Gjest Meg. Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Typisk meg. Jeg går til fysioterapaut. I desember så sa fysioterapauten at jeg skulle få det gratis fordi jeg har angst. Hun ordnet det gratis for meg etter jeg har gått til henne i tre år. Og det er mye penger jeg har brukt på den, men jeg må fordi jeg har så vondt i skuldre, nakke, rygg og hode og muskler. Og nå etter januar så sa fysioterapauten at stortinget har bestemt at alle skal betale 50 kroner uansett. Hvorfor? Også akkurat nå jeg hadde fått gratis da. Typisk min uflaks. Typisk det sa hun at jeg nettopp hadde fått det gratis, også måtte noen komme å bestemme at jeg ikke skulle få det gratis. Og at ingen skal få det gratis mere. Men da det var valg så skulle jo helsen være et tema. Er det ikke sånn sosial parti som er nå? Men hvorfor går det ut over syke da? Uff? Synes jeg må betale for alt jeg. Og det er så dyrt nå i januar fordi nå må jeg betale til også fastlegen fordi jeg ikke har frikort, og til psykologen. Og jeg har så dårlig råd fordi jeg er ufør. Og nå har jeg økonomiske problemer i tillegg til psykiske problemer. Så nå må jeg leve på vann og brød?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Velkommen i klubben. Alle har dårlig råd i janurar.
Gjest :) Skrevet 13. januar 2006 #3 Skrevet 13. januar 2006 Ja men.. jeg er også uføretrygdet og har en del utgifter til helsepleie som andre ikke har. Men - det går faktisk an å se positivt på det også! Tenk på at vi faktisk FÅR uføretrygd, på at vi HAR en frikort-ordning i det hele tatt!! Veldig mange mennesker her i verden har ikke denne muligheten. I en del land vil ikke angst og stive muskler engang telle som sykdom.. (og jeg har ikke dermed sagt at jeg er enig i dette synet..). Vi får telle våre velsignelser.. (Når det er sagt, skal man selvsagt få lufte ting man er misfornøyd med. Og visst vet jeg hvor vanskelig systemet kan være - dvs hvor _tilfeldig_ det kan være. Nesten for lett for noen klienter/hos noen saksbehandlerer, og håpløst vanskelig for andre klienter/hos andre saksbehandlerer. Så jeg mener ikke at man aldri kan klage. Men når det gjelder denne avgjørelsen - så har du kanskje uflaks, men det går i det minste ikke på deg som person, men er en regel som gjelder alle..) Når det gjelder regjeringen, så tar de som kjent over etter en annen regjering, og den nye må bruke ganske mye energi på å rette opp en del vedtak som den forrige la inn i statsbudsjettet.. Så forandringer som skjer rett etter et valg, kan altså både skyldes de siste vedtakene den forrige regjeringen gjorde, eller nye vedtak den nye har tatt.. Hva som er tilfellet her, vet jeg ikke. Men smør deg m tålmodighet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå