annerledes :roll: Deilig med egen seng etter en uke i seng hvor vi hadde avtrykk av fjærene på kroppen da vi våknet.. Deretter en uke i en ganske ok seng, men hvor de hadde ødelagt alt med tisselaken :sjokkert: Helt forferdelig klamt og ekkelt!!!!

I går fikk vi nøkkelen til huset :hoppe: Utrolig hvor masse man legger merke til når det ikke er møbler i et hus... Vi trodde vi bare skulle male annen etasje, kjøkken og gjesterom. Men her kommer revidert liste...

-Stua må males ett strøk... Litt skjoldete så jeg håper det holder... Fargen er grei så den blir (lys antikk - tror jeg..)

- Lister og vinduskarmer bør males i alle rom :spy:

- taket på badet

- Takene i 2.etage (er panel med hvit panellakk - litt for mye hytte etter vår smak)

- Loftsstua skal males.. Der er det panel for alle penga *blæh*

- Dører i 2.etg. må males (furudører)

- Entreen må males... fargen ikke slik vi ønsker, den blir hvit.

- kjøkkenet skal males, tak, vegger og innredning. Men innredningen kommer vi til å ta senere.. Skal fjerne et skap og få satt inn kjøleskap med is og vanndispenser :sikle: Og frontene kommer jeg til å levere for spraylakkering.

- Soverommene i 2.etg. skal males.

- Badet i 2.etg. skal lages nytt, men det blir det jo ikke vi som gjør, bare betaler..

- Alle dørhåndtak skal byttes fra messing til bøstetstål

- Alle spotter i taket skal byttes fra messing til børstetstål

- Skifergulvene må renses og behandles

-- og sikkert mye annet småtteri som vi ikke har merket enda :tunge1:

Neste sommers prosjekter:

- Skal bygge terasse på fremsiden av huset mot utsikten

- Skal bygge dobbel garasje med loft.

- Skal legge stein ved inngangen til utleieleiligheten

Og vi hadde tenkt å være ferdig på to uker :hoho: Har gitt opp det før vi har startet og tar i bruk hele sept.. Må jo være ferdig flyttet og utvasket 1. okt. så da får vi se hvor langt vi har kommet.

I dag skal vi ut å handle maling, dekkepapp og div. pensler. Blir vel full bil tenker jeg.. ikke smått med hvit oljemaling som trengs til 2.etg... Men skal bli godt å få startet! Jørgen sover i vogna ute mens vi jobber på kvelden, glipper litt med øynene når han blir flyttet fra vogn til bil, men sover seg igjennom kjøretur og turen fra bil til seng :hjerte:

Og nå har har startet gåtrening!!! Reiser seg og står midt på gulvet -stolt som ei hane! Og har tatt to skritt!!!!!! Var vel ikke helt meningen kanskje, men han får kreditt for de uansett ;) Endte jo med knall og fall, men det er jo ikke noe nytt når det gjelder jørgen.. har jo allerede slått løs en fortann, men det gikk nå bra det også! Den sitter den, bare litt annerledes enn det den gjorde da den kom :roll: Det store nå om dagen er å gå att og fram i stua med gåbilen sin! Utolig søtt!!!!

Vi koser oss og nå skulle jo egentlig jeg pakke ned litt kjøkken, siden planen er å være i huset og jobbe det meste av tiden og egentig være her hjemme mest for å sove... Men ikke så veldig effektiv i dag :sjenert:

Men nå skal jeg henge opp klesvask og sette igang en ny og kanskje surfe litt etter nye møbler og fryser ;)

Hadde planer om å bruke sofaen vi har i loftsstua og kjøpe ny og stilig sofa til stua nede, men den vi har er visst litt for stor til loftsstua :sur: Så da blir det ny der i stedet, så får vi se om det ikke blir ny sofa nede om ikke så altfor lenge uansett :sjarmor: Skal i allefall ha en Le Corbusier (sikkert skrevet feil..) i stua nede foran de høye vinduene. Så kan jeg slange meg der med en god bok og en kopp kaffe i rolige stunder *drømmesmiley*

Men nå ta meg selv i nakken og gjøre litt... basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, han har begynt å gå!!!!!!!!!!!! :hjerter::legrine:

Han er blitt så stoooor! Tenk at han snart er et år... :klø:

Gleder meg til å komme på besøk i det nye huset en gang! Lykke til med oppussingsprosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...