Gå til innhold

Flere med pcos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det flere som har pcos å hva er deres symptomer? Jeg har uregelmessig menstruasjon, hårvekst, men normalvektig. Alltid slitt med lange sykluser osv. Nå har jeg gått flere måneder uten mensen igjen, men litt mellomblødninger. Har også ofte mensensmerter,mensmurringer! Hva hjelper mot mensensmerter å mensmurringer, å er det mulig å bli kvitt alle symptomer? …

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hormonprevensjon. Unngå å ha menstruasjon ved å ikke ha menstruasjon. For litt over 100 år siden hadde kvinner ca 40 menstruasjoner gjennom livet. Det er ikke rart at folk får problemer når man plutselig har det tidobbelte. Så da er det ganske logisk at mye er løst ved å unngå menstruasjon.

Anonymkode: 22570...b6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hormonprevensjon. Unngå å ha menstruasjon ved å ikke ha menstruasjon. For litt over 100 år siden hadde kvinner ca 40 menstruasjoner gjennom livet. Det er ikke rart at folk får problemer når man plutselig har det tidobbelte. Så da er det ganske logisk at mye er løst ved å unngå menstruasjon.

Det skal stå "unngå å ha plager relatert til menstruasjon ved å ikke ha menstruasjon".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hormonprevensjon bare kamuflerer symptomene på PCOS, men gjør ingenting med det bakenforliggende eller med den økte risikoen for diabetes, hjerte- karsykdommer, kreft, etc.

Anonymkode: a23a9...1a1

Skrevet

Nå har jeg både pcos og endrometriose, så de henger litt sammen og er vanskelig å vite hva som er hva. 

Jeg har uønsket hårvekst på steder på kroppen det overhode ikke er greit med ekstra pels... Mye smerter, men etter at jeg sluttet å bruke prevensjon blør jeg bare to dager. Før blødde jeg opp til 10 dager. Legger lettere på meg rundt magen enn før. Bruker metformin mot pcosen så jeg har fått færre cyster etter jeg begynte på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...