Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange lever i elendige forhold, men står i det, syter og klager over partneren, puler andre og biter seg fast.
Jeg synes at det er patetisk. Skill dere og skaff dere et liv.
Ingen plikt å bli, og ingen gir dere noen utholdenhetsmedalje for å kaste bort livet på slik tull.

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ba om den bitre nedlatende og ikke minst skadelige holdningen din. 

Anonymkode: 47e29...c15

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Samlivsterapeuter hadde ikke tjent en krone om det var så enkelt... det er åpenbart at det er noen fordeler som veier opp for ulempene ved dårlige forhold. Eller at noen har egne dilemmaer som frykt for å være alene, sterke følelser, skillsmissens økonomiske nedtur, alle forandringene brudd medfører osv osv.  Du forstår mer når du blir voksen. 

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (30 minutter siden):

Mange lever i elendige forhold, men står i det, syter og klager over partneren, puler andre og biter seg fast.
Ingen plikt å bli, og ingen gir dere noen utholdenhetsmedalje for å kaste bort livet på slik tull.

Åh...tenk om ting hadde vært så enkelt. Da hadde vi sluppet unna mye elendighet her i verden. Ingen kriger, ingen sult og ingen problemer. Man kunne bare si til motparten at den kunne bare skaffe seg ett liv. 

Patetisk forsøk på oppmerksomhet her på KG når man sparker de som allerede ligger nede. Bad karma.

Anonymkode: e0a4f...7fe

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en oppmerksomhetssyk og PATETISK kommentar TS. Du har visst ikke vært med på særlig mye i livet ditt du. :sinna:

Anonymkode: 3cc81...2d4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du deler livsvisdom med oss

Anonymkode: 8ca09...f43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Er du også ei som kjøper ny printer når den er tom for blekk?

Anonymkode: 9fc72...883

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er faktisk enig med ts. Hun/han sier jo ikke at folk skal «gi opp for lett» og «ikke jobbe med forholdet».

Men det er jo et faktum at folk blir årevis i dårlige forhold, der de ikke engang liker hverandre lenger, og bare klager over partner år etter år….

Anonymkode: 6ca3e...29f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Forhold er til for å gjøre hverandre godt. Når de ikke er gode så er de til mer skade enn gavn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er faktisk enig med ts. Hun/han sier jo ikke at folk skal «gi opp for lett» og «ikke jobbe med forholdet».

Men det er jo et faktum at folk blir årevis i dårlige forhold, der de ikke engang liker hverandre lenger, og bare klager over partner år etter år….

Anonymkode: 6ca3e...29f

Tråden er ekstremt nedlatende og stigmatiserende mot de som allerede lever i skam og undertrykkelse i voldelige forhold de sitter fast i. Det er langt mer komplekse årsaker til at man ikke kommer seg ut av et dårlig forhold enn at man ikke gidder eller er sterk nok. For eksempel at man risikerer å bli drept. 

Holdninger som dette øker bare tabuet og hindrer de som trenger hjelp i å søke det!

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra at jeg har sympati spesielt med de i voldelige og manipulerende forhold, og mer generelt at man holder sammen for barn, pga økonomi og livet man har skapt seg sammen, felles venner/familie osv, så har TS et poeng i mine øyne.

Jeg kjenner flere som burde skilt seg for evigheter siden, som bare klager. Begge to er gjerne dønn ulykkelige. Nå har jeg levd så lenge at jeg har sett flere av dem endelig skille seg, de får kanskje litt panikken/wake up call på 50-årsdagen når de innser at dette er det ene livet de har og vil de en annen vei så må de gjøre det nå og ikke "i morgen". Eller de møter noen andre, det er også ofte en brekkstang.

Jeg tenker jo da at det nok er bra for dem begge, men at dette burde de gjort for ti år siden.

Anonymkode: 0a46a...ef2

• Liker 4
Skrevet

TS er selvfølgelig inne på noe riktig og viktig her.

Men veldig artig å se kjerringkoret på KG hyle i fistel over tanken på at å det bare er å forlate et forhold man ikke er fornøyd med…

… merkelig nok det samme kjerringkoret som også hyler i fistel over at en mann som nektes sex i står fritt til å ha seg med andre – for det er jo bare å forlate forholdet!

😂😂😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da hadde vi sluppet unna mye elendighet her i verden. Ingen kriger, ingen sult og ingen problemer.

Dette har ingenting med trådens tema å gjøre. Håpløs stråmann. 1/10.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig, har ei venninne som bare klager over mannen sin. Hun er veldig slem mot han hele tiden og han er skikkelig dørmatte. 

Hvorfor noen av de blir kan jeg ikke skjønne. Har inntrykk av at årsak nr 1 er økonomi, årsak nr 2 er redd for å være alene så sent opp i årene og årsak nr 3 den inbildte kjærligheten. 

Anonymkode: 57141...676

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært fint om alle var smarte, lykkeligere og konstruktive til enhver tid.

Det hadde vært flott om ingen var utro, ingen var slemme mot hverandres noen gang og alle til enhver tid tok vare på seg selv og andre. 

Men jeg ser ikke hvordan det du skriver, skal hjelpe noen som er stuck og konfliktsky til å ta tak og slå opp.

Anonymkode: 7f084...45f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (10 minutter siden):

TS er selvfølgelig inne på noe riktig og viktig her.

Men veldig artig å se kjerringkoret på KG hyle i fistel over tanken på at å det bare er å forlate et forhold man ikke er fornøyd med…

… merkelig nok det samme kjerringkoret som også hyler i fistel over at en mann som nektes sex i står fritt til å ha seg med andre – for det er jo bare å forlate forholdet!

😂😂😂

Livet er vanskelig, prøv det den som vil 🙃

• Nyttig 1
Skrevet
Andro skrev (9 timer siden):

Jeg tenkte slik altfor lenge. Holdt sammen for barna. Gikk pliktløpet for barnas skyld. Forsøkte stadig nye måter å vekke sexlysten på. Kjøpte dyre ferier for å «oppleve noe sammen», pulte på damer jeg møtte på nett for å lette på trykket.

Det var selvsagt ikke bærekraftig, og det var åpenbart fra det øyeblikket jeg hevet blikket og krevde separasjon.

Ikke minst barna fikk det mye bedre nærmest umiddelbart.

Det gis ingen tapperhetsmedalje for å stå i et dårlig forhold, og det er det mange gode grunner til.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tråden er ekstremt nedlatende og stigmatiserende mot de som allerede lever i skam og undertrykkelse i voldelige forhold de sitter fast i. Det er langt mer komplekse årsaker til at man ikke kommer seg ut av et dårlig forhold enn at man ikke gidder eller er sterk nok. For eksempel at man risikerer å bli drept. 

Holdninger som dette øker bare tabuet og hindrer de som trenger hjelp i å søke det!

Med all respekt for undertrykte og mishandlede:

Dette er bare piss!

Å innvikle ting er aldri svaret. Veien ut er å forenkle og sette det på spissen.

Skjerp deg, du hjelper ingen. Lytt heller til TS dersom du selv blir mishandlet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men jeg ser ikke hvordan det du skriver, skal hjelpe noen som er stuck og konfliktsky til å ta tak og slå opp.

Da er du ganske blind, for det er nettopp slik hjelp TS gir.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Livet er vanskelig, prøv det den som vil 🙃

Hvis du insisterer på at det er vanskelig, så blir det vanskelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...