Gå til innhold

Kan husbanken se hvor mye jeg har på konto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har fått innvilget husbanklån for en stund tilbake. I mellomtiden har min mor gått bort og jeg har 150 000 kr på konto som kom i går. Jeg forstår at Husbanken må kredittsjekke meg på nytt, blir dette da opplyst noe sted?

Anonymkode: a9448...1c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke før til neste år, sett at du fortsatt har 150 k på konto ved utgangen av året.

Anonymkode: 54ea8...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Ja vedtak må søkes om hver 3 mnd for å være gjeldende og da må du sende inn dokumentasjon og alle sånne opplysninger på nytt. Ta de ut eller si at det er penger for å kjøpe møbler og betale flyttebyrå etc 

Anonymkode: 7c8fc...8f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja vedtak må søkes om hver 3 mnd for å være gjeldende og da må du sende inn dokumentasjon og alle sånne opplysninger på nytt. Ta de ut eller si at det er penger for å kjøpe møbler og betale flyttebyrå etc 

Vedkommende må jo selvfølgelig ikke sende inn dokumentasjon som inkluderer bankopplysinger

Anonymkode: 54ea8...b8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, du bare ber om å få forlenget vedtaket. Du trenger ikke sende inn nye opplysninger. 

AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 10.28):

Hei, jeg har fått innvilget husbanklån for en stund tilbake. I mellomtiden har min mor gått bort og jeg har 150 000 kr på konto som kom i går. Jeg forstår at Husbanken må kredittsjekke meg på nytt, blir dette da opplyst noe sted?

Anonymkode: a9448...1c3

Nei, du må selv si ifra at din økonomiske situasjon har endret seg. 

Anonymkode: c0620...f2c

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig kredittsjekk forteller ikke om innskudd på konto. Da ville jo de fleste få dårligere kredittscore dagen før lønning enn dagen etterpå.

Anonymkode: 8876a...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...