Gå til innhold

Utskrift av resept for reise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det ann å få utskrift av en type medisin av flere vitaminer osv som står oppført, men trenger kun utskrift for den ene medisinen da jeg skal ut og reise med fly og skal ha den med. Er det apotekene som evt skriver ut det og går det ann å få det på engelsk?

Anonymkode: c15e6...31e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er medisinen på resept så holder det å ta med orginalforpakningen der det står at medisinen er til deg og hvilket bruk.

Attest trenges kun for b preparater.

Anonymkode: 2677c...322

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er medisinen på resept så holder det å ta med orginalforpakningen der det står at medisinen er til deg og hvilket bruk.

Attest trenges kun for b preparater.

Hva er b preparater? Jeg skal ha med slankemedisin saxenda på blå resept. Er det b preparat mon tro?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er b preparater? Jeg skal ha med slankemedisin saxenda på blå resept. Er det b preparat mon tro?

Det er ikke b preperat. Er slike ting som sobril, zoplikon o.l og sterkere narkotiske midler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke b preperat. Er slike ting som sobril, zoplikon o.l og sterkere narkotiske midler.

ok, det var bra, Da er det nok ikke b preparat nei. Takk for svar 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha dobbeltsjekket med apoteket om du trenger en form for attest, spesielt om du skal innom flyplasser som er veldig strenge (f.eks. Amsterdam og Bangkok). Jeg har for øvrig opplevd problemer i sikkerhetskontrollen med et c-preparat jeg ikke hadde attest for. Mistenker det ble problemer fordi det var et preparat som kun skrives ut ved godkjent søknad hos Legemiddelverket, men likevel. Det skader ingenting å dobbeltsjekke med apoteket.

Anonymkode: c1dc6...581

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg ville ha dobbeltsjekket med apoteket om du trenger en form for attest, spesielt om du skal innom flyplasser som er veldig strenge (f.eks. Amsterdam og Bangkok). Jeg har for øvrig opplevd problemer i sikkerhetskontrollen med et c-preparat jeg ikke hadde attest for. Mistenker det ble problemer fordi det var et preparat som kun skrives ut ved godkjent søknad hos Legemiddelverket, men likevel. Det skader ingenting å dobbeltsjekke med apoteket.

Anonymkode: c1dc6...581

Takk for svar. Jeg kan dobbeltsjekke med apoteket. Det holder vel som regel med utskrift av resepten + at medisinen ligger i egen eske med etikett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar. Jeg kan dobbeltsjekke med apoteket. Det holder vel som regel med utskrift av resepten + at medisinen ligger i egen eske med etikett.

Jeg har reist kjempemye, og ofte har jeg ikke engang med originalforpakningen med etikett, selv om jeg vet at det da kan i prinsippet bli tatt i fra meg. Hvis det er medisin som er veldig viktig tar jeg med etiketten, men aldri tatt med utskrift av resept. Uansett er det ingen som har kontrollert det ever, selv når veska har blitt åpnet i sikkerhetskontrollen har de ikke sett på medisinene engang. Jeg har til og med tatt med b-preparater på den måten. Så tror ikke du trenger stresse med dette. 

Anonymkode: a555b...424

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du trenger ikke attest på Saxenda. Sørg bare for å ta med deg eska sprøytene ligger i, der ditt navn står.

Reiste selv til Tyskland med Saxenda i håndveska, ikke noe problem.

Anonymkode: 9166a...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...