AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Vi er ett par som kan kose seg med vin og en bedre middag etter at barnet på 3 år er lagt. Dette skjer ytterst sjeldent fordi mannen jobber turnus og fordi barnet vårt er vanskelig å legge om dagen. Max 4-5 ganger i året. Med drikking mener jeg en flaske vin på deling på to personer i tillegg til en bedre middag, aldri «fyllefest» Jeg fortalte min venninne om dette, da hun ba om tips til å «ta vare på forholdet». Hun mente vi var svært uansvarlige som kunne drikke etter at ungen var lagt. Hva om barnet plutselig ble dårlig og måtte kjøres til legevakta? Hva om han våkner og finner to berusede foreldre? Hva om noe skulle skje? For min del blir jeg aldri «drita» etter 1-2 glass vin. Samme gjelder mannen min. Skulle noe alvorlig skje så hadde jeg ikke vært kjørbar uansett, da hadde vi ringt sykebil fordi jeg fungerer ikke under press. Vi bor forøvrig 10 min unna både legevakt og ett stort sykehus. Mener flertallet her på KG det samme? Er det uansvarlig å dele en flaske vin med samboer etter at barnet er lagt? Anonymkode: 6e6c2...109 1
Gjest theTitanic Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 Man blir ikke akkurat rasende full av det der. Må barnet akkurat da til legevakta så kan dere ta drosje på lik linje som alle de som ikke har bil. Man er jo ikke uansvarlig forelder om man ikke har bil.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Deler ofte et glass vin med mannen etter at barna er lagt. Har ennå ikke måttet dra på legevakta og det er vel ikke slik at et av barna plutselig blir syk rett etter legging. Man merker det som regel litt før. Da kan man droppe vinen☺️ Anonymkode: adf96...68d 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Null problem. De færreste drikker seg drita av et glass eller to. Man kan ikke leve i «hva om» i 18 år akkurat. Anonymkode: ccb3f...a69 7
Agaton Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 Null problem. Større problem om dere som småbarnsforeldre ikke kan kick back og kose dere litt. Og er det livskritisk, kjører man selvsagt selv. Ellers tar man jo bare taxi. uproblematisk!! 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 Skjønner godt hvis venninnen din sliter i forholdet sitt. Hun høres jo fullstendig nevrotisk ut. Anonymkode: 5e1fe...cc6 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 Vi tar oss et glass vin eller en øl når barnet er lagt hvis vi føler for det. Svigers er nermeste nabo, det samme med broren til samboer, og søstra hans, og vi har flust av venner rett rundt hjørnet som kan å kjøre bil. Så akkurat det med å komme oss til en legevakt er ikke noe å tenke på. Dessuten, vi drikker ALDRI så mye at vi ikke kan kjøre, så det er snakk om det ene glasset med vin, ikke fyllefest. Er barnet sykt fra før drikker vi så klart ikke Anonymkode: eb9e3...be8 1
mingus Skrevet 30. juni 2023 #10 Skrevet 30. juni 2023 Kommer til å gjøre det selv når amming er over med yngste, har spart ei flaske hvitvin og den skal vi kose oss med 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #11 Skrevet 30. juni 2023 Dette er helt vanlig. Ikke noe stress. Det som er med avholdsfolk er at de irl, og spesielt på nett, oppfører seg som moralens voktere og er raske med å liste en rekke med skrekkscenarioer om hvorfor du ikke bør nyte det glasset. Helt ærlig så er avholdsfolk noen av de mest nevrotiske menneskene jeg kjenner. Nevrotiske og dømmende. Kjenner flere som er som venninnen din, dessverre, og de har ofte samme retorikk. Anonymkode: d0116...65d 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #12 Skrevet 30. juni 2023 Drikker 1-2 glass hvitvin stort sett hver fredag og lørdag, jeg! Mannen er mer glad i øl, så han tar 2-3 øl. Det gir oss så mye å kose oss litt ekstra sammen i helgene når ungene har lagt seg. Vi har to barn på 5 mnd og 3 år. Anonymkode: de122...05f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #13 Skrevet 30. juni 2023 Jeg ser overhode ingen problemer med å ta et glass vin eller to, så lenge man ikke blir overstadig beruset. Jeg er selv oppvokst med foreldre som med ujevne mellomrom hadde «festlige lag» mens vi ungene (og gjerne gjestenes unger) fikk godteri og film på rommet. Har bare gode minner knyttet til det. Nå skal det sies at jeg aldri opplevde foreldrene mine som overstadig beruset heller på disse kveldene. Anonymkode: 1df74...e47 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #14 Skrevet 30. juni 2023 Nei, det er ikke uansvarlig. Anonymkode: ad751...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #15 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser overhode ingen problemer med å ta et glass vin eller to, så lenge man ikke blir overstadig beruset. Jeg er selv oppvokst med foreldre som med ujevne mellomrom hadde «festlige lag» mens vi ungene (og gjerne gjestenes unger) fikk godteri og film på rommet. Har bare gode minner knyttet til det. Nå skal det sies at jeg aldri opplevde foreldrene mine som overstadig beruset heller på disse kveldene. Anonymkode: 1df74...e47 Helt enig! Var veldig vanlig når jeg var ung. Anonymkode: 166fd...019
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #16 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt enig! Var veldig vanlig når jeg var ung. Anonymkode: 166fd...019 Det er mye som var vanlig da vi var ung, men som man heldigvis har vett nok til å ikke gjøre nå. Vår barndom er heldigvis ikke målet på perfeksjon selv om du og enkelte andre ser ut til å tro det. Anonymkode: aa7a2...42c
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #17 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er mye som var vanlig da vi var ung, men som man heldigvis har vett nok til å ikke gjøre nå. Vår barndom er heldigvis ikke målet på perfeksjon selv om du og enkelte andre ser ut til å tro det. Anonymkode: aa7a2...42c Uenig. Foreldre var mye mer avslappet før når det gjaldt situasjoner som TS beskriver, men også det meste annet. Ja, vi ssom barn var på selvstyre mye mer enn det vi lar barna våre være i dag. Men jeg tror nok at denne mer avslappede holdningen i barneoppdragelsen skapte mer robuste mennesker. Jeg prøver hele tiden også å tenke barnas velferd foran alt annet, men erkjenner også at jeg kan bli litt vel nevrotisk av og til. Og det tror jeg ikke barna mine har godt av. Anonymkode: d0116...65d 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #18 Skrevet 30. juni 2023 Hvis man må være alltid må være kjørbar kan ikke folk uten lappen få barn. Og hvis man mister lappen må man levere fra seg barna også 😬 Anonymkode: 424ab...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #19 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er ett par som kan kose seg med vin og en bedre middag etter at barnet på 3 år er lagt. Dette skjer ytterst sjeldent fordi mannen jobber turnus og fordi barnet vårt er vanskelig å legge om dagen. Max 4-5 ganger i året. Med drikking mener jeg en flaske vin på deling på to personer i tillegg til en bedre middag, aldri «fyllefest» Jeg fortalte min venninne om dette, da hun ba om tips til å «ta vare på forholdet». Hun mente vi var svært uansvarlige som kunne drikke etter at ungen var lagt. Hva om barnet plutselig ble dårlig og måtte kjøres til legevakta? Hva om han våkner og finner to berusede foreldre? Hva om noe skulle skje? For min del blir jeg aldri «drita» etter 1-2 glass vin. Samme gjelder mannen min. Skulle noe alvorlig skje så hadde jeg ikke vært kjørbar uansett, da hadde vi ringt sykebil fordi jeg fungerer ikke under press. Vi bor forøvrig 10 min unna både legevakt og ett stort sykehus. Mener flertallet her på KG det samme? Er det uansvarlig å dele en flaske vin med samboer etter at barnet er lagt? Anonymkode: 6e6c2...109 Ja, det er uansvarlig. Jo yngre barnet er jo mer uansvarlig er det. Skjerpings!! Anonymkode: 35641...612
Maskinfører Skrevet 30. juni 2023 #20 Skrevet 30. juni 2023 Så sant barnet er friskt så skal det ikke være noe i veien for det en gang jeg angret på at jeg/vi drakk var på hyttetur en gang jeg hugde meg i finger,n med øks heldigvis var moren til ene som var med sykepleier så han ringte henne og spurte hva vi skulle gjøre var kokt vann og plastre da siden vi ikke fikk sydd var redd når jeg våknet den morgenen etter hadde hånda under dyna hele natta og var livredd for koldbrann (var vinter,n) men det grodde selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå