Gå til innhold

Barnehageslutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Minsten slutter i barnehagen nå for å begynne på skole  til høsten og da jeg skulle si hadet til de voksne på avdelingen begynte jeg  gråte. Flaut eller vanlig? Synes dere det er trist når barnet slutter i barnehagen? 

Anonymkode: 61543...4b7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke uvanlig, skjer vel kanskje for 20 prosent eller noe sånt.

Pleier å synes det er trist når barna skal videre, men i år var jeg veldig klar for det 🙈

Anonymkode: c347d...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er så rart. Noen er mer følsomme og gråter lettere. Jeg har hatt to barn i barnehagen, den ene hadde siste dag i dag. Det var ingen tårer hos meg, mest glede av å endelig få begge over til skolen. Aldri sett noen andre foreldre gråte heller, men tror ingen dømmer deg noe negativt av det. 

Anonymkode: a90ba...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig! Vil si hvertfall halvparten av mødrene gjør det. Kanskje litt færre fedre. Enten på avslutningsfesten som er i starten av juni eller når barnet har siste dag.

Selv gråter jeg alltid en skvett på sommeravslutningen når jeg har hatt «skolestarterne». Er ped leder.

Anonymkode: 05260...375

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skal du ikke være flau over. Vi som jobber der gråter vi også. Vi har jo fulgt barna deres over flere år og blitt glade i dem. 

Anonymkode: 4af2b...969

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage,og det var noen tårer i dag,både hos oss ansatte og noen foreldre. Helt normalt at det er litt følelser en sånn dag. Man er litt overveldet over at tiden går så fort,man er trist fordi man vet at barnet vil savne barnehagen, og som en mor sa i dag: Hun ble så rørt av å se at vi voksne hadde tårer i øynene, for det viste jo at vi var glad i barnet hennes,og vil savne han. Også ser man plutselig hvor mye dette lille barnet har vokst,og det er litt overveldende. 

Anonymkode: 60396...f2d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage selv, og var jublende glad da mine barn var ferdige i barnehagen.  

Super fornøyd med ungenes barnehage, men fy flate så deilig å bli ferdig med levering, henting og tørrprat.

Opplever ikke så ofte at noen gråter når ungene er ferdige, men mange som synes det er vemodig.  

Anonymkode: ba5c1...336

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte nesten å gråte bare av overgangen fra småbarn- til storbarnsavdeling i dag. Barnet gikk stolt inn i garderoben til storbarnsavdelingen for å vise meg den nye plassen sin, og jeg kjente tårene presset på. 

Anonymkode: 51afb...45a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt gråt fordi han måtte si hadet til allesammen, og da slet jeg med å holde tårene tilbake selv... Vet ikke om det er vanlig, men du er hvertfall ikke alene om å synes det er trist/vemodig ❤️

Anonymkode: 8e921...057

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også blant de ansatte som får tårer i øynene når barna skal videre ut i verden. Både fordi jeg kommer til å savne dem, og fordi jeg syns hele situasjonen med stolte, forventningsfulle og litt triste barn som er ferdig med barnehagetiden sin, er rørende . Det er ikke uvanlig at foreldre gråter en skvett. 

Anonymkode: 21de3...634

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråter over at han slutter om en uke så...

Anonymkode: 4f36a...ccd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...