AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Jeg har en venninne som jeg stort sett kun hører fra om hun har noe hun ønsker å snakke om som angår henne selv (forholdet/jobben). Synes nesten aldri jeg hører fra henne hvor hun bare lurer på hvordan jeg har det.. vi pleide å være veldig gode venner. Men virker ut som hun egentlig ikke er særlig interessert i meg, kun å ha noen å drøfte egne problemer med.. lignende erfaringer? Anonymkode: 14b2b...303
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 Hvordan oppfører hun seg når du tar kontakt og vil snakke om noe da? Hører hun på deg eller bare overkjører med meg meg meg? Anonymkode: 3561d...063 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan oppfører hun seg når du tar kontakt og vil snakke om noe da? Hører hun på deg eller bare overkjører med meg meg meg? Anonymkode: 3561d...063 TS: hun har ofte veldig lite tid til å prate, alltid noe om at hun er opptatt eller må ringe opp igjen noen minutter inn i samtalen... men om hun selv har noe på hjertet kan samtalen vare mye lenger Anonymkode: 14b2b...303
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 Jeg har en sånn venninne, men hun har litt vrangforestillinger og tror jeg bare snakker om meg selv og at hun ikke gjør det. Det er veldig pussig, hun klager å syter i timesvis om ting som går galt i hennes liv jeg lytter og lytter. Hvis jeg snakker i fem min om mitt, så avbryter hun meg enten med en eller annen quick-fix løsning på mitt problem eller med at hun ikke har tid akkurat nå og må legge på. Hvis ikke gjør det hun foreslo som løsning på mine problemer blir hun provosert om jeg nevner det en gang til og sier: " jeg sa jo at du skulle...". Jeg ringer ikke og spør henne hvordan hun har det, fordi jeg vet hva jeg får" klaging i timesvis om hennes mann, hennes jobb, økonomien hennes, familien hennes, helsa hennes, oppveksten hennes" og dårlig samvittighet hvis jeg sier noe om mitt liv i fem minutter. Hun har det alltid verst (selv om hun ikke har det). Noe jeg kan er å lytte og støtte, så har gjort mye av det, men det begynner å bli nok, når hun ikke ser sin egen oppførsel og gir meg skylden. Om jeg får fem minutter, så er det for mye for henne. Begynner å tro hun er narcissist. Hun ser iallefall ikke hvordan samtalene er veid svært mye på hennes side, ettersom hun har gitt uttrykk for at hun syntes jeg snakker for mye om meg selv og hun sier det samme om andre venner. "De skal alltid bare fokusere på seg selv og prate om egne problemer " derfor liker hun de ikke... Anonymkode: 94053...804
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 Livet er dynamisk. Og noen ganger er det litt mye, og da er det ikke alltid lett å ta inn alt som er med andre. Men syntes du det går stort sett en vei. Så kan vel også du si du må gå og si du må ringe henne opp igjen. Kanskje bedre møtes litt oftere enn å ta praten på tlf. En gitt tid man møtes istedenfor. Finne på noe. Feks bolig eller lignende. Da er det ikke rom for problem prat. Anonymkode: 590c5...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå