AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Noen som har vært hos nevrolog pga langvarig hodepine? Hva slags undersøkelser ble gjort? fikk du en diagnose på første timen eller måtte du ha flere timer og flere undersøkelser? Fikk du bare smertestillende, eller fikk du noe som faktisk hjalp mot selve årsaken til hodepinen? Ble det tatt blodprøver eller noe andre stikke-greier? Gruer meg, men aner egentlig ikke hva en nevrolog gjør. Redd for at det er noe farlig og uhelbredelig... svulst. Og redd for sprøyter. Men har så vondt, så sprøyter er vel bedre enn dette her. Anonymkode: 3509b...3fe
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 Det viktigste er at du har en god oversikt over hodepinen din før timen. Bruk hodepinekalender og hodepinedagbok (begge deler er best, du finner når du googler), eller en app. Du må og registrere når du bruker smertestillende, og hvilke typer. Da får nevrologen en god oversikt og timen blir mer effektiv. Medisinhodepine er vanlig og viktig å tenke på. Gjerne tenk over når den startet, hva som trigger den, hva som hjelper, hva som gjør den verre. Når på dagen kommer den? Osv osv. Ta en synstest før timen slik at du vet at synet er ok. Anonymkode: b22fd...872
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 Hodepinedagbok er noe de vil be deg om å føre. Bare å starte med en gang. Jeg tok mr av hodet, sjekket pulsårene til hodet og testet masse forskjellige medisiner for å se om det hjalp. Anonymkode: 80b51...3a2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Takk. Jeg bruker allerede Brain Twin, er den bra nok eller er det andre som er bedre (for nevrologen)? Hva er forskjellen på en hodepinedagbok og en hodepinekalender? Har prøvd lenge å finne ut hva som hjelper og hva som trigger, men det virker helt random. Klarer ikke å se noe mønster. Jeg lurer mest på hva jeg kan forvente på timen og etterpå, utenom prating. TS Anonymkode: 3509b...3fe
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Han gjorde en del undersøkelser, som om jeg kunne ta meg selv på nesa med lukkede øyne, osv. Enkle nevrologiske undersøkelser. Snakket om historikk. Ikke nødvendigvis man får en diagnose der og da, men kan trenge en eller to oppfølginger. Anonymkode: 2bde7...00a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hodepinedagbok er noe de vil be deg om å føre. Bare å starte med en gang. Jeg tok mr av hodet, sjekket pulsårene til hodet og testet masse forskjellige medisiner for å se om det hjalp. Anonymkode: 80b51...3a2 Var det smertestillende, eller andre sorter medisiner? Og fant du noe som hjalp for deg? Ble du frisk? TS Anonymkode: 3509b...3fe
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var det smertestillende, eller andre sorter medisiner? Og fant du noe som hjalp for deg? Ble du frisk? TS Anonymkode: 3509b...3fe Nei, ikke smertestillende. Det begynte med sarotex, så neurontin, orfiril, lamictal, lyrica, tegretol og noen til som jeg ikke husker navnet på. Ikke noe hjalp. Enda kontinuerlig hodepine, 9 år. Som overfor så var det kun standard nevrologiske undersøkelser på første timen. Så resept. Ikke noe inngripende. Jeg fikk diagnose første time. Ønska ikke diagnosen og fikk en second opinion, dessverre enig med første nevrolog. Går nå en gang i året til nevrologen. Står ikke på medisiner. Får Ibux og Paracet på blå resept for andre sykdommer. Anonymkode: 80b51...3a2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, ikke smertestillende. Det begynte med sarotex, så neurontin, orfiril, lamictal, lyrica, tegretol og noen til som jeg ikke husker navnet på. Ikke noe hjalp. Enda kontinuerlig hodepine, 9 år. Som overfor så var det kun standard nevrologiske undersøkelser på første timen. Så resept. Ikke noe inngripende. Jeg fikk diagnose første time. Ønska ikke diagnosen og fikk en second opinion, dessverre enig med første nevrolog. Går nå en gang i året til nevrologen. Står ikke på medisiner. Får Ibux og Paracet på blå resept for andre sykdommer. Anonymkode: 80b51...3a2 Skjønner. Fikk du epilepsi som diagnose? Er kontinuerlig hodepine symptom på epilepsi?? Anonymkode: 3509b...3fe
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 13.37): Skjønner. Fikk du epilepsi som diagnose? Er kontinuerlig hodepine symptom på epilepsi?? Anonymkode: 3509b...3fe NEI! Anonymkode: 10d71...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå