Gå til innhold

Kattunge bare biter & klorer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange katter gjennom livet, oppi mot 20 katter. Lengste katten jeg har hatt er 15 år. Mamma og Pappa har nå en kattunge føtt prematur, hvertfall veldig liten og har merkelig nok overlevd i flere måneder nå! 

Men katten biter HARDT, lekebiting & kloring er jeg vant med, men det virker som denne katten ikke forstår grensen mellom lek & skade. Ettersom jeg nesten har fått hull i huden av kattungen. Den angriper hender & bein (selv under teppet) og bevisst går etter disse istedet for å ville ha kos. Jeg har prøvd å ta vekk hånden forsiktig og ikke reagere, jeg har prøvd å lage lyd i øyeblikket for å markere handlingen & tar vekk katten. Men ingenting funker. Det virker som katten vil ha kos siden den kommer opp i fanget, men velger heller å angripe hånden.. hva burde jeg gjøre?? Jeg merker lunten blir kortere, men prøver å ikke vise dette ovenfor katten

Anonymkode: d2686...19a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er klassisk adferd hos kattunger som er tatt fra mor for tidlig.

Samme type adferd skjer gjerne hos flaskefôra kattunger, oftere om de ikke voks opp med søsken.

Noen roer seg med alder og korrigering, de fleste vil alltid ha tendenser til å bite og klore desverre.

Anonymkode: 923da...fc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En slik kattunge burde ha andre katter rundt seg! Da ville den lært å leke uten å skade 

Anonymkode: f5c9d...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En slik kattunge burde ha andre katter rundt seg! Da ville den lært å leke uten å skade 

Anonymkode: f5c9d...344

Den har faktisk flere andre katter rundt seg, kan det være noe i hjernen på katten/sykdom siden den var prematur?, eller ikke prematur. Mer lik en dverg, den er halvparten av størrelsen av de andre på dens alder og virker som katten har dårligere immunforsvar. Jeg ser det desverre på pelsen.. vet ikke om katten kan leve stort lengre, om det kan være knyttet til smerte🙁

Anonymkode: d2686...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...