Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Jeg og samboeren min har vært sammen i snart to år. Det startet helt i begynnelsen av forholdet. Han kalte meg for et annet jente navn. Et som overhodet ikke ligner mitt. Jeg sa det var greit (ble litt fornærma, men jaja), men spurte likevel om han kjente noen ved dette navnet siden han kalte meg det. Han svarte nei, han hadde aldri kjent noen med dette navnet. Noen måneder senere får jeg vite at eksen til kompisen hans heter dette og at samboeren min kjenner henne litt. Jeg spurte hvorfor han løy til meg og han svarte at han aldri tenker på henne og at det ikke var derfor han sa feil navn. Jaja, greit for denne gang også, og det går nesten to år. Vi er på en uteplass og ei jente kommer å gi samboer en klem og utvekser noen ord. Jeg spurte han hvem det var, men han svarer at han ikke husker navnet hennes. Jeg spøker og sier: er det henne med navnet? Nei, nei, nei det forsikrer han meg om at det ikke er. Noen uker går og det kommer frem at det faktisk er henne med navnet. HVORFOR I SVARTE LYGER HAN OM ET J.... NAVN? Det går noen uker til og han kaller meg feil navn igjen. Jeg tilgir. Det går noen dager til og han sier feil navn IGJEN (ja faktisk). Der gikk grensa, nå har vi krangla og jeg påstår at han har en ting for henne og tenker mye på henne siden han sier hennes navn hele tida, han påstår det motsatte. Har uansett kasta han ut...
Gjest 1111 Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Du kastet han ut? Syns det var litt forhastet, men det er nå din avgjørelse. Selv har jeg kalt kjæresten min for mange navn jeg, både navnet til en kamerat av meg og navnet til eksen min, og det ligger aldri noe bak det (men nå har ikke jeg lyvd om det heller da, på samme måte som din eks(?)-samboer)
Leo Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Vet du, jeg har flere ganger kalt samboeren min for Roy. Han heter absolutt ikke det og hadde du spurt meg ville jeg ha sagt at jeg heller ikke kjenner noen som heter det. Jeg gikk imidlertid på barneskolen sammen med en som heter det, men jeg har ikke sett ham på sikkert 20 år. Hadde jeg møtt ham på gaten eller på et utested ville jeg nok likevel hilst og slått av en prat hvis jeg hadde kjent ham igjen. Har aldri hatt noen "greie" for fyren og spør du meg hvorfor jeg av og til kaller samboeren min ved det navnet må svaret bli; Har absolutt ingen anelse! Han blir kalt mye annet rart også, f.eks. mikser jeg ofte ham og hunden (Heldigvis kaster han meg ikke ut da... ) Endret 12. januar 2006 av Leo
Cuba Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Jeg har eller har i allefall holdt på fler ganger å kalt samboern min for det samme som broren min! Og det er IKKE for det jeg har følelser for broren min eller noe! Men har merket at de gangene jeg har holdt på å kalt han det er det for det han oppfører seg på en måte som minner meg om broren min.. vanskelig å forklare! Men om de har vært mye sammen før, så kan det jo hende at det er ting du gjør som kan minne han om henne da.. så tror han i et øyeblikk at det er henne og kaller deg for det navnet! Men er kanskje litt mer alvorlig enn det siden du tok det skrittet å kastet han ut! Bør i allefall være det.. Endret 12. januar 2006 av Cuba
Gjest gjest1 Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 Det å kalle noen ved feil navn er fort gjort, men hvorfor i allverden skal han lyve om det? Nå synses jeg det kanskje er en smule forhastet å kaste ham ut uten å få en videre forklaring?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 jeg har selv kalt min nåværende kjæreste med navn på min 1. kjærlighet. UTEN noe som helst følelser for henne. BOMBESIKKER! å kaste noen uten KUN på det grunnlaget er jo VELDIG tynt
Nita Skrevet 12. januar 2006 #7 Skrevet 12. januar 2006 Jeg er nok enig med de som synes det kanskje var litt overilt å kaste ham ut på det grunnlaget som her er nevnt, men jeg mener allikevel at han har et forklaringsproblem. Han har i følge "tråd-starter" løyet flere ganger angående spørsmål rundt dette navnet og denne jenta med dette navnet. Er litt usikker på om det er fordi du virker veldig "opphengt" i dette, og han derfor velger "letteste" løsning, eller om han virkelig har noe å skjule. Nå er vel det problemet ute av verden, for ikke hadde jeg tatt tilbake noen som hadde kasta meg ut hvis jeg ikke hadde gjort noe "sprell"
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #8 Skrevet 12. januar 2006 Er det på noen måte rart at han lyver om dette så opphengt som trådstarter er i navnet? Om min partner hadde vært like sjalu av seg så hadde jeg nok ikke snakka sant jeg heller.
Ladyen Skrevet 12. januar 2006 #9 Skrevet 12. januar 2006 Hva hvis to stykker ligger i de heteste omfavnelser, og han sier navnet på exen sin, da ?
Gjest Embla s Skrevet 12. januar 2006 #10 Skrevet 12. januar 2006 har du kastet ham ut fordi han har sagt feil navn til deg? Mannen er vel så redd og nervøs for å si feil at det bare detter ut av ham..
Leo Skrevet 12. januar 2006 #11 Skrevet 12. januar 2006 Hva hvis to stykker ligger i de heteste omfavnelser, og han sier navnet på exen sin, da ? ← Ingen ny problemstilling her på KG og som jeg har sagt før; I følge vitenskapen lagres navn vi bruker/har brukt mye på "hurtigtaster" i hjernen og det tar lang tid før disse slettes selv om navnet ikke lenger hverken brukes eller er i tankene våre. Jeg må innrømme at jeg tenker meg godt om før jeg bruker navn i slike situasjoner siden jeg av og til surrer noe så helt forferdelig og selvfølgelig forstår at det kan oppleves som ekstremt sårende. Det er imidlertid navnene jeg roter med, ikke personene. Det er helt ubevisst og jeg skulle virkelig ønske at det ikke var slik!
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #12 Skrevet 12. januar 2006 Jeg har en eks som kalte meg ved navnet til eksdama si 6 ganger i løpet av 9 mnd. og det var sårt. For helt siden jeg involverte meg med han hadde jeg en stygg følelse av at han ikke helt var over denne jenta, og at han da kalte meg ved navnet hennes til stadighet var selvfølgelig vondt. Og jeg tror den dag i dag at han ikke var over eksen sin. Snakk med han om det og finn ut hvorfor han løy om det. Det kan jo være ingenting eller det kan ha vært følelser der. Men jeg synes det er litt drøyt å droppe hele fyren av den grunn og jeg tipper at det ganske enkelt var en glipp
Elle Melle Skrevet 12. januar 2006 #13 Skrevet 12. januar 2006 Mannen min kalte meg for exens navn ved et par anledninger. Heldigvis var han hoppende forbannet da han gjorde det, og det tok jeg som et godt tegn... Dessverre bruker han nå MITT navn når han er rasende på folk, så det forsøker jeg å ikke tenke for hardt over.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 13. januar 2006 #14 Skrevet 13. januar 2006 Er det på noen måte rart at han lyver om dette så opphengt som trådstarter er i navnet? Om min partner hadde vært like sjalu av seg så hadde jeg nok ikke snakka sant jeg heller. ← Fullstendig enig - det var akkurat det som slo meg også. Det virker som om samboeren er livredd for at trådstarter skal bli hysterisk og sjalu hvis han sier at "jo, eksen til en bekjent av meg heter det". Trådstarter virker ekstremt opptatt av hvem som har dette navnet som har blitt sagt feil, dette kommer ikke minst til syne i den anledningen der de treffer en jente med dette navnet og stakkars samboeren må bortforklare det hele. Uansett - det er fullstendig normalt å si feil navn til kjæresten sin. Jeg sier enten eksen min sitt navn, min brors navn, min mors (!) navn, eller gjerne en kompis av oss begge to som vi har mye å gjøre med sitt navn. Samboeren min synes jo ikke akkurat det er noe mistenkelig bak deg, og det burde ikke trådstarter heller gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #15 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har kalt samboeren min min ex navn to ganger, mente jo ikke noe med det, det bare står på "hurtigtast". På samme måte som barn kan komme til å kalle læreren sin for mamma... Men min venninne hadde nettopp fått seg samboer, og fastelefon. Samboeren svarte på telefonen da den ringte, og vedkommende spurte etter "dama di" eller "din bedre halvdel" eller noe sånt (skulle altså snakke med venninna mi). Hvorpå samboeren svarte "Astrid? Ja vent litt, hun er på kjøkkenet, jeg skal hente henne" og han går ut i gangen og roper "Astrid! Telefon!" .....Min venninne heter Gunn... exen hans het Astrid.......
Floja Felíz Skrevet 13. januar 2006 #16 Skrevet 13. januar 2006 Enig i at det er fort gjort å si feil navn, kan være mange forklaringer på det. Problemet er vel at han lyver om det, da ville jeg også blitt irritert, skeptisk, usikker og forbanna i lengden. Har du snakka mer med ham siden du kasta ham ut?
Gjest Piper Skrevet 13. januar 2006 #17 Skrevet 13. januar 2006 har du kastet ham ut fordi han har sagt feil navn til deg? Mannen er vel så redd og nervøs for å si feil at det bare detter ut av ham.. ← Høres det ut som han bare sa feil navn, eller var det det du syns var det viktigste i teksten? Personlig syns jeg løgnene hans var verre enn navnkallingen, så kommer navnkallingen oppe på det hele og jeg selv hadde kastet han ut.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 13. januar 2006 #18 Skrevet 13. januar 2006 Jeg burde kanskje ha sagt at det var flere grunner til at jeg kasta han ut. Vi begynte å krangle og sa en del ting som ikke burde blitt sagt. Uansett så roet vi oss begge to og han kom hjem noen timer senere. Joda, jeg kan tilgi fordi han sa feil navn og jeg syns det er urimelig av dere å kalle meg sjalu osv...uten at dere egentlig vet så mye om forholdet vårt. Men jeg setter pris på de seriøse svarene, ting løser seg til slutt.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 13. januar 2006 #19 Skrevet 13. januar 2006 Jeg ble ved to anledninger kalt "Fredrik" av eksen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå