Gå til innhold

Farmor som kjefter høylytt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere tenkt/gjort om farmoren til barna deres kjeftet høylytt når du har med barna på besøk (10 og 5 år). Kjeftingen kan tilkomme både barn og voksne familiemedlemmer. Synes det er veldig ubehagelig. Har selv også opplevd å bli bedt om å holde kjeft  (høylytt) foran barna. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Det roer seg stort sett fort, men er ikke veldig hyggelig for noen. 

Anonymkode: 5b48b...652

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva ville dere tenkt/gjort om farmoren til barna deres kjeftet høylytt når du har med barna på besøk (10 og 5 år). Kjeftingen kan tilkomme både barn og voksne familiemedlemmer. Synes det er veldig ubehagelig. Har selv også opplevd å bli bedt om å holde kjeft  (høylytt) foran barna. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Det roer seg stort sett fort, men er ikke veldig hyggelig for noen. 

Anonymkode: 5b48b...652

Hadde noen bedt meg om å holde kjeft i offentlighet,  (med mindre jeg hadde oppført meg ufint), så hadde jeg ikke ville truffet den personen igjen før de bad om unnskyldning. Og ihvertfall ikke om de hadde gjort det foran barna mine

Anonymkode: b9d31...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt at hun må roe seg foran barna, og at det ikke er greit å si «hold kjeft» til noen.

Anonymkode: 5463b...e80

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en rolig prat på tomannshånd, evt sammen med mann (far til barna). Prøvd å forklare så godt som mulig uten bare å angripe, da vil hun sikkert gå i fullt forsvar og da kommer man gjerne ikke igjennom. Hun trenger å få vite hva dette kan gjøre med relasjonen barnebarna får til henne, og i hvilket lys de etterhvert opplever farmoren sin.

Og hvis det ikke stopper likevel, så hadde jeg gjort mye for å unngå å være sammen over lenger tid. Jeg hadde virkelig ikke orket å være der, hadde følt meg "truet" og på eggeskall hele tiden. 

Anonymkode: 8b5c0...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Dette er realiteten hos oss, men i tillegg til høylytt kjefting så bryter hun plutselig ut i gråt i tide og utide. Ifølge mannen har hun kjefta og smelt hele livet hans, men gråtinga starta for et par år siden. Vi har prøvd å snakke med henne mange ganger, men uten hell. Eneste vi har oppnådd er at hun har fortalt hele resten av familien at vi er slemme. 

Så hun får ikke være alene med ungene, og vi begrenser kontakten. Dama er ustabil, og jeg er bekymret for hva som kan skje en dag…

Anonymkode: 74fff...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi en oldemor (på fars side) som kjefter på oldebarnet på 2 år. Forventer at han skal sitte stille i sofaen i 3 timer, ikke søle når han spiser, basically oppføre seg som en voksen. Hvis ikke slår hun hendene i bordet og ber han «HØRE ETTER». Vi løser det med å kun besøke henne en gang i året🫠 føler oss ikke velkommne der. Sikkert vanskeligere når det er farmor det er snakk om, det er jo ganske nær familie. Men hvis dere blir behandlet på den måten der ville jeg ikke bruk såå mye energi på forholdet deres🫠

Anonymkode: e11b7...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt at hun begynte å bli dement, og skånet barna mest mulig for henne. 

Anonymkode: 5a464...f9d

• Liker 1
Skrevet

Hadde noen oppført seg sånn, og bedr meg holde kjeft hadde hverken jeg eller barn dratt dit.

Og jeg hadde fortalt hvorfor. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun fra nordnorge? Der kan de ha grovt språk....

Anonymkode: 05532...295

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt med meg ungene å reist derfra så fort hu åpna kjeften… 

Anonymkode: c8ff8...a55

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...