AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 God ettermiddag til alle, Jeg lurer på om det er virkelig anonymt å sende blomster via nettsiden. Og nei, jeg er ikke stalker eller predator, eller hva vil noen av dere helt sikkert kalle meg. Vedkommende er (foreløpig bare) arbeidsrelatert og uttalte selv at hun ønsker å få tilsendt blomster. Men i den jobb relasjon vi har mellom oss jeg velger (foreløpig) å være anonym. Min spørsmål er : jeg skal betale blomster med kort via nettsiden, ser ikke nettbutikk ansatte hvem som har kjøpt da ? Kort er jo registrert på mitt navn. Anonymkode: 7aa15...0fc
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 Det er selvsagt ikke anonymt overfor butikken, bare kun evt overfor mottaker. Du kan jo be om at det skrives et kort med "hilsen fra oss på jobben" ol? Da virker det mindre creepy. Anonymkode: 870e6...d0e 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 At en dame sier hun liker å få blomster betyr ikke at man vil ha det av creeps på jobb som tror det er søtt å sende anonymt til noen man bare er kollega med og ikke har en etablert romantisk relasjon med. Herregud DROPP DET Anonymkode: 45c7b...45b 9 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Tror du ikke hun skjønner det er deg? Anonymkode: 078b2...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Det fungerer ikke. Bare la det være. Anonymkode: 53a9e...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 Jeg er glad i å få blomster. Men hadde jeg fått det fra anonym sender hadde jeg synes det var creepy! Anonymkode: f03a2...d56 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): God ettermiddag til alle, Jeg lurer på om det er virkelig anonymt å sende blomster via nettsiden. Og nei, jeg er ikke stalker eller predator, eller hva vil noen av dere helt sikkert kalle meg. Vedkommende er (foreløpig bare) arbeidsrelatert og uttalte selv at hun ønsker å få tilsendt blomster. Men i den jobb relasjon vi har mellom oss jeg velger (foreløpig) å være anonym. Min spørsmål er : jeg skal betale blomster med kort via nettsiden, ser ikke nettbutikk ansatte hvem som har kjøpt da ? Kort er jo registrert på mitt navn. Anonymkode: 7aa15...0fc Det er anonymt. Sendte et par ganger. Vedkommende hadde ringt butikken og lurt på hvem det var uten å få svar. Noen ganger kan det være artig å overraske. Så sant mottaker ikke er småparanoid og tror det er noe creepy. Anonymkode: 17e95...e61
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 Å få blomster anonymt er bare creepy! Dropp det Anonymkode: 18f8f...c8f 1 3
Mt3 Skrevet 30. juni 2023 #9 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror du ikke hun skjønner det er deg? Anonymkode: 078b2...7fb Det gjør hun mest sannsynligvis ikke, mange som får totalt jernteppe og ikke greier å gjette på at det kan være blomster fra sin egen mann engang.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #10 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er anonymt. Sendte et par ganger. Vedkommende hadde ringt butikken og lurt på hvem det var uten å få svar. Noen ganger kan det være artig å overraske. Så sant mottaker ikke er småparanoid og tror det er noe creepy. Anonymkode: 17e95...e61 Tusen hjertelig takk for en fornuftig svar. De andre bryr jeg meg ikke så mye om, siden vedkommende dame er ikke opprinnelig norsk, da er hun sannsynligvis ikke så paranoid og skal være bare glad å få tilsendt blomster ( siden hun har snakket om det selv, at hun mener det er romantisk). Anonymkode: 7aa15...0fc
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #11 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tusen hjertelig takk for en fornuftig svar. De andre bryr jeg meg ikke så mye om, siden vedkommende dame er ikke opprinnelig norsk, da er hun sannsynligvis ikke så paranoid og skal være bare glad å få tilsendt blomster ( siden hun har snakket om det selv, at hun mener det er romantisk). Anonymkode: 7aa15...0fc Hun skal bare være glad for å få tilsendt blomster av en anonym creep og kollega som ser på hun seksuelt istedet for profesjonelt- fordi hun ikke er norsk? Hva faen for et nedlatende syn du har på utenlandske damer Som sagt selvom man sier at man syns blomster er romantisk å få betyr det IKKE at man syns det av en anonym bukett man aldri vet hvem er fra eller anonym bukett man senere finner ut at det er den creepy kollegaen hun bare tror er venn med som har sendt fordi han har baktanker. Respekter det! Anonymkode: 45c7b...45b 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #12 Skrevet 30. juni 2023 Jeg har fått blomster med anonym avsender noen ganger og det er forferdelig ubehsgelig. Spesielt de som knneholdt kjærlighetserklæringer og komplimenter. Jeg fraråder deg på det sterkeste å gjøre det. Anonymkode: ab01f...f8f 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #13 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er anonymt. Sendte et par ganger. Vedkommende hadde ringt butikken og lurt på hvem det var uten å få svar. Noen ganger kan det være artig å overraske. Så sant mottaker ikke er småparanoid og tror det er noe creepy. Anonymkode: 17e95...e61 Det overrasker meg at blomsterbutikker har lov til å gjøre slikt. Anonymkode: ab01f...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #14 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun skal bare være glad for å få tilsendt blomster av en anonym creep og kollega som ser på hun seksuelt istedet for profesjonelt- fordi hun ikke er norsk? Hva faen for et nedlatende syn du har på utenlandske damer Som sagt selvom man sier at man syns blomster er romantisk å få betyr det IKKE at man syns det av en anonym bukett man aldri vet hvem er fra eller anonym bukett man senere finner ut at det er den creepy kollegaen hun bare tror er venn med som har sendt fordi han har baktanker. Respekter det! Anonymkode: 45c7b...45b Hvorfor er folk så paranoide når det blir sendt anonyme blomster? Rett på problemsenteret med en gang og tenker på alle skumle filmer. Hva med litt humor? Tenker ingen at dette kommer frem i en samtale i nær fremtid? Går det ikke å tenke: " Jo takk det var hyggelig, hvem kan det være? Hvem vil overraske meg med noe hyggelig? Så blir det en snakkis både her og der til noen sier ja til at det var dem. " Anonymkode: 17e95...e61
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #15 Skrevet 30. juni 2023 Glem det. Mange (de fleste?) blomsterbutikker tillater ikke lenger anonymt sendte blomster, nettopp på grunn av creeps som ts. I dag må man legge ved personalia ved bestilling for å unngå at blomstersendings-tjenestene misbrukes. Anonymkode: 89446...fbc 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #16 Skrevet 30. juni 2023 Jeg tar hvertfall utgangspunkt i at det er en velmenende handling og blir positivt overrasket. Det har også skjedd at jeg ble litt for positivt overrasket for to ganger var blomstene ment til naboen og ikke til meg. Anonymkode: 17e95...e61
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #17 Skrevet 30. juni 2023 Dette er bare flaut og creepy, TS. Dropp det. Anonymkode: 84ed6...518 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #18 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tusen hjertelig takk for en fornuftig svar. De andre bryr jeg meg ikke så mye om, siden vedkommende dame er ikke opprinnelig norsk, da er hun sannsynligvis ikke så paranoid og skal være bare glad å få tilsendt blomster ( siden hun har snakket om det selv, at hun mener det er romantisk). Anonymkode: 7aa15...0fc Jeg er ikke paranoid, og som sagt er jeg glad i å få blomster. Men anonymt blir bare creepy. Du kan selvfølgelig sende blomster, men ikke anonymt. Anonymkode: f03a2...d56 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #19 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tusen hjertelig takk for en fornuftig svar. De andre bryr jeg meg ikke så mye om, siden vedkommende dame er ikke opprinnelig norsk, da er hun sannsynligvis ikke så paranoid og skal være bare glad å få tilsendt blomster ( siden hun har snakket om det selv, at hun mener det er romantisk). Anonymkode: 7aa15...0fc Herregud..om mulig er det vel mer skremmende for utenlandsk damer som bor iNorge, da de gjerne ikke har så store nettverk og veldig ofte er mer utsatt for seksuell trakassering enn norske kvinner. Anonymkode: 55ab0...355 2
Ullvott Skrevet 30. juni 2023 #20 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er anonymt. Sendte et par ganger. Vedkommende hadde ringt butikken og lurt på hvem det var uten å få svar. Noen ganger kan det være artig å overraske. Så sant mottaker ikke er småparanoid og tror det er noe creepy. Anonymkode: 17e95...e61 Til det jeg har uthevet: det er ikke avsender, men mottaker som avgjør om noe er creepy. Skaper det ubehag hos mottakeren ER det creepy, enten det er ment slik eller ikke fra avsenders side. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå