AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Del Skrevet 30. juni 2023 Midt i ettermiddagen mest hektiske tid når ungene er hjemme fra barnehagen kan han f.eks.starte opp småprosjekter i hus og hage, med argumentet "Det tar bare 15 minutter". Så forsvinner han ut i garasjen/hagen/på verandaen/opp på loftet/ned i kjelleren alt ettersom, og så viser det seg at det tar kanskje 1 time eller mer. I mellomtiden står jeg igjen med all jobben: tømming av barnehagesekker, spyling av skittent regntøy og sko/oppheng av vått yttertøy, sortere ut skittentøy og sette på vaskemaskinen, legge skiftetøy og klær til barnehagen klart til neste dag, smøring av matpakker osv... I helger er det også full fart med masse prosjekter: Hagearbeid (klipping av gress i vår lille hage kan ta 3-4 timer selv om vi investerte i robotgressklipper i fjor), å tømme garasjen for søppel eller rydde på loftet likeså. Sist søndag skulle han hjelpe en nabo med noe. Dette tok 5 timer med masse pauser innimellom. Det gjør at jeg igjen står alene med husrengjøring, aktivisering av unger, bading av unger osv. Jeg føler jeg blir sett på som den sure og vanskelige om jeg stiller krav til tilstedeværelse. Da hagler kommentarene om at slik er det å ha hus og hage. Er det virkelig normalt å ha det sånn? Vi bor i en nyoppusset tomannsbolig på 120 kvm. med en liten hage. Så ikke noe svært hus og eiendom som burde tilsi at så mye tid skal gå med til vedlikehold hus og hage. Isted hørt jeg et høyt rop fra garasjen. Da var stativet med ski og sykler rast sammen og nå skal sikkert helehelgen gå med til å flikke på dette, planlegge, reise ut å kjøpe materialer osv osv.. Er så lei Anonymkode: 17ab8...07e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Del Skrevet 30. juni 2023 Du må snakke med han. Still krav Anonymkode: e3010...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Del Skrevet 30. juni 2023 Jeg har liten hage, men fy flate for en jobb både hus og hage er her! Min mann løfter ikke en finger. Din gjør i det minste noe da😂 Kanskje dere begge bør snakke litt om fordeling? Begge to må jo ikke ta ut av sekker osv. Dette er vel også noe man lærer barn å gjøre selv osv. Jeg hadde gleden av en lærevillig hjelper på 2 og et halvt år! Han skylte tallerkner og satte pent inn i oppvaskmaskinen og hjalp til med tøy. Han elsket det! Han elsket ros. Kanskje du kan prøve å rose mannen din når han faktisk gjør noe du liker på samme måte, så trenger han kanskje ikke flykte til Hagen hele tiden.. Anonymkode: 38e80...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 30. juni 2023 #4 Del Skrevet 30. juni 2023 Hus er mye jobb ja 😅 Men høres ut som han foretrekker disse oppgavene... Hva sier han hvis du sier at du tar deg av det han tenker å gjøre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Del Skrevet 30. juni 2023 Hvorfor finner du deg i en slik skjevfordeling? Anonymkode: 40fb7...ef8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Del Skrevet 30. juni 2023 Skjønner deg så sjukt godt! Har selv en mann som brukte fire føkkings timer på å montere opp ei trappegrind, den raste ut fra veggen tre uker senere og så var det på'n igjen. Anonymkode: 4d95f...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Del Skrevet 30. juni 2023 Bare tull at det er så mye jobb. Vi har også nyoppusset enebolig, som er omtrent dobbelt så stor som Ts sin. Vi har null vedlikehold, utenom husarbeid, selvfølgelig. Vi har en enkel gressplen, som tar 30 min å klippe. Det er tydelig at mannen liker å pusle med disse tingene og bruker det for å få seg en pause. Han vil leve som før barn. Da kan man ta seg tid til å pusle lenge med disse tingene, for det er jo mye triveligere å ta seg god tid og ikke stresse. Dessverre er livet i stor grad hektisk og stressende når man har småbarn, så han må forstå at tiden må brukes mer effektivt enn før. Anonymkode: b4613...20d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 30. juni 2023 #8 Del Skrevet 30. juni 2023 Gjør han noe sammen med dere eller ungene i det hele tatt? Du hørs ut som en alenemore med en handyman/gartner som er på besøk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 30. juni 2023 #9 Del Skrevet 30. juni 2023 Gjør det samme igjen. Si du skal plante om noen potteplanter, hjelpe en venninne, farge håret osv, og bruk god tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 30. juni 2023 #10 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da hagler kommentarene om at slik er det å ha hus og hage. Foreslå at du stikker og hjelper naboen eller i garasjen og rydder, mens han tar aktivisering av barn, middag, klesvask og klargjøring av utstyr til neste barnehagedag imens. For slik er det å ha småbarn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå