AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Har solgt bolig og leter etter ny. Har lagt merke til at alt jeg har sett på selges langt under prisantydning, senest i dag gikk ett 500.000,- under, samt at masse ligger usolgte i lang tid. Vi er to som skal kjøpe og det er nesten som man vurdere å leie ett år hvis nedgangen kommer (selvsagt som å banne i kirka å si). Etter de seneste renteoppgangen trer i kraft og hvis den fortsatt vil øke så må vel boligprisene ned? Ser jo arbeidsledigheten øker også. Eiendomnorge får alltid vridd statistikken slik at prisene går opp, men etter å fulgt med på hvor mye som reelt selges langt under så begynner jeg å lure. Anonymkode: 0c48c...be3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har solgt bolig og leter etter ny. Har lagt merke til at alt jeg har sett på selges langt under prisantydning, senest i dag gikk ett 500.000,- under, samt at masse ligger usolgte i lang tid. Vi er to som skal kjøpe og det er nesten som man vurdere å leie ett år hvis nedgangen kommer (selvsagt som å banne i kirka å si). Etter de seneste renteoppgangen trer i kraft og hvis den fortsatt vil øke så må vel boligprisene ned? Ser jo arbeidsledigheten øker også. Eiendomnorge får alltid vridd statistikken slik at prisene går opp, men etter å fulgt med på hvor mye som reelt selges langt under så begynner jeg å lure. Anonymkode: 0c48c...be3 Her i området går boligene over takst fremdeles så ingen endring. Tipper boligmarkedet går opp igjen; og man ender potensielt opp med å selge på bunn og kjøpe på topp. Anonymkode: ee4ea...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 Det kommer jo an på hvor du bor. Her kuppes boliger før visning, eller blir solgt dagen etterpå fremdeles. Anonymkode: c8497...783 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Kommer helt ann på hvor du bor. Bor du i oslo, så tror jeg det er liten sjanse for at prisene går noe særlig ned, tror heller de går opp. Anonymkode: 7d243...d62 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har solgt bolig og leter etter ny. Har lagt merke til at alt jeg har sett på selges langt under prisantydning, senest i dag gikk ett 500.000,- under, samt at masse ligger usolgte i lang tid. Vi er to som skal kjøpe og det er nesten som man vurdere å leie ett år hvis nedgangen kommer (selvsagt som å banne i kirka å si). Etter de seneste renteoppgangen trer i kraft og hvis den fortsatt vil øke så må vel boligprisene ned? Ser jo arbeidsledigheten øker også. Eiendomnorge får alltid vridd statistikken slik at prisene går opp, men etter å fulgt med på hvor mye som reelt selges langt under så begynner jeg å lure. Anonymkode: 0c48c...be3 Du må bo i gokkistan der ingen vil bo om "alt du har sett på" går til 500 000 under takst 🤣 Her i Oslo og omegn blir fortsatt boliger kuppet, og det meste går fortsatt for godt over takst. Denne såkalte "nedgangen" din er i beste fall en liten brems. I neste fall for for slike som deg som desperat ønsker prisnedgang. Men den er nok bare midlertidig. Med mangel på boliger, alle flyktningene som kommer, og at folk generelt fint har råd til å betale høyere renter enn det som er nå, så vil du se at prisene bare vil fortsette å øke. Prisnivået i Oslo er forresten fortsatt mye lavere enn det er i mange andre hovedsteder, så det er fortsatt mye å gå på. Prisene på alt går enn vei, og det er oppover. Inkludert bolig. Men for all del, vent ett år du. Så sitter du der om ett år med skjegget i postkassa 😊 Anonymkode: a0234...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Du må bo i gokkistan der ingen vil bo om "alt du har sett på" går til 500 000 under takst 🤣 Her i Oslo og omegn blir fortsatt boliger kuppet, og det meste går fortsatt for godt over takst. Denne såkalte "nedgangen" din er i beste fall en liten brems. I neste fall for for slike som deg som desperat ønsker prisnedgang. Men den er nok bare midlertidig. Med mangel på boliger, alle flyktningene som kommer, og at folk generelt fint har råd til å betale høyere renter enn det som er nå, så vil du se at prisene bare vil fortsette å øke. Prisnivået i Oslo er forresten fortsatt mye lavere enn det er i mange andre hovedsteder, så det er fortsatt mye å gå på. Prisene på alt går enn vei, og det er oppover. Inkludert bolig. Men for all del, vent ett år du. Så sitter du der om ett år med skjegget i postkassa 😊 Anonymkode: a0234...7e1 Har sett på eneboliger innenfor 5 mil av Oslo. Vet hvordan særlige små leiligheter i Oslo er mangelvare og selges som bare det. Er også hus hvor selger tydeligvis ikke har akseptert bud, da jeg ikke har fått beskjed om at boligen er solgt. Anonymkode: 0c48c...be3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 Jeg bor i Bergen, og følger markedet nøye. Ekstrem prisnedgang den siste mnd, masse boliger som ligger lenge ute og selges for langt under opprinnelig prisantydning. Anonymkode: b7f57...7df 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 Jeg tror markedet faller en del til det neste året før det går opp igjen. Det spiller egentlig bare en rolle for dem som vil kjøpe eller må selge neste år da. Tror også eiendomsprisene holdes kunstig høyt av en bransje som i beste fall forteller hslvsannheter, i verste fall løgner/ ønsketenkning. Anonymkode: ee946...750
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #9 Skrevet 1. juli 2023 Ned 15-20% som i våre naboland Anonymkode: f486f...83f
Million Skrevet 1. juli 2023 #10 Skrevet 1. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 19.45): Kommer helt ann på hvor du bor. Bor du i oslo, så tror jeg det er liten sjanse for at prisene går noe særlig ned, tror heller de går opp. Anonymkode: 7d243...d62 De har gått noe ned her jeg bor i Oslo. Etter hva jeg kan se på Finn annonser på tilsvarende boliger som min i nabolaget (helt like mht areal og antall rom osv) så er de nå priset av meglere rundt 200 000 lavere enn før. I våres var det to stykker til salgs, og en av dem ble faktisk ikke solgt. Annonsen ble satt til inaktiv etter en tid. Den andre annonsen forsvant, så da regner jeg med at den i alle fall ble solgt, men jeg vet ikke for hvor mye og om den gikk til prisantydning. Glemte å lagre annonsen så jeg fikk ikke sjekket. Jeg bor ikke i et dyrt strøk med høye priser. 200 000 er nok ikke så mye ned i pris om prisene hadde vært på f.eks 7-8 000 000 kanskje, men de prisene er altså mye lavere enn det er her. Endret 1. juli 2023 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Skrevet 1. juli 2023 https://e24.no/norsk-oekonomi/i/xgd0Jp/flyktninger-setter-fart-paa-befolkningsveksten-kan-blaase-leieprisene-til-himmels?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Norge tar imot tusenvis av flyktninger som følge av den russiske krigføringen i Ukraina. Det kan sende bolig- og leieprisene bratt oppover, mener sjeføkonom. Anonymkode: 6b5b1...d53 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): https://e24.no/norsk-oekonomi/i/xgd0Jp/flyktninger-setter-fart-paa-befolkningsveksten-kan-blaase-leieprisene-til-himmels?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Norge tar imot tusenvis av flyktninger som følge av den russiske krigføringen i Ukraina. Det kan sende bolig- og leieprisene bratt oppover, mener sjeføkonom. Anonymkode: 6b5b1...d53 Nettopp. Anonymkode: a0234...7e1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #13 Skrevet 1. juli 2023 bydde på noe denne uken, gikk 1,3 over takst. men trodde det skulle gå for mye mer. Anonymkode: bd5ad...60c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 Her jeg bor går nesten alt over takst. Vi var heldige som fikk kjøpt til prisantydning. Helt like leiligheter har gått for 200-500k over prisantydning i samme tidsrom. Nesten alt blir solgt dagen etter visning. Anonymkode: c5690...788
Celestia Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her jeg bor går nesten alt over takst. Vi var heldige som fikk kjøpt til prisantydning. Helt like leiligheter har gått for 200-500k over prisantydning i samme tidsrom. Nesten alt blir solgt dagen etter visning. Anonymkode: c5690...788 Det gjør det her jeg bor også, og jeg opplever det samme som deg.
prt90 Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 Jeg vil tro folk flest har mye mer penger å bruke på bolig i år enn i fjor. Da stiger selvfølgelig prisene. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 Årets fete lønnsoppgjør sørger hvert fall for at renteøkningene fortsetter. Men tviler på at det gir særlig utslag på boligprisene. Folk tjener som sagt enda mer nå enn de gjorde før lønnsoppgjøret, og arbeidsledigheten er lav. Populære objekter blir alltid solgt fort og til over takst. Anonymkode: 9e09b...150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå