Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Men jeg ønsker at hun skal ha tilgang til uten at hun må lese sin mail sammen med min. Noen forslag til løsning? Tenkte helst på en gmailadresse, men trenger et mailprogram. Jeg bruker Opera, men hun bruker IE. Hun er ni år, og det hadde jo vært kjekt med en nettleser med litt duppedingser på. Litt smileys og sånt.
Dru Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Thunderbird er et veldig allsidig mailprogram som bruker extentions på samme måte som Firefox. Du kan bygge det ut ganske mye, tror jeg. Gratis er det også. Hvis du vil ha en gmail-invitasjon, så er det bare å sende meg en PM. Eller trenger man invitasjoner i det hele tatt nå for tiden?
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Thunderbird er et veldig allsidig mailprogram som bruker extentions på samme måte som Firefox. ← Så flink du er i gresk! Kan du oversette vær så snill? Har gmail selv jeg, kan sikkert ordne det via den. Men jeg er veldig takknemlig for tilbudet.
Dru Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Ok. Thunderbird er et mailprogram sånn som Outlook er. Det finnes ingen mailprogram i Internet Explorer. Du kan like gjerne lage til en konto i outlook. Men jeg anbefaler altså Thunderbird. Det finner du her: http://www.mozilla.com/thunderbird/ Hos Gmail finner du også en lettfattelig bruksanvisning på hvordan du setter opp kontoen i Thunderbird.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 Ok. Thunderbird er et mailprogram sånn som Outlook er. Det finnes ingen mailprogram i Internet Explorer. Du kan like gjerne lage til en konto i outlook. Men jeg anbefaler altså Thunderbird. Det finner du her: http://www.mozilla.com/thunderbird/ Hos Gmail finner du også en lettfattelig bruksanvisning på hvordan du setter opp kontoen i Thunderbird. ← Tusen takk! Da prøver vi den. Jeg mente jo at hun bruker IE som nettleser, i og med at hun ikke har mail enda. Jeg bruker Opera til både mail og nettet. Nå får vi se om vi får det til!
Dru Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 Det er fullt mulig å bruke webmailen til gmail, men da blir det litt vanskelig med smileys og sånt. Og niåringer liker vel gjerne litt smileys og andre fargerike ting.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #7 Skrevet 12. januar 2006 Grrr. Får bare opp en feilmelding som sier: An error occured with the POP3 mail server. Mail server pop.mail.com responded: Og så ingenting. Veldig irriterende. Vet du hva jeg har gjort feil? Violetta, ikke innlogget
Dru Skrevet 12. januar 2006 #8 Skrevet 12. januar 2006 Du må aktivere for pop inne på gmail. Har du gjort det?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #9 Skrevet 12. januar 2006 Du må aktivere for pop inne på gmail. Har du gjort det? ← Ja det har jeg gjort.
Dru Skrevet 12. januar 2006 #10 Skrevet 12. januar 2006 Nei, da vet jeg ikke. Dobbelsjekk alt du har lagt inn i Thunderbird iallfall.
Gjest Ananas Skrevet 12. januar 2006 #11 Skrevet 12. januar 2006 Violetta: Thunderbird er bare et program du har på datamaskina, og ingen epost-konto. Lager du en gmail-konto, så kan du sjekke den eposten via websida gmail.com, *eller* ved hjelp av et epostprogram som thunderbird. Du må da stille inn thunderbird til å sjekke gmail-kontoen for epost, og til det trenger du adressa til pop-serveren til gmail, brukernavn og passord. POP står for Post Office Protocoll og er en standard for hvordan epost kan hentes ned med et epostprogram fra en epostkonto.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #12 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Violetta: Thunderbird er bare et program du har på datamaskina, og ingen epost-konto. Lager du en gmail-konto, så kan du sjekke den eposten via websida gmail.com, *eller* ved hjelp av et epostprogram som thunderbird. Du må da stille inn thunderbird til å sjekke gmail-kontoen for epost, og til det trenger du adressa til pop-serveren til gmail, brukernavn og passord. POP står for Post Office Protocoll og er en standard for hvordan epost kan hentes ned med et epostprogram fra en epostkonto. ← Tusen takk Ananas, men det meste av dette visste jeg egentlig fra før. Har opprettet gmail-konto, opprettet konto i Mozilla Thunderbird og sjekket instillingene til gmail for pop. Men det er sikkert noe jeg har oversett. PS Jeg tenkte det var lettere med et mailprogram installert på maskinen for niåringen min enn at hun måtte inn på nettet for å lese mailen sin. Endret 12. januar 2006 av Violetta
Gjest Ananas Skrevet 12. januar 2006 #13 Skrevet 12. januar 2006 Grrr. Får bare opp en feilmelding som sier: An error occured with the POP3 mail server. Mail server pop.mail.com responded: ← Den feilmeldinga der leser jeg som om du ikke har satt opp riktig pop-server, da ville det gjerne stått noe om pop.gmail.com. Hmm mulig du må skru på pop-tilgang i gmail fra web også.
iingvild Skrevet 14. januar 2006 #14 Skrevet 14. januar 2006 Mener å huske at jeg måtte tillate videresending av mail på nettsiden hos gmail. Også var det viktig å lagre før en prøvde å få det til å virke. Lykketil.... Husk å registrer adressa hennes, slik at hun kan bruke den samme adressen til msn messenger når den tid kommer.
Grooo Skrevet 14. januar 2006 #15 Skrevet 14. januar 2006 Sikker på at jenta synes det er bedre med et program på selve pcen enn å lese i nettleser? Min søster synes gmail i nettleser er det beste, da kan man logge inn når man er hos venner, på skolen osv. (Kan såklart det uansett, men hun vil ikke ha mailen inn i Outlook/Thunderbird var mitt poeng.)
Gjest Spacegirl Skrevet 14. januar 2006 #16 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Eller hva med Incredimail? Det er lenge siden jeg har brukt det, men etter hva jeg husker så er dette et ganske morsomt epost-program med masse smilyer, bakgrunner og annet dilldall. Du finner det her. Edit: Oppdaget at Incredimail ikke finnes på norsk, så det kan kanskje bli et hinder. Endret 14. januar 2006 av Fairy
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #17 Skrevet 14. januar 2006 Edit: Oppdaget at Incredimail ikke finnes på norsk, så det kan kanskje bli et hinder. ← Ja det bør være på norsk, og det er jo også gmail på nettleser. Derfor er det bedre med et program på maskinen.
Grooo Skrevet 14. januar 2006 #18 Skrevet 14. januar 2006 Gmail får man på svensk i alle fall, norsk kommer sikkert etter. Fattern likte Gmail godt når den "snakker" svensk til ham *ler*
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #19 Skrevet 15. januar 2006 Ikke bruk Gmail folkens! Dere blir overvåket og sporet så intensivt at dere nesten ikke kommer til å tro det.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #20 Skrevet 15. januar 2006 Ikke bruk Gmail folkens! Dere blir overvåket og sporet så intensivt at dere nesten ikke kommer til å tro det. ← Og det gjør man ikke på f.eks. hotmail?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå