Gå til innhold

Stena Line hvor mor og sønn druknet

Eva-Lena

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette er helt forferdelig.

Samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke ble reddet tidligere. Det finnes vel redningsvester ombord og noen kunne vel hoppet ut i redningsvest og forsøkt reddet de. 

Hva med å få ned en redningsbåt som disse skipene har?

Jeg hadde hoppet selv om mitt barn hadde falt ut også, ingen tvil i min sjel om det. Stakkars mor og sønn.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor de ikke ble reddet tidligere. Kan noen forklare meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke ble reddet tidligere. Det finnes vel redningsvester ombord og noen kunne vel hoppet ut i redningsvest og forsøkt reddet de. 

Jeg hadde hoppet selv om mitt barn hadde falt ut også, ingen tvil i min sjel om det. Stakkars mor og sønn.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor de ikke ble reddet tidligere. Kan noen forklare meg?

jeg hadde hoppet ut etter mitt eget barn, men jeg hadde virkelig ikke risikert livet med å hoppe ut etter noen andre i et fånyttes redningsforsøk. Bare impacten mot vannflaten kan være nok til å kveste eller drepe deg.

Å hoppe etter mitt eget barn hadde vært mer å dø sammen enn å redde det.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

jeg hadde hoppet ut etter mitt eget barn, men jeg hadde virkelig ikke risikert livet med å hoppe ut etter noen andre i et fånyttes redningsforsøk. Bare impacten mot vannflaten kan være nok til å kveste eller drepe deg.

Å hoppe etter mitt eget barn hadde vært mer å dø sammen enn å redde det.

Huff ja. Leste at på det verste kunne de være fall på 20 meter. 
Uansett så synes jeg det er rart de ikke fikk ut en redningsbåt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (9 minutter siden):

Står at de hadde Stena Line redningsskøyte på vannet. Ofte vil du bli dratt under båten i dragsuget og drukne. Livsfarlig for andre å hoppe etter også. Og det vil ta ganske lang tid fra det merkes/varsles til båten klarer å stoppe. Ofte vil de også bli slått bevisstløse i det de treffer vannet.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (8 minutter siden):

Står at de hadde Stena Line redningsskøyte på vannet. Ofte vil du bli dratt under båten i dragsuget og drukne. Livsfarlig for andre å hoppe etter også. Og det vil ta ganske lang tid fra det merkes/varsles til båten klarer å stoppe. Ofte vil de også bli slått bevisstløse i det de treffer vannet.

Det forklarer en del. Takk for info

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir etterforsket som mord og selvmord i følge Expressen. Veldig trist sak

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lindask skrev (22 minutter siden):

Saken blir etterforsket som mord og selvmord i følge Expressen. Veldig trist sak

Hva?

Dyttet hun sønnen sin og så hoppet etter ham i havet for å drukne selv?

Hvis det stemmer, så er det bare bevis på at ikke alle kvinner fortjener å bli mødre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke sammenlignes med å hoppe i vannet for å bade. Mest sannsynlig var det over idet de traff vannflaten. Ellers ble de dratt under av dragsuget skipet lager. 

Endret av Maskopi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 1.7.2023 den 13.55):

Hva?

Dyttet hun sønnen sin og så hoppet etter ham i havet for å drukne selv?

Hvis det stemmer, så er det bare bevis på at ikke alle kvinner fortjener å bli mødre.

Ut fra media kan det virke slik. Husker ikke hvilken nettavis, mulig VG, som omtalte noe av det. Ikke om hvordan. Men også at enkelte skal ha reagert på kvinnens oppførsel i forkant. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
11 minutter siden, Luckiness said:

Ut fra media kan det virke slik. Husker ikke hvilken nettavis, mulig VG, som omtalte noe av det. Ikke om hvordan. Men også at enkelte skal ha reagert på kvinnens oppførsel i forkant. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/MoXxdM/polsk-politi-ferge-doedsfallet-etterforskes-som-drap-og-selvdrap?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row31_pos2&utm_medium=dre-64a1556ab4b84d1733cde4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten på 7 satt i vogn, (ikke rullestol), noen mener dette er vanlig for noen autister. Og moren var alenemamma. Sikkert ikke like mye hjelp fra myndighetene i Polen. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miss~Audrey skrev (14 minutter siden):

Gutten på 7 satt i vogn, (ikke rullestol), noen mener dette er vanlig for noen autister. Og moren var alenemamma. Sikkert ikke like mye hjelp fra myndighetene i Polen. 

Skrev også dette, men tråden ble ryddet for spekulasjoner. Men det er jo det som har skjedd. Det står jo i polsk media. Utslitt mor tok med seg sønnen i døden. Faren var ikke inni bilde. 

Hvil i fred.

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
7 minutter siden, shab said:

Skrev også dette, men tråden ble ryddet for spekulasjoner. Men det er jo det som har skjedd. Det står jo i polsk media. Utslitt mor tok med seg sønnen i døden. Faren var ikke inni bilde. 

Hvil i fred.

Man må jo legge ved lenker og dokumentasjon, uavhengig av om polske medier eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindask skrev (På 1.7.2023 den 13.31):

miss~Audrey skrev (10 timer siden):

shab skrev (9 timer siden):

Hvil i fred.

Herregud, så trist 😳🥲

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fallet fra en såpass stor båt kan i seg selv ta livet av noen. I beste fall blir man hardt skadet (knekte ben, bevisstløs, nakkeskader, ryggskader etc). Og er man nærme nok båten når man treffer vannflaten så vil man bli dratt ned under båten i dragsuget. Er man heldig unngår man propellene. Så jeg hadde aldri hoppet etter.

Det beste å gjøre i en slik situasjon som tilskuer er å varsle mannskapet asap så de kan få ut en av lettbåtene sine. Og er det livbøye i nærheten så kast de etter så de kanskje kan ha et håp om å klamre seg til noe om de er bevisst og ikke blir dratt ned under båten.

Men ellers gjelder det å varsle mannskapet. Ikke gjør noe dumt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (13 timer siden):

Man må jo legge ved lenker og dokumentasjon, uavhengig av om polske medier eller ikke. 

Selvsagt burde jeg gjort det, men nå finner jeg ikke linken igjen. Jeg lyver uansett ikke om dette. Hvorfor gjøre det når brukernavnet mitt kan kobles til dette?

Jeg leser uansett på flashback. Skal prøve å finne igjen linken :)

Endret av shab
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (21 timer siden):

Kilde til deg. 

Barnet satt i rullestol. Mammaen kastet sønnen i havet, og hoppet etter. 

Snublefot62 skrev (11 timer siden):

Bare fallet fra en såpass stor båt kan i seg selv ta livet av noen. I beste fall blir man hardt skadet (knekte ben, bevisstløs, nakkeskader, ryggskader etc). Og er man nærme nok båten når man treffer vannflaten så vil man bli dratt ned under båten i dragsuget. Er man heldig unngår man propellene. Så jeg hadde aldri hoppet etter.

Det beste å gjøre i en slik situasjon som tilskuer er å varsle mannskapet asap så de kan få ut en av lettbåtene sine. Og er det livbøye i nærheten så kast de etter så de kanskje kan ha et håp om å klamre seg til noe om de er bevisst og ikke blir dratt ned under båten.

Men ellers gjelder det å varsle mannskapet. Ikke gjør noe dumt.

Siterer deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
7 minutter siden, shab said:

Kilde til deg. 

Barnet satt i rullestol. Mammaen kastet sønnen i havet, og hoppet etter. 

Siterer deg også.

Takk. 

For en tragedie. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...