carro1991 Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Har gått på wegovy i ca 8 uker nå, gått ned ca 5 kg. Har selvfølgelig gjort endringer i kostholdet og sånn. Hvor mye har andre gått ned i starten? Merker fortsatt sult, og er fysen men på langt nær sånn som før jeg begynte. Når merket dere full/god virkning? Skal øke til 1 mg om noen dager.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Jeg har hatt veldig god effekt hele veien, er nå på 1mg. Er på uke 12 nå, gått ned 15 kg. Anonymkode: 5d318...af3 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 Har veldig god virkning nå på 1 mg. Har hverken tenkt på kosthold eller gjort noe som helst for å gå ned. Har spist helt vanlig mat. Gått ned 7-8 kilo på 10 uker. Anonymkode: cfeee...f81
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 Ikke gått ned noe på 6 uker. Jeg må kanskje opp i høyere dose for å merke noen effekt. Holder på med 0,5 mg nå Anonymkode: 05f54...e6d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Skal ta injeksjon nr 11 imorgen (1 mg), men har hatt endel plager på denne dosen, så skal ned på 0,5 igjen etter å ha brukt opp denne sprøyta. Har gått ned 7 kg. Anonymkode: 4785e...c23
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal ta injeksjon nr 11 imorgen (1 mg), men har hatt endel plager på denne dosen, så skal ned på 0,5 igjen etter å ha brukt opp denne sprøyta. Har gått ned 7 kg. Anonymkode: 4785e...c23 Kan jeg spørre hvordan plager du har hatt på wegovy? Jeg går på saxenda og var litt uvell (kvalm, lite energi) de to første ukene før det gikk helt over og ikke hatt noen bivirkninger siden. Anonymkode: dab42...071
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Sprøyter?? Er Wegovy sprøyte som må settes hvor ofte? Anonymkode: 0cf4b...b23
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sprøyter?? Er Wegovy sprøyte som må settes hvor ofte? Anonymkode: 0cf4b...b23 Ja, det ligner på en insulin penn og er enkel å bruke. Mener det er en gang pr uke på wegovy og hver dag på saxenda. Anonymkode: dab42...071 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan jeg spørre hvordan plager du har hatt på wegovy? Jeg går på saxenda og var litt uvell (kvalm, lite energi) de to første ukene før det gikk helt over og ikke hatt noen bivirkninger siden. Anonymkode: dab42...071 Sykdomsfølelse, fatigue og kvalm. Men det kom etter jeg gikk opp på dose 1 mg. Så prøver meg på å gå ned igjen, for da hadde jeg bare ekstrem forstoppelse som bivirkning😂 Herregud, har bare vært på do to ganger i uka de siste tre månedene🙃 Anonymkode: 4785e...c23
enkefru Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 Får sykdomsfølelse den dagen den tas... begynnende influensa-ish og småkvalm. Senere går det greit, merker effekten svinner i løpet av uken/er lav når det nærmer seg ny dose. Skal ta min 6. sprøyte i morgen (0,5). De 2 første sprøytene merket jeg mer ved... ganske småkvalm i flere dager, ikke sånn spy-klar, men uvelhetsfølelse som gjorde at jeg ikke orket spise særlig, merker ikke så mye til det nå lenger. Var ingen merkbar forskjell ved doseøkning (første gang i forrige uke). Har hittil gått ned ca 1 kg i uka
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sykdomsfølelse, fatigue og kvalm. Men det kom etter jeg gikk opp på dose 1 mg. Så prøver meg på å gå ned igjen, for da hadde jeg bare ekstrem forstoppelse som bivirkning😂 Herregud, har bare vært på do to ganger i uka de siste tre månedene🙃 Anonymkode: 4785e...c23 Jeg tror det er vanlig at man blir uvell i starten men hvis det blir veldig ille så skjønner jeg at man går ned igjen. Forstoppelse er ikke så gøy nei, men bra du i det minste går to ganger pr uke. Bedre enn ingenting 🙂 Anonymkode: dab42...071 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 Er det noen som vet om det er vanndrivende? Jeg fikk den første sprøyten på lørdag og må jo tisse hele tiden... Noen som har opplevd det samme? Bare nysgjerrig altså. Er ikke noe stort problem. Anonymkode: bd971...6e9
Kokkosbananas Skrevet 5. juli 2023 #13 Skrevet 5. juli 2023 carro1991 skrev (På 30.6.2023 den 18.27): Har gått på wegovy i ca 8 uker nå, gått ned ca 5 kg. Har selvfølgelig gjort endringer i kostholdet og sånn. Hvor mye har andre gått ned i starten? Merker fortsatt sult, og er fysen men på langt nær sånn som før jeg begynte. Når merket dere full/god virkning? Skal øke til 1 mg om noen dager. Jeg merket effekt fra første uke. Men det ble bedre og bedre effekt i løpet av de første fem ukene. Sultfølelse har komt og gått litt , men det tenker jeg har vært god trening av viljestyrken. Jeg har kun brukt laveste dose hele veien. Valgt å ikke øke, da effekten alltid har vært tilstede på laveste dose. Forstår noen faktisk får dårligere effekt når de øker. Gikk ned ca 10 kg første måneden, også har det fortsatt i ganske godt tempo. Har brukt medisinen i 5 mnd nå, og gått ned 40 kg. Nå er det nesten vanskelig å stoppe det, da jeg ikke ønsker å gå lenger ned😅 Har også gjort en stor endring i kosthold, jobbet mye med egen relasjon til mat/spising og trener 5-7 dager I uken. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå