Gå til innhold

Usikker på hva jeg skal gjøre (la ut samme isted, men noe skjedde med teksten så legger ut på nytt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, for en måned siden opplevde jeg voldtekt. Der jeg i begynnelsen bare dyttet det vekk og latet som at de ikke hadde skjedd, for å komme meg igjennom hverdagen. Jeg har nå innsett hva som har skjedd, og det tar knekken på meg, jeg har også begynt å få hjelp gjennom helsevesnet.
Men etter at det skjedde begynte jeg å date en, der jeg ikke har fortalt om det som skjedde siden jeg bare dyttet det vekk. Vet enda ikke hvor det kommer til å gå med han jeg snakker med, men jeg har tenkt mer og mer på at han bør få vite hva som egentlig har skjedd. Siden det nå føles som det kommer en storm av følelser rundt det og alle traumene fra det kommer nå.
Problemet er at jeg aner ikke hvordan jeg skal si det, og om jeg i det hele tatt bør si det.
Så hva tenker dere jeg burde gjøre?
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg syns ikke du bør si det når det nettopp har skjedd og du faktisk ikke vet om denne mannen er til å stole på eller om han vil ditt beste. Mitt råd er å bearbeide overgrepet sammen med en profesjonell lenge før du vurderer å date og dele det med andre menn. 

Du kan få samtaler hos dixi ressurssenter og be fastlegen din om henvisning til psykolog, det er kjempeviktig!

Anonymkode: 06b93...87d

Skrevet

Har fått mange råd om at jeg burde sluttet å date, men så liker jeg han veldig godt noe som gjør tanken på miste han vond. Der at jeg skal avslutt det siden at jeg ikke kan date er vond, da vil jeg heller si det og la han velge om det er noe han orker eller ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...