AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Vi ble meldt til bv pga endring i atferden til ungdommen vår. Det er helt i orden da vi ønsker hjelp og vi har tatt kontakt med flere hjelpeinstanser. Ungdommen har adhd og begynt å utforske med alkohol, nye venner og litt utrangerende atferd. Men herremin å mye rot i bv. Frem og tilbake, aner ingenting, meldinger på telefonen om ulike ting, vingler frem og tilbake på hva saksbehandleren sier og mener. Jeg fulgte et råd fra bv og sagt nei til en ting, så i samtale med ungdommen sier bv at "nei, dette bestemmer du jo selv"- ungdommen hadde klart å lure henne trill rundt og bv måtte beklage seg til meg. Ny info hver gang jeg får brev. "H*n sier han har det bra hjemme" neste brev "han sier han har det utfordrende hjemme".....Men ikke hva det er. Forså å si han har det bra hjemme. Når jeg spør om råd ang atferden sier bv at dette er normalt, de skal utforske og prøve seg frem. Ikke noe unormalt. Jeg var ganske klar på at jeg ikke synes det var innafor. Forså kommer det et brev om at jeg ikke klarer å sette grenser og ungdommen har en unormal atferd. Ungdommen får ikke lov å være med disse vennene lengre, men er sammen med andre, jeg leverer og henter, han har nå fått strenge innetider, jeg skal vite hvor han er til enhver tid, får ikke ha penger tilgjengelig, konsekvenser osv. Samt motivere til å avstå fra slik atferd. Atferden er ganske ny (3 måneder) og ja, jeg har måtte prøve meg litt og litt frem før jeg måtte bli ordentlig streng. Jeg burde kanskje skjønt det fra starten, men har ingen erfaringer med dette og hadde stor tiltro til ungdommen. Ungdommen er smart og finner nye veier til å lure oss, som eks stikka av når vi sover, men nå tror jeg det er vanntett. Men hva mer kan jeg gjøre? Heldigvis flytter vi snart til ny kommune og ny saksbehandler. Jeg krysser fingrene for at det er litt mer orden der og ikke så mye frem og tilbake. Og ikke minst at vi får hjelp og veiledning. For jeg kan vel ikke ha stålkontroll på h*n til enhver tid? Hvordan skal jeg klare det? Han er ikke utagerende, frekk eller noe hjemme. Men krevende på andre måter. Jeg har absolutt ingenting imot bv eller redde for de. Jeg bare synes det er rart at bv oppfører seg sånn, det har vært mer til frustrasjon og belastning enn hjelp. Anonymkode: 5b447...92a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå