Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

f**n langt innlegg borte vekk.... grrrrr :frustrert:

og nå våknet gutteplutt i vognen ute så da var det bare å logge av og kose litt før jeg må trå til og gjøre det jeg egentlig skulle ha gjort mens jørgen sov... støvsuge og vaske gulvene :(

Kommer sterkere tilbake!

Tusen takk for koselige hilsener, Cappo, Epona og Capricorn! Godt å endelig få litt utløp for lang tid med kg abstinenser.. Fullt opp frem til neste uke så regner ikke med at jeg får tid til å komme innom før over helgen, skal nemlig til oslo både på familiefest og jobbfest (mannens jobb) og reiser rett etter barselgruppe i morgen :)

Vi stortrives i Arendal, eneste som kan bli bedre er boligen og det hadde ikke gjort noe å bli kjent med et par til, men det blir vel lettere når finværet kommer og folk kommer ut fra hulene sine ;)

God helg alle sammen!!!

*KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

:briller2: Endelig sommer!!!!!!! Har bare kost oss i finværet denne uken, jeg og Jørgen, mannen jobber og når han kommer hjem så har solen forsvunnet fra vår lille hageflekk for lenge siden :( Har sol frem til klokken halv tre og vips så er den borte bak huset :sur: Jeg vil ha eget hus med sol hele dagen og kvelden nååååå!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg og jørgen er ute fra rundt 9tiden hver dag så litt farge har jeg da i allefall fått.. Men har så lyst til å grille og sitte ute i solen når mannen kommer hjem, men det er litt for åpent her til at det ikke blir kaldt i skyggen.. Skal mye til før det ikke blåser litt :forvirret: MEn vi finner sikkert et passende hus etterhvert, håper bare det ikke blir så lenge til, blir litt humørsyk av å miste solen så tidlig :sjenert:

Ellers har vi det flott! jørgen er en storsjarmør, det syns i allefall den "veldig objektive" mamman hans :ler: Prater, smiler, roper og krabber som en virvelvind... Må ut å handle litt barnesikring til skapene og ikke minst flytte kattematen til et høyere punkt :ler: Den er visst god :overrasket: Vi jobber nå med to nye tenner så han sover litt urolig om nettene og blir litt survete når han er sliten, men det går veldig greit,kan se tennene igjennom gummen nå, så da er vi vel snart over det værste! For tiden er den beste leken han kan få tomme halvlitersflasker... De er nemlig så innmari fine å panke og slå med, blir jo skikkelig lyd :sjarmor: Vi har også tatt i bruk tripptrapp stolen jeg hadde da jeg var liten så nå er det en stolt type her!! Gliser bredt og jubler hver gang han blir satt i stolen :hjerte:

Når det gjelder prøving så jobber vi med saken, men uten hell hittil.. men det kom jo egentlig ikke som noen stor overraskelse :roll: Venter mens den 18.mai, og når den kommer så skal jeg ringe og bestille time hos min nye fastlege og be pent om en pergokur eller 4 :icon_lol:

Men nå må jeg redde stereoanlegget... Det er nemlig mange fine knapper på det :Nikke:

Ha en fortsatt fin dag i solen... de som er så heldige å ha den ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Å, det er så kjekt å lese om hvordan dere har det! :) Men synd med solen da, det skjønner jeg godt at du ikke liker! :sur: Heier på eget hus og hage jeg! ;)

Blir spennende med (kanskje) kommende Pergo da! :hoppe: Det kan øke sjansene betraktelig! Det har du jo et levende bevis på! :babygutt: Har så lyst at det skal klaffe for dere NÅ!!!

Ble veldig glad for hilsen fra deg, håper du reiser til Gjøvik neste uke da!!! :hoppe: Begynner så smått å jobbe neste uke jeg, men det er bare noen timer to dager i uken, så for det meste er jeg ledig :)

Goood klem sendes din veg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt å lese om hvordan dere har det. Jeg skjønner godt at du blir litt humørsyk når solen går tidlig jeg. Ønsker meg eget hus med hage jeg også, men så var det disse pengene da.. :sur::smilbla:

Håpe du får en ny pergokur da :tommelsmil:

Stor klem fra Capri :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jørgen er en storsjarmør, det syns i allefall den "veldig objektive" mamman hans :ler:

Det syns mamman min også. Hun er jo igrunnen relativt objektiv :ler:

Har så lyst til å se dere snart jeg :tristbla: VIL VIL VIL treffe dere i sommer ihvertfall :Nikke:

Kjipt med mange prøveperioder denne gangen også. Urettferdig at noen skal slite HVER gang syns jeg. Dere sleit igrunnen nok forrige gang for alle fremtidige svangerskap til sammen..

Hvordan blir det med hus da? Har dere tenkt til å kjøpe der nede?

:kose:

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt skrivesperre for tiden jeg.. tror egentlig det er litt skuffelse over at det ikke har klaffet denne gangen heller :klaske: Lovet jo meg selv å ikke håpe så veldig men det hjelper tydeligvis lite :sjenert: Har ikke ikm før 19.mai, men er gaske så sikker på at mensen er i anmars.. har de vanlige uggene og vontene og den serdeles oppblåste magen :frustrert: IKKE veldig kult.. Bare venter på den dagen noen spør om det er en til på gang!

Epona: Solen som forsvinner plager meg en god del, men som regel så pakker jeg veska og tar med meg jørgen på trilletur ned til sentrum så møter vi mannen der når han er ferdig på jobb, så da har jeg sol hele veien, og får litt trim i tillegg! Nesten en times spasertur og masse oppoverbakker, kan jo ikke gå strake veien ;) Kommer til Gjøvik neste uke og har planer om å bli hele uka, så da bør det jo klaffe med et lite besøk kanskje!! Har veldig lyst til å se deg, magen og hvordan dere har det :D

Capricorn: Håper på ny pergokur jeg også, men har ikke fått mannet meg opp til å ringe legen enda... skikkelig pingle.... Drømmer veldig om eget hus med solrik hage.., og er på jakt etter eget, men det har foreløpig ikke vært noen her som tilfredsstiller kravene våre.. Ganske kresne visstnok.. :rodme:

Meta: Jeg har bestemt at vi skal treffes til sommeren :Nikke: Og er ikke fremmed for en liten svipptur til bergen heller om det er noen som har lyst på besøk altså :sjenert: Så koselig å høre at det er andre som syns jørgen er et sjarmtroll, suger til meg skryt og lagrer i morsstoltheten jeg :D og den er ikke liten...

Er på utkikk etter det riktige huset hele tiden, så jeg er ofte på finn og tinde ;) Men foreløpig har det ikke dukket opp.. Har noen krav som må oppfylles før vi blir med på budrunder! Det må være barnevennlig, ha gangavstand til byen, ettermiddagssol og allerhelst fin utsikt.. Men vi har jo egentlig god tid :sjenert:

Ellers så er vi på utkikk etter ny bil, og hadde en vi så godt som hadde bestemt oss for å kjøpe så ble den solgt rett foran øynene våre :( surt, men nå er alt klart så er det bare å kaste seg over neste aktuelle... Byr meg litt imot å bruke så masse penger på bil, spesielt siden vi er så innmari fornøyde med den vi har.. Skulle bare ha gitt den litt jødsel så den vokste seg stor :tunge: Så hvis det er noen som ønsker seg en sporty liten stasjonsvogn så har jeg en til salgs ;) Vi har jo planer om å få bruk for søskenvogn om ikke så lenge og da blir den vi har litt i minste laget :( Skulle allerhelst ha beholdt den som konebil, men det har vi strengt tatt absolutt ikke behov for, så da kjøper vi oss heller en dyrere og nyere bil enn det vi ville ha gjort om vi skulle hatt to.

Ellers flyr dagene!!!!! UTrolig hvor lite jeg egentlig får gjort :rodme: Jørgen våkner klokken 6 hver dag, og er blid som en sol, så da er det mating og full fart frem til mellom 8 og 9, da tar han første dagsluren og sover halvannen til to timer ute. Da burde jo jeg være ultraeffektiv, men det er jeg visst ikke så veldig ofte :sjenert: Spiser og koser meg med avisen og kanskje litt bil og husjakt på nett og vips så er jørgen våken :hjerte: Så er det mating, lek og kos fram til lur nr. 2 sånn ved ett tiden, da sover han en times tid ute og jeg prøver å få gjort litt i allefall, ikke alltid like vellykket.. Gurimalla dette ser nesten værre ut når jeg skriver ned... huff flau nå :rodme: Så er det mat lek og kos frem til fire halv fem, så tar han en halvtimes lur mens jeg lager middag. Og vips så er klokken 6 og det er tid for kveldsgrøt og legging! Og klokken 7 sover han så søtt i sprinkelsengen sin, allerhelst på tværs oppå dyna endten nederst eller øverst i sengen :hjerter:

Er jo ute å går tur som regel hver dag, men etter at jørgen gikk over til sportsvognen går vi gjerne tur en stund før og i løpet av soving! Han koser seg så veldig der han sitter og skravler og ser seg rundt i vognen sin med kule solbriller :ler:

I dag reiser vi til mannens foreldre i lier og tar 17.mai i lier og oslo. Mannen skal jobbe noen dager i oslo før han reiser til Stockholm, så da benytter jeg sjansen til å hilse på venner og familie i oslo før jeg tar turen hjem til mamma og pappa på mandag. Gleder meg!!!!!

:flagg: God 17.mai alle sammen :flagg:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Heihei! :vinke:

Innom en snartur med ønske om en riktig fin 17. maifeiring i morgen! :flagg::)

Klem fra Epona & Knøttet i magen :klem:

Jippi - GJøviktur!!!! :hoppe: :hoppe: Har du bil denne gangen, så dere kan besøke oss og se hvor vi bor? :hoppe: Hvis ikke tar jeg turen til deg igjen!

Gleder meg!!! :hoppe: :hoppe:

Dumt at mensen kom da.. Men kanskje blir det Pergo neste..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Epona

Takk for kjempekoselig besøk, Bizzy!!! :klem: Så kos å se deg igjen! Skulle ønske vi ikke hadde flyttet noen av oss :grine:

Ble helt forelsket i Jørgen jeg! :hjerte: Fikk noen herlige bilder av han som jeg skal sende på mail til deg! :)

GLAD I DEG!!! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten snartur innom mens Jørgen er såpass rolig at det er gokjent å sitte på fanget ;)

Er alt blitt litt av en racer den siste måneden... Krabber som et uvær og reiser seg etter alt han kommer over... noe som har resultert i et par kuler og blåmerker :sjenert: Han reiste seg for første gang for tre uker siden og etter det er det ikke noe annet som er morsommere. (og vips så var det ikke greit å sitte på fanget lenger, men helt ok å leke bil i lekegrinda.. brrrrrrrrrrrrbrrrrrr) Så nå har vi gjort det vi kan for å barnesikre, men han har ikke skjønt at han må sette ut rompa når han mister balansen :roll: Det kommer vel etterhvert, han er nå søt der han står i lekegrinden og vingler på tærne :hjerter:

Ellers sitter han selv og leker fint i lekegrinden og synger hver gang han hører musikk :plystre: Utrolig hvor fort han plutselig er blitt stor... Sier mamma og pappa også, men ikke veldig bevisst tror jeg. Pappa pappa pappa er gjengangeren når han har det morro, og når han slår seg eller surver for noe annet da er det mamma, mamma, mamma... :roll: Bestefar har fått kallenavnet eh-BØ! Har vært hjemme to uker for å hjelpe mamma og hver gang jørgen har sett bestefaren sin så smiler han stort og roper eh-BØ, eh-BØ! Ganske så søtt! Hadde han kunnet snakke og spurt bestefar om å få motorsykkel, ja så tror jeg jammen at han hadde fått det :ler:

Vi koser oss i arendal, men savner vennene i bergen. Tar litt tid å skaffe seg et helt nytt kontaktnett, men har nå i allefall blitt kjent med noen! Leter etter hus, men er ikke mye spennende til salgs her nede for tiden.. Men har heldigvis igjen litt tolmodighet, ikke mye men litt! Ny bil har det også blitt, var visst ikke plass til det nye bilsetet i den gamle :ler: Ble litt av en pris på bilsetet kan du si :roll: Ja ja vi hadde jo snakket om og planlagt ny bil uansett, ble bare litt tidligere enn først antatt :reise: Så nå suser vi rundt i en nesten ny VW Passat, ganske veldig mye større enn den gamle og helt super!!

Ang prøvingen så er vi prøvere, men jeg har liksom gitt litt opp håpet om å klare selv.. hadde egentlig planlagt å ta kontakt med legen denne uken, men har utsatt det.. PINGLE! Kanskje neste uke.. Har jo et lite håp om at det ikke skal være nødvendig siden jeg er ganske så sikker på at vi ar truffet el :sjenert: Men så er det jo et ganske stort anntall ganger tidligere vi også har truffet el uten at det var veldig vellykket graviditetsmessig..

Men nå er det en liten rabagast som vil ha litt mammakos her :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW,så fort tiden går da! Hurra for 8 mnd dagen!

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny avatar forresten, av bunadgutta mine :hjerter_rundt: Vel er jo bare jørgen som forsåvidt syns da.. Men det er mannen i ny bunad i bakgrunnen :hjerter: Ikke bare litt fin i bunad liksom :sikle::ler:

Leker med tanken om å legge ut noen skrytebilder her... kanskje i løpet av dagen :sjenert:

Nå ligger jørgen ute i vognen for å sove.. men det skravles som bare det i babycallen :ler: Sovner som regel etterhvert, når han er ferdig med å fortelle vognbamsen om dagens hendelser! Har i allefall hatt det fint i dag for han ler og har noen gledeshyl innimellom :ler: Morsomt å være liten gutt høres det ut som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. bli ikke skrytealbum... må jo være supermedlem for å få lov til det. Så da får jeg heller bytte litt på avataren i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsen i dagboka mi :hoppe: Det satte jeg veldig stor pris på :Nikke:

Synd du ikke fikk lagt ut noen skrytebilder, men skal følge med på avtarene :)

Liker skrytebilder :)

Finner du deg til rette i Arendal ? Tar alltid litt tid for å bli kjent med noen og bli vant med nye folk. Men Arendal er en veldig koselig by da, så det ordner sei nok ;)

Ha en superstrålende dag med lille Jørgen, og masse lykke til med prøvingen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg vil se bilder!! Kan ikke du sende noen til meg da??

Grattis med overstått 8 månedersdag! Guri så stor han har blitt! Og alt jeg har gått glipp av da :(

Men SNART kommer vi på besøk :hoppe: :hoppe:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge til side 6 :hoppe:

Innom med en :klem: og ønske om en fantastisk helg.

stor og solfyllt :klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:briller: Fantastisk vær i dag... og her er jeg :sjenert: Har sittet ute en stund, men nå var Jørgen lei.. Begynner å bli litt trøtt og da var det nok deilig å komme inn i litt svalere luft og kose mamma :klem1: Sitter på fanget og bare koser :hjerte:

Liljen: Finner meg forsåvidt til rette i Arendal... skulle bare så gjerne hatt et litt større nettverk :roll: Litt beskjeden og forsiktig av meg så da er det litt vanskelig til tider. Men sånnbortsett fra det så har vi det kjempefint her! Bare hyggelig å stikke innom dagboken din, også så innmari spennende!!!!

Meta: Bilder skal jeg få ordnet!!! Må bare få mailen opp å gå igjen.. Gleder meg veldig til besøk!!!

Når det gjelder prøvingen så har jeg ikke helt oversikt over hvor jeg er dagmessig.. er så mye som skjer om dagen! Må jo redde katten fra Jørgen, og jørgen fra div. møbler ganske ofte :ler: Akkurat nå ble han avbrutt midt i rydding av spisestue-sjenken... Prøver å lære han betydningen av nei.., men ser ikke ut til at det synker såveldig inn ;) Stopper opp ser på meg og ler, og så gjør vi det alikevel :klaske: Ja ja vi har vel gode 18 år å gjøre det på :ler:

Men nå ut å kose oss i finværet!!

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...