Gå til innhold

Hvis man får negativ HPV-test og aldri ligger med noen igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man da stole på at man ikke har HPV-smitte og heller ikke vil utvikle noe? Eller kan man ha alt mulig likevel, så det kan blusse opp igjen senere?

Anonymkode: d09b8...be4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HPV virus er over femti forskjellige virus og såvidt gynekolog sa til meg fins det ikke tester som er like sikre på å påvise alle virusene. Så det er nok en sjanse for at man kan ha et HPV virus uten at det dukker opp på første test, falsk negativ. 

Ikke la hpv virus stoppe deg fra å nyte sex! 80% får hpv før eller senere og det er bare et par av hpv virusene som gir risiko for kreftutvikling. Og har man et av de hpv virusene er det bare 5-10%sjanse for at det utvikler seg til kreft. 

Kondom er også fint om man er redd for smitte :)

Anonymkode: 5db25...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan man da stole på at man ikke har HPV-smitte og heller ikke vil utvikle noe? Eller kan man ha alt mulig likevel, så det kan blusse opp igjen senere?

Ja Hpv er jo et virus da som smitter. Men en kan ha viruset og det kan forsvinne av seg selv, for det har skjedd med meg. Jeg hadde det da jeg var noen og 20 år, hadde kraftige celleforandringer og Gynekologen brant vekk en cellebit og da gikk det tilbake. Hvis du ikke har viruset i kroppen og du ikke ligger med noen, så kan du ikke få Hpv.

Anonymkode: 1ad00...3ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

HPV virus er over femti forskjellige virus og såvidt gynekolog sa til meg fins det ikke tester som er like sikre på å påvise alle virusene. Så det er nok en sjanse for at man kan ha et HPV virus uten at det dukker opp på første test, falsk negativ. 

Ikke la hpv virus stoppe deg fra å nyte sex! 80% får hpv før eller senere og det er bare et par av hpv virusene som gir risiko for kreftutvikling. Og har man et av de hpv virusene er det bare 5-10%sjanse for at det utvikler seg til kreft. 

"Bare" 5-10%? Det er jo ganske høy sannsynlighet  :(

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo flere man har sex med jo større er oddsen for å få hpv virus. Kondom hjelper ikke godt nok mot hpv. Ikke alle virusene fremkaller kreft, men hvorfor ligge rundt og spille lotto? Det virker som at ts ville begrense den muligheten.. 

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (10 minutter siden):

Jo flere man har sex med jo større er oddsen for å få hpv virus. Kondom hjelper ikke godt nok mot hpv. Ikke alle virusene fremkaller kreft, men hvorfor ligge rundt og spille lotto? Det virker som at ts ville begrense den muligheten.. 

Nettopp. Jeg har ikke hatt så mange partnere selv, men det hjelper jo ikke hvis mine partnere har ligget med mange, da får jeg det jo derfra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp. Jeg har ikke hatt så mange partnere selv, men det hjelper jo ikke hvis mine partnere har ligget med mange, da får jeg det jo derfra.

Både jeg og mannen har kun ligget med hverandre og likevel fikk jeg hpv og livmorhalskreft.

Anonymkode: 67ae7...d44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Både jeg og mannen har kun ligget med hverandre og likevel fikk jeg hpv og livmorhalskreft.

Det høres helt vilt ut. Hvordan er det mulig? 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Viruset kan ligge latent i mange år. Eller kanskje noen ikke har vært trofast? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Celleendringer bruker mange år på å utvikle seg, så at du har negativ HPV-test nå, er ingen garanti for at du ikke vil teste positivt senere. Er du jomfru og har sex med en jomfru er du ganske safe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Samme her , to partnere og fikk celleforandringer pga hpv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...