Gå til innhold

Frustrerende å bli gammel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så kommuniser dette til ektefellene deres da!? 

Ikke sitt her og syt om det, SNAKK med kona/mannen, la dem få vite i klare ord hvordan ståa er og hva slags løsninger dere sammen kan finne!

Tafatte nordmenn! Skal liksom ikke snakke om det og hvis man snakker om det så kommuniseres det så veikt at ingen skjønner hvor det bærer hen.

Anonymkode: dfdd6...b5d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det gjør menn også. 

Anonymkode: 29d31...dc0

Hvorfor er det så latterlig mange kåte menn i alle aldre på alle forum og datingsider da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke sitt her og syt om det, SNAKK med kona/mannen, la dem få vite i klare ord hvordan ståa er og hva slags løsninger dere sammen kan finne!

Tafatte nordmenn! Skal liksom ikke snakke om det og hvis man snakker om det så kommuniseres det så veikt at ingen skjønner hvor det bærer hen.

Du tenker at vi har ikke såpass omløp at vi har prøvd det?  Tror det er greit om du tar deg ei pære å roer ned et hakk eller to.. 

Anonymkode: 2d3a5...88c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Så da betyr det at jeg som singel og kåt kvinne på 48 år bør gå ned i alder på letingen etter en mann i fremtiden. Jeg ser ikke for meg et fremtidig liv uten sex, så trist det ville vært!

Anonymkode: 19b8e...384

Tja.. eller så kan du jo se sånn på det at en mann på 50 som fremdeles er proppfull av lyst gjerne er vel så sikkert ? 😊

AnonymBruker
Skrevet

50-årene er tunge for menn, siden jevnaldrende damer mister sexlysten ☹️

Anonymkode: 00ecb...b1c

Nei, men seriøst! Dette gjelder absolutt ikke alle! Vi er et par i slutten av 50 årene, har vært gift i maaaange år, hatt småbarn, travle jobber, men er nå i en fase der vi både har tid og lyst til å fortsette med et aktivt sexliv. Vi har eksperimentert litt med å noen ganger invitert inn en ekstra mann, og ikke manglet aktive, virile kandidater på vår egen alder…

Anonymkode: d2b61...9f8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjipt å kjenne at sexlysten er ulik mellom mann og kone, du har foreløpig fremdeles mye lyst, hennes har allerede begynt å dabbe av. Det er jo ikke noe alternativ å gå fra hverandre bare av den grunn, men det er frustrerende. Det er frustrerende å vite at tida med heftig, deilig seksuell nytelse ser ut til å være over, og det vil man bare ikke..

Sexlysten din begynte sin nedgang allerede da du var i 18-20 årsalderen.  Annerledes for kvinner, hvor sexlysten er økende med årene.  Vi er på vårt mest lystne i 40-50 års alderen.  Holder man seg kun til det seksuelle, er biologien faktisk slik at eldre kvinner passer best sammen med yngre menn.   

Derfor tror jeg du tar feil når du tror at din kones sexlyst har dabbet av.  Hun har bare ikke lyst på sex med deg.  Du er gammel vane og ikke spennende nok.  Spør henne - jeg vedder på at jeg har rett!  

• Liker 3
Skrevet

'Trikset' er selvfølgelig å være sammen med noen som har noenlunde samme sexlyst som deg selv. Det er en god start om dere var på samme nivå i starten av forholdet men siden det er uforutsigbart hvor mye, og i hvilken hastighet sexlysten endrer seg, så er det en statistisk umulighet at alle par fortsatt er på samme nivå etter 20-30 års samliv.

Kanskje vi finner svaret i skilsmissestatistikken? De 50%-ish som skiller seg gjør det på grunn av store forskjeller i sexlyst? De som finner seg ny partner er dem som fortsatt har lyst mens de som har mistet sexlysten forblir single? 😛

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, er ikke på jakt etter sympati - vil vel egentlig bare si husk å lev da folkens, bruk den deilige mulighetene dere har mens dere har dem. 

Gjør deg selv, da.

M50+

Endret av Snok1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Amossa said:

Sexlysten din begynte sin nedgang allerede da du var i 18-20 årsalderen.  Annerledes for kvinner, hvor sexlysten er økende med årene.  Vi er på vårt mest lystne i 40-50 års alderen.  Holder man seg kun til det seksuelle, er biologien faktisk slik at eldre kvinner passer best sammen med yngre menn.   

Derfor tror jeg du tar feil når du tror at din kones sexlyst har dabbet av.  Hun har bare ikke lyst på sex med deg.  Du er gammel vane og ikke spennende nok.  Spør henne - jeg vedder på at jeg har rett!  

Men kjære velsignede vene! Tror du ikke vi snakker sammen?? Vi er for pokker ikke fullstendig dysfunksjonelle selvom vi ikke lenger har samme sexlyst? Og det må man nå vel ha lov å syns er litt kjipt, eller passer ikke det din teori ?

Hadde vi vært på din planet, så hadde vi gått hver til vårt..

TS

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så da betyr det at jeg som singel og kåt kvinne på 48 år bør gå ned i alder på letingen etter en mann i fremtiden. Jeg ser ikke for meg et fremtidig liv uten sex, så trist det ville vært!

Ja jeg anbefaler en yngre mann!

Anonymkode: 8a126...262

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette har vært et nesten daglig tema hos oss i fem år nå. Har vært i parterapi og jeg har luftet tanker om åpent forhold.. ikke er mannen norsk og vi er ikke redde for å snakke om noe..;)

Anonymkode: 8a126...262

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tja tydeligvis frustrerende å bli gammel hvis man er i et langvarig forhold ifølge denne tråden, som singel dame på 46 år kan jeg ikke si jeg kjenner meg igjen i noe av det som er skrevet her.

Anonymkode: 5dc3b...aba

Enig...jeg er singel dame på 47 og har et aktivt sexliv med yngre elskere, trener og reiser og føler at 40-årene har vært veldig bra. Tror 50-årene kan bli like bra.

Anonymkode: 75c38...dac

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Frustrerende at utseendet falmer. Samtidig gleder jeg meg til å bli så gammel at ingen forventer noe annet enn rynker og grått hår. Jeg har det likevel bedre med meg selv nå enn for ti år siden så jeg vil ikke tilbake.

Anonymkode: 0a7dd...037

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Tror dette er en generalisering med hauevis av unntak. Jeg er 45 og har fremdels ståpikk mange ganger hver eneste dag.

Anonymkode: 48d39...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Rart, er over 20 år yngre en deg å går med samme bekymring 😅 Føler sexlivet ble over før det startet, må slutte å være så dramatisk, så det ikke blir en sannhet i det.

Det er nok ikke så ille som du tror, å du har sikkert mange, mange gode stunder forran deg fortsatt,m en du burde kommunisere dette til din kone. Så en ganske kjekk mann på muligens din alder i går, med så, så mener jeg ikke møtte. Jeg så han på butikken, han så nok ikke at jeg så han. Kanskje det samme skjer med deg, du er nok en kjekkas. 

Anonymkode: 4be17...0c3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Trådstarter sier vel at han har mer sekslyst enn kona.

Sekslysten vil vel variere fra mann til mann, liker du yngre menn kan du sikkert gå for det. Nå er du singel og har kanskje sex som det er?

Når det gjelder liv uten sex var det nok mest trist før en hadde hatt sex så mest frustrerende å være i et seksløst forhold og nå ganske ok siden jeg har opplevd sex i livet.

Som mann kan en ikke regne med det som en selvfølge og en får være takknemlig for det en har fått med seg. Jeg regner kanskje med at mine aktive seksuelle dager er over selvom det hadde vært morsomt med sex igjen. 

Skrevet

Nå finnes det mange utrolig flotte kvinner fra midten av 40-årene og oppover, så det er definitivt håp for dere om lysten er på plass. Men, det er naturligvis en fordel å ta vare på kroppen. Det er store variasjoner. På samme måte som med oss menn. 

Jeg kan ikke påstå at sexlysten er like høy nå som i 20-åra. Heldigvis, vil jeg nesten si, da var det nesten plagsomt. Selv som 57-åring så er det definitivt ingen mangel på lyst, det er bare en kvinnelig partner som mangler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Frustrerende at utseendet falmer. Samtidig gleder jeg meg til å bli så gammel at ingen forventer noe annet enn rynker og grått hår. Jeg har det likevel bedre med meg selv nå enn for ti år siden så jeg vil ikke tilbake.

Anonymkode: 0a7dd...037

Sånn føler jeg det også. Rart hvordan det utenpå endres men at man føler seg lik inni. Jeg som kvinne har merket lite forskjell på lysten. 42. 

Anonymkode: 1abda...96e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 20.05):

K46 her også😄 har det slik jeg også…. Samboer har rundet 50 og er bare sliten og gidder ingenting. Jeg vil flørte, gå ut for å spise, reise og oppleve ting, ha sex osv - det er så trist at livet liksom er over🙈

Anonymkode: 38c64...be3

Hvorfor vil du flørte?

Anonymkode: 7b0ca...1f8

Skrevet
Navnet Mitt skrev (4 timer siden):

Nå finnes det mange utrolig flotte kvinner fra midten av 40-årene og oppover, så det er definitivt håp for dere om lysten er på plass. Men, det er naturligvis en fordel å ta vare på kroppen. Det er store variasjoner. På samme måte som med oss menn. 

Jeg kan ikke påstå at sexlysten er like høy nå som i 20-åra. Heldigvis, vil jeg nesten si, da var det nesten plagsomt. Selv som 57-åring så er det definitivt ingen mangel på lyst, det er bare en kvinnelig partner som mangler. 

Er du ikke litt selvmotsigende nå, det er håp med mange flotte damer og du mangler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...