Gjest Klorin? Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Jeg kjøpte et brukt kjøleskap av en mann som så bra ut og ikke er så gammelt. Men det lukter... Jeg har tørket over med vanlig zalo der jeg har sett flekker, men ikke hatt tid til å vaske det ordentlig. Hva skal jeg bruke? Grønnsåpe eller klorin? Kan lukta komme fra noe annet, f.eks. at det lekker en slags gass? Nå er kjøleskapet relativt tomt, og jeg er så lei av lukta. Den gjør at jeg mister matlysta og jeg føler at den siver ut av kjøleskapet og ut i kjøkkenet...
Gjest gjest 0 Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Huseier kjøpte et brukt kjøeskap til oss som stinka gass, men jeg gikk over nøye både innvendig og utvendig med klor og det fjernet lukta.
Gjest Hippopotamus Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Jeg kjøpte et brukt kjøleskap av en mann som så bra ut ← Hjelper ikke om mannen så bra ut, vet du, det er kjøleskapet du må se på
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Jeg ville kjøpt et par sitroner, delt dem i to og gnidd over innsiden av kjøleskapet med det. Sitron er en veldig god luktfjerner.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 jeg fikk en fryser som luktet vondt, den hadde blitt brukt til lagring av makrell... brukte jif kjøkkenspray og tørket over med en klut, så tørket jeg over en gang til med eddikvann, og lukta ble borte.
Gjest Klorin? Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 Takk for svar. Det var ikke MANNEN som solgte kjøleskapet som så bra ut... jeg husker ikke hvordan han så ut engang, bortsett fra at han var ok til å være i ung bestefarsalder...
Gjest Melk Skrevet 12. januar 2006 #7 Skrevet 12. januar 2006 Salmiakk fjerner fett. En kopp med pulverkaffe (tørr) inni fjerner også lukt.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #9 Skrevet 13. januar 2006 Så ekkelt å kjøpe brukt kjøleskap. Og komfyr. Hadde jeg aldri orket. Usj.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #10 Skrevet 13. januar 2006 Så ekkelt å kjøpe brukt kjøleskap. Og komfyr. Hadde jeg aldri orket. Usj. ← Du vasker dem før du begynner å bruke dem, da...
Tirill Skrevet 14. januar 2006 #11 Skrevet 14. januar 2006 Prøvd å sette det i gang? Jeg kjøpte et som luktet. Vasket med grønnsåpe, klorin og zalo. Luktet like ille. Helt til jeg satte det på. Da forsvant lukta
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #12 Skrevet 14. januar 2006 Synes det er ekkelt uansett hvor mye man vasker og gnukker. Jeg hadde ikke klart å kjøpt brukt.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #13 Skrevet 15. januar 2006 Hjelper ikke om mannen så bra ut, vet du, det er kjøleskapet du må se på ←
lillesky Skrevet 7. februar 2006 #14 Skrevet 7. februar 2006 Jeg leste akkurat et kjærringråd om at man skulle sette inn en skål med bakepulver i kjøleskap som luktet vondt.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #15 Skrevet 7. februar 2006 Sett inn en kopp med eddik...! Det hjelper!
Gjest Binna Skrevet 7. februar 2006 #16 Skrevet 7. februar 2006 ALLE kjøleskap som har stått av begynner å lukte, samme hvor mye man har vasket dem.. Hvis ikke det er ubrukt da.. Jeg vil anbefale deg å bruke eddikvann og vaske over, så+ forsvinner lukta... Eddik er utrolig bra på lukt, funker tilogmed på kattedassen
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #17 Skrevet 7. februar 2006 Jeg leste akkurat et kjærringråd om at man skulle sette inn en skål med bakepulver i kjøleskap som luktet vondt. ← Det funker ikke. Jeg vasket ned mitt gamle kjøleskap før jeg solgte det, og prøvde bakepulver-rådet for å fjerne denne kjøleskaps-lukten som brukte kjøleskap får. Funket ikke i det hele tatt. Vasket også over med eddikvann uten at det gjorde noe stort mer enn å gi kjøleskapet en sur lukt en stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå