Commander Skrevet 30. juni 2023 #1 Del Skrevet 30. juni 2023 Hva gjør SV nå, annet enn å sitte fryktelig stille? SV er godt ute på venstresiden og verner om minoriteters . Innvandrere, LGBT og kvinners rettigheter som f.eks for likestilling og mot diskriminering, for like rettigheter. Alt vel og bra! Men, 70% av innvandrere fra Midtøsten/Nord Afrika stemmer sosialistisk. Samtidig er SV er et parti for lærere / offentlige ansatte og 7 av 10 som stemmer SV er kvinner. Etter håndhilse episoden på Oslo skolen finnes det ingen gode løsninger for Bergstø og CO. Skal de forsvare den unge gutten som av (minoritets) religiøse hensyn ikke vil hilse på ei dame. Skal de forsvare rektoren damen som ble forskjellsbehandlet pga av kjønn. Skal religion være viktigere enn likeverd og diskriminering av kvinner og LGBT?? Skal de tillate forskjellbehandling/diskriminering av kvinner og LGBT av religiøse grunner? Så hva skal telle mest når egne kjernevelgeres viktige saker ikke kan eksistere samtidig. Tipper spinndoktoren febrilsk prøver å sy sammen en politikk som skal ivareta alle, ikke støte noen og alles rettigheter skal ivaretas. Som Borten sa :"Ikke lett å bære sprikende staur". For det litt yngre som kun har sett traktoregg ikke veit hva staur er😊: Uttrykket «å bære staur» brukes om sprikende samarbeid på usikkert grunnlag. Det truer med å gå i oppløsning og krever mye omtanke for å holde ting samlet. Dette er først kjent brukt i det offentlige rom da Per Borten ved sin avgang som statsminister skulle karakterisere tiden han var leder av en koalisjonsregjering. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. juni 2023 #2 Del Skrevet 30. juni 2023 Som jeg har skrevet en gang tidligere, woke spiser hverandre opp til slutt 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. juli 2023 #3 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg har vært i samme tanker tidligere. SV er virkelig i et skvis når det gjelder det du nevner. Det ser ut som at de går bort fra feminisme, likestilling og kvinners rettigheter og velger å støtte islams kvinnefiendtlig holdninger og muslimske innvandrernes rett å ha og utøve disse holdningene. Jeg tror ikke det er mulig å forsvare begge deler samtidig og være troverdig. Det er som å være både aktor og forsvarer samtidig i en rettssak. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 1. juli 2023 #4 Del Skrevet 1. juli 2023 Kanskje dette er et dilemma som bare eksisterer i hodet til de som liker å kritisere SV? Alle innvandrere jeg kjenner er flinkere til å håndhilse enn etniske nordmenn. Jeg kjenner flere som jobber inne utdanning som mener rektoren valgte en utrolig dårlig anledning til å ri sin egen kjepphest. Jeg ser ikke at denne saken rammer SV i spesiell grad, men jeg stemmer ikke SV og kjenner ikke SV indre liv særskilt godt slik TS virker å gjøre. TS er kanskje medlem og tillitsvalgt i SV? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. juli 2023 #5 Del Skrevet 1. juli 2023 Snok1 skrev (3 timer siden): Kanskje dette er et dilemma som bare eksisterer i hodet til de som liker å kritisere SV? Alle innvandrere jeg kjenner er flinkere til å håndhilse enn etniske nordmenn. Jeg kjenner flere som jobber inne utdanning som mener rektoren valgte en utrolig dårlig anledning til å ri sin egen kjepphest. Jeg ser ikke at denne saken rammer SV i spesiell grad, men jeg stemmer ikke SV og kjenner ikke SV indre liv særskilt godt slik TS virker å gjøre. TS er kanskje medlem og tillitsvalgt i SV? Dilemmaet likestilling eller anti-likestilling for SV er veldig reelt. Hva skal man velge? Man kan ikke velge begge samtidig. Noe må vike og gjøre plass til det andre. Er det feminismen og kvinners rettigheter og likestillingen på den ene siden eller er det de kvinnefiendtlige, anti-vestlige holdningene en del innvandrere fra muslimske land har med seg i bagasjen og gir videre til sine barn? Jeg skjønner det er vanskelig for SV å forholde seg til for det er egentlig et spørsmål om hvilket parti SV vil være - som kjemper for kvinners rettigheter slik de historisk og tradisjonelt har gjort, eller et parti for de nye landsmennene og deres kvinnefiendtlige holdninger? Men kanskje mange SV-sympatisører bare nekter å forholde seg til det og mener at så lenge dilemmaet ignoreres, så finnes det ikke? Jeg kjenner noen lærere og et par rektorer her hvor jeg bor. Alle støtter rektor 100%, ingen av dem stemmer SV eller på den røde siden, så det er håp. P.S. Ap sliter også litt med det samme, men det er mer uttalt for SV. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. juli 2023 #6 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg stemmer SV og er mot at innvandrere samles i enkelte bydeler og nærmest får lov til å begå kriminalitet og får nærmest aksept for meningene deres som ikke hører hjemme i det moderne Norge. Samtidig mener jeg det er høyresiden som har gjort så de ikke blir integrerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 1. juli 2023 #7 Del Skrevet 1. juli 2023 Majer skrev (Akkurat nå): Jeg stemmer SV og er mot at innvandrere samles i enkelte bydeler og nærmest får lov til å begå kriminalitet og får nærmest aksept for meningene deres som ikke hører hjemme i det moderne Norge. Samtidig mener jeg det er høyresiden som har gjort så de ikke blir integrerte. Hva har høyresiden gjort spm hindrer integrering? Det er vel høyresiden som stiller mest krav til integrering 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. juli 2023 #8 Del Skrevet 1. juli 2023 (endret) Topsi skrev (7 minutter siden): Hva har høyresiden gjort spm hindrer integrering? Det er vel høyresiden som stiller mest krav til integrering Jeg er enig med Frp angående krav til norskkunnskaper. Vi vet at det som hindrer integrering mest er utenforskap. De som kommer til Norge har gjerne lite penger og da samles de eksempelvis i enkelte byer og bydeler. Endret 1. juli 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. juli 2023 #9 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg tror nok en over tid har operert med til dels motstridende ønsker og hensyn uten å helt ta dette innover seg, kanskje til dels fordi konsekvensene frem til nå har vært relativt begrensede og en har hatt gunstige økonomiske tider slik at en har kunnet "kaste penger" på problemene. Dermed har en kunnet "kjempe" for likestilling og LGBT+ rettigheter, på den ene siden, og omfavne svært illiberale kulturer på den andre. En har kunnet dele ut velferdsgoder som særlig kvinner er blitt avhengige av og samtidig ta inn store grupper som legger en svært stor belastning på velferdsstaten. Og en har kunnet løfte den feministiske fanen høyt, samtidig som en har importert ekte patriarkalske kulturer. Når disse motsetningene har fått vokse hver for seg og økonomien begynner å gå dårligere er jeg redd for at motsetningene ikke lenger vil la seg "isolere" og at en vil se mye av dette utspille seg i mye større omfang fremover. Mange vil nok da få seg en litt lei vekker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. juli 2023 #10 Del Skrevet 1. juli 2023 Majer skrev (4 timer siden): Jeg stemmer SV og er mot at innvandrere samles i enkelte bydeler og nærmest får lov til å begå kriminalitet og får nærmest aksept for meningene deres som ikke hører hjemme i det moderne Norge. Samtidig mener jeg det er høyresiden som har gjort så de ikke blir integrerte. Det er ikke høyresiden som har gjort at de ikke blir integrert, nei. Partiet du stemmer på er en av de hovedskyldige for situasjonen du beskriver. Så du må heller ta oppgjør med eget parti eller bytte parti. Det du vil er ikke det SV vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 3. juli 2023 #11 Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Drizzt skrev (På 1.7.2023 den 16.07): Det er ikke høyresiden som har gjort at de ikke blir integrert, nei. Partiet du stemmer på er en av de hovedskyldige for situasjonen du beskriver. Så du må heller ta oppgjør med eget parti eller bytte parti. Det du vil er ikke det SV vil. Ja det fremstår ganske rart å stemme på partiet som har hatt svensk innvandringspolitikk som ideal, og så skylde manglende integrering på den siden som har advart mot svenske tilstander. Endret 3. juli 2023 av herzeleid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå