AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #21 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke kort. Var norwegian. Anonymkode: 6602f...a45 Å ja. Han får ikke i Norwegian. Må ha fast jobb. Han er student som jobber men ikke fast jobb Anonymkode: 1a806...101
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #22 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å ja. Han får ikke i Norwegian. Må ha fast jobb. Han er student som jobber men ikke fast jobb Anonymkode: 1a806...101 Han kommer ikke til å få et kredittkort uten fast inntekt. De fleste kredittkortselskaper krever også at man har et visst beløp i inntekt i året. Anonymkode: f3db5...76d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #23 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han kommer ikke til å få et kredittkort uten fast inntekt. De fleste kredittkortselskaper krever også at man har et visst beløp i inntekt i året. Anonymkode: f3db5...76d Han jobber 3 dager i uken men det er ikke en fast stilling. Er ikke lett å få fast stilling når man er ung og student Anonymkode: 1a806...101
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #24 Skrevet 1. juli 2023 Men det er ingen krise. Han klarer seg fint med vanlig bankkort på ferien også. Anonymkode: 1a806...101
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #25 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er ingen krise. Han klarer seg fint med vanlig bankkort på ferien også. Anonymkode: 1a806...101 Hvis han absolutt vil prøve seg på noe kredittkort, prøv storebrand. Anonymkode: f3db5...76d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #26 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han kommer ikke til å få et kredittkort uten fast inntekt. De fleste kredittkortselskaper krever også at man har et visst beløp i inntekt i året. Anonymkode: f3db5...76d Det stemmer ikke Anonymkode: 61f25...8d7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #27 Skrevet 1. juli 2023 Jeg hadde bok heller lagt til mitt kredittkort på podens apple pay. Anonymkode: efa89...52b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #28 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde bok heller lagt til mitt kredittkort på podens apple pay. Anonymkode: efa89...52b Hvordan fungerer det? Anonymkode: 1a806...101
Schmuhu Skrevet 1. juli 2023 #29 Skrevet 1. juli 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Min 18 åring skal til Spania med venner i sommer. Han har jobbet og betalt turen og satt av penger til mat og aktiviteter på turen. Han lurer på om han skal søke om kredittkort og bruke det i ferien og betale inn det han bruker når han kommer hjem. Er dette lurt? Jeg kan ikke svare på dette. Jeg har aldri vært utenfor Norge og Sverige 😄 Anonymkode: 1a806...101 Ja det er lurt. Jeg verdsetter følgende fordeler ved mitt kort: 1) Reiseforsikring 2) Konstant men lav valutapåslag 3) Ingen gebyrer ved uttak i minibanker eller varekjøp i utlandet 4) grei rentefri periode 5) lettere å håndtere svindel da du ikke har brukt dine egne penger der og da. 6) Cashback og fordelsprogramm med rabatter 20 hours ago, AnonymBruker said: Han er ansvarlig. Han vil egentlig ikke ha kredittkort. Men hvis det er lurere å bruke i utlandet så vil han det 😉 Anonymkode: 1a806...101 Det er bra å være skeptisk. Bommer du på å betale tilbake i tide, så løper det høye renter. Det er mange som går i luksusfellen akkurat her. Mange trekker kortet og betaler det fra neste lønn. Det kan fort gi en smell. Du burde kun trekke kortet for de pengene du har fra før av på sparekonto. Du burde også justere kredittgrensen din deretter. 20 hours ago, AnonymBruker said: Er det samme hvilket kredittkort? Anonymkode: 1a806...101 Nei! Det finnes mange ulike kredittkort med mange ulike fordelsprogrammer og betingelser. Du må lese deg meget godt opp på det før du velger kort. Mange kort har for eksempel skjulte kostnader og ved visse transaksjoner så løper renten med en gang. Det er viktig å kjenne til produktet og sine begrensninger før bruk. 1 hour ago, AnonymBruker said: Da rekker han det ikke. Reier om 9 dager Anonymkode: 1a806...101 Da kan det være lurt å reise med debet likevel for denne gangen og så skaffer man seg et kredittkort i god tid til neste gang. Schmuhu 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #30 Skrevet 1. juli 2023 Schmuhu skrev (10 minutter siden): Ja det er lurt. Jeg verdsetter følgende fordeler ved mitt kort: 1) Reiseforsikring 2) Konstant men lav valutapåslag 3) Ingen gebyrer ved uttak i minibanker eller varekjøp i utlandet 4) grei rentefri periode 5) lettere å håndtere svindel da du ikke har brukt dine egne penger der og da. 6) Cashback og fordelsprogramm med rabatter Det er bra å være skeptisk. Bommer du på å betale tilbake i tide, så løper det høye renter. Det er mange som går i luksusfellen akkurat her. Mange trekker kortet og betaler det fra neste lønn. Det kan fort gi en smell. Du burde kun trekke kortet for de pengene du har fra før av på sparekonto. Du burde også justere kredittgrensen din deretter. Nei! Det finnes mange ulike kredittkort med mange ulike fordelsprogrammer og betingelser. Du må lese deg meget godt opp på det før du velger kort. Mange kort har for eksempel skjulte kostnader og ved visse transaksjoner så løper renten med en gang. Det er viktig å kjenne til produktet og sine begrensninger før bruk. Da kan det være lurt å reise med debet likevel for denne gangen og så skaffer man seg et kredittkort i god tid til neste gang. Schmuhu Takk for svar. Han vil bare ha en grense på 10 000 og ikke mer enn det. Anonymkode: 1a806...101
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #31 Skrevet 1. juli 2023 Med mitt kredittkort kan jeg sette inn igjen pengene jeg bruker hver dag om jeg vil. Da har jeg alltid kontroll på forbruket mitt. Får også det opp på telefonen hver gang kredittkortet brukes - både sum og hvor/butikk. Dette gjør at jeg fort oppdager det om det blir trukket feil, eller om noen har stjålet kortdetaljene og bruker kortet et sted. Det tror jeg er en fordel. Mange 18-20 åringer som skaffer seg kreditt også handler de mer enn de har råd til å betale tilbake. Med dyre renter så kan det henge i lenge. Anonymkode: b418b...395
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #32 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Med mitt kredittkort kan jeg sette inn igjen pengene jeg bruker hver dag om jeg vil. Da har jeg alltid kontroll på forbruket mitt. Får også det opp på telefonen hver gang kredittkortet brukes - både sum og hvor/butikk. Dette gjør at jeg fort oppdager det om det blir trukket feil, eller om noen har stjålet kortdetaljene og bruker kortet et sted. Det tror jeg er en fordel. Mange 18-20 åringer som skaffer seg kreditt også handler de mer enn de har råd til å betale tilbake. Med dyre renter så kan det henge i lenge. Anonymkode: b418b...395 Grunnen til han vil ha med kredittkort er pga at noen har sagt at det er tryggere. Han trenger ikke kreditten. Han har spart penger til ferien Men nå blir det ikke kredittkort på han pga at det rekker ikke å komme før han reiser Anonymkode: 1a806...101
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #33 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror ikke det. Og håper ikke det siden han skal studere økonomi og administrasjon til høsten. Litt dumt hvis han er økonomisk uansvarlig da 😉 Anonymkode: 1a806...101 Du skulle bare vist hvor mange som ikke har peiling på det de ikke har studert... at man skal studere betyr ikke at man kan faget fra før... Og økonomi og ledelse har absolutt ikke noe med personlig økonomi å gjøre. Men med din tankegang: burde han ikke være ansvarlig nok til å finne ut av dette med kredittkort selv? Og ikke begynne fundere på det bare en ukes tid før avreise? Kredittkort er smart utenlands fordi man har en sikring mot svindel. Anonymkode: 59305...88c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #34 Skrevet 8. juli 2023 Det kom i postkassen etter 4 dager Anonymkode: 1a806...101
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #35 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 18.19): Er 18 års grense. Men fikk avslag. Skjønner ikke det. Han har en liten jobb, bor hjemme og ingen gjeld. Men skal prøve flere plasser Anonymkode: 1a806...101 Mi fikk. Skal bruke det når hun er på ferie. Blir lærling men bor ikke hjemme lenger. Hun tok den minste grensa på kortet da. Trur det var 5000 kr hun fikk innvilget. Ikke vær redd for kredittkort. Så lenge man har orden på økonomien og ikke bruke mer enn man har så går det fint. Lær unge sunn fornuft. Anonymkode: db3ad...667
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #36 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mi fikk. Skal bruke det når hun er på ferie. Blir lærling men bor ikke hjemme lenger. Hun tok den minste grensa på kortet da. Trur det var 5000 kr hun fikk innvilget. Ikke vær redd for kredittkort. Så lenge man har orden på økonomien og ikke bruke mer enn man har så går det fint. Lær unge sunn fornuft. Anonymkode: db3ad...667 Samme her. Min jobber ved siden av skolen og gikk innvilget 10 000. Kanskje han bruker halvparten og det kan han betale tilbake på neste lønn Anonymkode: 1a806...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå