Gå til innhold

Rugeboken

bizzy

Anbefalte innlegg

<span style='color:blue'>Etter å ha tenkt litt frem og tilbake om jeg skulle åpne ny dagbok eller videreføre den gamle, har jeg kommet frem til at det kan være deilig å starte på nytt i en ny dagbok og legge den laaaange prøvetiden vi hadde sist bak meg ;) Dette er jo noe helt nytt, og den gamle boken var jo litt gått ut på dato nå som Jørgen er blitt 3 måneder :hjerte:

Vi er som sagt i gang med å prøve på en liten søster eller bror til storsjarmøren vår!! Veldig spent, men faktisk også veldig avslappet.. har liksom ikke troen på at det vil klaffe med det første siden det gikk så lang tid før jørgen klorte seg fast.. Men hadde jo vært helt fantastisk med tettest mulig imellom dersom vi skulle klare det!!! Kommer uansett ikke til å vente et helt år før jeg kontakter legen for litt hjelp denne gangen.. Men håper å ikke trenge pergo! Vil jo gjerne klare helt selv ;)

Ellers er det jo endel forandringer som skjer her for tiden!! Leiligheten blir lagt ut for salg nå, og vi flytter fra bergen til Arendal! Litt skummelt for i Arendal kjenner vi absolutt ingen :overrasket: Men det går nok greit! Kan vel kanskje få litt hjelp til å treffe likesinnede gjennom helsestasjonen og hvis ikke det funker så er det jo alltids masse sider for foreldre på internett! Har jo truffet flere fantastiske damer via KG! Skulle gjerne ha tatt med meg dere til sørlandet jeg :Nikke:

Vel ikm den 20.januar tror jeg... Klarer nemlig ikke å huske når jeg fikk mensen sist.. Det var noen dager før jul og jeg hadde ikke mensen 2.juledag så da er i allefall ikke 20.jan for tidlig tenker jeg! Regner vel egentlig med å få tantebesøk før den tid. Men har jo selvfølgelig et lite håp om at det skal ha klaffet selv om vi ikke akkurat har vært aktive denne måneden med alt stresset rundt leilighetssalg og siste rest med oppussing.. Men skal jo aldri si aldri ;)

Vel nå, lese korrektur på prospektet, så kommer leiligheten på nettet i morgen eller i løpet av lørdag :sjarmor: </span>

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med ny dagbok vennen :blomst:

Må jo følge med litt her og jeg ja :Nikke:

Håper det er en ny liten sjarmtrollspire på plass fortere enn fortest :-D

:klem:

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, spennende! :Nikke: Både med flytting og jakten på en ny spire!

Jeg må innrømme at tanken på graviditet fortsatt gir meg frysninger, men jeg regner med det går over etter hvert...

Kommer til å følge med deg i den nye jakten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei i ny dagbok!

Lykke til i jakten på en lillebrøster til Jørgen.

Syntes du er tøff som setter i gang allerede nå.

De sier jo at det skal være lettere å bli gravid igjen rett etter at man har fått det til, så jeg håper det klaffer fort for dere slik at du slipper å gå runder med pergo denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ja.

Måtte jo stikke innom siden med blanke ark!

Skal bli spennende å følge med på dere nå.

Håper virkelig ikke at det tar like lang tid med lillebror eller søster.

Jeg har lyst til å besøke dere en liten kjapp tur før dere flytter.

Ionaa og jeg har en liten presang til Jørgen i fra gutta våre.

Så det må vi få til! :D

Ha en fin helg, i morgen reiser vi på fjellet. :klem:

Endret av magnhild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

Gratulerer med ny dagbok.

Skal bli koselig å følge med deg videre.

Og lykke lykke til med babyprøving, salg av leilighet og flytting.

Blir litt slått ut av entusiasmen din over enda et barn NÅ. Skulle gjerne ha hatt litt av det selv. Når Ingvild var 3 mnd. var det utenkelig med ny prøveomgang, hopping i høyet var utelukket... Spiral ble satt inn 8 uker etter fødsel (mange mnd. før mensen viste seg)... Her måtte alle muligheter utelukkes. Vet enda ikke når jeg vil være klar for ny prøverunde - bare at jeg må bli i bedre form.

Regner med at du føler deg i fin form siden dere har grønt lys for ny graviditet - og det er godt å høre. Men et barn til vil jeg gjerne ha.

Skulle gjerne har møtt deg og Jørgen før dere reiser.

Hvis du vil så kan vi jo kanskje få til et treff en formiddag, kanskje en helgedag??? Gjør det som du vil... men det er nok mange her inne som vil si hade til dere :klem:

Ønsker deg alt godt :)

klem, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny dagbok Bizzy! :blomst:

Kanskje vi kan gå gravide sammen likevel? Du med nr to og jeg med nr en? ;)

Synes det er veldig kjekt at du er tilbake her som litt mer aktiv skribent igjen! Har savnet deg her inne! :klem:

Riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geri: Takk takk ;)

Meta: :klem1: Håper det ikke tar like lang tid som sist ja! Men er litt mer avslappet denne gangen.. kanskje det hjelper? Eller kanskje det at jeg er avslappet bare er en midlertidig illusjon jeg har skapt meg... :ler:

Moonchild: Koselig å se deg her ;) Må innrømme at jeg savner graviditeten jeg, ikke det at jeg kunne tenke meg å sende Jørgen på plass inn igjen altså :ler: Men har alltid drømt om flere barn tett i tett, kan ha noe med at det er stor aldersforskjell mellom meg og søstrene mine som kom tett i tett, og jeg har vel muligens alltid vært litt sjalu på forholdet de hadde da de var mindre!

Zianta: Syns ikke jeg er så veldig tøff selv... Ser jo at dersom det klaffer fort så blir det en slitsom småbarnstid, men tror fordelene nok er flere enn ulempene! Har i allefall overbevist meg selv om det :ler: Håper det er som du sier at det er lettere andre gangen og så fort etterpå!!! Har ikke noe problemer med å tenke på en kommende graviditet og fødsel, men pergokurer derimot det har jeg virkelig ikke lyst på :sjenert:

Magnhild: :klem1: Har veldig lyst til å treffe alle superjentene før jeg flytter, aller helst skulle jeg ha tatt dere med meg ;) Håper derfor at vi kanskje kunne klart en ost og vin kveld her hos meg før vi flytter!! Skal hive meg rundt og sende litt pm'er snart!! Vil jo gjerne vise frem stoltheten min også ;)

Nydag: :klem1: Vi har hele tiden ønsket oss tette barn, og det at kroppen kom så fort til hektene igjen har jo også å si for at jeg har lyst til å få det til så fort :) Har veldig lyst til å treffe deg!! Sender en pm etterhvert, skal bare se hvordan ukene blir fremover!

Epona: Hadde vært helt fantastisk å gå gravide sammen altså!!!! Deilig å være tilbake igjen, utrolig hvor godt det er for psyken å få skrevet av seg litt her inne ;) Dessuten så har jeg savnet jentene her inne!!!! Håper å treffe deg snart!!!

I dag har Jørgen foreløpig vært helt utrolig engel :hjerter_rundt: Spist, smilt, pludret, gulpet og sovet! Og sovnet av seg selv faktisk!!! Legger han i sengen når han begynner å gnu seg i øynene, og i dag har han tatt suttekluten dratt den over øynene og sovnet :hjerte: Kan være supersint, så får han en gasklut å kose med, og vips så roer han seg! Smokk, det er ikke noe spesielt, men en gasklut man kan gnu i ansiktet det er fantastisk :ler:

Leiligheten kommer på nettet i dag, og jeg glede-gruer meg... litt snodig å vite at hvem som helst kan gå inn og se hvordan vi har det.. Eller ikke helt hvordan vi har det da... Pleier å ha en kaffekopp og et ukeblad eller to på bordet til vanlig ;)

God helg!!!!!!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Leiligheten er endelig ute på nettet :hoppe:

Gurimalla... sommerfugler i magen jeg :overrasket:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy! :klem:

Gratulerer med ny prøver-dagbok! :blomst:

Dere ligger ikke på latsiden skjønner jeg... ;) Bra det. Tette barn er fint synes jeg. Vi får også to tette, men ikke fullt så tette som dere hvis det klaffer raskt! Og det håper jeg det gjør! :tommelsmil:

Lykke til med leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du.. Har ikke vi samme type mobil?? Da passer jo kanskje laderen min til din? Kan jo ta med på søndag og prøve hvis du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lete etter annonsen deres jeg! :Hehe: Lykke til med salget vennen! Håper dere får bra betalt! :Hehe:

Vi kjøpte oss en rød fin Mitsubishi Lancer stasjonsvogn! Så nå har vi skikkelig familiebil! :danse: Er storfornøyd med bilen, den er helt super å kjøre og kjempefin! Her er den, hihi: --> :reise:

Håper helgen har vært fin! God uke i uken som kommer!

Stor klem! :klem:

PS: Si ja takk til mobillader fra Meta du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Grrrrrrrrr, skrevet laaaang melding og vips så var den borte :sur:

Tusen takk for alle koselige hilsener og lykkeønskninger :klem:

Har debattert litt med meg selv om jeg skulle legge ut link til leil. eller ikke, og har nå kommet frem til at shit au - hvorfor ikke! Så dersom noen er nysgjerrige eller enda bedre er på leilighetsjakt i Bergensområdet :sjarmor:Her er den!

Koste oss hos Meta i dag, men jeg glemte jo selvfølgelig mobilen så da er den fremdeles helt tom for batteri... Må nok åpne kontoresken å finne den igjen i morgen!!! Blir jo nesten litt invalid uten mobil.. Er ganske så mange telefonnummer som jeg absolutt ikke husker og som kun befinner seg på mobilen! Tror jeg skal ta meg tid til å skrive de ned i en liten bok når mobilen er oppe å går igjen!! Hadde jo vært tragisk dersom jeg mistet mobilen for eksempel!!!

Grugleder meg til vising på søndag og tirsdag.. er sååå spent, jeg og jørgen skal ut av leiligheten under visningen så da kommer jeg nok til å ha rimelig med sommerfugler i magen.. Kanskje jeg skal installere oss hos noen av naboene slik at jeg kan se om det blir noe trafikk her :ler:

Bare 5 dager til ikm, tror vel egentlig ikke at det blir ikm... Men da er vi i allefall nermere neste mulige tid for klaff ;) Dagene mellom el og ikm er liksom så bortkastet de gangene det ikke blir klaff :sjenert: Og jeg har i allefall ikke noen tro på at vi har vært heldige denne gangen! Bedre lykke neste gang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innom og snikleser litt jeg!

Tøfft at dere prøver på nr 2 alt syns jeg, håper det klaffer for dere fort som bare det! ;)

Lykke til med boligsalg, det er alltid spennede! Skal dere kjøpe hus i Arendal, eller skal dere leie der? (Ble litt nysgjerrig jeg nå, hihi.)

Det går sikkert bra å flytte til nytt sted, når man har barn møter man jo lettere andre enn ellers også.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy!

Kjempefin leiligheit! Eg har jo sett den live og, men då såg eg ikkje soveromma.

Den kjem nok garantert til å gå over prisantydning. Får skikkelig dårlig samvittighet når eg ser alt dåkke har gjort. Vi har budd i vår leiligheit i 3,5 år no og har ikkje gjort noko meir enn å male stua og vaskerommet. :rodme: Vi bør absolutt gjere noko før vi skal selge (fohåpentligvis om ca eit år)

Og så er eg virkelig imponert over at du er mentalt klar til å bli gravid igjen! Det tok meg godt over eit år før eg slutta å grøsse ved tanken på ny graviditet og fødsel. Eg er fremdeles skeptisk, men har begynt å kjenne litt vibrasjon i eggstokkane kvar gang eg får holde ein baby. Trur nok vi venter eit halvt år til før vi begynner å prøve.

Du skal ikkje sjå vekk frå at det blir lettare å bli gravid denne gangen. Eg har tre nære vennepar som måtte ha pergo/ivf for å få til nummer 1 og så kom nummer 2 heilt av seg sjølv uten at dei prøvde aktivt ein gang.

Lykke til med flytting og ny tilværelse i Arendal!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy :)

Takk for koselig pm.

Jeg vil gjerne treffes. Godt for meg at fredag ikke passet så godt for andre enn meg også ;) Jeg kan treffes på søndag på dagtid hvis dere avtaler det. Eneste forbehold er at ingvild må bli frisk først. Jeg har vært til legen med henne i dag og hun har falsk krupp (som går over av seg selv)... Så jeg håpe hun er bedre i morgen.

Bare avtal noe med de andre du - så kan jeg se om vi/jeg har mulighet til å henge meg på ;)

Klem herfra

- og lykke til med visning. Dere har en flott leilighet.

Endret av ny dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilse i dagboka mi! Det blir spennende å følge med deg videre. Kanskje vi går gravide sammen på KG før sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...